Navon N750 - kissé feltörtek

Hirdetés

Navigáció, összegzés

Az iGO Primo 1.2 navigációs oldala viszont sok apró hibáért kárpótolhat. A szoftver sokkal okosabb és finomabban hangolható, mint az Amigo. Köztes célpont nem probléma, négyféle útvonaltervezési metódus közül választhatunk. Ma már elvárás a 3D nézet, ezt meg is kapjuk, az úgynevezett landmark épületek, azaz a híresebb házak szépen meg vannak rajzolva, a többi hajlék csak tömbszerűen szürkül rá az utcaképre.

Navon N750

A Navonban dobogó processzor még ezzel az alacsonynak tekinthető felbontással is vért izzad. A navigáció igencsak szaggat, a minket jelképező autó bólogatva halad bizonyos helyeken (ami a budapesti úthálózat minőségét ismerve akár realisztikusnak is tekinthető). Ez mondjuk elég kiábrándító, de a gyakorlatban nagyon nem okoz gondot, úgysem azt kell sasolni, hogy mennyire smooth a kép.

Navon N750

A Primo egyik újítása, hogy a hangos itíner már bemondja az utcaneveket is. A beépített beszédszintetizátor meglepően érthetően beszél, hallás után úgy érezni, hogy még az alapvető utasításokat is ezzel a technológiával mondja a néni (fordulj, érkezés, stb.), az autóutak és pályák esetén szépen bemondja a számot is, szóval megdöbbentően jó. És persze sokat is segít menet közben. Külföldre bóklászva kicsit viccesen nyomja a fonetikus magyart a hölgy, de legalább a számunkra is ismeretlen nyelven írt utcatáblákat is be tudjuk azonosítani.

Navon N750

Gond tehát nincs a szoftverrel, van azonban más probléma. A készülék irdatlanul nehezen talál elég műholdat a stabil pozícionáláshoz. Egy mellette ücsörgő N470 sokkal hamarabb menetkész állapotba került, az N750 több percig mereng akkor, ha a nulláról állunk neki a felkészítésnek. A térképadatbázis viszont szokás szerint közel tökéletes, a TopMap alapú hazai lefedettség kiemelkedően jó. Frissíteni pedig a már említett weboldalon keresztül lehet, ami persze pénzbe fog egy idő után kerülni, konkrétan egy év elteltével.

Összegzés. A Navon N750 nagyon szép, kecses, jó minőségűnek tűnő navigációs berendezés. Az iGO Primo szoftverre sem lehet sok panasz, de sajnos a 60 ezres ár mellé sok ponton elvártunk volna ennél többet. Jobb felbontást, láthatóbb kijelzőt, erősebb hardvert, de legfőképpen izmosabb GPS képességeket. Az nem opció, hogy az autós 5-10 percet várni kényszerül indulás előtt, pont a gép lényegi részénél érezni, hogy megelégedtek a közepes teljesítménnyel a Navon gyártói. Kár érte, mert akár jó is lehetett volna, így viszont csak egy a sok közül, a szépség és a Primo nem elég az üdvösséghez, ahhoz normális vas is kellene. Plecsni ezúttal nincs, talán majd egy másik Navon (N560?) beváltja a hozzá fűzött reményeket.

Bog

  • Kapcsolódó cégek:
  • Navon

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés