Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Peat;)

    veterán

    válasz #315 üzenetére

    Én nem dramatizálom a helyzetet, amikor kiment az belefér, ugyanakkor nagyobb területen gyorsított és olyan lendülettel ért vissza hogy egy azaz egy darab előzést köszönhet a bukótérnek, utána ki is ment a pályáról, szokatlan nagy sebességet vitt tovább, maga a hiba bizonyítja. Ez viszont nem valami sok. Ugyanakkor az az egy előzés lehet helydöntő, sőt biztos. Most kiderül hogy a force india mennyire szarrágó, általában ha egy csapat gyors lesz akkor szarrágó is, remélem ők kivételt tesznek, bármennyire is Fiskó futama volt ez. Így szép az eredmény.

    Egyébként az egész év szerintem semmi másról nem szól csak a gumikról. Éppen kinek az autójához passzol. Ennyi. Egy kiszámíthatatlan, nem következetes, elavult gumival megy az f1. Ordít az autókról hogy mennyire különbözőek areo szempontból, aztán az elavult force india legyalulja a mezőnyt Adrian Neweytől kezdve mindenkit...Szídtam eleget a bridgestonet. Hát megint megtettem, utálom azt a bandát.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #370 üzenetére

    Aki ezt válaszolja az is égeti magát :P
    Amúgy valaki mindig fog "csalni" ameddig nem oldják meg hogy ezek a területek ne érjék meg a dolgot, szimplán valami lassítást kéne kitalálni. Ha sóder van pl az már is hatásosabb, ott nem látni fura módon ilyeneket :U aszfaltra is ki lehetne találni valami, ha nem is fekvőrendőrt de valamit, vagy annak kicsinyített változatát ki lehetne rakni...repülő ferrarik és mclarenek, jujj mit kapnánk Palik fogalmazóképességétől...

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #1279 üzenetére

    Leszűrve a nyilatkozatból szerintem maga Hamilton is azon az állásponton van mint te. Nekem is szimpatikus volt ahogy nyomta és elég keményet kapott a srác, meglepődtem (pozitívan) hogy utána kipattant a kocsiból, de ő maga is elismerte és elnézést kért (hogy így ennek sok értelme nem volt...de ezt nemhogy ő senki sem rakta volna bele a mondókájába, max a kirúgott francia volt ilyen önkritikus). Megfelelően kell kezelni a nyilatkozatát, ahogy linkelték is ott van hogy maga szerint 130%-on hajt :) van benne egy túlzott önbizalom, de azért némi kritika is átjött nekem.

    Általánosan címezve:
    Amúgy ha csak a pályán követitek Hamiltont és nem olvassátok a híreket és nyilatkozatait akkor szerintem minden f1 szeretőnek kedvelnie kellene hogy a mezőnyben van, mert színt visz bele a vezetési stílusával a dolgokba. Én elkövettem azt a hibát hogy anno folyamatosan követtem miket nyilatkozott, most nagyon régóta először olvastam el mit mondott és a következő is nagyon sokára lesz, így egyenesen örülök hogy ő is a mezőny tagja :)

  • Peat;)

    veterán

    Menjen Briós oké engem aztán hidegen hagy, ha benne volt ha nem, közömbös. Ugyanakkor a fő bűnös az én szemeben Piquet. Ő volt az ki megtette. Nála nincs kérdés, ő maga ismerte be, hogy előre eldöntötte. Van aki a megélhetéséért, a gyerekeiért lop, mégis vonatkozik rá a törvény. Piquetnél az lenne a minimális bünti hogy soha többet nem versenyezhetne.

    Az is fura hogy Alonsot Piquet mentesíti, az apja meg feketíti. Szerintem utólag, jóval később tudta meg hogy szándékos volt. Akkor meg ha kinyitja a száját akkor ma a világ legnagyobb spiclije lenne, így meg sumákoló köcsögnek nézhetik teljes joggal páran. Tipikus menthetetlen helyzet.

    A futamot akkor most átrendezik és Rosberg "nyeri"?

  • Peat;)

    veterán

    válasz P00By #1481 üzenetére

    Piquet büntetlenséget kapott a vallomásért cserébe. Ez már tény és ha akarja akkor már jövőre bevásárolhatja magát egy új csapathoz, hiszen nem is annyira béna és pénze is van. Nekem senki sem jött le szimpatikusan ebből az egészből, sem a szereplők sem az FIA hozzáállása. Amennyiben meg az FIA nem bünteti meg, akkor szimpla bíróságon is simán fel lehetne jelenteni, a szándékos veszélyeztetés úgy tudom büntetendő dolog...

  • Peat;)

    veterán

    válasz Csabee. #1533 üzenetére

    Kimi az utóbbi futamokon szedte össze magát. Időmérőn is hozza a régi Kimit és versenyen is belekerült az az agresszivitás ami kell. Erre kirakják? Jó nagy hülye a Ferrari ha így tesz. Massát megérteném ha kiraknák, mert egy ideig biztos gyengébb lesz.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #1611 üzenetére

    A Fota ismét arra képes, hogy egymásnak esnek. Most a merci motornak (ha nem jelzik FIA felé akkor nem vizsgálják). Amennyiben létezne olyan hogy Fota akkor már elérték volna hogy lehessen fejleszteni a motort, megkötések nélkül. Megnézném a véleményed amennyiben pár évvel ezelőtti lenne a helyzet, amikor a merci motorok gyengék voltak és sorozatosan tönkrementek. Tényleges, kimutatható előnyhöz nem hiszem hogy maximális korrektséggel lehetett eljutni az utóbbi két évben. Úgy hogy mind a három csapatnál, különböző areonál, egyértelmű hogy előnyt jelent a motor, mármint hogy az autó legerősebb pontja. Barichello megmondta frankón, ha ennek odalép akkor megy mint a rakéta, a Honda meg nem ment. Az elvileg azonos teljesítménnyel. Tavaly a Ferrari vs Rönyóval volt ez a helyzet. Erről ennyit. Jó lenne ha nem arról szólna már a dolog hogy ki tudja jobban megközelíteni a még belefér és a csalás határvonalát. A legjobb munkát végezték a mercédesnél? Igen. Respect. A legtisztábban? Erre szerintem senki nem merné rámondani az igent. Miközben lehet hogy más még merészebben fejlesztett itt ott csak a mérnökeik nem voltak jók hogy ez teljesítményben is visszajöjjön. Ez így kicsit szánalmas, hogy ilyenen lehet gondolkodni.

    Nekem a fix költségvetés, nagyobb fejlesztési szabadság tetszene. A Fotának nem. Pl. Bmw-nek. Ja az már nincs. De Fota van. Az van. Szánalmas bagázs, FIA-val simán egy szinten vannak hülyeségben, és most bizony Brióssal gyengültek, tetszik vagy sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #1614 üzenetére

    Ja de ha lebuknak akkor "szégyen hogy ennyivel megússzák" jönnek majd a büntikre :DDD
    Egyébként a jelenlegi motorbefagyasztás tök máshogy érintette a csapatokat, amely területeket befagyasztottak azokon pl a Honda, a Toyota és a Rönyó is baromi gyenge, lásd a pilóta által lenyilatkozott tapasztalatokat. Hiába fejlesztik azt ami fejleszthető, ha azzal nem lehet elérni akkora teljesítményt a saját motorjuknál, elég szűk látókörűség megy itt. Avagy ha egy bor elkészítésénél kizárólag a címkét és üveg formáját és parafadugót lehet fejleszteni akkor mitől lesz az egyik bor jobb mint a másik? :P A jó bornak még jobban kiemeli az aromáját, a többi meg marad ugyanolyan szar. :) Ez is véglet, de bennem ilyesmi érzet van a mostani, betiltva van de valamennyire fejleszthető állapottal kapcsolatban.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #1616 üzenetére

    Az az 1 teljes százalék elég sok lehet egy időmérőn, egy futamon meg pláne. :) Egyébként nem csak a teljesítmény, lóerőszám a lényeg, te ezt nagyon is jól tudod. Bizonyára nem annyira nyomatékosak ezek a motorok, de bizonyára vannak más karakterisztikák amelyek meghatározzák egy motor alapvető tulajdonságait és sikerességét ezzel. Ezeket meg betonba öntötték. Ugyanakkor a mezőny nagyon szoros az idén, tehát nem azt mondom hogy ég és föld, ebben igazad van abszolút, de remélem abban is igazad lesz hogy majd jön a szabad fejlesztés.

  • Peat;)

    veterán

    válasz andy83 #1620 üzenetére

    A Williams valószínű azért is ragaszkodik hozzá, mert utána ezt tovább adhatják az autógyáraknak, a közúti autókhoz. Ők kissé más utat választottak, ami komplikáltabb, de ha összejön akkor tisztább mint a klasszikus minél erősebb és nagyobb akksi megoldás, már amennyire én tudom.
    A méretcsökkenés nagyon hasznos valóban, a közutakra is, pl robogókba belekerülhetne normális, valóban használható elektromotor. Mennyei lenne elfelejteni azt a nyivákoló hangot amikor húzzák azoknak a sz*roknak....:)

  • Peat;)

    veterán

    válasz AMD Power #1622 üzenetére

    [link]

    Erről aztán az anyacsapat sokat tehet, de őszintén remélem hogy legközelebb kizárják az érintett csapatot pár ember magánakciója miatt, bármelyik is legyen az hogy önelégülten hátradőljetek..bűnhődjön az összes szerelő, a motorpartner, az üzleti partnerek, egy esetlegesen éppen vb pilóta. Az kell. Magyar mentalitás.

    A személyeket kellett volna arányosan felelősségre vonni. A felbújtó, az elkövető: Piquet. Az asszisztálók: Symonds elsősorban és Briós másodsorban. A büntetés mértéke visszafele olvasható. Ez magánvélemény.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #1655 üzenetére

    Komolyan elhiszed hogy az FIA tárgyaláson bárki igazat mondott? Hazudott Piquet és Alonso is. Alonso nem tudott róla, ez 90%, de hogy után a közeljövőben megtudta az megint 90%. A lényeg hogy nem most tudta meg, ez több mint valószínű.

    Piquet adott egy interjút, és ott amikor rákérdeztek hogy kinek az ötlete volt, mert a másik két jómadár azt mondta övé...no akkor konkrétan valami olyasmit mondott, hogy Briós ehhez hülye. Az eredeti cikket nem találom, de [link] itt nem a blikk van forrásnak megadva.

    Az Alonso meg indycar-t a mezőny egykori és mostani pilótáinak nagy részére el lehetne mondani. Konkrétan Hamiltonra is gondolok, de te bizonyára elhiszed hogy semmit nem tudott semmiről, úgy hogy többet volt a csapattal az idény kezdete előtt mint maga Alonso. Aki tiszta ebben a sportágban az sikertelen, már mindegyik pilóta hülyét csinált magából párszor, mert ellentétesen nyilatkoznak.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #1651 üzenetére

    Úgy állsz hozzá ahogy az FIA. Igazad is lehetne, de most egy esetről volt szó nem egy élet "munkásságáról".

    A felelősség meg no comment, csak hogy tisztázzuk, egy gazdag jómódú asszem már 24 éves felnőtt emberről beszélünk, aki sosem teljesített jól ezért kikezdte a csapatvezető. Ezért ez a srác bestresszelt és kisebb a felelőssége azzal hogy ő csapta oda mint annak aki azt mondta hogy csapja oda(ami nem biztos, hogy az mondta, lásd feljebb)?

    Ha azt mondták egy gazdag jómódú 24 éves srácnak hogy öljön embert és az megteszi akkor sem övé az elsődleges felelősség? Hol a határ? Ha azt mondják egy ugyanilyennek hogy csináljon egy balesetet az M7-esen, mert különben nem mehet a többi ficsúrral gyorsulási versenyezni akkor is a felbújtó a felelős elsősorban? Belőled is szerintem az előítélet jön, mert ha példákkal végiggondolod akkor elég szánalmas ez a Briós a legnagyobb felelős dolog, aki egyébként nem ért az F1-hez és ahhoz sem hogy kidolgozza a dolgot, Piquet elmondása szerint.

    [link]

    "Wer hatte die Idee?
    Piquet: Es würde irgendwie zu Flavios Charakter passen. Aber die Details hat er sich sicher nicht ausgedacht. Dafür kennt er sich mit Rennstrategie zu wenig aus."

    Ebben azt írja hogy Brióshoz karakteréhez passzol a dolog. (nem azt hogy ő mondta, csak a stílusához passzolna). Utána azt, hogy a részelteket BIZTOS nem ő dolgozta ki. A 3. mondatot nem értem. Nekem ennyi is elég, hogy kisPiquet végighazudta az egészet, ha fel is vetette mint ötlet és elsőként utána a kettő másik dolgozta ki az egészet. Elismerte. Briós volt benne legkevésbé magyarul.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Peat;) #1690 üzenetére

    Az utolsó mondat olyasmi lehet, hogy túl kevés volt emiatt hogy a stratégiát kigondolja, magyarul mint írom, max egy felvetés Briós, a másik kettő: kigondolás, tervezés, végrehajtás. Felelősség=1.Briós 2.Symonds 3.Piquet. Nekem ez bármit is mondtok, büdös. De nambej ha máshogy látjuk. Bocs az offért, befejeztem.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #1700 üzenetére

    A hatáskörnek akkor sem kellene ennyire meghatároznia egy adott bűntényben a felelősségi szintet, mégpedig úgy hogy egy ember vigye el a balhé 90%-át. Nem sírok Briós után, csak épp felháborít hogy Piquet megúszta.

    Illetve már olyan hogy Rönyó most úgy néz ki megszűnik létezni az f1-ben. Sorozatban bontják fel a szponzorok a szerződésüket, két biztosító, az egyik a főszponzor ING már megtette. Kérdés mi lesz így Williamsel akiknek nincs még motorjuk, vagy Red Bullal. Úgy néz ki jó hogy jön pár új csapat meg új motorszállító...

  • Peat;)

    veterán

    válasz 7Heads Drago #2118 üzenetére

    Már tény hogy elmegy. Ennek ellenére a szemét is kinyomta a kocsinak és dobogón tiszteleg annak akinek köszönheti a pályafutását. Mert ő az aki a Mindardinál kezdett, tesztelt a Renaultnál, majd az évek kemény munkája után lett vb. Majd kétszeres. Ilyen jelenleg nincs még egy a mai mezőnyben.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #2154 üzenetére

    Mindig is a csapattal volt baja Alonsonak, ezt többször elmondta és sokszor elismerően nyilatkozott Hamiról. Valószínű mindent ami létezik megígértek neki a szerződésénél, mert "csak" egy újonc zsákbamacska pilótájuk volt és égetően kellett egy nagy kaliberű srác. E mellett a kémbotrányban is tartotta a száját a végsőkig. Majd jött a fekete leves és elpártolt mellőle a csapat és még az évad első harmadában egyenlő bánásmódra alakult a helyzet majd át is billent a mérleg. Ezt mindenki láthatta, ha a csapatot és a vezetőkelt nézte, mikor hogyan reagáltak. Haugtól ma is olvastam nyilatkozatot, miszerint mindig egyenlő bánásmód stb, stb. Az a gond hogy múlt héten Hamilton meg azt nyilatkozta, hogy jelenleg ő az első számú a csapatnál, elismeri, de meg is dolgozott érte. Elég csak a fejlesztésekre gondolni ki kapta meg. Tehát már itt ütik egymást, azt meg nem kell mondanom hogy Hamilton már épp úgy elvárja a megkülönböztetés a nyilatkozata alapján mint Alonso várta el. Azt az évet nem a pilóták cseszték el, máig azt mondom, hogy ha egy tapasztaltabb vb hozza amit kell akkor őt kell nyomni, mert végig tudja vinni a teljesítményt és kezelni tudja a helyzetet. Ha az újonc ugyanazt hozza vagy még be is előzi néha néha akkor is, akkor is ha az újonc sokat tesztelt és talán jobban ismeri a kocsit év elején mint a másik csapattól érkező. Mert az újonc rizikós, fejben. A médiaharc mindkettőt érintette a másik még belülről is kapta az áldást és ős is adta és totál összeveszett a csapattal, ennek ellenére nem tört meg. De nem is hiszem hogy ez újdonság egy 2x vb-től. Kockáztattak, mert a saját nevelés első évben legfiatalabb vb egy érdekfeszítőbb történelmi momentum lett volna. Elbaszták és láthatóan nem tanultak belőle. Kimi reakcióját láthatta mindenki amikor pedzegették hogy segítse Massát. Csak gratulálni tudok ahhoz az arroganciához ami a Mclaren vezetésében van. Mert Massa még elviseli a dolgot, ezt is láthattuk. Szerintem ebből kifolyólag Ferrari igen kényelmes helyzetben van, mert van egy (remélhetőleg az maradt) gyors pilótájuk aki ha kell akkor segíti a másikat.

  • Peat;)

    veterán

    Gyakorlatilag kirúgták Kimit, persze lehet "közös megegyezésnek" is nevezni, amit a főnökök kezdeményeztek és Kimi idáig nem akart elfogadni... de lehet ezzel jár jobban. De azt megnézem hogyan fogja segíteni Hamiltont, max az utolsó futamon, addig kizárt.

    Ferrari meg nagy kakiban lehet, hogy már leállították az autó fejlesztést és nulláról indulnak. Pár futam óta Force India szint vagy még az sem a Ferrari, csak Kimi tudáskülönbsége enyhítette a dolgot. Olyan lentről meg nehéz felállni.

    Motion: Ezért jó annak aki pilótának szurkol és nem csapatnak. Bárhogy is nézem Ferrari nagy patkány volt most.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #2217 üzenetére

    A magyar nyelvtanról nem fogok vitatkozni, ha a jelentéstartalmat nézzük akkor ütötte a kettő egymást. Azt egy szóval nem vitattam hogy nem érdemli meg a jelenlegi kiemelt szerepet, ami egyben teher is.

    A másikhoz meg annyit hogy te vagy az egyik 50 körüli % egy tagja én meg a másiké. Alonsora kenni hogy ő cseszte el, az mindenképp sántít, az én verziómban legalább megoszlik a felelősség...csak én a másik félre rakom a nagyobb súlyt.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #2261 üzenetére

    Kimi nem egy pályán biztos vagyok benne hogy elverheti Hamiltont. Illetve Kimi ha Hamilton elől rajtol (és nem kell előzni :)) akkor nem az a kaliber hogy mögé esne vissza, hiszen vezet mint egy precíz gép. Szóval jövőre hogy nincs tankolás, meg jön új időmérő..hát netmom, anno amikor sok kört mehettek Kimit tartották a legjobb időmérősnek, szerintem nem elképzelhetetlen hogy előtte végez itt ott, pl Spa ugyebár. Azt elismerem hogy mindenképp izgalmat ad a Mclaren döntése nekünk, már ha odamegy Kimi, most a Toyotával is összefüggésbe hozták. Hamilton-Mclaren párostól úgy néz ki még az Iceman is tarthat.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #2489 üzenetére

    Mert amikor látott valamit az első dolog a szárny volt amit kikerült, majd a srága zászló. Erre meg elvette a gázt és begurult a boxba. Hát nem logikus hogy ugyanazt a büntit kapja meg mint Button és Barichello, akik befejezték a kört gázelvétel nélkül? :)) Befejezi Alonso és javít 1-2 helyet már akkor is nyer, hiszen abból vonták volna büntit, csak annyit tudok hogy az adott szektorban gyorsabb volt, ezért esélye lett volna. No mindegy, már éreztetik vele hogy mi lesz a Ferrarinal :DDD

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #2720 üzenetére

    Grosjean esetében egyet értek, mivel első futamán nem volt rossz, csak éretlen, majd volt fékhiba meg betegség is nála, így az lenne a minimum ha hagyják még két futam erejéig bizonyítani.

    Piquet...tavaly nyilatkozta, ő maga, nem Briós, hogy ugyanazt a technikát kapja meg mint Alonso, a beállításait is nézheti, csak hát neki túl gyors a hétvége és nem tud belerázódni a dolgokba. Jött az új év, majd ugyanazzal az autóval megint brutális lemaradás és valóban átálltak Alonsora, amit rögtön szóvá tett Piquet. A rinya hatott ő is megkapta az új cuccost, le is nyilatkozta előtte egy héttel hogy végre ő is előreléphet. Majd maradt ugyanott. A szája mindig megvolt neki, más nem. Másfél év az f1-ben, úgy hogy amikor rinyált akkor kapott valamit, illetve csinált egy hatalmas hülyeséget, 24 éves fejjel, ami idő ha nem elég az éretté váláshoz ilyen környezetben akkor ott gond van. Egy mákos dobogó ami felmutatott semmi több. Lehet hogy Piquet nem fekete fehér, de Briós és a Rönyó sem fekete fehér ha másfél év alatt erre tellett a braziltól.

  • Peat;)

    veterán

    Sosem csíptem a Ferrarit, de most hogy Alonso odamegy ha nem is drukkolásig de szimpatizálásig el kellene jutnom a csapattal kapcsolatban. Nekem ez segített...:[link]

  • Peat;)

    veterán

    válasz gV #2743 üzenetére

    Sajnos nem fog, pedig nem illik bele a mindenki veregeti egymás vállát csapatba. Egy személyre épülő csapat a jó neki, ahol a csapat is mögötte van, ebben mindenki egyetért az is aki utálja és az is aki kedveli. A ferrari átállt a mindenki egyenlő elvre, elfelejtettek autót tervezni és a csapat is rengeteget hibázik. Egyéni vb-t is buktak tavaly, amiatt mert a csapat képtelen volt elvégezni úgy a dolgát ahogy a forca indiánál a szerelőbrigád. Kimit kirakták többek között azért mert nem elég "családcentrikus". Jó helyre megy mit ne mondjak :) Megint változnak a szabályok kellő mértékben, de nem nézem ki a jelenlegi Ferrariból hogy beletaláljon a jóba. Idén sem jött össze. Valaki(k) hiányoznak.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #2753 üzenetére

    Nemcsak a versenyzőkön múlik minden. Elég sok baromságot csinált a Ferrari mostanában, a maxot most is kihozza Kimi az autóból. Alonso lehet mutat pár irányt, merre kéne fejleszteni de nem csodabogár, a rönyónál látható volt hogy mindig magukra találtak év közben az elmúlt két évben, de nem eléggé és nem elég korán. Szerintem pár szakemberre lenne szüksége a Ferrarinak, mert Adrian és társai bedarálják a kreativitásukkal a nagy befásult gyári csapatokat. A brawn más tészta, ők erőből oldják meg, hiszen a legfejlettebb hátterük és szélcsatornájuk nekik van ha jól tudom. Szóval két csapatot mindenképp előbbre sorolnék. A Mclaren meg minimum az a szint ami a Ferrari.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #2757 üzenetére

    Kimi tehetségét én sokkal többre tartom mint Rosbergét, így egyet értek amit írtál. De sokan és a csapatvezetők is szemlátomást nem tudják hogy Rosberg vagy Kimi az erősebb pilóta...Mindenesetre aki vb-t akar nyerni és úgy érzi lesz autója hozzá annak Kimi garantált befektetés. Már három csapatban bizonyított, ott is ahol szemlátomást szenved. Fiskó meg csak növeli az értékét, mert egy ennyire tapasztalt pilóta hogy ennyivel lemarad mögötte az elgondolkodtató, hogy akkor nem kevés dolgot hajt végre futamról futamra Kimi. Kérdés milyen árat kér a szolgáltatásaiért, nem szerényet gondolom. Csúnya leírni, de Kiminek jól jött Massa balesete, így ha már kirakták a csapatból, mert azóta azt látni hogy ő viszi el a vállán a Ferrarit.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #2793 üzenetére

    A hír hülyeség, az egy dolog, no de figyelemre méltó hogy lövöd tökön magad elég sokszor.

    "Campos (a 'leendő' csapatfőnök) szerint Hamilton Alonso cipőjéig sem ér fel. Ez így elég gáz kijelentés 2007 tükrében. Így nem szokott tiszteletreméltó csapatfőnök nyilatkozni világbajnok pilótáról."

    "Nos, ha ilyen egy spanyol F1-es magas beosztású 'szakember', akkor ne is csodálkozzunk, hogy milyenek az újságíróik és a szurkolóik."

    Ha összerakod akkor kijön a puzzle, ezek szerint te nem vagy tiszteletreméltó szurkoló. :P

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #2802 üzenetére

    Nem szeretem ha valaki kritizál valakit az előítéletei miatt, miközben a következő mondatban egy nemzet szurkolóit (akik lehet többen vannak mint Magyarország lakossága)szólja le ő maga. De semmi gond, ezért írtam amit, tisztességtelen, pont ugyanúgy mint a konkrétan spanyol másik arc. Egyik kutya másik eb.

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #2841 üzenetére

    A leginkább baj az hogy az f1-es csapatok dolgozták ki ezeket az idei vizuális csodaműveket úgy hogy az előzés ugyanúgy lehetetlen maradt. Több az előzés idén de az a gumi miatt van, amire állítólag direkt kérték meg a bridgestone bandát. Az idei egyetlen jó dolog számomra a kers, ami rajtnál mindig izgalmakat hoz és előzésnél is reményt ad hogy látunk akciót ha egy kerses üldöz valakit (pl Kimi győzelme). Erre azt a csapatok, kik mások megszavazzák hogy jövőre nem használják. Kezdem azt hinni hogy nem is az FIA a fő gond a formula1 átalakulásában....

    Ja igen, a kersnél a gyári csapatok lenyilatkozták hogy az új belépők miatt is szavazták le. Már megint hülyének néztek minket, mindenki tudja hogy nem egy rendszer az ami megvásárolható a csapatok számára és már csak be kell építeni.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #2871 üzenetére

    Megmondja a frankót mint mindig, de őszintén szólva Vettel túl sokat hibázott. Ugyanakkor Barikának meg nem egy műszaki hibája volt, szóval nekem egyre megy, Barichello magához képest még többet is nyújtott szerintem, csak év elején töketlenkedett.

  • Peat;)

    veterán

    válasz !Overdose! #2889 üzenetére

    Ha az így van ahogy mondja akkor a képességi nagyon erősen megkérdőjelezhetőek. Ezzel az autóval többet is el lehetett volna érni, teljes, de még határon túli erőbedobással, ahogy mondja. Anno Alonso-Schumi csata is hasonló volt, Alonso év elején begyűjtötte a dolgokat, de utána őt jobban is szorongatták és mutatott annyit, hogy a pártatlanok ne nézzék ki azért mert vb-t nyert. Most lehet az volt a baj, hogy végig bénáztak az ellenfelek és Button tudat alatt is lejjebb kapcsolt. Most két dobogó és sokat javíthatna a megítélésén. Ráadásul ha dobogó már övé a vb és utolsó futamon kiderülne, hogy teher nélkül mit menne.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Nowhereman #2904 üzenetére

    2875-ben ezt írtam kb, amire reagáltál az kicsit szedett vetett hozzászólás volt. Szerintem azért előtte nem lenne, csak sokkal szorosabb lenne valószínű a dolog. Nekem kettő váltó rémlett, meg hogy egyik rajtnál nem ő tehetett róla hogy beragadt. Múltkor meg szerencsés volt a büntivel és nem élt vele. Nekem mindegy magyarul hogy melyik hondás nyer. Mármint brawnos. Kár hogy idén a legdrágább fejlesztés viszi a vb-t, tavaly meg az előtt is a legdrágábbak harcoltak. Sokak szerint megkeveredett a mezőny, de ha költségeket nézzük akkor ez annyira nem igaz.

    Ami idei évben szerintem teljesen jogos az a Toyota kiakadása a versenyzőkre. Szerintem is illett volna ezzel az autóval nyerni és nekem az a véleményem hogy a mezőnyben nem is egy pilóta tudott volna nyerni ezzel az autóval.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #2917 üzenetére

    Miért van az az érzésem hogy Massa órája többet ér mint az én éves fizetésem? :DDD

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #3171 üzenetére

    Na igen eddig a ferrari össze teheti a két kezét, mert száraz körülmények között most a két mclaren lenne benne a top 10-ben. Röhögnék ha innen megvédenék a jelenlegi helyüket a vb-n. Mármint Kimi, mi ez a többes szám...:) múltkor már ki sem mondták a nevét, hanem úgy fogalmaztak hogy a "csapat" szeretné megvédeni a helyét. :D Ferrari is fura egy banda, Kimi megdolgozik azért a pénzért akkor miért kell már most kívülállóként kezelni.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Nowhereman #3182 üzenetére

    És akkor még beszélhetnénk megint a Toyotáról is, ahol az autó adott volt idén. Trulli ismét negyedik helyről indul, az első négyből a legnehezebb autóval és a Toyotának általában a versenytempója a jobb mint időmérős teljesítménye. Év elején is jó voltak, közben is volt dobogó...itt pilóta kellett volna az idei évre... Kimit oda akarják vinni és ő maga is úgy nyilatkozik hogy két csapat jöhet szóba, most a két jó csapat a Mclaren és Toyota ahol lehet szabad hely, csak túl sok zsét kér. Elnézve hogy tavaly sem volt rossz a Toyota és idén még tovább is javult valamelyest az azért elég meggyőző. És itt nincs Hamilton.

  • Peat;)

    veterán

    válasz madstunt #3183 üzenetére

    Én azt nem értem hogy ilyen posztra hogy lehet erősen esélyes olyan személy, mint Todt. (Anno lebukott egy csúnya csalással még a rallizásnál.)

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #3393 üzenetére

    Dehogy. Attól hogy a kis újonc japcsi aki a gp2-ben kicsit be is égett élete első f1-es futamán több körig tartotta úgy Buttont, hogy az a hosszú célegyenes szakaszon brutális módon gyorsabb volt. Azért ilyen produkciót én még egy világbajnoktól sem láttam. Ide még a tavalyi Kimit is beleértem, mert ennyivel közel nem volt gyorsabb sosem amikor beragadt. Neki az gyenge év, Buttonnak meg a még nagyobb égés karriere csúcspontja. Palikék meg még a japánból csináltak sztárt, aki nagyon szépen mutatkozott be, azonban pontot nem szerzett egy bivaly erős autóval. Kiminek pl ez ment a sauberrel, Hamilton dobogóval nyitott, Alonso első győzelme meg nem szorul magyarázatra, elemezve a mostani vb-ket.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz #70869248 #3413 üzenetére

    Tisztességesen helyt állt az biztos. De az is hogy ez a Toyota itt dobogó esélyes volt. Elég sok tapasztalata is van már forma autókkal. Szóval helyt állt és ügyesen védekezik (szerintem még fair volt éppenhogy) de ennyi, részemről. Az hogy Palik sztárt csinált belőle egy dolog, Buttont viszont mindenki látta ahogy a pálya legjobb előzési pontjánál mit ment az autója a Toyotához képest. Bueminál már más volt a helyzet. Ez Button, néha úgy megy ahogy kell aztán egy szürke kisegér. Egyébként ha akkora pilóta akkor Brawn miért nem akarja/ta a fizetését megnövelni? Én ezen filóztam egy keveset. Szerintem pontosan tudja Brawn hogy ilyen szintű pilótát hamar tud találni ha muszáj.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #3470 üzenetére

    Na meg ha 6 csapat akkor az már elég komoly tárgyalási erőt képviselne. Ha rossz lesz a motor simán kibulizzák hogy még javíthasson rajta a Cosworth, ha jó lesz akkor meg simán megvédik magukat. Minél többen vannak annál biztosabb hogy jól választottak. Avagy hogy beérik a választásuk. Aztán jöhet az egyenmotor mert a gyáriak is majd azt akarják.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Ijk #3543 üzenetére

    Nézd át a futamokat, az edzéseket, köridőket hétvégenként...az eredmények sem olyan rosszak de ott bejöttek a pilóták... Én nekem meg az a véleményem, hogy idén, egy kiemelkedő pilóta a vb harcba is beleszólhatott volna ezzel a Toyotával, vagyis sokáig benne lett volna az élbolyban. 1-2 futamon gyengélkedtek, mint mindenki más minimum. De az év elején ott voltak a dobogón, az év végén ott voltak a dobogón és az év közben időmérőket baltázták el, de volt hogy a leggyorsabbak voltak futamon. Már tavaly is jöttek a dobogós eredmények, majd az új szabályokra még jobban előreléptek. Most megint új szabályok jönnek. Azért elég kiegyensúlyozottak voltak az elmúlt két évben. Minden arról árulkodik hogy összeért a csapat, csak meg kéne tartani az embereket, megadni azt a költségvetést az anyacégnek amit a vetélytársak is rááldoznak a dologra és egy jó pilótát, míg a másiknak jó Trulli vagy Glock. E mellé még egy jó versenymérnököt, mert néha borzalmas taktikákat raknak össze.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Csabee. #3593 üzenetére

    Ez alapján emberjogi szervezet elnökének már sorozatgyilkosokat is megválaszthatnak a jövőben. Todt csalt, feketézett a rallyban, le is bukott ki is zárták. Egy ilyen ember ilyen posztot nem tölthetne be normális világban. És akkor a forma1-es életútjáról még egy szót sem szóltam, pedig aki ennyi ideig csapatvezető annak nem marad tiszta a keze.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Oliverda #3758 üzenetére

    Ő tudja, de a Toyotának is van egy legalább annyira jó alapja mint Mclarennek...persze ha a gyár fizeti továbbra is azt amit kell.
    És vegyük hozzá hogy fene tudja milyen volt az a Toyota idén, a pilóták nem alkottak nagyot az biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Integra #3962 üzenetére

    Keményen égeted magad a tudatlanságoddal. Rengeteg példa volt idén hogy a boxból kijövő könnyedén tartotta a könnyű autóval pályán mögé érkezőt. Mint olvasni is lehetett azt is, hogy a Brawnnak nincs pénze egy hatalmas maszlag, amit a derivált iq tulajok kajáltak csak be. Nem egyszer lenyilatkozták hogy a szezonnyitón már a teljes évre megvolt a költségvetés. Úgy hogy Brwan és társai még egy centet nem adtak bele. Nulla szponzorral. E mellett az egyik (pár mérnök szerint meg a legleg) legmodernebb technikai háttere a Hondának volt, most meg a Brawnnak van. Pl. a rönyó egy nevetséges kispályás mellettük a hátteret tekintve. Jó reggelt.

    Mindegyiket beütheted google-be, megleled....a gumisat..nézd meg az idei futamokat és utána mondjad az okosságot. A gumit meg nem hidegen kapják már mint anno így még csak Schumacher szintű gének sem kellenek.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    válasz Vandit. #4177 üzenetére

    Ugyan már, mert a honda olyan baromi nagy bajban volt mi, vagy a bmw....:) a gyári csapatok rengeteget ártottak az f1-nek az utóbbi években amikor a költségszámok növeléséből már sportot űztek. Közben kikopott pár régi csapat mert nem bírta, most pár gyári és jöhetnek a senkiháziak. Mert 1-2 évig azok lesznek, ahogy a force india is az volt, de ma már hírnévnek örvend. De a közvélemény szerint máig az az álláspont hogy a gyári csapatok jók, szentek, semmiről sem tehetnek, az autók bár miattuk néznek így ki idén, de ezért sem ők a felelősek meg amúgy is az a kö*ög mózli bácsi a hülye költségcsökkentésével tehet mindenről. Az sem baj hogy miközben ezreket kirúgtak az utcára külön versenysorozattal fenyegetőztek élükön a bmw-vel és toyotával, milliárdos költségekkel dobálózva. Ők hibátlanok és kész. Bár már nincs sok belőlük. Bruhaha.

    Magyarul: szerintem rendkívül jó hogy kikopnak a gyári csapatok, mivel teret nyer az ész és logika a mérhetetlen arrogancia és sértődöttség helyett. Az hogy az FIA marad az ami vagy más lesz, mindegy. A lényeg hogy legalább az egyik fél változik jó irányba.

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    "Megpróbáltuk megtalálni a helyes egyensúlyt az idei és a jövő év között. A szélcsatornában csupán egyetlen hét volt, amikor átszervezésre volt szükség, mert az aerodinamikai szakembereink azt mondták, az idei programra egy héttel több időt kell szentelnünk"

    [link]

    Valaki említette Palik sokat említi meg sokat is írják hogy a Brawn az bezony szegény csapat és nem tudott fejleszteni. Csak poénból járatták azt a bizonyos szélcsatornát, ami tavaly a legmodernebb volt az f1-es csapatok között, gondolom most sem rossz. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Peat;)

    veterán

    Érdekesek ezek a pilóta témák, hiszen Kimi valóban olyat alkotott az utolsó futamokon amire csak pár ember képes a mezőnyből. Ez a pár ember között meg általában az dönt hogy éppen hogyan sikerül az autó, kinek lesz kényelmesebb. Így valószínű hogy hátrányban lenne Hamiltonhoz képest, de így lenézni igen fura egy ilyen pilótát. Mert ez lenézés ami már megy az utóbbi időkben.

    Jövőre egyébként már bejön a tilos tankolni szabály? Mert ilyen körülmények között Kimit leírni a hozzá nem értés ékes példája. Azt nem tudom lesz-e boxkiállás (kicsit keverem a szabályokat már), amennyiben az sem lesz és rajttól célig egyhuzamban kell vezetni, akkor egy garantált befektetés van a mezőnyben. És nem Alonso és nem is Hamilton a neve.

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #4402 üzenetére

    A mclaren a ferraris végkielégítésre hivatkozva ajánl "kevés" fizetést, olyannyira hogy ha Kimi kilépne az f1-ből akkor anyagilag jobban járna, mert akkor 7 millát kaszírozna pluszba(gerinctelen ferraris szerződés által), míg ha elfogadná a mclaren ajánlatot nem érne el ennyit az éves fizetése. Én valami ilyet olvastam. Ez alapján a mclaren nem nézi le, ezt nem is állítottam, a fórumban lepődtem meg hogy milyen kritikákat kap egy ilyen félév után a finn. Ez alapján a mclaren csak hülyének nézi és visszaél a helyzettel, de nem akarná megszerezni ha ők is lenéznék, kiégettnek néznék. Meg kellene egyezniük, biztos van sértődöttség Kimiben de ezt a helyzetet magának is köszönheti. Szerintem még a Brawn is simán kifizetné azt amit a Mclaren (Button ugyebár követelőzik, szerintem többet mint Kimi) és Rosberg szerintem egyáltalán nem olyan klasszis pilóta mind amilyennek állítják, az autó meg biztos jó lesz nekik, így nem lett volna rossz opció, sőt. De Kimi tudja mit akar..

  • Peat;)

    veterán

    válasz hunnylander #4413 üzenetére

    Alonsonak ezt a pulcsit úgy tíz éve köthette a nagymama, egy 60-as évekbeli könyv útmutatása alapján.

  • Peat;)

    veterán

    válasz Motion_Blur #5644 üzenetére

    Azért egy két pilóta akkora forrta ki magát és jött a mezőnyben amikor ő abbahagyta, Alonso meg Hamilton. Az utolsó éveiben Kimi és Alonso szorongatta tudásban így külső szemmel, az egyik bár elment jött egy újabb nem gyenge srác, míg Alonso csak javult szerintem, mivel azzal a Renault-val annyit gépészkedett mint ha slick gumikkal a jégen ment volna(bár lehet hogy emiatt meg nem tud majd finoman vezetni egy ideig, ami kellene). Massa is beért végül, de ő kérdéses még számomra, én nem hiszem hogy egyáltalán nem lesz benne ott semmi maradéka a történteknek. A lényeg hogy pilóta ügyileg most több ügyesebb arc van mint pl. 6 éve, szerintem.

    A mezőny is szorosabb, tudásban is szorosabb a mezőny eleje és reakcióidőben elkerülhetetlenül bukik az ember 40 év felett. Lehet hogy csak 1-2 tized, de itt az is sok. De Rosberget szerintem megeszi 1-2 futam után.

    Belegondolva a két élcsapat most a Ferrari és Mercedes, a legfejlettebb technikai háttere meg a Mercedesnek van. Red Bull, Mclaren meg fekete ló gyári támogatás nélkül.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák