Hirdetés

Vakole CO20 Max - óriáskerekező

Papíron ez a bringa azt ígéri, hogy a kínai rásegítéses bringák gyermekbetegségeit mind megoldja, miközben annyival nem is kerül többe. De mit mutat a gyakorlat?

Hirdetés

Kialakítás

A termék ahhoz képest kompakt dobozban jött, hogy amúgy mekkora. Hát persze: a csomagolásban összecsukva helyezkedik el, a jó hír, hogy majdnem teljesen össze is van szerelve, a júzer dolga most kevésbé összetett, mert a kormányt kell mindössze felszerelni, illetve az egyik pedált szükséges nekünk a helyére tekerni, de amúgy majdnem menetkész is a cucc. De mi a PH főszerkesztőjével azért végigcsekkoltuk az összes csavart, a fékeket és megnéztük, hogy rendesen be van-e állítva a váltó, illetve a gumikba is fújtunk (terepre kicsit kevesebb kell, városba viszont több), a bringához küldött, kimondottan nívós első tároló is a helyre került, de a kormány elé szerelhető kosárka elhelyezésétől megkíméltük az esztétikai érzékünket, hátulra amúgy is tett a gyártó egy 50 kilogramm terhelhetőségű csomagtartót. Még visszapillantó tükröt is adtak a csomagban, igazán nincs ok panaszra. 20 perc alatt megvoltunk az egésszel.


[+]

Mondtam már, hogy ez egy irtó nagy bicikli? Teljes hossza 175 centiméter, az ülés és a kormányoszlop egymástól 65 centiméter távolságra van. A Vakole szerint 160-190 centiméter közötti testmagasságú felhasználók számára ez okvetlen ideális, szerintem viszont 170-250 centiméter között lehet jó, mert az ülést 40 centit, a kormányt 20 centit lehet emelni. Létre tudok hozni egy olyan formációt, ahol a földtől mérve a nyereg 125 centiméter magasságban van, de a kormány is fel tudom emelni 140 centiméteres magasságba… teljes túlzás, ilyen magas ember még az NBA-ben sincs. Az ugyanakkor pozitív, hogy a kormányrúd és a nyeregcső kicsit széttart, tehát az emelt állapotban a nyereg-kormány távolság is növekszik, így hórihorgas júzerek sem verik be a térdüket a markolatokba. A legalacsonyabb állásban az ülésmagasság a földtől mérve 85 centiméter, a kormány 120 centiméterre engedhető le, alacsonyabb vásárlóknak ez még mindig magasabb az ideálisnál. Viszont 69 centiméter széles, ami korrekt, csak egy fokkal nívósabb markolatot elbírna.


[+]

A bringa középen hajtható ketté, ezt ugyan meg lehet csinálni egyedül is, de számos olyan új káromkodási kifejezést fogunk magunkban felfedezni, amikről eddig azt sem tudtuk, hogy léteznek. Viszont ha ki akarjuk szedni az akkut, hogy a bringától független helyen töltsük, akkor muszáj lesz nekiveselkedni a témának és bizonyára kis gyakorlással már rutinszerűen megoldható a folyamat, de könnyeddé sosem fog válni. Az akkut egyébként kulccsal lehet lezárni, hogy ne lehessen kicsórni egy otthagyott bringából. A váz hegesztéseit még igazán leköszörülhették volna, a OneSport például figyel az ilyesmire, de amúgy az összeszerelés minősége rendben van.


[+]

A kormányon bal oldalt a lámpa, az index és a duda kombinált kezelőszervét találjuk. Az index mondjuk egy vicc, elöl konkrétan nincs, hátul pedig a középen levő lámpa két oldalát használja csíkszerű fényekkel, de nem hinném, hogy ez sok közlekedőnek feltűnne mögöttünk. Eggyel bentebb a kormányon van magának a rendszernek a kezelésére szolgáló gyűrű, aminek a tetején van a bekapcsológomb, kapott egy +/i gombpárost és középre is egy OK funkciós gombot. Ezzel már el lehet szórakozni, a középső gomb nyomkodásával lehet váltogatni, hogy melyik motort aktiváljuk (első-hátsó-mindkettő), a plusz és a mínusz a rásegítés mértékét állítja, ha ezeket egyszerre nyomjuk meg, akkor kerülünk a szervizmenübe, ahol be lehet állítani a maximális rásegítéses sebességet nulla és 99 között. A stucni közepére tett kijelző kimondottan jó, nagy, jól látható, fényes és egyértelmű.


[+]

Jobb oldalon lesz a Shimano SIS Tourney TZ váltó karja (7 fokozat), a jobb oldali markolat belső gyűrűje pedig a gázkar. Őszintén erre semmi, de semmi szüksége nincs az embernek, mert 2x750 watt és 85 Nm szinte bármilyen meredekségű emelkedőn elég lesz ahhoz, hogy bőven kisegítsen minket, egyedül kemény terepen jöhet jól, ha valami ultrameredekes és iszonyú göröngyös talajon kell felfelé elindulni. Nem baj, hogy van (mármint de, a jogszabály miatt ez máris nem kerékpár, mert tekerés nélkül is haladhat, de a 2x750 wattal már amúgy is markánsan túlléptük a bringás keretrendszert), de a mindennapokban nem fogjuk igazán piszkálni, még talán városi forgalomban a lassabb elindulások folyamatosságát tudja segíteni, mert ha mindkét motor aktív, akkor azért meg tud ugrani ez a bringa is, hiába nyomatékszenzoros.


[+]

Elöl és hátul is teleszkópos a csillapítás, de mindkét megoldás eléggé alapszintű, van némi kétely bennem azzal kapcsolatosan, hogy ez nem fog egy idő után kotyogni. A hidraulikus fékekre viszont hatékonyság szempontjából nincs panasz, de nem bringás, hanem motoros bekötést kaptak, ezt talán érdemes felcserélni. Kicsit hiányzik a lánc alatti vázfelületről valamiféle festékvédő gumírozás, de ez egy filléres bármi, tökre lehet pótolni, az viszont ér egy jó pontot, hogy a bringa elektromos rendszerébe kötött, a csomagtartó végén található hátsó lámpán kívül a nyereg alatt is van piros fény, ami viszont elemes és külön kapcsolható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement