Kialakítás, beszerelés
Két csomag jött, hiszen maga a kamera (ami rögtön kettő, mert van hátsó modul is) ül az egyik dobozban, a hardwire kit pedig egy másik csomag. Az Omni 4K egy baromi nagyra hízott kapszulára emlékeztet, a szélvédő felső résézről érdemes lelógatni, ehhez van öntapadós korong, amire csak rá kell csavarintani magát a modult. Nem összetett a kialakítása, alul van a teljesen körbeforgó részen ülő kamera, ami normál esetben előrefelé tekint, felénk esik egy 1,4 inches kijelző, oldalt pedig van három gomb (OK és fel-le), hangszóró, illetve egy microSD fiók. A cucc tetején két bemenetet látunk, az egyik Type-C (betáp), a másik valami saját szabvány, ez a hátsó kamera bekötési pontja.
A kézikönyv ad tanácsokat azügyben, hogy hová szereljük a cuccot, funkcionálisan a legjobb hely a visszapillantó előtt lenne, de autója válogatja, hogy ha odarakja az ember, akkor mennyire fér hozzá a gombokhoz, mennyire látja a kijelzőt és mennyire lóg bele a kupak alja a látómezőbe. A másik opció, hogy a belső tükörtől jobbra tesszük egyészen a szélvédő felső élére, én ezt választottam, csak figyelni kell, hogy el tudjon forogni a kamerás rész, illetve ebben az esetben a kamerától balra eső mozgásokat nem veszi észre parkolás alatt. Ha nincs 4G-s modulunk hozzá, akkor szokás szerint a szivargyújtóba vezetékezzük a kábelt, a hátsó kamerának pedig jó hosszú zsinórja van, aztán lehet szórakozni azzal, hogy hogyan juttatjuk hátra, nem mindenki akarja lebontani a tetőkárpitot, de nekem például remekül begyömöszölhető volt az ajtók és a szövetpadló találkozásánál.
Ha van 4G-s extra izénk, akkor a helyzet bonyolódik. Ez egy kis fekete korong, azt mondja a kézikönyv, hogy azért tök jó lenne, ha ezt nem ásnánk el sehová, hanem a műszerfal tetejének egyik sarkában ülne, de ilyenkor innen jön a kamera betápja is. Magát a 4G-s modult pedig a biztosítéktáblába kéne kötni a gyártó szerint (még YouTube guide is van hozzá), ahhoz viszont nem fog ártani egy feszültségmérő, mert ezt úgy kell bekötni, hogy az egyik drót megy egy olyan biztosítékhoz, amiben mindig van delej, a másik pedig egy olyanhoz, amiben akkor nincs, ha gyújtás sincs, plusz a földet is be kéne kötni valami fémhez. Persze, hogy az én autómban szinte minden műanyaggal van burkolva még a biztosítékdobozon belül is, vagyis kicsit macerás volt találni valami fémcsavart. Mindegy, megoldottuk a Prohardver kollegáival, működik. Autóvillamossági szakszervizekben állítólag 40 lepedőért csinálják meg ugyanezt… Nagyon elhivatottak egyébként direktben az akkumulátorba kötik be, de rettentően furdalt a kíváncsiság, hogy miért nem egy ODB-s megoldást adnak hozzá, mérföldekkel egyszerűbb lenne a beszerelés. Kiderült, hogy nyitott kapukat döngetek, a gyártónál már készül ez a változat is, csak állítólag voltak kompatibilitási gondok.
Amúgy az Omni 4K önmagában 145 ezer forintot kóstál, a hátsó kamerával (RC14) már 160 ezer forintot kérnek érte, a 4G-s UP04 kódszámú kit pedig további 23 ezer forintos összeg. És akkor még adjuk hozzá a beszerelési költséget, ha nem akarunk magunk vesződni a dologgal, szóval ennyiért már el is vártam bizonyos dolgokat. Ja, azt se felejtsük el, hogy kell majd egy SIM is internetkapcsolattal, mert anélkül megkukul a történet, annak is van némi anyagi vonzata, nem is beszélve arról, hogy egy normális microSD sem fog ártani, hamar kiderül, hogy 32 GB nem lesz elég, inkább 64 GB-ról kell indulni, abból is U3 (V30) minősítésű az elvárás, mert különben a 4K videókban lehet framedrop.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!