- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cheesy
őstag
kolléga hasonlóképp közlekedik a GTD Golf III-jával. Jó motor, húz, turbós, de ő szentül meg van győződve arról, hogy egy dízelautó az ne forogjon. Így már százezreket költött a motorra, felsorolni sem tudnám miket cserélt rajta.Úgy gondoljuk a ""kímélő"" vezetési stílus tehet róla.
www.vakbelmutet.hu
-
samfishR
senior tag
sziasztok! van egy 1literes 14éves swiftünk. 2 napja jelentkezett a probléma, hogy kettesben, hármasban rángat az autó ha gyorsítok. nem kell neki padló, elég ha csak éppen emelkedik a fordulatszám. az a baj, hogy nem mindig csinálja, kb 50km alatt csinálta 3x. olyan a jelenség, mint mikor elveszem a gázt és utána hirtelen megint rálépek a pedálra. rángat vagy 2-3x egymás után és elmúlik. majd egyszer csak megint rájön. nem értek hozzá, de én gyertyára gondolok, hogy nem kap rendesen gyújtást a motor. az autó mindig is fűtött garázsban volt tartva.
-
Ace Ventura
addikt
Sziasztok!
99-es 5 ajtós swiftem van.
A motorrángási problémám nem oldódott meg továbbra sem.
Megnéztük a gyertyákat, azok elvileg rendben, gyújtókábel ugyanúgy, a gyújtófedelet is leszedtem, azt is megdörzsöltem egy kicsit csiszolóvászonnal, de a rángatás továbbra is megmaradt.
A motor egyenetlenül jár, dadog, és rángatja a kocsit.A fordulatszám meleg motornál 700-1000 között ingadozik.A kipufogó felől hátul is ütemtelen kis durranásokat hallok.A fogyasztásról csak annyit, hogy 10 literből 75 Km.t tudtam megtenni!!!!
Valaki adjon tanácsot, mert a szerelőm aki 16 éve ezeket a kocsikat szereli se tudja megmondani, hogy mi lehet ez.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Cheesy
őstag
válasz Ace Ventura #7908 üzenetére
Hát.. a fogyasztás, a durrogás egyértelműen a keverékképzés, adagolás, égés folyamat elégtelenségét juttatja eszembe. Tehát szvsz ott lesz a kutya elásva. Esetleg motorvezérlés. Az elektronika meg ha jól tudom össze van kötve a lambdaszondával, ami a kipufogógáz összetétele alapján állítja a motorba jutó üzemanyag mennyiségét. Javítsatok ki ha tévedek.
Hidegen nekem is rángatva gyorsul, de ezt betudom a nem bemelegedett motornak.www.vakbelmutet.hu
-
xmad
őstag
válasz Ace Ventura #7908 üzenetére
ez már durva.. ilyenkor már márkaszervizbe vinném.. sokszor olcsóbb is mint a maszek mühelyek..
én utána érdeklődtem pl a vezérlés cserének is.. márkaszervizben 10 ezer.. maszeknál 15 ezer.. több javitást is kérdeztem mindig a márkaszerviz volt az olcsóbb
-
Davidof92
senior tag
válasz Ace Ventura #7908 üzenetére
nézd meg a lambda szondát, vagy injektorfej.
-
Cheesy
őstag
Hohó.. holnap reggel is ilyen hideg lesz, megint felveszem hogyan indul reggel a vas, mert ez már picit aggaszt.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Ace Ventura #7913 üzenetére
Hajtáskor te is rángatóznál, ha rosszul lenne beállítva a belélegzett levegő pl. oxigéntartalma Ezt viszont a lambdaszonda szabályozza.
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
válasz Ace Ventura #7915 üzenetére
Szerintem nem mindig ajánlott a hibakódot készpénznek venni...
Viszont én ha egy megoldandó problémával kerülök szembe, megpróbálom leszűkíteni a lehetséges hibaforrásokat. És a jelenség amit írtál a motorvezérlés körébe tartozó elemek és folyamatok hibája miatt következett be szerintem.
A/C pumpa lenne a legrosszabb, mert az ahogy néztem elég drága. Márpedig az elégtelen üzemanyagellátás indokolhatja a rángatást, viszont mivel írtad, hogy nagy a fogyasztás, lehet ennek a kalibrációja is javasolt. Bár többnyire inkább gyengülnek, mint erősödnek az alkatrészek és azok hatásfoka, így gondolom ezt ki lehet ejteni.Volt mostanság vezérműszíj csere? Mert mivel az egy fogasszíj, és igencsak számít, hogy pár borda csúszott-e egy kicsit. Általában gyárilag is van két jel aminek egy vonalba kell lennie, mikor felrakod a meghajtott tengelyekre a szíjat. HA az nem pontos, akkor gyujtáshibák léphetnek fel.
www.vakbelmutet.hu
-
Ace Ventura
addikt
Vezérműszíjcsere 80000-nél volt, most 122000 van benne.
Holnap szerelőnél gyújtókábel, és gyertyacsere lesz megint.Első alkalommal nem vezetett eredményre, de még egyszer nekiesünk.
Az AC-nek szép hangja van induláskor, (normálisan szívja fel a benyát, mint eddig)
A rángatás kb indítás után 10-15 másodpeccel kezdődik, és folyamatos.Tegnap más a motor egyenetlen járására lettem figyelmes, és hátramentem megnézni a kipufogót.Onnan véletlenszerűen puffanások voltak hallhatók.Nem szabályos.A kocsiszekrény szabályosan remegett már.
A fordulatszámom a 700-100 között ingadozik.Ezt is tegnap figyeltem meg, előtte nem vettem észre ilyet.
A kocsin 2 hete szelephézagot állítottak, de a problémán már kb 1,5 hónapja kezdődött.
Igaz párom alatt egyszer kifogyott a benya, és a szaki szerint ott történhetett valami.Tehát ezzel kapcsolatos. Ez történt kb 1,5 hónapja, és onnantól érzem a rángást, viszont a nagy fogyasztást régebb óta érzékelem.Kb fél éve.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
xmad
őstag
nekem az AC pumpának akkor van beteges hangja amikor kevés benzin van a tankban.. az gáz?
-
Cheesy
őstag
Ma reggeli indítás 0 fokban (hőmérő szerint).
pass: phforum
Nem számoltam, de szerintem fordít rajta vagy 5x
A végén amikor elkezd több füst jönni a kipufogóból, akkor adja rá az automata szívatót? Mert melegen ilyet már nem csinál.[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Davidof92
senior tag
válasz Ace Ventura #7917 üzenetére
ha kifogy a benya, általában felszív valami szart a tank aljáról az AC, tehát benzinszűrő vagy ac tisztítás. Azért csak 10-15 másodperc után indul el, mert addig tart a gyujtás ráadásakor felnyomott benzin.
-
Ace Ventura
addikt
válasz Davidof92 #7921 üzenetére
Ma megint voltam szerelőnél.
Megint gyertya, és gyújtókábel csere.Ezek rendben voltak.Azt mondta a kocsi oké.
Ekkor rákérdeztem, hogy mi okozza
1 motor + kocsiszekrény egyenetlen rángását
2 nagy fogyasztást
3 szabálytalan kipufogóköpések
4 alapjárati fordulatszámváltozástA válasz ezekre az volt, hogy menjek fel egy autópályára, mert el van lustulva a kocsi.Húzassam ki, és mindez megszűnik.
Ha semmilyen hibajelző nem világít, akkor ott minden ok.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
a_tesz
Korrektor
válasz Ace Ventura #7922 üzenetére
Ha semmilyen hibajelző nem világít, akkor ott minden ok.
erre csak annyit, hogy tesóméknak is rakoncátlankodott az 1.0 swiftjük, nagy sebességnél nem mindig akart menni, hibakód nem volt, de végül egy üzemanyagszivattyú+befecskendezőcsere oldotta meg a dolgot...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Ace Ventura
addikt
Én ilyesmire nem gondolnék, mert nagy dadogásom nem volt, viszont zavaró az állandó rezonálás.
Ettől függetlenül ez egész üzemanyag ellátó rendszert átnézetném.Lehet hogy tényleg felszipkázott valami mocskot.
Sajátkezűleg ezt nem lehet megnézni?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
a_tesz
Korrektor
válasz Ace Ventura #7924 üzenetére
mindent lehet, csak kérdés, milyen szerszámaid meg környezet áll rendelkezésedre.
egy tankleszereléshez akna, vagy inkább emelő ajánlott, akkor a tankról le tudod venni a benzinszivattyút, megnézheted hogy nem sérült-e az előszűrője, meg a tankból ki lehet a szutykot takarítani. a tank után jön az üzemanyagszűrő, az a bal hátsó kerék tájékán található, nem tudom az volt-e cserélve, de ártani nem ártasz ha kicseréled. a csöveket túlzottan nem tudod manipulálni, ezután meg már csak a befecskendező marad.
a befecskendezőre először mi se gondoltunk, csak aztán miután kicseréltük a benzinszűrőt, és még mindig csinálta a hülyeségét, és gyújtás minden rendben volt, hibakódot nem tárolt, kimértük a befecskendező szelepet, és meglepetésre volt hogy az előírt értéket mutatta a multiméter, volt hogy semmit. vagyis szakadás volt benne valahol a műanyag házon belül, és gondolom a rezgések miatt néha elment a kontakt és akkor nem szállított üzemanyagot.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Valaki tudna linkelni egy oldalt (esetleg helyben leírni), hogy régi swifthez járó felszereltségi csomagok miben különböztek (GLX, GLS, GS, GS, Manager, stb)?
Előre is köszönöm. -
Cheesy
őstag
válasz BigBlackDog #7927 üzenetére
www.vakbelmutet.hu
-
Z0mbi
senior tag
válasz BigBlackDog #7927 üzenetére
GC, GLS, GLX, GLX+, GS. Ez kb a sorrend. (GS talan a fullos. nekem legalabbis az van es a szelepsapka letekero motor is van rajta )
Ha mar a mi autonkat veszed szerintem gs-et erdemes csak venni. Nem sokkal dragabb. (ha hasznaltan veszed)
-
BigBlackDog
veterán
Használtan szándékozom, természetesen. 3 ajtós nem jöhet szóba, marad az 5 ajtós és a sedan. Így, ha jól tudom, a GS kiesik.
Ha a GC az alap, akkor az is szinte minden számomra fontos extrát(el ablak, tükör, centrálzár, két légzsák) tartalmaz ezek szerint. Esetleg elírták volna?[ Szerkesztve ]
-
Z0mbi
senior tag
válasz BigBlackDog #7930 üzenetére
Googli a baratod. DE segitettem
2003 GC -
t1
addikt
Több fajta felszereltség van.
5-ajtós: GA, GL, GLX, GC
3-ajtós: GS (japán) GLS ( Sport II-Sport V) GS(magyar 2002-től)
4-ajtós: GLX,. GC limitáltak mint pl, Manager -
Ace Ventura
addikt
Na megjárattam a kocsit, ahogy a szerelő mondta.Mentem vele 100 Km-t, sajnos a rázkódás továbbra is megmaradt.
A fogyasztásom telitankról 101 km megtétele után 8,75 liter ment bele.Ez őrült sok, igaz 3000 alatt nem volt a fordulatszámmérő.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Z0mbi
senior tag
válasz Ace Ventura #7934 üzenetére
3000 kornyeken erzi magat legjobban a swift. az en 2005 osom kb 3000 korul szokott porogni. igy 6.2 az atlag palyas vezetessel egyutt. (ha nem akkor volt mar 5.8 is )
1.3 as a lelkem. Probalgattam azt is hogy elobb felvaltok. az nem volt begyere. Efelett meg mar tobbet zabal -
Z0mbi
senior tag
válasz Ace Ventura #7936 üzenetére
Volt nekem is 99 es 1.3asom. Igen mostmar emlekszem az kevesbe volt lomha alacsony fordulaton mint amim most van.... De az tuti nem 8 at evett... (az is 6-7 kornyeken zabalt)
De ezen nem biztos hogy fenn kell akadj. Lehet az elozo tulaj 1000 nel mar felvaltott es soha nem porgott a kocsi 6000en Kormos, szaros, koszos.
Veszel egy szeleptisztito trutyit, es meghuzod a szajat. Aztan egy tank benzin utan mar a te vezetesi stilusodnak megfeleloen fog kajalni. -
t1
addikt
válasz Ace Ventura #7936 üzenetére
Nem szabad!
Olyan dög hosszú a váltó áttétel hogy csak szenved 2000 alatt a motor. A felfele váltáskor kb 1000-et így olyan 3000 körül érdemes elváltani hogy optimális fordulatszámra essen vissza a fordulat, ha sietős akkor meg 3500-4000 körül nyugodtan gyötörheted. Kis motor pörgetni kell. -
Ace Ventura
addikt
Hát 2 éve van nálam, azóta vigyáztam rá, hogy 2000-nél már felváltsak, előtte a tulaj még jobban figyelt erre.
Akkor ezért nem megy ez a kocsi 140-nél többet autópályán.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
t1
addikt
válasz Ace Ventura #7939 üzenetére
Ha teheted akkor 4000-5000 körül folyamatosan 10-15km-t ment ( 100-al 3.ba pl) mert rengeteg koksz halmozódhatott fel a motorba ez okozhat többletfogyasztást is, elkoszolódhatott a lamdaszonda stb stb... Amúgy 1.3 8V 3-5 ajtós 180km/h megkell futnia sedannak meg a 170-et simán ( természetesen 4.be tudják csak megfutni)
-
Ace Ventura
addikt
Esetleg a motorrángatós problémámra tudsz mondani valamit?Pár hsz-el feljebb ecsetelgettem.
Holnap megint megkergetem, ma is kormolgattam, de nem ennyire drasztikusan.Csak 3000-3500-igÜres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
t1
addikt
válasz Ace Ventura #7941 üzenetére
Vagy lamdaszonda csere vagy tényleg nagyon megkell hajtani többször is és jobban kell használnod normális fordulaton. Valószínűleg nagyon elvan kormolódva a motor ha ennyire nem megy,
-
Ace Ventura
addikt
Csak AC ne legyen, mert az combos ráfordítás.Kedden viszem megint szervízbe, rádugják a műszert, aztán meglátjuk.
Ma is alapjáraton 700 körüli fordulaton járt, majd lefulladt, úgy rángatott.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
a_tesz
Korrektor
amikor először cseréltetek gyertyát, milyen színűek voltak a kiszedett gyertyák? nagyon fekete, szürke, esetleg barna?
másik, ha az olajszint-ellenőrző pálcát kihúzod, milyen színű az olaj, és mikor volt cserélve?スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Ace Ventura
addikt
A gyertyák világosbarnák voltak.
A motorolaj idén nyáron volt cserélve, azóta 3000 km-t mentem.Castrol van benne, még csak nem is gagyi.Olajszintet ellenőrizhetem, de szerintem arra villogna a lámpa.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
a_tesz
Korrektor
válasz Ace Ventura #7945 üzenetére
nem a szintje miatt kérdezem, hanem az olaj színe miatt, hogy mennyire lehet kormos a motor, de abból amit leírtál, eléggé sajnos. én is hasonlót tudok javasolni, mint t1 kolléga, hogy huzamosabb ideig magas fordulatszámon történő haladással kicsit visszaadni a motornak az életkedvét. igazából egy hosszabb távú autópályázás segítene talán a legjobban, lehetőleg 5.be nem kapcsolva. ez a 2000-nél elváltok sajnos nem benzinmotoroknak van kitalálva, a nem optimális hőmérsékletű égés miatt elég sok koromképződéssel jár, ami aztán okozhat a tiedhez hasonló tüneteket. főleg hogy javarészt városban, kis távokon használod, ami során be sem melegszik rendesen, ez meg a motor kopását is fokozza, de ez már egy másik kérdés
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Z0mbi
senior tag
válasz Ace Ventura #7945 üzenetére
Figy amit mondtam szerintem tenyleg fontold meg. (meg mas is irta mar latom)
Sajnos volt egy korszak amikor ugy veltek az okosok akkor fogyaszt keveset az auto ha minel nagyobb sebessegbe van. (le van szarva hogy az 1.0 es motor 50 el rangat)
Ez baromsag.
Megnezed az autod nyomatekgorbejet es ott kiderul hogy a nyomatek maximuma egy 1.0 as swiftnek (hat most csak sacc/kb) 3500 korul mozog. Ez azt jelenti hogy ott lesz az autod annyi loeros amennyi a konyvben van. Itt fogja huzi legjobban az autot. DE nem itt fogja a legtobbet fogyasztani. (probalj meg egyesbe uveghangon elmenni a szomszed faluba )Szoval nekem a mostani a masodik suzim. A csaladban volt ignis, swift, sedan swift, you name it.... es mindre elmondhato ez. Igenis kell progetni a gepet. Ilyen a gorbeje. A regi 2.3 as audim 2000 en beraktam 5 be es 50 el mentem csodalatosan es ott fogyasztott a legkevesebbet.
Atultem a suzukimba ezzel a stilussal es 9 et evett a gep (1.3 as)
aztan valtoztattam. es 7 l lett a vege. A II es swiftnel meg 6.2 vegyesbe. (mint emlitettem voltam ugy a tatraba 500km-t hogy 5.6-5.8 jott ki pedig odafele emelkedik )
szoval batran told neki hagyszoljon -
stangli
senior tag
Tudtok megbízható, jó autószerelőt ajánlani a Bp 11ker környékén, vagy akár 11 ker vonzáskörzetében?
-
Ace Ventura
addikt
ZOmbi ezt Neked is szánom, mert Te is ezt tanácsoltad
Ma felvittem a kis dögöt egy autópályára. 240 km csak 4-esben 4000-4500 közötti fordulaton.Remélem ez elég neki
238 km után pontosan 15.00 litert tankoltam, ami azt jelenti, hogy 6.2 literes átlagfogyasztással kocsikáztam.Ez szerintem nem rossz, de a városi rövid pályás 8-9 liter az durva akkor is.Ez normális városba?
A motor rezonálása nem szűnt meg, továbbra is lefulladás közeli állapotok vannak alapjáraton.Talán már 700 alá is esik a fordulat.Ezt lehet orvosolni?Ha igen, milyen módon?Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
stangli
senior tag
válasz Ace Ventura #7949 üzenetére
Nekem csak városban 7lityit szlopál, városon kívül hosszúban 5lityi alatt, rövidebb távokon 100 km alatt alatt vegyesben 5,6-6lityi az átlag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest