- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Magisk
- Instagram közösségi fényképezés
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 30 Fusion - fúziós kínai konyha
Új hozzászólás Aktív témák
-
hentes555
senior tag
Én is ezért gondoltam a négyévszakosra, mert az 100%, hogy sajnos két teljesen új szettre nincs pénz. Meg az is eléggé valószínű, hogy amit most elrakatott a benzinkúton télit 9-ért, az sem lehet egy nagy minőség.
És szerintem egy négyévszakos jobb, mint egy benzinkutas alsókategóriás gumival járni egész évben.
Plusz ha ezekkel a mostani (leírni is rossz, de 10 év körüli 2-3 mm mintás Matador téligumikkal) el tudott járni eddig óvatosan, akkor ezekkel is el fog tudni.
Én is ezt a kettőt néztem egyébként a Nexent és a Vredit, ezek közt vacillálok, hogy melyik lenne jobb."Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Dare2Live
félisten
Szerintem nagyon jó döntés a 4 évszakos ha a szakad/ersően esik a hó esetekben megoldható, hogy nem kell kocsi. Ez évi egy hétnél nem szokott több lenni.
Mérlegelni kell, megér e 60-150kt és a cserélgetés kölcségét az az 1hét. Ha igen hajrá. Ha nem akkor meg majd köv nap megyünk haza, tömegközlekedés, gyaloglás vagy home office[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
válasz Motion_Blur #42829 üzenetére
Ismerős 2 éves Vitaraja augusztus közepén tört, ott belementek azóta is alkatrészre vár...
-
-
joshua7
veterán
'03-es 1.3-as Ignisbe keresek új akksit. Milyen típust javasoltok?
Köszönöm.Semper Fi
-
Zoleee83
addikt
Sok helyen igaz a városban, néhány helyen meg rommá sózzák az utat, vihetem is alvázvédelemre tavasszal az autót, mert felütötte a fejét a felületi rozsda a kerékjáratoknál, küszöbnél, még simán megfogható, de a sótól van. (Bár már tinikorba ért az autó talán várható is volt.)
[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
őstag
-
Pist@bácsi
őstag
válasz hundai #42869 üzenetére
Érdemes leszedni és úgy megtisztítani, az oxidáció pont a kontaktot rontja és hosszabb távon az akksit károsítja. Ha nem veszed le a sarut, akkor az érintkező felületeken maradni fog kicsapódás.
Ha semmiképp nem szeded le, akkor valamilyen lúgos ( a legtöbb mosószer az) vizes oldattal kéne lemosni, és sűrített levegővel kifújni.
Gépzsírt ne kenj rá, az is savas, van kifejezetten pólusvédő spray, vagy bármilyen semleges zsír, rézpaszta … Ezek lényegében elzárják a levegőtől. -
pjen
félisten
-
hundai
aktív tag
-
hundai
aktív tag
2007es swift a páciens. Első alkalommal hifi bekábelezésekor vettem le a sarut, szakszervizben kb 6-7 ezer volt a beállítás. Majd amikor lecseréltem az 5 éves akkut amikor már gyengélkedett, ekkor 15 percet volt akku nélkül, ismerősöm aki ugyanott dolgozik 4 ezerért csinálta meg otthon.
Mivel nem ismerem a beállítás menetét (szvsz 1000 fordulaton tartotta 10-15percig) , így nem merem leszedni a sarut, veszélyes alapjárat nélkül közlekedni.-Wake up Neo!
-
őstag
válasz hundai #42875 üzenetére
nekem az volt az infóm, hogy pl akku csere után hagyni kell járni üresben egy 10 percet, és "beállítja magát".. ingadozott egy darabig, aztán beállt kb 4 perc alatt a megszokott fordulatra. De olyat nem csinált, hogy egyáltalán nem volt alapjárat. (2005. Swift)
"... and I hope you have a great day!"
-
hundai
aktív tag
válasz pető bá' #42877 üzenetére
Nálam sajna rosszabb a helyzet. Sima indítással nem jutok semmire. Az autó ilyenkor csak benyomott gázpedállal indul. Tehát odaérek piros lámpához ott kuplung, be üresbe, lefullad. Be 1-esbe csúsztatott kuplung+gázon a lábam és úgy indítom el az autót. Így néz ki egy elindulás.
Kanyarban történő visszaváltáskor csúnyább a történet amikor elmegy a szervó és izomból kell tekerni a kormányt hogy be az árokban kössek ki. Megoldása, hogy már jóval kanyar előtt lassítok, kuplung, ekkor lefullad, be 2-be és akkor beindul. Forgalomban ez nem olyan könnyű menet.[ Szerkesztve ]
-Wake up Neo!
-
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #42870 üzenetére
Wd40-el befújva tökéletes.
Más. Volt itt szó az emelt fényű izzókról. Asszonynak kicseréltem osram nightbrakerekre, és nem vette észre. Mikor kérdeztem, h van-e valami változás, akkor mondta, h mintha jobban világítana, de ha igen, akkor is csak minimálisan.
-
Tigerclaw
nagyúr
Épp téli gumi garniturát nézek, csak azon gondolkodom, hogy kell-e TPMS arra is. Sosem volt egyik kocsinkon sem. Ezen ugye gyárilag van, de a 4db vagy 40 ezer forint, amiből majdnem kijönne egy szett gumi.
Szóval fog nekem csipogni, reklamálni az autó, ha nem lesz TPMS jeladó?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #42881 üzenetére
Úgy akarom rendelni, hogy a kész felnire rakott gumit, centírozva hozzák. Ha utólag rakatom bele, akkor szétszedni, összerakni, centírozni kell újra...szóval nem éri meg.
Azt mit jelent egy Baleno esetén, hogy hiányolni fogja? Csipog folyamatosan, vagy csak világít egy hibalámpa? Kezdem azt hinni hogy a ez a direkt TPMS is csak egy autóalkatrész gyártók által kilobbizott cucc. Ráadásul a szervíznek is lehet tejelni évente legalább kétszer, mikor cseréled a téli, nyári kereket. Sőt még akkor is ha forgatod a kerekeket az aszimetrikus kopás miatt.
Ez olyan szituációnak tűnik, ahol én csak veszthetek...főleg sok pénzt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz BigBlackDog #42886 üzenetére
Nekem akkor is kellett amikor átadták a kulcsokat, szóval gondolom ha rákerül 4 új kerék új érzékelőkkel biztos kell. Az a kérdés erre felhasználóbarát módon az ügyfél is képes vagy csak a szervíz spéci kütyüvel. Gondolj bele hogy egymás mellett mennek az úton vagy épp dugóban TPMS-el felszerelt autók. Valahogy tudnia kell, hogy melyik érzékelő a sajátja és azokon belül is, melyik melyik kerék. Szóval téli/nyári cserénél, vagy épp mondjuk mikor tengelyt, oldalt cserélsz a kopás miatt, akkor újra kellene tanítani. Hacsak nincs minden kerékjáratban egyedi irányított sugarú kommunikáció.
Van ahol azt írják, hogy mondjuk 50km után betanítja magát. Amúgy hirtelen rákeresve árulnak pár dollárért TPMS resetelő kütyüket, de nem tudom, hogy az szabványos-e, működik-e minden autó és TPMS esetén.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Dare2Live
félisten
Bár más tipus de nekünk téli szettben nincs. Olyan nagy hiányát nem érzékeltük soha.
Meg +40-50k/4ért már átlagoshoz képest meg lehet venni tesztőgytes top téligumit ami havas úton 6-8méterrel elöbb áll meg... szerintem az "kicsit" többet ér. De ez szigorú imo.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
_ak_
addikt
válasz BigBlackDog #42886 üzenetére
Szombaton cseréltettem le a nyári szettet a Vitarán és nem kellett tanítani. Egyből működött.
(Suzuki Sumos lemezfelni és szenzorok)Let's begin, de gozaimasu!
-
eami
veterán
-
szaniszlokar
aktív tag
Lassan cserélni kellene a 2006-os Swiftemet. Létezik még a Suzukinál valamiféle autócsere program? Anno volt egy öreg Fordunk, azzal bementünk, kifelé már az Swifttel jöttünk.
Minden ellenállás hasztalan.
-
válasz szaniszlokar #42892 üzenetére
Mindig van, de neked kell eldönteni, hogy megéri-e.
-
kunberci
senior tag
válasz Tigerclaw #42888 üzenetére
Szia!
Nekem 2016-os Swiftem van. Amikor kihoztuk az autószalonból, akkor nekem is azt mondta a kereskedő, hogy tanítani kell a szelepeket, és 26000FT/db. Azóta nem jártunk nála. Akkoriban rendeltem az interneten 4db gyári continental WDO TPMS szelepet, és az lett az új alufelnikbe beépítve a kocsihoz kapott nyári gumival. A gyári lemezfelni meg kapott új téli gumikat. Nálam csak egy visszajelző lámpa van, nincs külön kijelzése a 4 keréknek. A lényeg, hogy nem kellett tanítani a szelepeket, első alkalomkor menni kell vele pár kilométert, és automatikusan elaludt a visszajelző lámpám. Három éve cserélem a téli, és nyári gumikat, és minden szezonnál az első, és hátsó kerekeket is megfordítom. Még sohasem volt gondom, mindig működött a rendszer. Volt már, hogy a téli keréknél, volt már, hogy a nyári keréknél jelzett be, és pumpálni kellett a kerekekbe. Én mind a négy kerékbe 2.5 bar nyomást fújok, általában nálam 2.2 bar-nál szokott bejelezni.
A 2016-os Swiftbe nincs csipogás, csak egy visszajelző égő van. Amennyiben nincs szelep a kerékben, akkor abban a szezonban végig ég a visszajelző égő.A lényeg, hogy ezeket a szelepeket nem kell tanítani, de feltétlen a gyári continental WDO szelepeket vedd meg, ha a másik garnitúrába is tervezel szelepet vásárolni.
TPMS szelep[ Szerkesztve ]
-
csaba1203
addikt
Sziasztok!
Olyan problémám van,hogy az új Ignisemen nem tudom bekapcsolni a hátsó ködzárat.
A világítás kapcsolónál a kis gyűrű állandóan visszaugrik alaphelyzetbe.
Az autó Gl felszereltségű tehát gyárilag van benne ködlámpa.
A kapcsoló vagy relé hibás vagy csak én bénázok? -
csaba1203
addikt
válasz BigBlackDog #42898 üzenetére
Biztosan nem mert a műszerfalon nem gyullad ki a visszajelző ikonja és néztem Yt-os videókat mindenhol úgy marad elforgatás után.
Más nem lesz szervíz aztán ott megmondják majd.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest