- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
Aktív témák
-
JJános
addikt
válasz #70869248 #8106 üzenetére
Jaja, egyetértek. Én nem is vártam a dobogóra, de az első tízbe lesz esélye, ha nagyon komolyan veszi a dolgát. Az utolsó gyorsasági hely (7) már mond valamit szerintem.
Aztán ha bent lesz a legjobbak közt, onnan lehet tovább lépni. Én drukkolok neki akkor is, ha csak gyengébben szerepel.2007-05-06 óta itt!
-
wildrain
addikt
válasz #70869248 #8110 üzenetére
itt az utolsó 500 méteren is teljes odafigyelés kell...nem ismétlődnek féktávok stb.
Pont ezért nem zsibbad be rali közben. Az f1-ben másfél órán keresztül köröznek, és ha nincs ellenfél, csak a saját tempóját kell autóznia, vagy még abból is le kell faragnia, mert úgy is túl gyors, akkor könnyen unalomba fullad a dolog. Járt már így MS is egyszer Indianapolisban. Olyan sokkal vezetett, hogy bealudt és megpördült, aztán arra kérte Brawnt, hogy beszélgessenek.
A ralinál viszont majdnem mindig fullon kell autózni. Itt biztos, hogy nem alszik be senki, legfeljebb nem tud figyelni a navigátorra, és emiatt hibázik. -
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8107 üzenetére
Illene tudni de egyikőnk sem tudja. Azonban fő fenyegetőzők már nem tagok az f-1ben. Mindkét esetben kibuktak a csapatvezetők, azok akik fenyegetőztek. Miután maga a gyárvezetés mondta hogy na itt a vége. A BMW és a Toyota is totálosan elszállt és a fejükre koppintottak ez az igazság, jött az ülés és vége volt. Olyanokat állítottak egy gyár nevében ami több mint valószínű hogy nem volt igaz. Dollármilliárdokat szedtek volna össze idénre..Te komolyan elhitted?
Pályákat megnyerni sem nehéz a mai helyzetben, avagy az a pálya amint nincs sportesemény és az a pálya amint lenne..elég nagy a differencia ugyebár.Mosley valóban elkotródott, annyi évesen annyi év után annyi ráfizetéssel...totál maga alatt lehet. Szerencsére a gyári csapatok ameddig maradtak kidolgoztak egy gyönyörű új areot, mindenki imádja. Majd a dupladiffuzorral agyoncsapták mert nem tudtak megegyezni. A Bmw a Toyota és az egykori Honda sem úgy szállt ki mint Mosley. Ezek a gyárak sok pénzt buktak és pl a Toyota és Honda sok hírnevet is. Nálam ez az elkotródás és égés, míg a Mózli féle távozásról a markába nevető kis köcsög jut eszembe...
Az F1 pénzek arányaiban biztos sok rész megy el arra amire gondolsz. Én egy percig sem vitattam sosem mondtam hogy Mózli angyali arc. A költségcsökkentést viszont ő nyomatta és most is az ő munkáját látjuk nagyrészt, vagy elfogadod vagy nem. Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1, vagy lenne 6 csapattal.
Érdekes link: [link]
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8128 üzenetére
FOTA-Mosley, csak bábok voltak...
A főszereplő a pénz. A díjakat és a nézettséget már nehéz fentebb srófolni. Így hát, a profitmaximalizálás céljának megfelelően csak a költségeket lehet csökkenteni, persze nem a cirkuszigazgatóét, hanem a bohócokét... A cirkusz már örökletes birtok, semmi sem gátolja őket abban, hogy csökkentsék a bohócok jussát, hiszen mutogathatnak, hogy most már kevesebb költséggel mentek, hiszen limitálva lett a szezonális bohócsapkák szám, az egyen-krumpliorr sem kerül annyiba... 10 év. Addigra már majd a csapatoknak kell majd fizetniük, hogy rajthoz állhassanak, hacsak nem árverésen dől majd el az indulás joga...
Ha valaki a végén jót röhögött a markába, az börni volt...
[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8143 üzenetére
Sőt, ha Briós és a többi FOTA csapatvezérnek nem csak a pofája lett volna nagy, akkor azt a 100 éves jogbirtok már egy zacskó pattogatott kukoricát sem érne. A négy új csapat: Virgin egyenlőre csak az IFA szerepre hegyez, a Lotus meg retrobundás, a másik kettő meg még csak most nyomja a technocolt a papírra... Amilyen szakértelemmel válogatták volna az új gárdát, az is kérdéses, hogy lett volna-e formula1 bajnokság...
Utánam a kondenzcsik!
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8128 üzenetére
Asszem te is úgy írsz mint én, idő hiányában, ezért keverednek a dolgok(fogalmazás itt ott), lehet nálam is.. sry
Briatoréra nem gondoltam most, csak a csapatok és Mózli volt a téma részemről. A csapatok ha nem voltak a költségcsökkentés ellen akkor hogyan magyarázod azt, hogy a gazdasági válság évében hatalmas költségek redukálására irányuló feszültségek közepette a költségvetés: 10% mínusz. Ez önmagában egy olyan számadat, amely a "a csapatok nem voltak a költségcsökkentés ellen" kifejezéssel ellentétben áll egy gazdasági válság évben, főleg ha megnézzük hogy a szponzori pénzek csökkentek nagy mértékben és az egyik nagy költekező Honda kiszállt. Ergo ha értelmezted volna a hírt nem írtál volna ilyet és a "nagy ferdítés"-re az én helyemben sokan anyáznának. Nem tettem meg, adatokkal reagáltam. Reagálhatnék a 2008-as a 2007-es és sok sok költségvetési statisztikákkal. Amelyek valószínű nem mindent tartalmaznak...
Az egyikőnk sem tudjával pontosan ezt írtam le...senki nem ismeri a részleteket. Amit te is kifejtesz. Nem tiszta ez az egész és kész. Miért kell kifejteni? Ráadásul így: "Azt hogy mit hiszek el vagy sem az autógyáraknak, az tök mindegy....nem kell elhinnem semmit, sőt nekik sem." ez rendben van, pont erről lenne szó. Csak az első bekezdésed(illetve most enyémben a magyarázat fent) kiüti ezt, hiszen olyat állítasz amit a gyárak sulykoltak az emberekbe a Mózli elleni csatában. Miközben mindkét fél hülyének nézett mindenkit(beleértve a gyárak vezetését is) csak magukat nem. Megnézted azt a linket?
Az üzleti versengéses dolgod meg puszta félrebeszélés, igaznak igaz? Abszolút egyet tudok érteni vele. De ne haragudj de én annyit írtam, hogy az egyik azon a területen ahol teljesíteni akart összelopta a pénzt úgy hogy ne dőljön rá a ház majd lelépett, igaz kényszerből, de megvénülve, addig hatalmas dolgot véghez víve az ő szempontjából. Az övéből. Míg a csapatok szégyent vallottak azon a területen ahol eredményt akartak felmutatni, csak ők nem csak maguknak. Ők bizonyítani akartak(kellett volna) maguknak, a gyárak vezetésének de legfőképpen nekünk, fogyasztóknak. Ez elég nagy különbség. Ők marketing célból voltak jelen, ahhoz meg eredmény kell.
Ismét leírom, az üzleti háttér amit csinált Mózli...nem minőségi, csak az ő szempontjából. Én sosem írtam mást. Ugyanakkor azt úgy tette, hogy megmaradjon a pénzforrás, ergo ne dőljön be az f1. Ebből jött az egész hiszti, mert évek óta látni lehetett ahogy a gyáriak milyen módon próbálnak eredményt elérni és ez mihez vezethet. Kiszállt/felvásárlásra került jó pár komolyabb csapat mint a mai újoncok bármelyike. Majd maguk gyárak is kivonultak. Kellettek új csapatok, feketén kerültek be? Na ná, bármelyik is került volna be mindre ezt írnám. Miért kerültek be új csapatok? Mert kellettek és megadták ezt a lehetőséget egy olyan embernek is többek között mint Mózli. Nem én nem te, nem a nézők, nem is a kis csapatok, hanem a gyárak adták a kezébe a lehetőséget. Alapból bővíteni akarta a mezőnyt erre lelépett a Honda és így ászt adtak a kezébe, hogy megígérje az újaknak az alacsony költségeket mert na ugye megmondta előre és igaza lett. Mindenki tudta hogy egyszer bedőlnek a gyári csapatok és racionalizálni kell a folyamatokat. Ez tavaly sem történt meg a legkisebb mértékben sem. Amondó vagyok azt mondani, hogy több csapatnál nőttek az önerőből történő kiadások mint ahány csapatnál csökkentek.
Én lezártam, tiszteletben tartom a véleményed maximálisan, hiszen sok rész igaz benne, csak elbeszélünk egymás mellett. A mózlis részünk egyezik, a többi nem. Talán túlértékeled mózli hatalmát hogy ennyire nem tudsz leszakadni egy(vagy kettő a másik öreg arc) személyről. A hatalmat egy ember csak akkor tudja megszerezni és formálni környezetét ha arra lehetőséget adnak.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8163 üzenetére
Ugyanazt írod. Én nem ezzel vitatkoztam. Te is tudod, de mivel nincs más jöttél megint ugyanazzal. Jájj. A -10% a csapatok teljes 2009-es költségvetésének a 2008-ashoz való viszonyát fejezi ki. Linkeltem már egyszer, nem létezik hogy nem tudod értelmezni a mondatokat. Eleget írtam le hogy nem csökkentették a költségeket te meg harmadszor hogy igen, miközben a számok ellened vannak
Tágabban, több tényezőt és azok egymásra hatását vizsgálva kerekebb képet kapnál, megérné. Ettől függetlenül is van két vélemény és ez jól megvan egymás mellett, én nagy részben felelősnek tartom a gyári csapatokat is, te nem. Ez hogy hol üti a mózli és társa tevékenységét azt nem tudom, de láthatólag így érzed, leírom utoljára sokadjára: nem üti. Azért nem szeretem azt a fajta reakciót amit csinálsz, mert mások utána tévesen azt gondolhatnák rólam, hogy ejha ez szerint a Mózli és Brömi papa ártatlan, f1 megmentője..."Mosley mint az F1 jóakarója???!" Ez eléggé etikátlan, de egy fórumon elfér kétségtelenül és nem is zavar.
Lezártam, majd futamokat nézzük inkább. Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8233 üzenetére
Kissé összemosod a különböző szervek költségvetéseit, kevered a szezont a fazonnal, a pénzügyi dolgoknál nem mindegy kik a szereplők, ehhez nem kell gazdasági tudás. A logisztika az egyetlen valós érved ebből a sok sorból amely hat a csapatok költségvetésére és mint plusz, rajtuk kívűl álló tényező (FIA ámokfutás negatív externáliája), de annak növekedési mértéke sem kiugró annyira mint te beállítod, ugyanis te magad írtad: 8 helyett 11.
CSAPAT költségvetésről beszélünk, mert én az ő felelősségükről beszéltem, miszerint a csapatok költségvetése (most írjam le mit jelent?) érdemben nem változott. Csökkent a ráfordítások egy része? Igen, pl motorok. Nőttek olyan ráfordítások amik egy az egyben kiütötték a csökkentő tényezőket? Igen. A számok ezt mutatják, tetszik vagy sem. Ezek a megnövekedett tényezők=logisztika kiadások növekedésével, amit le kellett nyelniük a csapatoknak? Nem úgy néz ki. Ennyi a lényeg az egészben."Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1" szerinted = "gondolom annak tartod, ha nélküle szted már megszünt volna az F1"
szerintem kimaradt egy lehet szócska a mondatodból, a megszűnt elől. Mert így eléggé mást jelent. Biztosan kell ez a stílus? Szerintem nem.
a5:
"Az átlagos éves költségvetésük (CSAPAT/ISTÁLLÓ) 303 millió dollárról 272 millióra csökkent, nem utolsósorban azért, mert néhány tekintélyes szponzoruk - például a Baugur, a Credit Suisse, a Dell és az ING - kiszállt, amivel a támogatók által a sportba fektetett teljes összeg 896 millió dollárról 820 millióra esett." A 303 dodó máris korrigálható a szponzorpénz csökkenésével, így még kisebb az esés. Mindezt úgy hogy gazdasági válság ment le tavaly bakker. Úgy, hogy kiment a Honda és egy visszafogott költekezésű Brawn lett belőle."A visszaesés nagyobb része azonban annak tudható be, hogy jelentősen (durván 30 százalékkal) romlott az autógyártók költekezési hajlandósága" Abszolút igaz. Kiszállt a Honda és a jövő évi fejlesztés sem került már annyiba a BMW és a Toyota esetében sem. Magyarul a megmaradt csapatoknál a fenti bekezdés tetszik vagy sem igaz. Kers, logisztika, dupladiffuzor ki tudja mi, a hajlandóság hiánya is.
Az összes linkelésedet köszönöm, átfutottam, érdekesek kétség kívül.
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #8270 üzenetére
Senkitől sincs 70 körös. A Ferrari csinált egy 50 körös vagy ekörülit. Ennél hosszabbra nem emlékszek senkitől. De a fogyasztást ebből nem lehet kitalálni.
Kovalainen azt mondta a Cosworthről, hogy közel olyan erős és 'vezethető', mint a Mercedes. Csakhogy amivel a cosworth-ösök tesztelnek, az még nem a végleges motorspecifikáció, még javulhat. A Cosworth saját elmondása szerint a fogyasztásban is ugyanolyan jók lesznek, mint az átlag.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8264 üzenetére
A mózlis feltételes mondatomra kijelentést írtál, az én véleményemként beállítva, leírtad. Buktad. Ott van.
"Azaz szted ha Mosley nem csinál semmit akkor előfordulhatott volna egy olyan helyzet hogy jelenleg nincs F1." Igen. De nem ezt írtad ott, ne ferdítgess ennyire mert elgörbül a tér körülöttünk, aztán tényleg nem lesz f1. Ez már szánalmas, ha ennyire nyilvánvaló elírást/tévedést/szándékosságot nem ismersz el akkor végre béke telepszik kettőnkre, mert hiába nem irkálok."Vannak dolgok amin egyszerűen nem tudsz változtatni, hiába nem veszel róla tudomást."
Közös gondolat és vélemény a másikról, szóval te ezzel nyitottad az előbb én ezzel zárom Üdv, és még mindig: jó f1 drukkolást, remélem megy és nem mózlibábúkat szúrkálsz egész évben. (főleg hogy azt élvezné)
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8285 üzenetére
Igen az a mondat, a felső mondat amire kiakadtam viszont nem...mert nem ugyanazt jelentik..ez szóban tényleg nem lenne mert már mindkettőnk a földön fetrengene..a röhögéstől szvsz.
Remélem nem csak negatív dolgok miatt nem szálltál fel, hanem pozitívak is szerepet játszottak jelenlegi maradásodban.
-
Pá
addikt
válasz #70869248 #8400 üzenetére
Sztem érdemes lenne egy olyan szabályt hozni, hogy ne indulhasson olyan autó a versenyen, amit szezon előtt nem teszteltek legalább 2000+ km-t.
USF1-et meg már rég kivágtam volna, majd jöjjenek vissza, ha van autójuk.
Annak fényében meg külön vicc az egész hercehurca, hogy Stefánék ott vannak a kész kocsival és őket meg nem engedik tesztelni.''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8400 üzenetére
Nos aki a Ferrarinál aki ezt a mocskolódást összehozta, habár mózlinak indult neki, valahogy sikeresen megsértett olyan újonan induló csapatokat is, akik erre semmilyen formában nem szolgáltak rá. A Lotus a Virgin vagy a PityuGP-nek eddig még részidőarányosan kevesebb vaj van a fején mint a Ferrarinak. Az meg más, hogy miközben mózlit cenzúrázatlanul csépelte, csak a mózli áldásos tevékenységének boncolgatása közben jéghegy csúcsát súrolta. Hogy a Prodride és a LOLA helyett Campos, USF1 és Manor(ők se lennének sehol, ha nem lép képbe a Virgin) nyert - nos ez alapból büdösebb, mint a BKV.
A kis keresztes hadjáratának hatása néhány év alatt kiheverődik, de a lényegesen erősebb rémtette egy évszázadon át kisérteni fog. Ez pedig a börnivel karöltve történő jogtulajdonnal való visszaélés.Hadd térjek ki egy kicsit, ha már régebben a női szépségről elmélkedtünk. Nem rég történt egy botrányos szépségkirálynő választás az USA-ban. A lényeg az, hogy volt egy nyilvánvaló közönségkedvenc - ezt a nézőtér hangjából lehet érezni.Nos a döntőben valamelyik zsűritag kvázi a ferrarishoz hasonló hangvételben kritizálta, többek közt lekövérezte - a hölgy valójában az anatómiai meghatározás szerint karcsú volt. Persze azok után rekordmennyiségű anyázós telefonhívást kapott a TVtársaság, rögtön pörgő közösségi forumok alakultak meg minden. Hogy mi volt a hab a tortán? A zsűri által kihozott királynő a megkoronázás után 3 órával elhunyt a folyamatos koplalás szövődményeiért!
Hogy kerül ez ide? Mindjárt megvilágosodik: A zsűri összetétele... - mert valahogy divatdiktátorok, meg mindenféle hímnemű egyedek, akik Kinsley0-val meg sem gyanusíthatóak. Lényegében a Női szépségről alkotott ideánkat leginkább olyan emberek befolyásolják, akik a nőkben legfeljebb kétlábon járó vállfát látnak, és szépség fogalma számukra az erre a funkcióra való alkalmasságot jelenti. Amig a "normális" férfinak a szép nő fogalmán valami olyan egyedre gondol, akinek a "summer wine"-jából szivesen lerészegedne, addig a mélyentisztelt zsűritagok többségének az ilyemi csak annyira hiányzik, mint kutyának a korbács. A romboló hatását mindenki ismeri.Ez hosszú volt. De miköze a F1-hez. Nos régen olyan nevek határozták meg a F1-et, mint Chapman és Enzo Ferrari. Olyanok akiknek ez a verseny folytonos harc volt, és maguk is harcos szellemben gondolkoztak, és ennek megfelelően igazi harcos szellemű pilótákat válogattak maguknak. Hogy mondja a magyar: madarat tolláról embert barátjáról?
Aztán persze megjelent az az állatfajta akik számára egy befektetés volt a cirkus, nem aréna. Ők már inkább reklámfigurákat kerestek, mint gladiátorokat.
És persze kialakult a pénzügyi ügyeskedő. Akinek egyetlen célfüggvénye a profit. No nem kell nevet mondani, mindeki tudja ki Ő.
És mi itt mózli bűne? Hogy a harmadik állatfajt tette dominánsá. Azt amelyiknek a becsületes szemtől szembeni küzdelem fogalma is hiányzik a szótárából.
Hogy mi ennek a következménye? Már azért kitűnik. Kipusztúlnak a harcosok/hja - miért nincs előzés/, és az egész hóbelebanc lassan egy pankráció színvonalú bohóckodásba fullad(mert azért valahogy már most is félszemű a bíró), a sportszerűség teljes száműzésével.[ Szerkesztve ]
Utánam a kondenzcsik!
-
válasz #70869248 #8424 üzenetére
Ezeknek a változásoknak köszönhetően mit kaptunk az elmúlt években? Unalmas Forma-1-et...
Nem, ne gyere a 2008-as befutóval, mert nem arórl beszélek, hanem arról, hogy a mindenféle fagyasztásoknak köszönhetően senki nem kockáztat, autózik szépen a sorban, mert ha nem tenné, megdöglend alatta a technika és a köv. futamot kezdheti 5-10 hellyel hátrébbról...
https://www.coreinfinity.tech
-
Nowhereman
őstag
-
válasz #70869248 #8431 üzenetére
Én is felkelek korán, ha akkor van a futam, ez azonban nem változtat azon, hogy a futamok nagy része unalmas, mert azzá tették a vezetők. Lassan semmi különbség nem lesz az autók között, legfeljebb fényezésben, de azt a sorozatot úgy híják, hogy GP2 (vagy mifene).
https://www.coreinfinity.tech
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8454 üzenetére
Ha poleról indul akkor már nincs a darálóban, ha a 15. nyer akkor tudja a kiképzést.
Lajoskát nehéz lenne azzal megvádolni, hogy nincs helyzetérzéke. Grosjean pedig keveset volt reflektorban. Akár Kobayashit is tehetted volna helyette a sorba, bár neki kissé szerényebb az érmegyűjteménye...
No azért ne mondd, hogy ne tudnál eléggé kemény potenciazavarokkal rendelkező srácokat találni a rácson...Mansell. Nos ő 18 évesen kezdte a gokart mókát. Nem is maradhatott volna ideje ilyesmire.
Utánam a kondenzcsik!
-
Peat;)
veterán
válasz #70869248 #8424 üzenetére
Eléggé felfújt téma több éve a költségdolog aki erről nem tud az nagy ívben kerülte az f1-et és a gyári csapatok korábban nem mondhatni hogy törekedtek egy közös ésszerű határszerűség megtalálására. Az az egy év alatt csökkenték le egy hatalmas kamu volt, ahogy az új versenysorozat, olyan fajta állítások amelyek jellemzik/jellemezték mindkét szervezetet.
Aki nagyon sokat költött általában az ott is volt elöl, akiben megvolt a szükséges plusz(akár gumi, akár Brawn bármi) és szerencsefaktor az pedig nyert. Ez végig érvényesült, már a Toyotánál is az elmúlt két évben és a Hondánál is érvényesült csak más néven. Miért lenne érdeke egy nagy patináns névnek az, hogy veszélyt jelentsen rá egy Virgin is akár..ugye. Ferrarinál szerintem az ócsároló írásában ez is érződik. Közelebb fognak kerülni erőforrásügyileg az utolsók és elsők mint valaha, ha FOTA tartja magát ahhoz amit lefektettek. Jogos hogy vakarják a buksit, mert olyat ígértek amit valójában nem is akartak. De végre meglépték, le a kalappal, csak ne lépjen addig le pl egy Sauber név, vagy a Renault vagy a Mercedes ugye (múltkori kijelentésük), vagy akár a Mclaren ha befuccsol az új sportkocsi sikere mittomén. Túlzás az egy év alatti költségcsökkentés, de nem túlzás azt állítani hogy rohadtul sürgős mint ahogy FIA felébredése is az lenne. Todt nekem eddig csalódás, mert nem látom hogy csinálna valamit.
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8509 üzenetére
Igen az ázsiaiban még vad emberek vannak, míg az európai túl civilizált.
hogy megint tegyek egy kis kitérőt. A motoGP-ben sok gyors fickó van és volt. A Ducatit is motorozta már sok nagy név, de csak Capirossi és Stoner volt közülük olyan aki ki is tudta belőle motorozni amit kell. A moci gyors, csak rakoncátlan - csak a kivételezettek tudnak vele menni.
Valami hasonló van az autóknál. Amíg csak körözgetni kell egy jó autóval, sokan jók lehetnek. Viszont mindenféle kritikus pillanatban hirtelen manővereknél is kézben tartani mindent, arra már csak kevés képes. És ez a képesség újra előtérbe fog kerülni. Mivel a teli tank miatt a gumibűvészkedés is csökkenni fog, nem fogja a boxtaktika a fél mezőnyön átteleportálni a töketlenberciket. Újra szükséges lesz könyöközni.Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8512 üzenetére
Igen ne felejtsük Baylisst. Nem semmi beugrás volt az se.
Ázsia. Nos hogy valaki kőkemény lehessen a pályán ahhoz kell helyzetfelismerés, mersz, önkontrol. Nos Satoban minden megvan, hogy nagy legyen, leszámítva az utolsót. Rendszeresen túlvállalta magát. Ebben persze megvan az a beteges maximalizmus, amit arról a távoli szigetről hozott magával. Koba lényegesen visszafogottabb alkat. Még a nyilatkozataiból is kitűnik, hogy tisztában van azzal amit el lehet érni, és mit pedig nem.
A 70-es évek lehetőségeiből kihagytál valamit. Pánikba esve elszaladni... Mert ugye akkoriban évi egy két kollegáris temetés benne volt. Akiben nem volt mersz, az csomagolt. Akiből meg a helyzetfelismerés vagy az önkontrol hiányzott, az hamar átülhetett a tolókocsi kategóriába, vagy részt vehetett egy kollegáris temetésen mint ünnepelt. Akkoriban darwinini szigorral ment a szelekció.
A mai srácok vezetési tudása jobb, mint a 70-es évekbeli kollégáiké - lévén gyakorlat, vezetősuli... - de a helyzetfelismerés, mersz, önkontrol terén egyik-másiknak hatalmas hiányosságai vannak...Utánam a kondenzcsik!
-
Nowhereman
őstag
válasz #70869248 #8560 üzenetére
Nos, a mellőzöttség érzéséből adódó kishitűség biztosan ki tudja ölni a kezdeményezőkészséget, anélkül pedig a mersz, ravasz nélküli puska. és továbbá kishitűen nagy dolgokat nehéz véghez vinni.
A mersz és a helyzetfelismerés pedig szerintem, ha nem alakult ki 500 verseny alatt, akkor a F1 pályafutás 2-300 versenyében már nem igen fog kialakulni. A helyzetfelismerés fejlődhet, de bizonyos született képességek is kellenek ahhoz, hogy valaki tényleg nagy művész legyen benne. Azaz mindenki megtanulhat zongorázni, de hogy zongoraművész lehessen valaki nem árt, ha van hallása is. A mersz pedig csak igazán szélsőséges stresszhelyzet hatására fejlődik az embernél. A napi rutintól nem.
Utánam a kondenzcsik!
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #8602 üzenetére
Bullshit.
Amúgy meg:
A Team USF1 engedélyt kért a 2011-es rajtra az FIA-tól!
Aztán meg majd szépen lassan pár hónap múlva eltűnnek a süllyesztőben és már arra sem fognak emlékezni hogy valaha volt olyan hogy USF1. Itt a vége az amerikai álomnak...
BMW001:
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #8620 üzenetére
Majd megkereshetem azt is ha gondolod amiben leírták hogy komoly tesztekhez a feljebb említett gumi alternatívák nem megfelelőek mert könnyen lehet hogy nem bírják a terhelést.
A 2010-es szezon végigtesztelése pedig onnan indult hogy majd elvileg új gumiszállító érkezik jövőre és annak tesztelnének F1-es specifikációjú abroncsokat.
"Egyszercsak kiderül hogy ők nem tesztelhetnek gumikon...pláne akkor amikor az USF1 helyzete meggyengül, és ők viríthatnának....akkor kapkodnak, és mutogatnak az FIA-ra.
Ne képzelődj. Abban reménykedtek hogy valahogy mégis megkapják a Bridgestone gumikat. Gondolom Börni közbenjárásának köszönhetően aztán úgy fest hogy ez mégsem jött össze. Az USF1 helyzete pedig nem most gyengült meg csak úgy fest hogy most már tovább nem tudták titkolni a dolgot. Már elég régóta zörgette azt a bizonyos harasztot a szellő.
Azzal kapcsolatban pedig teljesen jogos lehet a felháborodás (bár konkrétan nem tudom hogy mire gondoltál a mutogatás alatt), hogy az FIA-nak talán nem a szezon kezdete előtt 2 héttel kellene tisztáznia az ilyen ügyeket.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Honey Bátyó
csendes tag
válasz #70869248 #8620 üzenetére
Mondjuk Mike Coughlan kémügyben játszott szerepe miatt nem meglepő, hogy a FIA (Todt) ott tesz keresztbe Stefánéknak ahol lehet... ezt valószínűleg Börni is tudja, de miért ne játszaná el a média előtt a "én mindenben támogatlak ám" szerepet - a Stefan GP indulása szvsz úgysem rajta múlik, de legalább javítja saját imázsát.
Akik tehetnének még ebben a dologban azok a csapatok / FOTA, de gondolom többen közülük szintén nem üdvözölnék melegen a paddockban Coughlan urat (hosszú távon meg kevesebb csapat esetén kevesebb részre kell osztani a pénzt - aki egy évvel később érkezik, az egy évvel később jogosul a jogdíjak őt megillető részéből).
Ha néhány év múlva Briatore vagy Pat Symonds Coughlanhoz hasonló módon igyekezne vissza a paddockba, valószínűleg eléjük is gördítenének pár váratlan akadályt.
Egyre inkább úgy tűnik, a média optimizmusa ellenére Zoran lovag elbukik, mert a FIA-nak sem érdeke hogy egy teljesen nullán álló csapatot állítson a rajtrácsra - ha komolyan vennék őket mindenképpen meg kellett volna adni a lehetőséget, hogy ne Bahreinben hulljon szét az SPG-01 (vagy ki tudja mi a neve).
Kár, mert jó lett volna látni hogy három új csapat vív egymással mini-versenyt kettő helyett (vagy négy a három helyett )Angol fordítás olcsón, igényesen és gyorsan! Just call me - this is not a joke!
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #8622 üzenetére
"Te most komolyan mondod, hogy az FIA-nak kellene tájékoztatni a Stefan Gp-t és nem a Stefan Gp-nek kellett volna tájékozódnia?!"
Ezt lehet hogy nem nekem címezted mert én ilyet nem mondtam és nem is írtam. Ahogy látom más sem utalt hasonlóra tehát akkor én ezt is egy hóbortos fantazmagóriának tekinteném inkább.
Azt viszont még mindig nem írtad le hogy az FIA-ra való mutogatás alatt mire gondoltál.
"A "valahogy mégis megkapjuk a Bridgestone gumikat"-ra??!"
Mit nem lehet ezen érteni?? Nyilván tisztában voltak azzal, hogy hivatalosan milyen feltételeknek kell teljesülni ahhoz hogy F1-es abroncsokat kaphassanak. Az sem újdonság hogy vannak kivételek és kiskapuk amiket vagy ki lehet használni vagy nem.
"Meg valami új beszállító??"
Amennyiben rendszeresen olvasnál híreket tudhatnád, hogy a Bridgestone az év végén kiszáll az F1-ből és új beszállító jön a helyére amelynek egyelőre ismeretlen a kiléte.
Honey Bátyó:
"mert a FIA-nak sem érdeke hogy egy teljesen nullán álló csapatot állítson a rajtrácsra"
Már pedig a Campos valszeg még sz@rabbul áll mint a Stefan...
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz #70869248 #8625 üzenetére
"Most gondoljam azt hogy egy leendőbeli F1-s csapatnál erre nincs alternatíva?"
Mondj olyan gumikat az F1-es Bridgestone és a GP2-es Bridgestone abroncsokon kívül ami 100% hogy kibírna a 2010-es autó terhelését verseny tempónál és bárki (akár te vagy én) hozzájuthat. Ergo odamegy a gyártóhoz leteszi a pénzt is elhozhatja csak úgy simán.
Könnyű úgy dumálni ha csak felületesen ismeri az ember az dolgok hátterét.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Honey Bátyó
csendes tag
válasz #70869248 #8625 üzenetére
A bratyód átgondol mindent, de ezek szerbek! Teljesen más a gondolkodás, a mentalitás arrafelé, közel nem mérlegelnek annyit mint egy jó magyar ember (nem fikázás, tényleg így van) - főleg ha valakinek annyi pénze van, mint Zoran-nak. Lehet, nem számoltak vele, hogy ami a Balkánon/Európában kinyitja a kapukat, az a Japánokra nem hat majd.
Zorán papa életművész, az látszik, szerintem ő nem sokat görcsölt azon, hogy honnan lesz gumi.
Ráadásul nem ritka az olyan helyzet, hogy a szolgáltató (pl. Bridgestone) végig azt mondja: persze, minden oké lesz, adjuk majd a cuccot, szóljatok ha kell - aztán jön egy telefon felső körökből és hirtelen még sincs biznisz. Meg lehet hogy ők sem vették igazán komolyan Stefánt, nem gondolták, hogy idáig tényleg eljut.
Persze mindez csak feltételezés, de alapvetően logikus dolgok ezek is.Oliverda: Ja, a Campos ügyében is biztosan lesz még egy pár fejlemény, nyilván ők sem igen lesznek ott Bahreinben - ami nekünk (nekem) rossz, de a többi csapatnak nem biztos.
Angol fordítás olcsón, igényesen és gyorsan! Just call me - this is not a joke!
Aktív témák
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen