Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #2812 üzenetére

    ''Azt azért vedd figyelembe, hogyha járhatatlanok az utak, akkor bizony a repgépek sem fognak leszállni a frontvonal közelében!''

    Miért kellene leszállniuk? Egyébként sem tették meg!
    Tehertérből dobásról már te is hallottál. Persze ilyenkor jön a képbe az, hogy a gép hogyan viselkedik alacsony magasságban (pl. átesési sebesség) és mit művel, ha hirtelen kiürül. => ''Csutka gáz'', és hirtelen felhúzás => A cuccos megy ki a hátulján a pics.ba.

    Ez akkoriban csak élelem és ruházat kidobását lehetett volna így kivitelezni (pl. tartályokban), a műszaki dolgok nem bírták volna ki azt a terhelést (járművek).
    De pl. 300-500 m-ről kidobva, ejtőernyővel is le lehet dobálgatni, mint amit meg is tettek anno mind az amerikaiak-angolok, és mind pedig a németek igen gyakran!
    Ez nem értem miért probléma?
    Leszállni csak a kiépített reptereken kell. Célkörzetben kidobni. Aztán a gyalogság majd összevakarja a földről, úgy ahogy tanulta. Mint amire volt is példa jó sok.
    Szerintes a Ju 52-k hogy látták el (inkább próbálták ellátni) a frontot?
    T'án leszálltak mindíg?
    Nem. Ejtőernyővel kidobál a cuccost.
    A LAPES persze nem olyan egyszerű dolog, mint ahogyan én azt vázoltam, de nem tartom olyan IQ-betyár bandának a német mérnököket (és a felhasználókat, a pilótákat), hogy ne pattant volna ki ez az agyukból. Pppfff... az meg hogy a járművek kibírták volna-e... szinte kizárt. (bár, a hasát alátámasztva talán)

    ''Csak kiépített utak és repterek képesek ilyenkor forgalmat bonyolítani.''

    Pontosan így van! Mi ezzel a probléma?
    A nagyobb és értékesebb dolgokkal, mint pl. lőszerek, harckocsi- és egyéb járműmotorok, stb. a kiépített repterekről aztán a féllánctalpas járművek gond nélkül elszállítják!
    Lényegesen kisebb a tehergépjárművel való átemelendő távolság (kisebb járműállomány, ill. a többi mehet a csapatok ''gépestésére'' és nem az áruk cígelésére a sárban)! És 20 kifutó pályát 20 helyre lényegesen olcsóbb kiépíteni, mint teszemazt 200 km utat (20 * 2,5 km = 50 km)!
    Hozzá teszem, az USA pontosan ezt a logikát követte Vietnamban! ''Kiépítettek'' (fakirobbantás, stb.) sok kis tábori repteret, ahová a Provider-ek (C-123) csont nélkül leszálltak. Onnan meg a helikopterek a körzetbe (Mert ott sem volt ám út, meg vasút! Ott aztán pláne nem volt ilyesmi! Szállítás csak és kizárólag légi úton!)

    Helikopter/konvertiplán: biza, tökéletesen igaz! Szerencsétleneknek egyenlőre méretbeli akadályaik vannak, de a konvertiplánok létrejötte fontos lépés a repülés történetében!

    A légi szállítás ''drágasága'' vita tárgya, ezzel (most) nem értek egyet!
    De győzz meg pontos adatokkal!
    És nem ám ''csípőből lövészettel''!
    Nem ma, ráér egy hét múlva, meg két hét múlva is.
    Vedd azt is figyelembe, hogy vannak a Földnek térségei, ahová más úton egyszerűen nem tudsz eljuttatni nagy mennyiségű anyagot!
    Történetesen Afrikát és Ázsiát értem eme helyeken, az elkövetkező idők
    (ill. már a MA) gócpontjai!
    (példaként említhetem Kadhafi Líbiáját, pl. a vízvezeték-hálózatuk ''építése'', mert azt inkább csak szerencsétlenkedésnek lehet nevezni a közúton való szállítással...)

    Éppen ezért lett kifejlesztve a C-17A úgy, ahogy, pakolva rájuk 4 db igen combos hajtóművet, mert olyan elvárásokat támasztottak felé, ill. a program felé és feccöltek bele annyi sok dollárt, hogy ezt a képességet tartani tudják még sok éven át!
    Szerintem nem képezi vita tárgyát, ma (2006.) a legkorszerűbb katonai szállító repülőgép! (az ára is ''oké''... de ez katonáéknál nem lehet kizárólagos szempont)
    Itt jegyzem meg, hogy a C-17A 90.000 órás időmaximuma igen extrém eset! Ha egy gép egy nap repül 10 órát (minden nap), havonta 300-at, egy évben 3600 órát,
    akkor ez az idő 25 évnyi rep.tartalék! E helyett évente úgy 1000-1500 órákat ha lerepülnek, sokat mondtam (most csak saccoltam).
    Márpedig az a napi 10 repült óra nem piskóta, bármennyire is kevésnek tűnik! A többi gépé ennek a fele, vagy harmada, az igen korszerűnek nevezett vadászgépeké ennek 5-öde (természetesen ők igen extrémen hajtják a gépeket)!


    ''Mit érsz 48 átszállított löveggel, ha nincsen mellette a kezelőszemélyzete, és legfőképpen a szükséges lőszermennyiség? A Gigant egyáltalán nem volt megbízható gép (márcsak a hat motor miatt sem), ezért egy századnak szinte sosem volt 7-8-nál több bevethető gépe. A Geschwader-eket csak '43-ban szervezték át 4 Gruppe-re és Gruppe-nként 4 Staffel-re. Előtte 3-3 leosztásban működtek, időnként kiegészítve speciális feladatú egységekkel.''

    Azt érem el a ''48 db löveggel'', hogy pl. 3 db újabb gépbe (13-15. db) bele fér a 48 löveg összes kezelő személyzete (ami légi katasztrófa esetén nagyon fajint :D , oda az összes :D ) és a 2., 3. század többi gépe viszi a lőszert! Persze mindez 12 db-os állománnyal számolva. Ami kizárt, így mint én és és te is írtad, 6-7 db géppel századonként egy Gruppe (osztály) 2-3 nap alatt át is pakolta a 48 db löveget 500-1000 km-rel odébb, ahol épp' szükség van rájuk. Vagy éppen bármi mást.
    Vasúttal-teherautókkal ez mennyi, 1 hét?
    1 hét alatt ezek mi anyagot mozgatnak meg?

    A szervezeti felépítés nem minden esetben volt ennyire tisztán leosztva, mint azt te leírtad, a szállítókénál és a felderítőknél pláne (de mi most a vadászokat értjük rajta), ami a mai napig igaz.
    Fölös' időm híjján én nem nézek ennek már utánna, majd aki akar, az megteszi.

    Egyébként meglep, hogy pont Te kérdezed mindezt!

    A C-47/Li-2 dologgal azt akartam kihozni, hogy a források eltérő adatokat mutatnak! Méghozzá tetemesen, amit majd nem árt pl. ''más'' helyen is tisztáznunk.
    Szerintem megbízható adatok lehetnek a gépek gyári papírjai, amit ezeken a ''más helyeken'' be is tudunk majd szerezni (de hogy ne ''misztifikáljak'' a ''más'' alatt a DMK-t értettem).

    ''(...)Ha kiszámolod a fajlagos teheremelő képességet, akkor azt látod, hogy a Skytrain kétszer annyit emel, mint az Arado!''

    Éppen azért volt képes erre, mert kalap sz@nak nem volt való az a 4 db motor! A Gigant-é főleg! De ezt már említettem az előbbiekben (az ''alulmotorizáltság'' gondolom tudod mit jelent).
    Mellesleg itt már bejön a képbe a két gép szárnyprofiljai közötti különbségek, karcsúságaik, húrhosszaik, felületi terheléseik, miegymás. Amit aztán pláne nem ma, de nem is ebben a félévben fogok kideríteni!!!
    Egyébként vannak ilyen mérőállomások, pl. a NACA, vagy a CAGI, stb. Nézz utánuk, neked már külön javallom (már amilyen mazochista vagy, persze + értelemben :D )!


    Egyébként eme hsz-dömpingem is azt bizonyítja, hogy a németek ki volt zárva, hogy megnyerjék a II. világháborút.
    Ezen értelmes logisztikai felépítésekkel talán ''patt'', de csak ''talán''!
    Az USA ledarálja a Japánokat a szovjetekkel karöltve...
    De nem volt véletlen az sem, hogy a III. Birodalom kapta az elsőséget a ''végső megoldás'' kérdésében... Csak hogy stílszerű kifejezéssel éljek.

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák