Kétkártyás mobiltelefonok

Két kártya egyszerre - no de miért?

A telekommunikációs piac világában picit is jártasabb olvasóink bizonyára tudják, hogy Magyarországon a mobilpenetráció mértéke majdnem eléri az Európai Uniós átlagot, 2008-ban 100 lakosra 117 aktív SIM kártya jutott. Az EU-s átlag ennél egy nagyon picit magasabb, 100 lakosra 119 kártya jut, amivel Európa messze a világ élén lohol, hiszen az Egyesült Államokban 87, Japánban pedig 84 százalékos a mobilpenetráció. A 100 százalék fölötti értékünk önmagában is mutatja, hogy jó pár honfitársunknak van egynél több mobiltelefonja, de ha mindehhez azt is hozzátesszük, hogy azért nem a teljes lakosság tartozik a mobiltelefon tulajdonosok táborába - a legevidensebb példaként a csecsemőket említhetem -, akkor bátran kijelenthetjük, hogy sokan használnak kettő vagy több mobiltelefont.

Mobilpenetráció Európában - 2009. március

Persze nem kell hosszú statisztikákat olvasgatni ahhoz, hogy ezt a tényt realizáljuk, hiszen valószínűleg mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, akinek céges és privát telefonja is van. Ezeket az embereket alapvetően két csoportra oszthatjuk, az elsőbe tartozók azért hasznának két készüléket, mert az egyik számon üzleti ügyeiket intézik, a másikon pedig a hozzátartozóikkal tartják a kapcsolatot - náluk a két szám egy időben nem szokott aktív lenni. A másik csoport tagjainak azért van két kártyájuk, mert a munkahelyük biztosít számukra egyet, amihez rendszerint tartozik egy havi számlakeret is, amit a cég fizet. Itt ugye csak és kizárólag a pénz miatt különül el a két kártya, az egyszeri irodai alkalmazott éjjel is nyugodtan bekapcsolva hagyhatja céges telefonját, az első csoport tagjaival ellentétben nem kell attól félnie, hogy éjnek idején mondjuk egy vásárlójuk fogja felkelteni mindenféle kérdéssel. Nekik találták ki a kétkártyás telefonokat...

Using two phones in the same time
Ismerős?

...mondhatnánk nagy naivan, de a mozgatórugó alapvetően nem ez volt. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a mobilszolgáltatók tarifacsomagjai úgy vannak kialakítva, hogy végső soron ők járjanak jól, ne pedig az ügyfél. Lehet, hogy olcsón beszélhetsz éjjel, de nappal egy vagyont fizetsz fél perc beszélgetésért is, netán ingyen hívhatod a barátaidat, de a hálózaton kívülre indított hívásoknál kétszer is meggondolod, hogy bedobj-e egy százast a fülkébe - szerintem a pre-paid csomagok használói közül sokan magukra ismertek. A kétkártyás mobiltelefonok tehát alapvetően a szolgáltatói kényszermegoldások kikerülésének legjobb eszközei... lehetnének.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés