Kamerák, multimédia
A Vivo a legendás Zeiss márkával összefogva alkotta meg a V40 algoritmusát három 50 megapixeles kamerát kínálva, autofókuszos egységgel az előlapon (f/2, 21 mm). Ilyen remek egy 12,5 megapixelre binnelt szelfi és ilyen egy stabilizálatan 4K, illetve egy stabilizált 1080p videó.
Portré (24, 35, 50 mm), aurafény ki és be
Hirdetés
A lényeg persze a túloldalon van az 1/1,56”-es szenzor közbenjárásával (24 mm, f/1,9, PDAF, optikai képstabilizátor, egy 50 megapixeles példa). 24, 35 és 50 mm-en több látószögben, szenzorzoomosan tudunk jó minőségű és háttérelmosású portrékat lőni (1-3. példa), ami mellé Zeiss Biotar, B-Speed, Sonnar, Planar, Distagon, Cine-flare és Cinematik filtereket kérhetünk. Az aura LED kör ráadásul sötétben, szobában és ellenfényben segíthet az arcot megvilágítani, illetve az éles fényektől és árnyékoktól megszabadulni (4. példa nélküle, 5. aurafénnyel).
Főkamera, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Remek minőségűek a hagyományos fotók is éjjel-nappal. A szélek felé és itt-ott van eltérés képélességben a lencserajzolat oldaláról, de általában remek a részletesség, kitűnő a dinamika, a színek megfelelőek és az alapvető, élénk színséma mellett kérhető texturált és Zeiss természetes stílus is. Ez az optika 180 ezer forintért áron felül teljesít.
2x-es szenzorzoom, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Az S23 FE-vel szemben zoomkamera viszont nincsen, és a szenzoros nagyítás csak nappal életképes, mert ekkor van meg az átlagos részletesség, itt-ott a nevezett lencsebizonytalansággal. Este továbbra is jó a dinamika, de tisztán digitális a nagyítás, ami még mindig kellemes minőséget jelent messziről nézve, de nem az igazi teljesen belenagyítva.
Ultraszéles kamera, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Örömhír a minőségi ultraszéles kamera (15 mm, 119 fokos látószög, f/2, autofókusz, egy 50 megapixeles példa), amely nappal az ársáv 8 megapixeles riválisait lazán lepipálja, sőt: feldolgozástól függően több csúcskategóriás telefont is megszorongat. Bár a látótér nem a legszélesebb és a sarkoknál már nem olyan jó a rajzolat, mint középen, még este, a telefont stabilan fogva is versenyképes minőséget kapunk, ha itt-ott sárgás irányba is billen a fehéregyensúly, amiből persze Budapest közvilágítása is kivette a részét.
Remek a részletesség 4K 30 fpssel, 60 fps opció nélkül, csak nem lehet menet közben az optikák között váltani. Életképes az elektronikus képstabilizálás, ami mellé a főkamera esetében optikai segítség is bekapcsolódik, viszont egy kis darabosság marad a dologban. A főkamera dinamikája remek, az ultraszélesé átlag feletti, a sztereó hang tiszta.
1080p 30 fpstől lehet a lencsék közt váltani felvétel közben, és ekkor papíron magasabb stabilizálási fokozatot kapunk – az átlagos részletesség mellett ez utóbbi előnye annyira nem tűnik fel.
Két 50 megapixeles kamerával szerencsére nem csak a főegység használható este: a 1080p példa esetében kellemesen teljesít az ultraszéles. Persze a normál kamera az igazán használható kis vibrálással menet közben a fényforrások környékén.
Jack kimenet vagy FM-rádió nincs, van viszont két igazán kellemesen szóló és erélyes hangszóró sztereó szerepkörben, bár értékelhető mély leginkább az alsó rácsból hallható – nem is kevés. Szépen szól a közép és a magas tartomány, amit remek AMOLED panellel és Widevine L1 támogatással minőségi egérmozizás egészít ki akár HDR tartalmakkal.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!