190 millió Xiaomi telefon kelt el tavaly

Rekordévet zárt 2021-ben a Xiaomi, 33,5%-os növekedést tudhatnak maguk mögött.

Közzétette pénzügyi jelentését a 2021-es évre vonatkozóan a Xiaomi. A pekingi vállalat rekordnak számító 328 milliárd jüanos (17 494 311 110 080 forintnyi) bevételt tudhat magáénak. Ebből a nettó nyereség 22 milliárd jüan, ami 69,5%-os növekedés az előző évhez képest. Ebben persze benne van az okos minden is, amit a cég gyárt és árul, nem csak az okostelefonok.

 

Ettől függetlenül a mobilos szegmensben is nagyon jól teljesített a gyártó 2020-hoz képest, 190,3 millió okostelefont szállítottak le világszerte, ez 30%-os növekedést jelent. Az eladott telefonok közül, melyben minden Xiaomi-márka, tehát a saját márkanév mellett az összes Redmi, Poco, Black Shark is benne van, 24 millió tartozott a prémium kategóriába a gyártó szerint, ami 160%-os növekedés. A prémium jelzővel azonban itt óvatosan kell bánni, a Xiaomi ugyanis az összes terméket a prémium kategóriába sorolja, ami Kínában 3000 jüannál, a nemzetközi piacon pedig 300 dollárnál (101 ezer forintnál) drágább, miközben egy Xiaomi telefon átlag eladási ára 1097 jüan (58 ezer forint) a cég saját felmérése szerint is. Vagyis a számokban van némi turpisság, hisz bármilyen szomorú is, a százezer forintos okostelefonok nem a prémium termékeket képviselik, gondoljunk csak a Xiaomi 12-re például, ami a gyártó saját csúcsmobiljaként háromszor drágábban nyit.

Az apróbetűs részben van némi turpisság.
Az apróbetűs részben van némi turpisság. (forrás: Xiaomi) [+]

2021-ben a cég összbevételének 208,9 milliárd jüanját hozta a mobiltelefonos üzletág, ez 37,2%-os növekedés. A Xiaomi erősített a globális jelenléten, ez pedig látszik is, az összbevételük fele a Kínán kívüli piacokról folyik be, szám szerint 163,6 milliárd jüannyi. A gyártó 62 piacon fért be az öt legnagyobb telefongyártó közé, 14-en pedig vezető helyet foglal el, mint a legtöbb telefont értékesítő cég. Az egyéb okoseszközök a Xiaomi portfóliójában is mutattak némi növekedést, a hűtőgépektől a robotporszívókon át az okos mosógépekig mindent gyártó cég 60%-kal többet értékesített ezekből 2021-ben, mint 2020-ban.

A MIUI és az internetes szolgáltatások is szépet menetelnek.
A MIUI és az internetes szolgáltatások is szépet menetelnek. (forrás: Xiaomi) [+]

Azzal párhuzamosan, hogy egyre több Xiaomi eszköz van a világban, egyre több a MIUI felhasználó is. 2021 végén 509 milliós volt az aktív felhasználóbázis, ami 28,4%-os növekedés az előző évihez képest.

Előzmények

Hirdetés