Hirdetés

77 millió okostelefon egy negyedév alatt

A Strategy Analytics becslései szerint a júliustól szeptemberig tartó negyedév során összesen 77 millió okostelefon talált gazdára, mely az előző év azonos időszakához képest 78 százalékos bővülést jelent. Az időszak legnagyobb nyertese az Apple volt, mely 14,1 millió telefont értékesített, míg a RIM csupán 12,4 millió BlackBerry modellt hozott forgalomba. A Nokia piaci részesedése az előző éves 37,8 százalékos szintről 34,4 százalékra mérséklődött, de a 26,5 millió leszállított okostelefon még így is piacvezetővé tette, legalábbis ami a darabszámot illeti.

A finn óriás szerint egyébként az elmúlt negyedévben összesen 364 millió telefon talált gazdára, melynek 21 százaléka okostelefon volt, vagyis minden ötödik eladott készülékben bővíthető operációs rendszer teljesített szolgátlatot. A Strategy Analytics szerint a bővülés mértéke a karácsonyi szezonban a különféle komponensek hiánya miatt valószínűleg nem lesz tartható, vagyis a bővülés mértéke valószínűleg készlethiányok miatt lesz majd a vártnál alacsonyabb.

Azóta történt

Hirdetés