Hirdetés
-
Mobilarena
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaZso
senior tag
Hmm, ez enyhén érdekes...
Egyfelől az én jelenlegi tarifacsomagom nem "megszűnt" kategóriába esik, hanem "lezárt tarifa" címen fut.
Itt viszont évekkel ezelőtti csomag nagy számban található.Ha ezeket egy füst alatt törölnék, az csúnya dolog lenne...
...ám én kaptam egy ilyen SMS-t tőlük pár hete:"Tisztelt Ügyfelünk! 2012.12.17-től módosul az ÁSZF, egyidejűleg az ÁSZF 1. mellékletében található feltöltő kártyás alaptarifa díjait számszerűen is feltüntetjük az Előfizetői Szerződés Alapvető díjszabás, a díjszámítás alapja pontjában is. Ez a jelenleg Ön által használt tarifacsomag díjaiban nem jelent változást. A módosítás felmondási jogot nem keletkeztet. Információ: www..."
(Kiemelés tőlem.)Na most ha később ennek ellenére törölnék és bevágnák az "alap tarifacsomagot" az ember elé, azért szép "gesztus" volna tőlük.
Mindamellett úgy vélem, a jelenleg aktív tarifacsomagokat nem szeretné a szolgáltató egy "konténerbe" helyezni mint eddig, tehát minden ma aktív tarifacsomagra érvényes lehet a fenti.Ez egyfelől nem szimpatikus számomra, másfelől az ilyesformán papírra vetett, majdan a (régen meglévő, mondhatni hűséges) ügyfél felé számlázandó összeg véleményem szerint "enyhén" inkorrekt tőlük. Mi több, RABLÁS!
Azért ezt nem gondoltam volna... így kell az ügyféltől minél több pénzt lehúzni!?
-
meko1
tag
én is ezt gondoltam;de mint alábbi hozzászólók is mondják-nyilván-sok egyéb oka is lehet,viszont még mindig
nem tudom,mitől használt/tatott el a voda/ el 130megát egy 7perces videós skype,de mindegy is most már,hiszen,mivel a lassított szaruk semmire sem jó,úgyis alternatív megoldást keresek/pl. ez a reload-net
megér egy próbát biztosan,a frrevd-vel is!/üdv
#2291 soma
néhányat próbáltam,az nem,ha kutakodás után a végére jutok/meg a kisérletezésnek is/,jelzem üdv -
-
VaZso
senior tag
-
club1
veterán
Van amit nem lehet tömöríteni, ilyenek a voip (hang/kép) hívások is. Ott a tömörítést ui. az ügyfél oldali szoftverek (skype, viber, mobilevoip, stb...) végzik, ha ezt tovább tömöríted, akkor nem lehet a túlsó oldalon (voip szolgáltató és ügyfél) kicsomagolni csomagvesztés nélkül.
-
VaZso
senior tag
Én a szoftveroldali tömörítésre gondoltam.
VoIP (SIP) esetén pl. G.711 (u-law, a-law), G.722, G.729, Speex, GSM, iLBC, SILK, stb. codec-eket (coder-decoder) is lehet használni, ezek más-más paraméterekkel bírnak. Sávszélesség-igény tekintetében is.
Ha jól tudom, Skype is megcsinálja, hogy más algoritmust használ (kép átvitelére pl.), ha lassabb hálózaton használod (vagy legalábbis más paraméterekkel működik). Viszont a mobilnet relatíve gyors, ellenben jellemzően meglehetősen korlátos is.
Egyébiránt audio forgalmat másképpen tömöríteni nem volna bölcs elképzelés, ugyanis annak minél inkább valósidejűnek kell maradnia. Márpedig minden tömörítés késleltetést is pakol a folyamatba.
(Hardverigényesebb codec esetén a lassú kódolás is okozhat plusz késleltetést, de nem erre gondolok.)
No meg nem véletlenül megy ez a típusú kommunikáció alapvetően UDP protokoll használatával.Másik a csomagvesztés: VoIP-nél alapvetően a csomagvesztés elfogadottabb dolog mint a késleltetés.
Mondhatnám, hogy ez még többé-kevésbé megengedett / belefér (és van is, a hagyományos GSM kommunikációban is van).
Némely codec a fentiek közül kifejezetten hibatűrő, tehát nem esik kétségbe némi csomagvesztésen, míg másikon nagyon meghallod.[ Szerkesztve ]
-
barpici
csendes tag
Sziasztok!
Felraktam az FVD-t és a CSipSimple progikat. Az FVD-ben lehet választani a Favorites - VOIP Users - All Contacts között. Az első kettőbe hogyan kerülnek bele nevek? Illetve ha valaki VOIP users azt hívhatom interneten keresztül ingyen? A CSipSimple programban meg megoszthatom, hogy Online vagyok. Itt is azt feltéteéezném, hogy ingyen lehet hívásokat indítani a felhasználok között. De hogy is van ez??? Köszi! -
McLaca
őstag
A T-mobil irányba megint vicceskednek a voip szolgáltatók... Vagy a T-mobile. Ugyanis random, hogy jelzi-e a kicsengést a mobilevoip, míg a hívott oldalon a telefon kicsörög. Nem hallasz semmit, aztán egyszer csak beleszól a másik. Jó esetben. Mert van, hogy a másik oldal se csörög ki, vagy a mobilevoipban nem a normál, hanem a berregő kicsengés hallatszik, a másik oldalon meg nem történik semmi...
Csak t-vel van ilyen. Telenornál sosem. Vodás számot meg szinte soha nem hívok, arról nem tudok nyilatkozni.Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
sumsang
aktív tag
Kijött a mobilevoip 3.71-es változata, állítólag kisebb sávszél igénye van, mint az előző verziónak.
Csináltam 2 perces teszteket és átlagban 0,8MB/2 perc volt az adatforgalom.
Tehát kb 0,4MB-ot kajál percenként. Ugyanez a CSipSimle esetében átlagban 0,48MB/perc-re jött ki.
A Callback-et is kipróbáltam, ott 2 perces hívás alatt 0,03MB adatforgalma volt.
A készenláti állapotot is teszteltem, az 0,08MB/óra.
Az adatforgalom mérése a telenor online rendszerén történt.
Telenornál klipp regisztrációval 3 hónapra 100MB/hó adatforgalmat adnak free.
Tapasztalatom, hogy telenor tilt bizonyos voipos IP-ket, mivel több SIP-es szolgáltatót nem enged beregisztrálni, a Tmobillal ellentétben
Az tény, hogy a T-nek gyengébb a 3G lefedettsége, mint Telenornak, legalábbis itt Pécsett. A Vodát hanyagoltam, mert talán a triumvirátus közül a leggyengébb láncszem voip tekintetében[ Szerkesztve ]
-
egánede
csendes tag
Befizettem a freevoipdeal-nek, pillanatok alatt jóváírták a hanstelen keresztül.
Van sms, de 18Ft.
Perc-alapú a számlázás, de így is verhetetlen, mobil:3,429Ft/perc!
Pc-n nagyon jól műxik, androidos mobilvoip-nál a túloldal nem hall.
Nokia E65-ön Nimbuzzon beállítva a SIP-et, visszhangosan, de megy.
Sajnos ezidáig semmilyen mobilvoip verzió nem megy E65-ön ( valahogy meg kellene "hekkelni"!)
Ha beállítom a nokia saját sip protokolját, azt mondja nem talál wlant (pedig közbe megy!) és fizetősre kapaszkodna mindenáron a mocsok -
VaZso
senior tag
válasz egánede #2313 üzenetére
Symbianos telefonnal egyszer vacakoltam, végül sikerült működésre bírnom a saját SIP-kliensével.
Beállítás után abszolút tökéletesen működött - jobban mint az Android megoldása (bár lehet, azóta javítottak rajt) és kb. úgy, ahogy az N900-nál is....de beállítani vacak volt (konkrétan az összes készüléknél rosszabb).
Szerintem érdemes próbálkoznod, mert alapvetően jól össze van rakva ez a funkció a rendszeren (pl. ezzel visszhangos sem volt), csak ezekkel a hülyeségeivel kell foglalkozni előbb.
(Igaz, saját géppel teszteltem, tehát ebben a szolgáltató problémái nem hallatszottak... de hívtam vele másik mobilt is /ezt Dellmont rendszeren keresztül/ és abszolút jónak találtam.
A tesztgép másik hálózatban volt, tehát nem szimplán csak LAN-on működött.)Telepíteni kellett hozzá egy kiegészítést (ez lesz a kulcs) + jól megadni minden beállítást.
Ezt az utat járd ki, mert sokkal boldogabb leszel vele mint bármilyen másik megoldással. -
andatti
senior tag
Kicsit off, de lehet másnak még jól jön... Voip-ozáshoz a Tré most leakciózta a Samsung Galaxy minit, és február végéig ad hozzá 300 Mb netet, alig 15 rugó neten rendelve. És később lehet másik dominós csomagot választani, nem korlátoz be vele... (a percdíjai nagyon drágák, de aki voip-ozik, az úgyse egyenlegből telefonál...
-
atillaahun
veterán
Köszi a tippet, részemre ez nagyon is ON, pont kapóra jönne melóba, csak most épp a MobileVoip-al vannak aggályaim.
Kollégák nem túl nagy számtek zsenik, úgyhogy ha rátenném nekik erre a Mini Pro-ra a MobileVoip-ot akkor el kellene tudni valahogy érni, hogy a névjegyekből tárcsázásnál ne kérdezzen rá mindig a hívás módjára, utána pedig a call back-es telefonszámra, hogy mire akarom fogadni a hívást. Mert így mégiscsak 4 érintés egy hívás, ami meglehetősen zavaró.
Gondolom a MobileVoip-ot nem lehet erre megtanítani hogy alapértelmezetten kezeljen dolgokat.
Ismertek esetleg más programot ami képes lehet erre, vagy úgyis mindet a MobileVoip-ról koppintották?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz atillaahun #2317 üzenetére
Alcatel OT-985 14.285 forint, Klikk-kel jár hozzá 3x 100mbyte net is. Alcatel 985 vs Samsung Mini, Mini előnyei: több memória, könnyebb. Alcatel előnyei: sokkal jobb felbontás, nagyobb kijelző, dupla kamera, jobb videó.
Mobilevoip-ot be lehet állítani alapértelmezettnek (alul pipa amikor felajánlja mivel indítsa a hívást), csak akkor gsm hívást nehezebb indítani. Ha van mindenkinek a mh-en számítógépe, akkor pc-re van fvd kliens vagy bármilyen böngészőből is tudtok hívást indítani.
-
atillaahun
veterán
Köszi szépen a tippeket, bár itt a net most annyira nem lényeg, mert arra úgyis ott lenne melóban a WiFi.
Ami a típusokat illeti, igazából telefonáláson kívül semmi másra nem lenne használva, úgyhogy az ár a döntő végülis, abba meg ahogy látom nincs nagy különbség. Ha lenne mondjuk 10k-ért VoiP képes Android az lenne az igazi, abból szerintem vennénk egy marékkal.Akkor arra nem nagyon tudtok megoldást, hogy a MobileVoip-ban hogy lehet saját beregisztrált sázmokat alapértelmezetté tenni, hogy ha több is van, akkor ne ajánlja fel állandóan a választás lehetőségét.
-
őstag
válasz atillaahun #2319 üzenetére
Ha wifi-n keresztül menne a hívás, akkor nézz körül a sip kliensek között, pl. 3cxPhone kezeli a telefonkönyvet is, és a sip miatt nem kérdez semmit (telefonszámot előre be kell állítani), azonnal indítja a hívást.
-
őstag
válasz atillaahun #2321 üzenetére
Bocs, megzavart, hogy jó a munkahelyeden a wifi, a 3cxPhone sajnos nem tud callback-et. Fvd oldalon is tudsz callback-et indítani vagy MobileVoip, én csak ezt a kettőt ismerem, hátha valaki ismer más módszert.
-
andatti
senior tag
nna, valakinek már nagyon kéne az oppo find 5-ös egy másik fórumban, nexus helyett, 100 rugóért... érdekes, a korábbi verzió, a 3-asa pedig 5 dollárba kerül, wifi-vel, netképesen, android op-al. elég röhej az ára, persze biztos béna teló a korábbi verzió...
-
McLaca
őstag
Nokia Belle-re ez alapján a videó alapján sikerült a SIP-et belőnöm freevoipdeal-re (némi változtatással persze, mert én nem drótoztam be a wifis célt), viszont a működése csak wifin tökéletes, de ott viszont nagyon, mert a legjobb minőségű kodeket használja (80kbps), és a kapcsolások is hibátlannak tűnnek, mindig kicsörög, minden frankó.
Apropó beállítások: a szervernév a tartományt kivéve mindenhol sip.freevoipdel.com volt, a videón a sip. az nincs előtte, de kell. Nekem így működik.
Mobilnettel 3G-n sikerült életre lehelnem egyszer, azóta nem, nem indul el a hívás. Viszont ha egy másik teló mobilnetjét wifin megosztom, ott meg elindul... A franc se érti ezt.
Mindenesetre itthon, wifivel a sokkal jobb minőség miatt így fogom a SIP-et használni, sokkal gyorsabb a regisztráció (mire kikeresem a nevet a telefonkönyvből, már fel is ugrott wifin a SIP szerverre), a saját telefonkönyv és a teljes integráltság miatt a használata is egyszerűbb, igaz, eggyel többet kell bökni, hogy nethívás legyen belőle, de ha már egyszer hívtad, az utolsó tárcsázott hívásokból hívva rögtön neten indul.
Mobil környezetben meg marad a mobilevoip, kültérben és jó 3G térerővel mobilneten, beltérben és/vagy rossz térerőnél meg callback.Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
Ludovicus
aktív tag
Melyik kodekkel legjobb a hangminőség? Nálam (E52) 7 db szerepel a listában, kérdés, melyiket tegyem a lista elejére a legmagasabb prioritásra.
-
McLaca
őstag
válasz Ludovicus #2325 üzenetére
Elvileg sorban van, nálam a következő:
1. AMR-WB (mint WideBand), ez 80kbps (mindkét irányba, tehát ha egyszerre beszélünk, akkor 160kbps az igénye
2. AMR
3. PCMU
4. PCMA
5. iLBC
6. G729 (ez elvileg 8kbps-os, de ez a minőségen már erősen hallatszik)
7. CNAropó, a SIP-en a T-mobile irányban mégis jelentkeznek ugyanazok a bajok, amik mobilevoip-pal is megvannak, a berregő kicsengés (ilyenkor a telefon már számolja a hívásidőt, tehát kap valahonnan tarifaindító jelet, de az FVD még nem számolja itt, tehát valami átirányításos mókával oldják meg), ill. néha a berregő kicsengésnél a hívott nem csörög. Megoldás: ha berregéssel kezd csengeni, inkább kinyomom és újra indítom, SIP-en ez egy másodperc.
Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
McLaca
őstag
Nem, mert ha nem hallja, hogy csörög - és ha én berregő kicsengést hallok, akkor az esetek egy részében a hívott nem csörög - ,hiába csörgetem egy órán át is... Ja igen, a kicsengés alatt nyomom ki.
Az egy mp-et a művelet által igényelt időre értettem, mert SIP-en a telefon saját tárcsázóját, telefonkönyvét használom, tehát csak egy bökés az újrahívás a vonalbontás után.Üdv!
[ Szerkesztve ]
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
VaZso
senior tag
Nekem az iLBC "jött be" a legjobban.
Minősége egész jó, emellett viszonylag kicsi a sávszélesség-igénye.Telefont jobban terheli, de bírja az. - annak ellenére, hogy azért már nem a legújabb.
Átviteli hibákra viszonylag érzéketlen.Tehát ha a szolgáltató támogatja (és szempont a relatíve alacsony sávszélesség-igény), tapasztalatom szerint az a legjobb. (Nagyjából két perc per MB rémlik, ill. kicsivel MB alatt.)
---------------------
Ami a berregő csengőhangot illeti - ezt már többször írtátok...
Ez nem hiba, teljesen normális csengőhang... csak nem Magyarországon.
pl. Angliában, normál hívásnál is alapesetben mindig ezt hallod és nem ugyanazt mint ami itthon jellemző.Inkább az a baj, hogy a szolgáltató bizonyos alszolgáltatói (trunk-jei) elég vackok (nyilván olcsóak) és néha ezeket is "bekeveri" a híváshoz.
A másik dolog, hogy normális esetben a hívott rendszeréből kapod vissza a csengést, a fenti pedig még azelőtt csenget, hogy azt kapcsolta volna (így megnyugtatva, hogy folyamatban van a hívás).
Persze úgy csenget, amit beállítottak neki... és az nem a magyar csengetés.
Hátulütője, hogy nem hallod így a "pillanatnyilag nem elérhető" vagy ehhez hasonló hálózati üzeneteket, sem pedig az egyedi csengőhangokat.
A jobb szolgáltatók (trunk-ök / útvonalak) ezt is átadják, max. pár másodperccel később kezdi a kicsörgést (amikor a valóságban is megtörténik).Tehát a csengőhang jó, a szolgáltatóban van a hiba.
-
McLaca
őstag
Eddig oké, de mindig T-mobile irányban van ez, és időnként a hívott oldalon nem csörög a teló, nekem hiába berreg.
Olyat tapasztaltam, hogy T irányban 1-2 berregés után rendes magyarországi kicsengés hallatszott, de mostanában vagy berreg, vagy kicsöng. Ha kicsöng, a hívott oldal is csörög, ha berreg, akkor meg vagy-vagy...Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
VaZso
senior tag
Erre írtam az útvonal (trunk) minőségi prolémáit... és nem csak T esetén lehet.
pl. vezetékes irányban is tapasztaltam olyat, hogy némelyik szolgáltató vacak útvonalon adja át a hívást.pl. számátadási és hangminőség problémák is voltak
Sőt, ezeknél az olcsó útvonalaknál időnként olyan is előfordult, hogy magyar csengőhangot hallottam, de nagyon zajosan... és jellemzően ilyenkor már csengetéskor is számolt.
Amúgy más-más irányokban (1 / 20 / 30 / 70) más-más útvonalat is választhat a szolgáltató, amik között hívásonként is lehet eltérés. Ill. vedd figyelembe, hogy sajnos ez az "olcsó hús" esete... cirka 3 Ft/perc áron senki sem fog konstans jó minőségű vonalat adni, sajnos ez a hátulütője... különösen, ha az itthoni szolgáltatók egymás között cirka 10 Ft/perc díjakat számolnak fel, ami kétlem, hogy kevesebb volna külföld irányából.
A legjobb, amit tehetsz, hogy feljegyzed a vacak hívásokat, összeveted a szolgáltató híváslistájával és jelented a szolgáltatónak. Normális esetben azt az útvonalat kiszedik, amivel problémásak a hívások (és sokszor előfordul az ilyesmi).
Bár felet, ~3 Ft/perc áron ezzel nem foglalkoznak - "ezt kell szeretni" eset -, más (drágább) márkájuknál meg lehetett csinálni.[ Szerkesztve ]
-
OccsE
aktív tag
egyre bovul es bovul a topic... lehet erdemes lenne egy 1. hsz-t kesziteni.
CineDOG1 itt egesz jol ossze is lett foglalta a lenyeget.... elsore jo lehet, aztan majd bovitenenk.... -
Zeki
nagyúr
vgyuri és mclaca is sok hasznost írt, azokból is lehetne szemezgetni.
-
club1
veterán
Ez a kínai telefon több sebből vérzik. A képek és a leírás között pl. több ellentmondás van (a képeken nem négyes androiddal rendelkező készülék van). Marha kevés benne a memória, gyakorlatilag egy-két programtól elfogy. Nincs benne 3G. B-s wifi adapter van benne, így elég nagy az esélye, hogy a WPA/WPA2-es titkosítást nem támogatja (csak WEP-et).
-
atillaahun
veterán
Nah igen, én is kíváncsi lennék egy ICS-re 256 MB RAM-mal. Lehet be se boot-olna.
-
pinnacle
nagyúr
Köszi a phone to phone-t! Nekem nem jutott eszembe. 6-8 Ft-t bőven megér a hangminőség.
Én olcsó Telenoros voip telefonnak a Huawei Ascend Y200-ra gondoltam, hűség nélkül 20k jó árnak tűnik. Igaz itt nincs 10MB-s lehetőség, mint a Tesco-nál, de 100MB havonta szerintem amúgy is elfogy. -
őstag
Címszavakban, kb mi lenne jó ha le lenne írva:
- legolcsóbb szolgáltató (jelenleg fvd, nem eu-s címmel regisztrálni, voip 3 ft/perc, phone 2 phone 6 ft/perc, feltöltésenként 120 napig ingyenes a vezetékes hívás utolsó 7 napon belül 300 percig, legkisebb feltöltés 3.000 forint, legalább 1 évig felhasználható, híváslistát neten vissza lehet nézni) [link] - árak összehasonlítása
- melyik szolgáltató és mobilnet engedi a voip-ot, mobilevoip mindegyiknél használható, nem kell díjcsomagot vagy szolgáltatót váltani (nem vicc, volt aki megkérdezte tőlem)
- voip jelentése (internet kell a hívó oldalról, percenként kb 0.4 mbyte, minőség függ a ping-től és a net sebességétől)
- phone 2 phone jelentése (mindkét telefonszámot felhívják ezért 2x-es a percdíj, hívás indításához kell 10-20 kbyte internet, onnantól gsm)
- legolcsóbb voip (jelenleg telenor sim, 1.590 ft, 3 hónapig él a kártya, 3 hónapig ingyenes a klikk, ezért havi 100 mbyte netet adnak - 4 óra telefonálásra elég, ez havi 530 forintból kijön, 3 havonta új kártya szükséges, hardveraprón olcsóbban is lehet venni aktiválatlan kártyát)
- legolcsóbb phone 2 phone (jelenleg tesco mobile 500 ft, 3 hónapig él a kártya, 1.000 forintért +1 év, havi 10 mbyte-ért 1.000 hívás indítható, 15 hónapra ez havi 100 forintból kijön)
- android-on, iphone-on, pc-n... milyen programok használhatóak (voip, sip és p2p-re)
- android-on ajánlott a root + droidwall, mobilnet-re csak a feltétlen szükséges programokat felengedni, nálam a 10 mbyte korlát miatt csak a mobilevoip ilyen
- lehet keverni is a hívás típusokat: ha van ingyenes wifi akkor voip 3 ft/perc, ha nincs akkor p2p 6 ft/perc
- általában egy account-tal egy hívás indítható csak, több felhasználó egyszerre nem használhatja
[ Szerkesztve ]
-
McLaca
őstag
Nokia kontra SIP újabb adalék:
EDGE-en rengeteg próbálkozásból eddig egyszer indult el hívás SIP-en, soha többé. 3G-n sem igazán jellemző, de sok próbálkozásból egyszer-egyszer összejön. Leginkább akkor indul el, ha 3,5G-t jelez a telefon, de abból is jobb térerőt. Mintha ping függő lenne a dolog, mert wifin mindig tökéletesen és azonnal elindul a hívás.Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
VaZso
senior tag
Milyen codec-et preferál a telefonod és mit ismer a szolgáltató?
Nekem EDGE-vel is tökéletesen működött iLBC-n, de sávszélesség-igényesebb codec nem biztos, hogy használható lesz...
Nekem úgy rémlik, Dellmont nem támogat iLBC-t (legalábbis régebben nem ment vele), ellenben GSM-et igen.Tehát javaslat: változtass a codec-prioritáson és próbáld újra.
Hívásminőség valószínű, változni fog (GSM-et nem találtam túl jónak pl.).Mondjuk nem tudom, milyen ez a "nem indul el" a hívás... azért a hívást el kellene indítania, max. a hangátvitellel kellene gondnak lennie.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
A phone to phone és a call back között mi a különbség? Csak az, hogy az előbbi webes felületről van indítva, a másik meg a telefonról?
Nem tudom, hogy a Telenor hibájából, de nekem MobilVoip, FVD hívásnál, 2G-n a másik fél nem hall, sokszor 3G-n sem.
-
atillaahun
veterán
válasz pinnacle #2344 üzenetére
Lényegében igen. Talán még az elszámolásban van valami minimális eltérés nem fogadott hívásnál, de erre már nem emlékszem konkrétan.
Nekem egyébként SIP hívásként még WiFi-n is előjött ez jó párszor, hogy semmit nem hallott a hívott fél, úgyhogy azóta call-back van és nyugalom.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz atillaahun #2345 üzenetére
Köszi! A Callbacknél, mintha akkor is számláznak, ha nem jön létre a hívás. Szerintem is megér ennyit a működő telefonálás. Egyébként a Vibernél (illetve bármilyen programnál, ami mindkettő telefonon rajta van) is van olyan, hogy nem hall a másik?
[ Szerkesztve ]
-
McLaca
őstag
Na ez az, ezt nem értem én sem. Nem a kodekkel lesz a gond. Úgy néz ki a dolog, hogy indítom a hívást, a telefon jelzi is, hogy hív, de nem jut el a kicsengésig. Amikor egyszer EDGE-en AMR-WB kodekkel összejött, akadozott a hang, mert kevés volt a sávszél (ráadásul 32kbitre korlátozott nettel jött össze), de legtöbbször mobilnettel idáig se jutok el, és ez az, amit nem értek. Amúgy a G729-cel a FVD nem ment wifivel sem, tehát az valószínűleg nem támogatott kodek dellmontéknál.
Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
VaZso
senior tag
Nem kizárt, hogy a szolgáltató manipulál valamit.
pl. az 5060-as adatkommunikációs port elérését tiltja, így amikor a készülék hívni próbál, nem kap választ a szolgáltatótól....mondjuk korlátozott nettel meg kiengedi, mert úgysem mész vele semmire.
Esetleg az is elég, ha véletlenszerűen vagy átengedi a hívást vagy nem - így téve használhatatlanná a VoIP-ot az ügyfél számára.
Nem tudom, az 5060-as port tiltásakor hogyan viselkedik a Symbian SIP megoldása.
-
McLaca
őstag
Ha nem adom meg a portot, akkor is ugyanez. De gondolom, úgyis az 5060-ast használja, ha beállítom, ha nem.
Üdv!
A magyar nyelvben nincs -al, -el rag. Van helyette -val és -vel. Ha nem vagy biztos benne, hogyan írd, inkább olvass utána: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh
-
VaZso
senior tag
Igen, az az alapértelmezett kommunikációs port - ha nem adod meg, azt használja automatikusan.
A hangkommunikáció egyébként nem itt zajlik, annak (az RTP kommunikációnak) van egy magasabb tartomány... viszont itt kommunikálja le a hívást és az ezzel kapcsolatos üzeneteket, ill. az RTP kommunikáció portszámát is.
Ha ezt letiltják, elérhetetlenné válik a szolgáltatás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest