Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Arnold2 #36582 üzenetére

    Ez nem a fejlesztők hibája :) Én lényegében vanilla óta követem a wow fejlesztését (még ha aktívan officalon csak BC legvége óta játszok), a most cata-ba berakott tartalom minősége és mennyisége is túltesz a korábbiakén. A probléma('d) abból adódik, hogy amikor a wotlk kijött, akkor minden nagyon új volt. Nem tudtam még fejből a tipikus bosstaktikákat (állj ki a tűzből szakítsd meg, stb), a tipikus quest típusokat, és még sorolhatnám. A zsánerből és az alapprogramból adódóan vannak dolgok, amiken nem lehet változtatni, mert lényegében egy új játék megírását jelentené. Mikor a Cata kijött ezek a dolgok neked már ismertek voltak, megszokottak, ezért nem robbant akkorát, mint a LK. Nagyon sok BC-t végigtoló játékos ugyanazt mondta a LK-ra, mint te most a Cata-ra. És ez így lesz sok LK végén kezdett játékossal, akik meg majd a Cata-ra mondják, hogy az nagyon tetszett nekik, de ez az új kieg... gondolom értesz :)
    Ha belegondolsz, nincs más olyan játék, amivel az ember éveken át játszana, és ennyi idő alatt, főleg ha belefektet egy kis energiát annyira kitanulhatja a dolgokat, hogy fejlesztő legyen a talpán aki képes annyi mennyiségű újdonságot belerakni a játékba, amennyi kielégíti azokat, akik 4 éve játszanak és mindenhol újdonságot várnak. Főleg, ha pl. az emberek a tartalom egy részére nem is kíváncsiak (pl. iszonyat mennyiségű lore és sztori került be a játékba a felújított területekkel. De nagyon sokan totál leszarják ezeket, és azt mondják, hogy alig került be újdonság wotlk-hoz képest... ).
    És nem igaz az, hogy vegyenek fel kétszer annyi embert, mert ez egyszerűen nem működik úgy. Aki fejlesztett már valaha is programot 1 fősnél nagyobb csapatban, az érti, hogy miért, de aki nem, azoknak meg javaslom, hogy próbálják elképzelni, milyen lenne mondjuk néhány embert ráállítani egy festményre, megmondani nekik, hogy ők most lovat festenek. 2-3 emberrel valószínűleg működik a dolog, és gyorsabban végeznek, mint 1, és a kép egységes is marad. De ahogy növeled az emberek számát, az egységesség úgy fog szétesni, és egyre több idő el fog menni a megbeszélésekre, hogy mit hogyan csináljanak... egyszerűen egy adott mennyiség után csak romlik a tempó. És egyáltalán nem rossz példa a festést idehozni, mivel adott ki a Blizz számokat, emlékeim szerint összesen 3-4 programozó dolgozik a WoW-on (kezdetektől fogva), mindenki más "kreatív munkás" (designer, grafikus, class tervező, terep tervező, lore tervező, stb stb).

Új hozzászólás Aktív témák