- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Tovább kavar a nevekkel a Realme
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ace Ventura
addikt
Az biztos, és még most jön a java, mert holnap lejár a műszakim is
Etanolt ajánlatos tankolni? Azt mondták a benne lévő alkohol kimossa az üzemanyag ellátó rendszert.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
t1
addikt
válasz Ace Ventura #8051 üzenetére
Igen kimossa, mindenképp szűrő csere előtt rakj bele és maximum 50-50% arányba keverd mert nem fog beindulni a kocsi ilyen hidegben.
Nekem tegnap került be az 1.0 váltó az 1.3 8V-mbe, teljesen más lett vele a kocsi, végre rendesen autózható
-
Davidof92
senior tag
belső világításnak merre van a biztosítékja?
-
Ace Ventura
addikt
Még jó hogy 2 db benzinszűrőt rendeltem
Egyet a hétvégére, egyet meg majd a következő hétre
Addig átfolyatok pár liter etanolt a rendszerenÜres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
transmission
tag
válasz transmission #8049 üzenetére
Na senki?
http://www.neobux.com/?rh=6C616375733131 Internetes pénzkeresés! Ha többi infó kell, privátban írj!
-
t1
addikt
válasz transmission #8049 üzenetére
-
Ace Ventura
addikt
No teletankoltam a verdát.
Injektortisztítás után innen indul a mérés.
310 megtett km, és 27,75 liter volt kattanásig.Remélem most ez csökkenni fog.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
t1
addikt
válasz transmission #8058 üzenetére
Ezért érdemes az ajtóba rakni őket, mert amúgy is zörög műszerfal a hangszóró is kiszokott lazulni bent érdemes utána húzni, az meg a másik, hogy bármilyen hangszórót veszel oda nem fog jól szólni mert lefele terjed a hang és elveszik.
-
Ace Ventura
addikt
Felhívtam ma az autóklubot, ami itt van tőlem 2km-re, hogy mikor tudnék egy műszaki vizsgára beugrani, mivel ma járt le a műszakim.
Azt mondták, hogy mehetek azonnal
Kicsit paráztam, mert nem éreztem a biztonságot a zöldkártyával kapcsolatban.
Simán meglett.0,05 CO kibocsájtással, amin én is meglepődtem egy 10 litert fogyasztó autónál.....
Azért ennek örülök.Most megy tovább a vizsgálódás, hogy miért kajál sokat.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Davidof92
senior tag
Megcsináltuk a rádiót
ki volt égve egy 15 amperes biztosíték, kicseréltük, lett belső világítás is meg sípolás az ajtóért -
xmad
őstag
van egy elado blaupunkt cd-s radiom 5ezer penzer ha erdekel valakit
-
Giot
addikt
Gondolkodom az olajcserén a Swiftemben, (swift2) a gyári ajánlott az 5W30. Kicsit utána jártam a dolognak miben különbözik az 5W40-től. Nekem az jött le hogy kevésbé hőtűrő a 30-as olaj, a 40-eshez képest. Vagyis a 30-as olaj alacsonyabb hőmérsékleten hígul fel mint 40-es. Nyugodtan ki lehet igazítani ha rosszul értem. Tehát a 40-es magasabb hőmérsékleten is megfelelő kenést biztosít.
Nekem a 40-es szimpatikusabb mivel szeretem megforgatni az autót, (igaz az emelkedő benzinárak egyre inkább lehorgasztják ez irányú lelkesedésemet) nem vagyok autóversenyző így 60-as olajat nem tennék bele mivel az meg alacsonyabb hőmérsékleten nem biztosítana megfelelő kenést.
Vagy a 30-as olaj is tökéletesen megfelelne még akkor is ha szeretek néha "őrültködni"?
Van e valakinek ez ügyben pontos információja? -
Giot
addikt
válasz Ace Ventura #8065 üzenetére
5W30-as a gyári ajánlott. De nekem is szimpatikusabb az 5W40-es. Az 1-es Swiftnek volt az ajánlottja a 10W40-es.
Látom közben szerkesztettél.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Ace Ventura #8067 üzenetére
Nekem is volt egyes, szerettem azt is.
Az a fura hogy az Ignisben szinte ugyanaz a motor van mint a Swift2-ben, és előbbibe 10W30 az ajánlott míg utóbbiba ahogy írtam is 5W30-as.
Pedig a két motor között annyi a különbség hogy az Ignis 1.3-asa VVT míg a Swift2-é sima DOHC.
Lehet marad a végén az 5W40-es. -
Davidof92
senior tag
ma hajnali 1kor hazafele jövet, miután kiraktam havert, jöttem kifele az utcájukból, láttam, hogy amire kifordulok, olyan mintha vizes lenne. Egyesbe fordultam ki (szarul belátható, sok fa). Fordulás után olyan 1500 körül volt a fordulat, adtam neki egy padlót, elforgott a kerék! mekkora nyomatékgyár ez az ezres suzuki
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
A Swiftet használókhoz szólna a kérdésem:
A Swiftek között van különbség a 3/4/5 ajtós verziók közt anyag vastagság, és vezetés közbeni érzetre?
Melyiket érdemes nézni mindegy a csomagtér mérete? -
a_tesz
Korrektor
válasz Vesztor87 #8070 üzenetére
alapvetően nem az ajtók száma határozza meg a vezetési érzetet, vagyis félig igen. 1.0-hoz nincs stabilizátorrúd. 1.3hoz elöl van, 1.6hoz és 4wd-hez elöl és hátul is van, az útfekvésben érezhető különbséget jelent. anyagvastagság viszont kiviteltől függetlenül nem valami nagy. csomagtérben abszolút nyerő a sedan, abban még egy gáztartály vagy mélyláda beszerelése után is marad elég hely, a többi csomagtere nem túl sok, a 4wd-é meg annál is kevesebb.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8070 üzenetére
mindegyik ugyan olyan lemezből van
a 3 ajtós kicsivel alacsonyabb mint a sedan és az 5 ajtós
a 3 ajtósnak rövidebb a tengelytávja(meg maga a kocsi is) mint a sedan meg 5 ajtós
mint említették, az ezreseken nincs stabrúd
az összes 1.3 illetve 1.6-oson van elöl stabrúd (sedan és 5 ajtós), hátul csak a sedanon illetve a ritka gti-n van
gyárilag a 3 és 5 ajtósakat nem szerelték az 1.6-os motorral, ha ilyet látsz, az utólagos beépítés.
motorok:
1.0: 53 lóerő, ez volt a legkisebb motor amit raktak bele
1.3 8v: 68 lóerő rengeteg van belőle, még központi injektoros, nincs hidrotőke
1.3 sohc 16v: 86 lóerő egy vezérműtengelyes 16 szelepes hengerfej, nincs hidrotőke
1.6 8v és 16v: második legerősebb motor, a 16v 93 lóerőt tud. Nagy löket, nyomatékosabb mint az összes többi. Ennek a váltója különbözik az 1.0 és 1.3 váltójától, nem megy fel rájuk( 1.0+1.3: 190mm, 1.6: 200mm a kuplung). Ezé a leghosszabb váltó, nincs hidrotőke.
1.3 gti: a csúcs, 101 lóerő, dupla vezérműtengely, 16v, hengerenkénti befecskendező
fék: elöl tárcsa, hátul dob(kivéve gti elöl hátul tárcsa). Az 1.6-os tárcsa nagyobb mint a sima 1.3 és 1.0-é(akkora mint a gti-é).
mint írták, a sedané a legnagyobb csomagtartó, a 3 és 5 ajtósé megegyezik
legjobb a 3 ajtósakat vezetni, alacsonyabb, kisebb mint a többi.(#8072) Vesztor87 : úgy, hogy vékonyabb lemezből van építve, mint a thalia. Ez egy 1986-os(azt hiszem ekor tervezték) konstrukció, akkoriba még nem volt annyira fontos a biztonság, elégnek találták a vékonyabb lemezt. A gti erősebb mint az 1.6, igazi élményautó. Nekünk 1.0 van, nem emgy rosszul ahhoz képest, hogy ezres, sokkal gyengébbre számítottam.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz Davidof92 #8073 üzenetére
Sokkal gyengébb szerinted ez a kasztni mint egy kicsit drágább autóé?
Swiftról annyi tapasztalat van, hogy Szüleimnek volt egy 2003-as (újonnan vásárolt) 1,3 GL (1,3 16v 85Le) Swiftjük, állat mennyire ment, mindezt 5l-es fogyival. Viszont az maradt meg hogy elég billegős a futómű, és 0 volt a hangszigetelés, mellesleg teljesen fapad volt (na jó, a régen gyártott GA hoz képest volt kalap tartó).
Ehhez képest láttam 1-2 Sedant a neten, itt ott, azok egész emberinek néznek ki (az ajtó belső is szebb kialakítású, nem a 70-es éveket idézi, extrázott, valamint a plüssös belső jól néz ki (meg a fehér számlapos órák xD).... -
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8074 üzenetére
ladánál jobb, azt elárulom. Van tervezve bele gyűrődőzóna, csak a lemez vékonysága miatt ugye ez működik, csak jobban hajlik. Ez miatt nem egy életbiztosítás. A jobb tervezés ott jön ki ((hogy maradjak a ladánál), az 1 tonna, míg a swift 800 kiló, töréstesztileg mégis a swift jobb. Hiába a lada kazánlemeze, a ropi első oszlop összenyaklik.
hasonlítsd össze a lada első oszlopát, a swiftét, meg egy mostani autóét. A mostaniak sokkal vastagabbak a nagyobb szilárdság és biztonság végett (a mi renaultonkból is sokat takar az oszlop)
billegett? ilyet nem tapasztaltam
igen, a sedanok (meg a későbbi összes verzió) viszonylag kultúrált belsővel rendelkeznek (van szövet az ajtón, némelyik jól is néz ki). Manager szintbe volt: abs, szervo (bár a mienk nem szervós, de ha picit is gurul, eltekerem tenyérrel), 4! elektromos ablak, 2 légzsák, klíma meg nem tudom még mi.
"nem a 70-es éveket idézi" nem azt a kort, inkább puritánnak mondanám. 70-es évek autójai szépek belülről is)
fehér számlapos órák nekem nem jönnek be, egyedül éjszaka néznek ki jól, nappal csúnyák.[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz Davidof92 #8075 üzenetére
Érdekes dolgok ezek A Sedan belseje egész jó, azért néztem ki. A 3/5 ajtós verziónál az a fura hogy mennyire alacsony a hátulja, a Sedan verziónál nem feltűnő ( most arról a szituról beszélek mikor a parkolóban egy másik kocsi mellett áll).
A törés tesztjére kíváncsi lennék, mert a 90-es évek végén a nagyobb autók se tűnnek masszívnak a tesztek alapján (pl egy Peug.306 stb)... -
Vesztor87
senior tag
válasz Davidof92 #8077 üzenetére
Ezekből 1-2 őt már láttam, nem tudom mennyire lehet ezt össze hasonlítani a maiakkal, az egy dolog hogy mennyire törik, egy Nissan Qashqai is elveszti az egész orr-részét egy 64 km/hr-es csattanónál.... a belsejébe nem látni
Szerk: a Rav4-es vidi azért elgondolkodtató...
[ Szerkesztve ]
-
Davidof92
senior tag
válasz Vesztor87 #8078 üzenetére
azért veszti el, mert úgy van tervezve hogy elveszítse, így maga az utastért sértetlen marad
smart erre egy jó példa, hogy milyen merev a kasztnija: [link]
és egy ellenpélda, abból az időből amikor még nem voltak gyűrődőzónák meg ilyesmi, majd 2 tonna a kocsi pedig: [link]
mondjuk akkoriba gyönyörű autókat terveztek szó se róla -
Vesztor87
senior tag
válasz Davidof92 #8081 üzenetére
Láttam hasonló vidiket, tanulságosak, valóban. Amire kíváncsi lennék, hogy más autókkal össze hasonlítva milyen a Swift. Mert lehet papírozni meg minden, ha pl egy B Corsa sem jobb nála akkor lényegtelen. Nem tudom hogy belevágjak-e egy Swiftbe mondjuk 4 kilóért, mikor 8 ért van Ignis.
Arról nincs törés teszt? Mert csak autós újságbelit találtam, az meg csak kép, meg egy ilyet
De 8 kilóért van már kicsit régebbi Almera/B Vectra is (bár a törés tesztje nem szép, lehet kettébe szelne egy Ignist vagy Swiftet mert azért mégis csak 1300 kiló...) -
Cheesy
őstag
80+ km/h-nál már egy 5-6 milliós autóban is instant halál a frontális ütközés (ugyanis ahol már ennyivel mész, ott a többiek is 80-110 km/h átlaggal jönnek szembe). Hát még, ha oldalról kap el a másik, ahol kb. 20cm után már a tested az ami gyűrődik az ajtóval együtt
Az országúton, főleg ebben a remek országban, főleg ünnepek, nagy hőség, első hópehely, hidegfront, melegfront, választások, stb. fokozott életveszélynek van az ember kitéve, olyankor több az őrült az utakon, főleg ha mindez hétvégére esik
Azt meg ne felejtsük el, hogy ha életben is maradsz, vmelyik végtagod, többnyire a lábad (hacsak nincs szuper ülésed) az bizony az előrecsúszás (ne mondja nekem senki, hogy mindenki vigyázzban ül) miatt törik.
Ilyen 90-egynéhányas évjáratú buzuki, mint ami nekem van pl. konkrét életveszély ha ezekre gondolunk. De nem tesszük, különben ki se merészkednénk nyári gumival 3 napos tök ismeretlen autóval 2x130km útra hóesésben, nem úgy mint én tavaly december végén Tényleg, most 1 éve van nálam a kis gyösz, kéne már végre normális képet is csinálnom róla.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
-
xmad
őstag
válasz Davidof92 #8084 üzenetére
de.. elég papir ez a suzuki lehet h bemesélitek magatoknak h a corsa golf a papir auto a suzuki pedig nem... de azok mégis vastagabb lemezből vannak.. az a golf pedig nem tört meg annyira mint az a suzuki aminek a törés tesztjét láttam [link]
amikor nyáron mostuk a suzukit akkor a tető majdnem be horpadt a kefétől
tehát ez egy papir autó.. a javából
-
Mercutio_
félisten
válasz Vesztor87 #8089 üzenetére
Az már 100km/h-s teszt, és ugye a sebesség négyzetesen számít míg a tömeg "csak" normál szorzótényező szóval az már 1,5X akkora erőhatás 80km/h-hoz képest.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Davidof92
senior tag
papír mindegyik, a b-s corsa meg a golf is, lásd az 5-ös golf tesztje
a maga korában felvette a versenyt a öbbiekkel. 1980 végén
trabant ebből a szempontból még rosszabb. (bár egy 2t trabit vennék szívesen fílingnek, vagy egy 4t átalakítani)Mercutio_: sokkal jobb
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
amikor nyáron mostuk a suzukit akkor a tető majdnem be horpadt a kefétől
Kb én is az első mosáskor szembesültem azzal, hogy milyen kevés anyag van ebben a kis rotakapában. Azért a motorháztető lifegése se semmi, amikor nyitott állapotban kb. meg lehet hajtogatni.
Mercutio_
Ez szerinted jobb?Hát azért a Renault Laguna nem egy kategória egy buzukival vagy golffal... legfőképp, hogy ebben van esélyed életben maradni
www.vakbelmutet.hu
-
Mercutio_
félisten
Jah, csak azt felejted el figyelembe venni, hogy a golf 56-tal ment, a suzuki meg 80-nal, számolj utána a keletkező erő hányszorosa volt a golfénak
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
k.
őstag
válasz Vesztor87 #8082 üzenetére
Tudom, leirtad már másik topicban, de én mégis leírom újra:
Szerintem neked a Vagyonőr kéne.
550 körül már rendezett állapotú-még klímásat is kifoghatsz- van belőle.
Töréstesztje kb 3*nak megfelelő, ami árához képest elég normális.
Egyszer ülj bele egybe, nekem alapvetően bejön, ha első autóm nem VW lesz-nagy vágyam, de kitudja- akkor az.
Mondjuk akkor én utolsó szériásat vennék:
93 paci, klíma 2 lufi ABS 800ért, 2005ös évjáratban azért nem rossz vétel. -
Reaper
őstag
válasz Vesztor87 #8096 üzenetére
Én azt mondanám Swift Sedan 1.6 és ne az első szériából.
Azért 1.6-ot mondanám, mert egyrészt nagyon megy, igen kicsit többet is eszik mint az 1.3, viszont sokkal jobb a futóműve, eleve a gyári kereke 14'' míg az 1.3nak 13 volt. Ráadásul a 1.6-ba mindent benne volt ami létezett az extra listán.
A papírautóhoz csak annyit mondanék, hogy igen az első szériás tényleg nem volt valami biztonságos, ahogy a vele egykorú autók se. Nekem pl '98-as van és már nem emlékszem pontosan mennyivel, de ez már nehezebb mint a '94-es volt. Az egy dolog, hogy maga a borítás hajlik, nem az véd meg, hanem a belső merevítések amik pl az ajtóban vannak, elég láthatóan, ha leveszed a kárpitot.
Tényleg nem hasznos vele ütközni, de egy vele egykorú és egy kategóriájú autóval se.
Ha mész megnézni egyet, ne nézd meg a km állást, mert úgyse sokat ér, ellenben nézd meg a lengéscsillapítókat, nem folynak-e, valamint ha van lehetőség szerelővel végezzetek egy kompresszió mérést.
Elöl-hátul ha benézel a lökös alá akkor látszik ha volt törve. De persze legjobb a szerelő.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest