Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Peat;)

    veterán

    válasz JJános #5718 üzenetére

    109-109 pont. Vagy a matematikai képességeid gyengék vagy a nyelvtani. Ez elég szomorú, mivel ha jól tudom már nem nagyon fogsz változni korodnál fogva.

    Egyébként kikapott volna, csak Hamilton olyan lelki nyomás alá került az utolsó futamokon amit nem bírt el, magának is köszönhetően. Alonso szintén nagyon gáz helyzetbe került, szintén magának is köszönhetően. Csak ő a fél szezont nyomta le ilyen nyomás alatt nem 3 futamot. Úgy hogy ő volt az akit becsaptak a Hungaroringen. Ott elszakadt a cérna és kész volt az év agyilag. A reflexek megmaradtak, így "elverték" 0 illetve 1 ponttal. 0%-al illetve 0.9 %-al. Égő na. Remélem akik szerint elverték azok ilyen brutális mértékű fizetésemelésben részesülnek a jövőben. Akik szerint mindkét pilóta elcseszte és legfőképpen a csapat azoknak meg remélem ennyivel fog növekedni az áramszámla, mert mi hülyék vagyunk így fizessünk ilyen sokat. Én benne vagyok.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz JJános #5721 üzenetére

    Mint mindenhez az életben az f1-ben is az egyik leglényegesebb tényező a szerencse. Kit üt ki egy lassabb autó, hogyan sikerül az új autó és a versenytársak autója, ki hibázik. Kimi és Button vb címénél is láthattuk hogy milyen lényeges elemek ezek, de Alonsonak is mákja volt 2005-ben ilyen alapon. Talán 2006-ban volt a legkiegyensúlyozottabb a csata úgy hogy e mellé a legkisebb szerepet játszotta a szerencse, de ott is volt kerékanya és elkopott gumi.

    Az f1 ezért örök vitamező, nem olyan mint a tenisz pl., mert a pilóta csak egy dolog az egyenletben aki lehet bármennyire jó le tudja nullázni a többi tényező. Illetve fordítva is igaz.

  • Peat;)

    veterán

    válasz wildrain #5734 üzenetére

    Hamilton többet tesztelte azt az autót mint Alonso az első futam előtt. Azt meg láthattuk több pilótán is hogy a kategóriaváltás manapság nem igényel sok időt, ha egy 19 évesnek ment sokkal kevesebb tapasztalattal mint Hamiltonnak. Hami átült megtanulta, szimulációt nyomott gondolom és kész, neki elég volt. Alonso a kevesebb teszttel nem tudta megtanulni a bridgestone-t és a kocsihoz sem tudott annyira alkalmazkodni mint amennyire kellett volna(ez nem mentség, ebben gyengébb volt és kész). A következő év lett volna mérvadó de ezt elintézte asszem minden szereplő annál a csapatnál hogy ne következzen be következő közös év. Máig nem értem miért kellett nekik Alonsot megszerezni, feltételezhetően igen nagy ígéretekkel és támogatás "biztosításával" őszintén szólva, talán a szponzor miatt de ez csak egy kósza tipp. :U :)
    Ferrari is no comment amit művelt idén Kimivel, mint csapatnak csak a Williamsnek tudok drukkolni, ők nem annyira férgek (még). Meg remélem az új csapatok közül is lesz szimpatikus, számomra az f1-ben a legtöbb csapat leégette magát idén, az új sorozat fenyegetőzésével(BMW-vel élükön lol) és a KERS leszavazásától kezdve minden aprósággal, ütközéses botránnyal..Nem egy erkölcsös sport na :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #5743 üzenetére

    Akkor rossz volt egy cikk, ennyit a magyar médiáról vagy az én memóriámról. Egyébként leírtam hogy a gumi és kocsi megszokása Alonso sara, így felesleges a sok info, hisz ugyanazt gondoljuk. A pályatanulásról meg annyit hogy az új pályák amik bejöttek mindenki megtanulta a mezőnyből senkinek nem okozott gondot. A kategóriaváltáshoz meg annyit, hogy átült Alguersuari (tuti nem így írja, sry) és rögtön jól ment viszonylag, ahogy a rönyónál a francia srác sem volt rossz gyorsaságban (ott a fejében voltak gondok). De említhetném a Buttont megleckéztető srácot aki sokat nem tesztelt és azt sem azzal az autóval. Szóval én tartom magam ahhoz hogy ha egy autó illik valakihez akkor az nagyon gyorsan megtanulja ahogy az új pályát is az f1-ben. Alonso ebben elmaradt a McLarennél, ki tudja miért, én úgy láttam az autóval voltak gondjai mert nem vezetett olyan agresszívan ahogy szokott. Nem tudott alkalmazkodni és kész. Én leginkább az elvertékkel vitatkoztam, azt mindenki el tudja dönteni mennyire reális szó az eddigiek után.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #5741 üzenetére

    Neked is szól az előző írásom. Te mindig Hamilton oldalát képviselted én meg Alonsoét, így nem csoda hogy másképp látjuk.
    "Sztem ha az elejétől fogva keményen 'ráül' Hamilton-ra...nem segíti, és komolyabban veszi akkor megnyeri a VB-t (már ha azévben a McLaren nyerhetett volna bármit is)."

    Számomra nem tiszta hogy itt a csapatra vagy Alonsora gondolsz, aki egy Alonso-ról azt gondolja hogy év elején nem teszi oda magát ahogy bírja az totál nem ismeri mint pilótát szerintem. A csapat meg év elején nem nyomott senkit, szerintem. Később sem hanem vártak mert nekik is új volt a szitu, aztán döntöttek. Én máig úgy gondolom hogy a csapat nem döntött megfelelően, te meg úgy hogy Alonso sara. Bizonyára meglepte Hamilton de nem hinném hogy ez a teher zavarta, ha egy olyan környezetben amely később kialakult hozott egy olyan teljesítményt amely egy ponttal maradt el a vb címtől. Idegesnek biztos idegesebb volt, de nem a teljesítményre hatott inkább az agyára..(Hungaroring, ahol máig ő a főbűnös személy)
    Én maradok inkább annál hogy nem tudott alkalmazkodni az autóhoz és ez megbosszulta magát, mert mint kiderült csúnyán el kellett volna páholnia Hamit ahhoz hogy a csapat mellé álljon, de ő erre képtelen volt. Hamilton meg behúzni volt képtelen. Tudom újonc, nem számít hány versenysorozattal a háta mögött. Alonso sem volt a vb címes első évében valami higgadt alak de behúzta, pedig előtte nem kapott ilyesmi tehert ő sem, sőt talán kevesebbet kapott, bár az f1-ben hajtott, de egy minardi, tesztpilótai állás meg egy jobb év mint nem hiszem hogy nagyobb teher mint egy gp2-ben a bajnoki címes csata és azt megelőzően nem tudom hány bajnoki cím...
    Az az év így sikerült, majd jövőre derül ki igazán hogy Alonso természete olyan amilyen vagy lehet vele együtt is dolgozni hasonló tudású pilótának.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #5746 üzenetére

    Jaime folytatta a másik sorozatot is, nem csoda hogy kemény volt. Az első futamon viszont totál jól ment, a gyorsasága sem volt rossz. Túl sokat akart.

    A francia meg szektoridőkben szorongatta Alonsot..csak nem tudott koncentrálni meg összerakni egy jó kört.

    Koba lehet hogy évek óta tesztpilóta de én nem tudok arról hogy sokat tesztelt. Az akkori autó is elég új volt neki mert több hónapja nem tesztelte..

    Ezek az arcok közül kettő kifejezetten rossz autóba ült. Ez sem mellékes, hogy rossz autóval eredményt elérni is nehezebb, mert muszáj kockáztatni.

    Bizonyára van egy tanulási folyamat, Hamilton teljesítette azt ahogy írtam is. Azért jobban felkészítették, nem úgy mint a fenti srácokat, ezzel gondolom egyet értesz. Ebből szűrtem le hogy ezek az emberkék gyorsan megtanulják amit kell.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #5749 üzenetére

    Azt nem is vitatom, fejlődik mindenki, hogy ki mennyire az majd kiderül minden évben. Ezért is kérdéses számomra Schumi, majd kiderül. Első pár futam biztos baromi érdekes lesz már a körülmények miatt is.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #5769 üzenetére

    Lehet hogy nem költenek annyit, de van már egy jó váltójuk, egy jó motorjuk amit a mercedes fejleszt és ha csak a nagyon jó alap autót fejlesztenék tovább jó irányba már elég egy jó teljesítményhez. Areoban ők vannak a toppon technikai lehetőségekben (szélcsatorna) ha nem tévedek. Én mindenképpen élcsapatnak mondanám őket és az is biztos hogy a mercedes azért ad valamennyi pénzt. Nem azért szerződteték le drága pénzért Schumit hogy befürödjenek, csak akkor térül meg ha ott lesznek elől.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #5842 üzenetére

    Amikor egy repülőkről szóló adást néztem akkor is azt mondták el amit hunny, wildrain, a nyomáskülönbség kialakítása a cél és ezzel vagy leszorító erőt generálnak, vagy éppen fordítva a repülőknél, felhajtó erőt. A kulcsszó a nyomáskülönbség ahogy nekem lejött.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #6051 üzenetére

    Asszem Kimi ha látja ezt akkor megfogalmazódik benne a "k*rva jól döntöttem" gondolat.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #6235 üzenetére

    Valóban valami herceggé avatták Asztúriában, így gondolom kötelező a kék, különben seggbe rúgnák. Az meg no comment hogy gokartban 4. lett, azért ez ciki :).

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz venember83 #6270 üzenetére

    Én úgy tudom csak ő megy, ezért is látogatja annyit a gyárat és ismerkedik ezerrel. Pontosan tudja hogy olyan tudáskülönbség ami közte és Massa között van csak akkor gyűrhető le a részéről, ha beverekszi magát emberileg is a csapathoz. Láttuk elég alkalommal, hogy viszonylagos egyenlőség ellenére a Mclarennél mi történt ha az egyik és mi ha a másik pilóta nyert/szerepelt jobban...gondolom ezt akarja elkerülni.

    Mindent összevetve szerintem parázik rendesen és ezt munkával próbálja elnyomni, Alonso sosem az a Kimi fajta tehetség volt, szorgalommal lett az aki, amúgy csak egy lenne a gyors pilóták közül.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #6272 üzenetére

    Rosszul írtam, Alonso nem gyorsabb mint Massa, csak stabilabb teljesítményre képes. Így oly módon tudja legyűrni, hogy elfogadtatja magát, beverekszi magát a csapathoz minden szinten.

    Azért az a Massa lesz a csapattársa aki Kimivel könnyedén felvette a kesztyűt, ha tiszta volt a verseny, műszaki hiba, eső nélkül akkor általában megverte. Persze lehet hogy Massa már nem a régi, majd kiderül.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #6523 üzenetére

    Nem elég a szezonban, már előtte "csalni" kell..kíváncsi leszek lesz-e az f1-ben valaha egy teljesen tiszta év. :) Idén is biztos lesz pár botrány, új csapatok lehet ügyeskednek itt ott? :D

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #6729 üzenetére

    Ja Mosley egy idióta volt a költségvetési plafonnal, csak éppen kivonult a Honda, Bmw, Toyota, a Renault-t meg eladták. 4 gyári csapat, totál idióta hogy ezt látta előre és kényszeríteni akarta az alacsonyabb költségvetést. Amit (miután kirúgták mózlit) végül be fognak vezetni ugyebár. Mert most hogy nem ő mondja már sokkal szebbnek hangzik. LoL. Egyébként mózli korábbi ígéreteiből nagyrészt a mostani csapatok által nem valósult meg semmi. De javíts ki ha tévednék.

    Az új csapatok tapasztalatszerzés céljából töltik az első éveket, majd ha a gyáriak is kénytelenek lecsökkenteni a költségeket csak akkor nyílik meg az út számukra. Nagy rákészülés csak pénzkidobás lenne.
    Egyébként a Toyota is anno úgy lépett be igen izmos költségvetéssel hogy az első év csak tanulás.

    Én ketté venném az új csapatokat. Értelemszerűen a fentiek a pozitívabbakra vonatkoznak. A többiek helyére meg majd jönnek újak.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Peat;) #6735 üzenetére

    Félre értés ne essék én mózlit sem csíptem. De attól hogy valakit nem szívlelek és szerintem sok hülyeséget mond, még mondhat olyat is amit elfogadok jónak.

    De a csapatoktól amit láttam az elmúlt években az elég gusztustalan, kezdve az autók totál felesleges(diffúzor) elrondításán át, befejezve a csapatok kivonulásával, akiknek a szája a kivonulás előtt euromilliárdos új versenysorozattal habzott és közben rúgták ki az alkalmazottakat a gyárakban.

  • Peat;)

    veterán

    Stefan GP megkapta/vette a Toyota autóját. Azt a Bruno Sennás csapatot lehet is kihajítani és a helyükre benyomni őket. Campos asszem. Alattuk tényleg rezeg a léc és ha el is indulnak lehet pár futam után lehúzzák a rolót. Jó volt az a Toyota. Lotus/Virgin totál h*lye b*rom állat már bocsánat, hogy nem vette meg azt az autót. Trulli/Glock előző évi autóismeretével hatalmas előnnyel indultak volna az újak közül.

    A bénább új csapatok végre kezdhetnek autót építeni, most már van két autó amit lehet másolni. (valljuk be, ha tök utolsó valaki egy röhejes kinézetű autóval az égőbb, mint tök utolsónak lenni egy ferrari/mclaren kinézetűvel és ráfogni valamire).

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    [link] A csapatvezető buksijával ez így egy elég gonosz hír lett.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz -Mike- #6931 üzenetére

    Gőzöm nincs, a5-öt meg ezt nézem már jó ideje.

    Formulán hétvégén is van hír ennyiből szeretem,

    rönyó kiszivárgott/kacsa/lehet tényleg ez lesz festése:[link]

    Nekem bejön, agresszivitást ad az autónak.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #6948 üzenetére

    Red Bull idén meg alacsony orral lenne gyors akkor sokan káromkodnának. :)

    Asszem idén a festés fontosabb lesz mint valaha, a McLaren, Sauber, Williams és a "kémkép" alapján a Renault is elég hasonló és még jön jópár autó. Mclarenen vannak persze különbségek, de azért az sem olyan sok. A diffúzort meg nem látjuk. Tavaly is kötöttek voltak a szabályok, de valahogy különböztek az autók már a formájuknál is, Brawn, Renault, Red Bull tök más volt, (Bmw meg mindig más ;] ).

  • Peat;)

    veterán

    válasz Xirtam #6952 üzenetére

    Pl 6930 hozzászólásban ott egy nagyon komoly támogató. Ha Saubernek lesz haja tőle akkor főszponzorok lesznek.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #6979 üzenetére

    Na meg a tavalyi autó oldaldoboza, motorborítása elég kecses volt, csak az orr volt "fura".
    Szerintem valóban azzal próbálkoznak, hogy a kanyargósabb pályákon ott legyenek elöl. A motorral meg ki tudja mit ügyködtek és ennyi helyen csak nem gond megoldani a megbízhatóságot sem.

    Amúgy szemre szerintem (is) a sauber a legszebb areoban. Mclaren nagyon hosszúnak tűnik, de lehet csak a képeket módosítgatták. Aztán első futamon minden kocsi máshogy fog kinézni. Lehet a rönyó is csak azért széles, mert takarják alatta a kecses areot.. :DDD

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #7581 üzenetére

    Az megszokott volt, hogy Alonso 1 körrel később ment a boxba mint az előzetes kalkuláció alapján várták volna. A Red Bull meg autót is tud építeni, de náluk én mégsem láttam tavaly Alonso féle meglepetés kiállásokat, ők általában akkor jöttek mint amikor várták :F .

    A Mercedes nekem nem tűnik meggyőzőnek, tavaly sem fogták vissza magukat és mint kiderült nem a szponzorhajkurászás miatt csapattak. Biztos ott lesznek elöl, de úgy néz ki nem biztos hogy legelöl... ;]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Male #7718 üzenetére

    Sok pénzt költsenek értelmes dolgokra csalásokat elkövetve. Vagy sok pénz költsenek értelmetlen dolgokra, álszenten.

    Azért a mai könyvelés nem olyan dolog, hogy valakinek van esze az korlátlanul csal. :U Magyarul át lehet lépni ügyeskedve a határt, egy újabb határig. A beszállítókat is ellenőrizhetik, avagy csak azok lehetnek beszállítók akik ebbe belemennek. F1-nek van egy természetes szelekciója, komolyabb dolgok területén nincs sok beszállító.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz -Mike- #7872 üzenetére

    Ráadásul sokat látjuk majd őket gázt elvéve félrehúzódva elnézve az autó formáját.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #8061 üzenetére

    Franc gondolta volna, hogy az Iceman a hóban fog igazán megizzadni.

    Aranyos az a kislapát, ovisoknál is ilyet látni. :)

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #8098 üzenetére

    A kasszából a pontok alapján történik az osztás nem? Konstruktőri helyezés által. Úgy meg szerintem jogos, hogy jobban el legyen osztva a pénz. Így is azok kapják a legtöbbet akik a legjobban szponzoráltak/támogatottak. Most hogy az autógyárak nagy része új versenysorozatot alap...jah akarom mondani elkotródtak beégve, fontos lenne a jobb elosztás. Ész nélküli költekezés pápá.

    Az látszik hogy pár f1-es arc nem egy észkombájn, akinek annyira fontos a statisztika (Alonso is...) annak futam után 2 perc áldozatos munkára van szüksége a power gomb benyomásától számítva, hogy vezesse a régi fajtát. De majd megteszi más helyettük.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8107 üzenetére

    Illene tudni de egyikőnk sem tudja. Azonban fő fenyegetőzők már nem tagok az f-1ben. Mindkét esetben kibuktak a csapatvezetők, azok akik fenyegetőztek. Miután maga a gyárvezetés mondta hogy na itt a vége. A BMW és a Toyota is totálosan elszállt és a fejükre koppintottak ez az igazság, jött az ülés és vége volt. Olyanokat állítottak egy gyár nevében ami több mint valószínű hogy nem volt igaz. Dollármilliárdokat szedtek volna össze idénre..Te komolyan elhitted?
    Pályákat megnyerni sem nehéz a mai helyzetben, avagy az a pálya amint nincs sportesemény és az a pálya amint lenne..elég nagy a differencia ugyebár.

    Mosley valóban elkotródott, annyi évesen annyi év után annyi ráfizetéssel...totál maga alatt lehet. Szerencsére a gyári csapatok ameddig maradtak kidolgoztak egy gyönyörű új areot, mindenki imádja. Majd a dupladiffuzorral agyoncsapták mert nem tudtak megegyezni. A Bmw a Toyota és az egykori Honda sem úgy szállt ki mint Mosley. Ezek a gyárak sok pénzt buktak és pl a Toyota és Honda sok hírnevet is. Nálam ez az elkotródás és égés, míg a Mózli féle távozásról a markába nevető kis köcsög jut eszembe...

    Az F1 pénzek arányaiban biztos sok rész megy el arra amire gondolsz. Én egy percig sem vitattam sosem mondtam hogy Mózli angyali arc. A költségcsökkentést viszont ő nyomatta és most is az ő munkáját látjuk nagyrészt, vagy elfogadod vagy nem. Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1, vagy lenne 6 csapattal.

    Érdekes link: [link]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8128 üzenetére

    Asszem te is úgy írsz mint én, idő hiányában, ezért keverednek a dolgok(fogalmazás itt ott), lehet nálam is..:) sry

    Briatoréra nem gondoltam most, csak a csapatok és Mózli volt a téma részemről. A csapatok ha nem voltak a költségcsökkentés ellen akkor hogyan magyarázod azt, hogy a gazdasági válság évében hatalmas költségek redukálására irányuló feszültségek közepette a költségvetés: 10% mínusz. Ez önmagában egy olyan számadat, amely a "a csapatok nem voltak a költségcsökkentés ellen" kifejezéssel ellentétben áll egy gazdasági válság évben, főleg ha megnézzük hogy a szponzori pénzek csökkentek nagy mértékben és az egyik nagy költekező Honda kiszállt. Ergo ha értelmezted volna a hírt nem írtál volna ilyet és a "nagy ferdítés"-re az én helyemben sokan anyáznának. Nem tettem meg, adatokkal reagáltam. Reagálhatnék a 2008-as a 2007-es és sok sok költségvetési statisztikákkal. Amelyek valószínű nem mindent tartalmaznak... ;)

    Az egyikőnk sem tudjával pontosan ezt írtam le...senki nem ismeri a részleteket. Amit te is kifejtesz. Nem tiszta ez az egész és kész. Miért kell kifejteni? Ráadásul így: "Azt hogy mit hiszek el vagy sem az autógyáraknak, az tök mindegy....nem kell elhinnem semmit, sőt nekik sem." ez rendben van, pont erről lenne szó. Csak az első bekezdésed(illetve most enyémben a magyarázat fent) kiüti ezt, hiszen olyat állítasz amit a gyárak sulykoltak az emberekbe a Mózli elleni csatában. Miközben mindkét fél hülyének nézett mindenkit(beleértve a gyárak vezetését is) csak magukat nem. Megnézted azt a linket?

    Az üzleti versengéses dolgod meg puszta félrebeszélés, igaznak igaz? Abszolút egyet tudok érteni vele. De ne haragudj de én annyit írtam, hogy az egyik azon a területen ahol teljesíteni akart összelopta a pénzt úgy hogy ne dőljön rá a ház majd lelépett, igaz kényszerből, de megvénülve, addig hatalmas dolgot véghez víve az ő szempontjából. Az övéből. Míg a csapatok szégyent vallottak azon a területen ahol eredményt akartak felmutatni, csak ők nem csak maguknak. Ők bizonyítani akartak(kellett volna) maguknak, a gyárak vezetésének de legfőképpen nekünk, fogyasztóknak. Ez elég nagy különbség. Ők marketing célból voltak jelen, ahhoz meg eredmény kell.

    Ismét leírom, az üzleti háttér amit csinált Mózli...nem minőségi, csak az ő szempontjából. Én sosem írtam mást. Ugyanakkor azt úgy tette, hogy megmaradjon a pénzforrás, ergo ne dőljön be az f1. Ebből jött az egész hiszti, mert évek óta látni lehetett ahogy a gyáriak milyen módon próbálnak eredményt elérni és ez mihez vezethet. Kiszállt/felvásárlásra került jó pár komolyabb csapat mint a mai újoncok bármelyike. Majd maguk gyárak is kivonultak. Kellettek új csapatok, feketén kerültek be? Na ná, bármelyik is került volna be mindre ezt írnám. Miért kerültek be új csapatok? Mert kellettek és megadták ezt a lehetőséget egy olyan embernek is többek között mint Mózli. Nem én nem te, nem a nézők, nem is a kis csapatok, hanem a gyárak adták a kezébe a lehetőséget. Alapból bővíteni akarta a mezőnyt erre lelépett a Honda és így ászt adtak a kezébe, hogy megígérje az újaknak az alacsony költségeket mert na ugye megmondta előre és igaza lett. Mindenki tudta hogy egyszer bedőlnek a gyári csapatok és racionalizálni kell a folyamatokat. Ez tavaly sem történt meg a legkisebb mértékben sem. Amondó vagyok azt mondani, hogy több csapatnál nőttek az önerőből történő kiadások mint ahány csapatnál csökkentek.

    Én lezártam, tiszteletben tartom a véleményed maximálisan, hiszen sok rész igaz benne, csak elbeszélünk egymás mellett. A mózlis részünk egyezik, a többi nem. Talán túlértékeled mózli hatalmát hogy ennyire nem tudsz leszakadni egy(vagy kettő a másik öreg arc) személyről. A hatalmat egy ember csak akkor tudja megszerezni és formálni környezetét ha arra lehetőséget adnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #8147 üzenetére

    Ez jó hír lenne, a Stefan komolyabbnak tűnik számomra mint ez a kettő együtt véve. Nekem egyedül a Virgin tetszik az újak közül, mert valóban új oldalról közelítik meg a dolgokat és az autón is látszik a bátorság.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8163 üzenetére

    Ugyanazt írod. Én nem ezzel vitatkoztam. Te is tudod, de mivel nincs más jöttél megint ugyanazzal. Jájj. A -10% a csapatok teljes 2009-es költségvetésének a 2008-ashoz való viszonyát fejezi ki. Linkeltem már egyszer, nem létezik hogy nem tudod értelmezni a mondatokat. Eleget írtam le hogy nem csökkentették a költségeket te meg harmadszor hogy igen, miközben a számok ellened vannak :((

    Tágabban, több tényezőt és azok egymásra hatását vizsgálva kerekebb képet kapnál, megérné. Ettől függetlenül is van két vélemény és ez jól megvan egymás mellett, én nagy részben felelősnek tartom a gyári csapatokat is, te nem. Ez hogy hol üti a mózli és társa tevékenységét azt nem tudom, de láthatólag így érzed, leírom utoljára sokadjára: nem üti. Azért nem szeretem azt a fajta reakciót amit csinálsz, mert mások utána tévesen azt gondolhatnák rólam, hogy ejha ez szerint a Mózli és Brömi papa ártatlan, f1 megmentője..."Mosley mint az F1 jóakarója???!" Ez eléggé etikátlan, de egy fórumon elfér kétségtelenül és nem is zavar.

    Lezártam, majd futamokat nézzük inkább. Üdv.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    A KERS-el egyébként mi a helyzet, csak idén nem használják, vagy huzamosabb ideig kukába dobták? Miután eltűnnek a diffuzor szörnyetegek jó lenne ha az visszatérne. A kettő együttes hatásárból már kinézném az előzések valódi (nem elhasznált gumi miatt) növekedését. Már jelenlegi formájukban is használhatóak lettek volna, ha nem korlátozzák le annyira a használatát, számomra sok szempontból érthetetlen volt a tavalyi év.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8233 üzenetére

    Kissé összemosod a különböző szervek költségvetéseit, kevered a szezont a fazonnal, a pénzügyi dolgoknál nem mindegy kik a szereplők, ehhez nem kell gazdasági tudás. A logisztika az egyetlen valós érved ebből a sok sorból amely hat a csapatok költségvetésére és mint plusz, rajtuk kívűl álló tényező (FIA ámokfutás negatív externáliája), de annak növekedési mértéke sem kiugró annyira mint te beállítod, ugyanis te magad írtad: 8 helyett 11.
    CSAPAT költségvetésről beszélünk, mert én az ő felelősségükről beszéltem, miszerint a csapatok költségvetése (most írjam le mit jelent?) érdemben nem változott. Csökkent a ráfordítások egy része? Igen, pl motorok. Nőttek olyan ráfordítások amik egy az egyben kiütötték a csökkentő tényezőket? Igen. A számok ezt mutatják, tetszik vagy sem. Ezek a megnövekedett tényezők=logisztika kiadások növekedésével, amit le kellett nyelniük a csapatoknak? Nem úgy néz ki. Ennyi a lényeg az egészben.

    "Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1" szerinted = "gondolom annak tartod, ha nélküle szted már megszünt volna az F1"

    szerintem kimaradt egy lehet szócska a mondatodból, a megszűnt elől. Mert így eléggé mást jelent. :U Biztosan kell ez a stílus? Szerintem nem.

    a5:
    "Az átlagos éves költségvetésük (CSAPAT/ISTÁLLÓ) 303 millió dollárról 272 millióra csökkent, nem utolsósorban azért, mert néhány tekintélyes szponzoruk - például a Baugur, a Credit Suisse, a Dell és az ING - kiszállt, amivel a támogatók által a sportba fektetett teljes összeg 896 millió dollárról 820 millióra esett." A 303 dodó máris korrigálható a szponzorpénz csökkenésével, így még kisebb az esés. Mindezt úgy hogy gazdasági válság ment le tavaly bakker. Úgy, hogy kiment a Honda és egy visszafogott költekezésű Brawn lett belőle.

    "A visszaesés nagyobb része azonban annak tudható be, hogy jelentősen (durván 30 százalékkal) romlott az autógyártók költekezési hajlandósága" Abszolút igaz. Kiszállt a Honda és a jövő évi fejlesztés sem került már annyiba a BMW és a Toyota esetében sem. Magyarul a megmaradt csapatoknál a fenti bekezdés tetszik vagy sem igaz. Kers, logisztika, dupladiffuzor ki tudja mi, a hajlandóság hiánya is.

    Az összes linkelésedet köszönöm, átfutottam, érdekesek kétség kívül.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8264 üzenetére

    A mózlis feltételes mondatomra kijelentést írtál, az én véleményemként beállítva, leírtad. Buktad. Ott van.
    "Azaz szted ha Mosley nem csinál semmit akkor előfordulhatott volna egy olyan helyzet hogy jelenleg nincs F1." Igen. De nem ezt írtad ott, ne ferdítgess ennyire mert elgörbül a tér körülöttünk, aztán tényleg nem lesz f1. Ez már szánalmas, ha ennyire nyilvánvaló elírást/tévedést/szándékosságot nem ismersz el akkor végre béke telepszik kettőnkre, mert hiába nem irkálok.

    "Vannak dolgok amin egyszerűen nem tudsz változtatni, hiába nem veszel róla tudomást."

    Közös gondolat és vélemény a másikról, szóval te ezzel nyitottad az előbb én ezzel zárom :DDD Üdv, és még mindig: jó f1 drukkolást, remélem megy és nem mózlibábúkat szúrkálsz egész évben. (főleg hogy azt élvezné)

  • Peat;)

    veterán

    [link] no már keménykednek, most idén visszasüllyednek, aztán 2011-ben a Schumi és Brawn Ltd. behúzza mindkét vb-t :D

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8285 üzenetére

    Igen az a mondat, a felső mondat amire kiakadtam viszont nem...mert nem ugyanazt jelentik..ez szóban tényleg nem lenne mert már mindkettőnk a földön fetrengene..a röhögéstől szvsz. :)

    Remélem nem csak negatív dolgok miatt nem szálltál fel, hanem pozitívak is szerepet játszottak jelenlegi maradásodban.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #8327 üzenetére

    A BMW is fejlesztette a vasat, így a hondás esethez lehetne hasonlítani a Saubert, remélhetőleg a teljesítményben is lesz hasonlóság. De ilyen pilóták által nem hinném hogy kiemelkedő eredményt érnek el, egyikkel sincs bajom, de fejlődést csak a japán srácból tudok kinézni mert tavaly is látszott hogy jó pilóta de voltak szakaszok amikor elgyengült az a teljesítmény.

    Remélhetőleg összességében nincs nagy különbség a régi csapatok között, de annál nagyobb lehetne a különbség a különböző körülmények között. Pl a tengelytáv már egy dolog, de még a súlyra is gondolok, reménykedem hogy lesz autó ami a nehéz súllyal versenyképes viszont ha könnyű akkor már kevésbé, majd ugyanez fordítva. Pl. Ferrari hosszabb etapokon kiegyensúlyozott, de lehet hogy az időmérőn gondjaik lesznek. Remélem jól eloszlanak majd az erősségek és gyengeségek, így jó kis kavalkádokat láthatunk majd.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #8397 üzenetére

    Amit én olvastam abban Adam Smith láthatatlan kezét említette a ferraris arc, az új csapatok cikizését lezárva. Igen, az új csapatokat nem azt tolta be, hanem a "mérlegelés" és a pénz. Kérdés hogy volt e olyan csapat a nevezők között akikre ez nem lenne igaz? Szerintem nem és kérdés miért kellett új csapat? Smith láthatatlan keze leírja hogy a piac korrigálja magát, törekszik az egyensúlyra: Honda, BMW, Toyota pápá, Renault pedig félig eladva. A ferrari blogger tanuljon egy picikét mielőtt azzal dobálózik amely említésével önmaga fajtáját lövi tökön.
    Majd mengézzük hogy annyi pénzből mit alkot ez a nagy Ferrari, vagy elfelejtette hogy bezony Virgin közeli költségvetésre kellene felkészülni? :D

    A csapatot minősíti hogy egy ripacs arc írása ilyen károkat okoz a hírnevükben és engedték. Kíváncsian várom a lekörözéseket.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8424 üzenetére

    Eléggé felfújt téma több éve a költségdolog aki erről nem tud az nagy ívben kerülte az f1-et és a gyári csapatok korábban nem mondhatni hogy törekedtek egy közös ésszerű határszerűség megtalálására. Az az egy év alatt csökkenték le egy hatalmas kamu volt, ahogy az új versenysorozat, olyan fajta állítások amelyek jellemzik/jellemezték mindkét szervezetet.

    Aki nagyon sokat költött általában az ott is volt elöl, akiben megvolt a szükséges plusz(akár gumi, akár Brawn bármi) és szerencsefaktor az pedig nyert. Ez végig érvényesült, már a Toyotánál is az elmúlt két évben és a Hondánál is érvényesült csak más néven. Miért lenne érdeke egy nagy patináns névnek az, hogy veszélyt jelentsen rá egy Virgin is akár..ugye. Ferrarinál szerintem az ócsároló írásában ez is érződik. Közelebb fognak kerülni erőforrásügyileg az utolsók és elsők mint valaha, ha FOTA tartja magát ahhoz amit lefektettek. Jogos hogy vakarják a buksit, mert olyat ígértek amit valójában nem is akartak. De végre meglépték, le a kalappal, csak ne lépjen addig le pl egy Sauber név, vagy a Renault vagy a Mercedes ugye (múltkori kijelentésük), vagy akár a Mclaren ha befuccsol az új sportkocsi sikere mittomén. Túlzás az egy év alatti költségcsökkentés, de nem túlzás azt állítani hogy rohadtul sürgős mint ahogy FIA felébredése is az lenne. Todt nekem eddig csalódás, mert nem látom hogy csinálna valamit.

  • Peat;)

    veterán

    válasz aesir #8684 üzenetére

    "Ez olyan igazi mai amerikai történet, légvérat építenek, összehazudják a világot, majd amikor összeomlik akkor gerinctelenül lelépnek."

    Ha az utolsó "lelépnek" szót "mutogatnak" szóra cseréljük akkor meg a válságra is áll a dolog. Obama bácsi meg megmondta tavaly, hogy vigyázni kell az ilyen labilis országokkal mint a miénk.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #8862 üzenetére

    "Azok az autók meg...hát a Toyota már 2009-ben félseggel ült a sorozatban, eleve úgy indultak hogy futamgyőzelem kell, aztán egyre csak elment a kedvük, míg nyílt titokká vált hogy el fognak menni."

    A tavalyi autójuk képest volt a győzelemre, azt hogy a pilóták azt nem érték el egy dolog. De annál az autónál ha csak a szabályváltozásoknak megfelelő dolgokat, a legprimitívebb módon végzik el már magasan az újonc csapatok előtt lettek volna. De nem erről volt szó, mert a toyota is tervezgetett már valamennyit...hogy mennyit? Lényegtelen, lett egy autó. Teljesítmény ügyileg a legjobb az újoncok közül. Ez olyan mint az 1+1, nem kell hozzá semmi más csak egy minimális valóságérzet, racionalitás.

    Attól hogy egy ferrari enzo 0 km-esen a garázsban áll és senki nem látta, még jobb versenyautónak tekintem, mint azt a volkswagen polot amivel lehúztak 200.000km-t. Lehet itt lovagolni a nem teszteltek szókapcsolaton, csak éppen a valóság attól független tény.

    A többiek meg már elmondták, ez egy olyan "üzletember" mint a többi, minden attól függött hogy meg tudja-e szerezni a jogot, erre építkezett. Akkor tudta volna, pontosabban akarta volna kiegyenlíteni azt a bizonyos számlát, ha megvan a jog és az az által előre beígért erőforrások számára.

    Az FIA nem is tudom hogy végül vizsgálta-e mint f1-re képes csapatot őket. Én annyit olvastam, hogy "túl rövid lenne az idő" hogy új csapat indulhasson. Ha megveszik a bridgestonet és tesztelnek egy milla kilométert lehet akkor is ez a válasz jött volna. USF1-et nagyon későn nézték meg, hogy hogyan is áll lényegében. Talán két hete...nincs miről beszélni szerintem, őket akarják és kész, nagy az az USA, kell egy ilyen "csapat". Majd jönnek 2011-ben.

  • Peat;)

    veterán

    válasz madstunt #8928 üzenetére

    Alonso nem csak a rönyónál bizonyított. Ha már Minardi, akkor többek között Alonso is náluk debütált, nem is rosszul. Ezért kapott tesztpilótai állást Brióstól, majd ilyen évek után (izzadós) megérett a vb-re együtt a csapattal. Szerintem máig ezért néznek fel a csapatok Alonsora (ő meg Briósra), mert ez azért elég ritka, meseszerű történet.
    És ne feledjük hányan utálják Brióst, meg a Minardis fickót(Paul ha nem tévedek)! :) Alonso és Webber, a legagresszívebb pilóták (nincs sok) közül kettő, nekik köszönhetően van itt. Szerintem is kellenek kis csapatok. Kimi is egy privát csapatnál debütált.

    Nekem a Virgin a legszimpatikusabb (újak közül)és ha sikerül megbízhatóvá tenni a gépet akkor nem hinném, hogy 5 másodperc lenne a lemaradásuk. Lotusnál többre tartom őket és van egy ember aki hajtsa őket ostorral.

    Bár Lotus fekete bárány, én nem lepődnék meg ha jövő héten egy teljesen új areot látnánk tőlük az a kocka helyett, de Trulli nyilatkozata alapján nincs nagy esélye. (eléggé negatív volt..csak tudnám mit várt) De biztosan nem viccből szerződtettek két viszonylag nagy nevű pilótát.

    Senna meg...na őket én nem tartom sokra egyelőre. Sem a pilótákat sem a csapatot.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    Mclarenek szerintem esélyes hogy vissza esnek még..ott valami nem az igazi és a gumikkal is gondjaik voltak ha jól tudom.
    Kubica és Sutil is előrébb fog lépni szerintem, nekem a Mercedes a nagyon fekete ló.

    Red Bullnak a megbízhatóságára leszek kíváncsi.

    Egyébként egy két nagyobb csapat jobban tette volna, ha az újak basztatására fordított energiát magára fordítja.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #9537 üzenetére

    Lonzi akkor mosolygott volna. Időmérőkön szerintem sokat ki fog kapni Massától.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #9640 üzenetére

    Na meg Sauber tényleg ennyire gyenge, vagy simán megoldják egy kiállással a mai futamot, kiváló állapotú gumikkal, kiegyensúlyozott sebességgel? Nekem túl lassúnak tűnnek, ezekkel a kedvező gumifogyasztásos hírekkel korrigálva is. Ha minden körben másodpercen felüli időket kapnak akkor sok jót nem lehet kihozni a helyzetből.

    Az meg nagyon komoly, hogy mennyit csesztették az új csapatokat, hogy útban lesznek, fel fogják tartani a jó csapatokat. Na most Vettelt akkor hány csapat autója is tarthatta volna fel a tegnapi napon? :D Vagy inkább hány nem? :DDD

    Szerintem Red Bullnál is necces a megbízhatóság, Ferrari azért sokat lehúzott a teszteken, szerintem nem lesz nagy baj. Lehet ez volt az időmérős motor...khm...most rakják be a futamra szántat.. ;] (elektronikával elvileg játszadozhatnak nem?)
    Mclaren szerintem meg megeszi a gumit. Sutil nyer és kész :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Integra #9649 üzenetére

    "ennek annyi a lényege, hogy kevesebbet lássa a néző az autót kőrözni és többet lássa a boxot, a szerelőket, a technikát"

    valahova be kellett rakni a reklámokat a szegény tv-knek, különben nem lenne új reality show és akkor jajj az emberiségnek, mert megáll a negatív meredekségű hülyülési görbén. (sportadót nézek tv-n, lehet kiérződik miért..)

  • Peat;)

    veterán

    válasz zed1983 #9785 üzenetére

    Voltak előzések csak nem az elején, szerintem simán hozta a tavalyi átlagot. Az már más kérdés hogy a cél az volt, hogy onnan lépjenek előre. No de miért lenne cél az? A csapatoknak az a jó ha a legjobb autó=a győzelemmel, így kifizetődő. Pl. a Kers sem véletlen hogy kikerült, drága drága mondták a csapatok, a már kifejlesztett és tesztelt, bevethető eszközökre, ezért a sarokba dobták ezeket a ki tudja hány milliós cuccokat, így a rajtnál sincs az a kavalkád ami nekem tetszett tavaly. Én simán kikötöttem volna hogy mehet a Kers, de mindig csak a követő autójában lenne aktiválva, FIA gps rendszerével összehozni, ha van az autó előtt valaki lehet nyomogatni, ha nincs akkor nem működik. Ennyi. De ez csak nekünk lenne jó.

    Új csapatok ameddig pályán voltak semmi problémát nem okoztak, a Lotusnak van egy erős alapja amit lehet fejleszteni.

  • Peat;)

    veterán

    válasz zed1983 #9796 üzenetére

    Az elején nem csak időhatározó lehet. Hátrébb voltak csaták, még a Lotus Virgin között is(persze sokaknak ha nem győzelemért megy egy előzés az nem számít, mindenki más...).

    Ami még feltűnt, hogy Alonso kipattant a kocsiból és gyakorlatilag ha elindult volna maratont futni nem lepődtem volna meg. Az elmúlt két évben amikor mutatták jobban meg volt viselve fizikailag egy egy futam után, ebben a kocsi (valószínű legtöbb pilóta jó eredményt érne el a jelenlegi Ferrarival, olyan simának tűnik a vezetése) meg a taktikázás is benne van(ez mindenkinek, van hogy nem a határon kell menni...).

    Egy futam után hülyeség hisztizni a hello kittys zsepibe szerintem, ez az idény más lesz és kész, aki zúzdát akar látni az ne f1-et nézzen.

Aktív témák