600 kilométer feletti hatótávval jött meg a Hyundai Ioniq 6

Meglehetősen szépre sikeredett, a formaterv ugyanakkor az alacsony fogyasztás egyik záloga is.

Hirdetés

A Hyundai Ioniq 6 formájáról már néhány nappal ezelőtt lerántották a leplet, most viszont hivatalosan is bemutatkozott az autó. Egyelőre nem fog szembejönni az utcán, mert a gyártás csak a harmadik negyedévben kezdődik, ezért sem a hazai bevezetés idejéről, sem pedig az árakról nincsenek információk. Annál több információ van magáról az autóról, amely 2950 mm-es tengelytávjával tágas belteret ígér. A jármű teljes hossza 4855 mm, kétféle akkumulátorcsomaggal jön majd, a kisebbik nettó 53 kWh-s, a nagyobbik pedig 77,4 kWh-s - ezeket használja az Ioniq 5 is, ám a Hyundai szerint ezúttal a fogyasztás átlagosan 14 kWh 100 kilométerre vetítve, ami egy ekkora méretű villanyautótól szép teljesítmény.


[+]

A csúcsmodell 320 lóerős összteljesítményre képes 605 Nm nyomaték mellett, ez pedig 5,1 másodperces 0-100-as sprintet eredményez. A 400/800 voltos rendszer 350 kW-os töltést is fel tud venni megfelelő infrastruktúra esetén, ez 18 perc alatt töltheti az autót 10%-ról 80%-ra. Az autóból egy opcionálisan megvásárolható átalakító segítségével ki is lehet nyerni az áramot, a gyártó szerint ez hétvégi házak áramellátásában, vagy kempingezésnél is jól jöhet, de magában az autóban is van 230-as aljzat.


[+]

A vezetőt körülvevő teret két darab 12 inches érintőkijelző uralja, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatásával, illetve az elektromos hatótávot figyelembe vevő navigációs szoftverrel. Ha akarjuk, akkor két mobilt is egyidejűleg ráköthetünk Bluetooth segítségével, a kétszínű, 64-féle árnyalatban konfigurálható belső hangulatvilágítás ereje pedig akár sebességfüggő is lehet, de még űrhajós hangeffektusokkal is lehet menőzni, ha valakinek ez minden vágya.


[+]

Ennél jóval fontosabb, hogy az Ioniq 6 tele van rámolva vezetéstámogató megoldásokkal, az adaptív tempomat és a sávtartó már nem meglepetés, az már inkább, hogy előbbi a tulajdonos vezetési szokásai alapján határozza meg a követési távolságot és a gyorsítás intenzitását. Gyanítjuk, hogy a belső sávban való villogós letolást nem fogja megtanulni, de azt igen, hogy bizonyos határokon belül milyen követési távolságot érzünk komfortosnak. A sávtartó a sáv közepén is tartja a kocsit, de ha oldalról azt érzékeli, hogy egy másik autó átcsúszik, akkor korrigál. Ha a vezető a kormányt fogja és kirakja az indexet, akkor sávot is vált magától, ilyenkor a belső kijelzőre is kirakja az oldalsó kamerák képét, hogy a holtteret is láthassuk. Mert hát visszapillantók helyett itt is kamerák vannak.


[+]

Mindenféle irányú ütközésérzékelés is benne van a pakliban, automatikus parkolást is tud a jármű akár távvezérléssel is, ha mi akarunk manőverezni, akkor pedig 360 fokos kameraképet kínál. Van táblafelismerés (és igény szerint ehhez állított tempomat), az innen-onnan érkező gyalogosak és kerékpárosokat is észleli, hogy adott esetben vészfékezéssel kerülje ez az ütközést, mindennek tetejében pedig a sofőr éberségét is monitorozza és figyelmeztet, ha úgy gondolja, hogy érdemes lenne pihenni.

Az autót 15 féle színben és 4 különböző belső árnyalattal lehet majd rendelni, a digitális világpermiert pedig itt lehet visszanézni:

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés