Hirdetés
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei P50 Pro - emlékkép
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz tboldi #18673 üzenetére
Hát egy mocsok erős autónál, ahol egy kilóra sok lóerő esik akkor talán bejön, egyébként elvész a gyorsítgatásokkal a sok benya. Viszont a kigurulás sokkal rövidebb lesz, másrészt tényleg kuplongolgatni elég fárasztó.
Bár itt a súly/lóerőn van a lényeg, és azért egy 200lovas Zx14r mégis csak más mint egy 50 lovas 1000-es suzuki. ...
Ha annyira "bejövős" lenne akkor a kamionokat 70-90 között látnád állandóan ingázni. Csak ott pl hamarabb visszalassul a 70-re, utána meg 40tonnát visszagyorsítani 90-re elég nehéz... ua. autónál is. feltéve ha nem valami 1000 lóerős szörny.
Egyébként marad a motorfék, és a dombok ésszerű kihasználása. (ott pl működik ez a vitorlázás).
De ha így megerőltetem a pici agyamat, és előhúzom a fizikát (már amennyire emlékszek). Szerintem az az oka hogy kevesebbet fogyaszt "vitorlázva" egy ilyen motor: Mert állandó sebességen valószínűleg 100km/h nál, abban a ford. szám tartományban a motor hatásfoka nagyon alacsony (le-nm görbe lenn van a fenébe, viszont üzemanyagból elég sokat éget), ha vehemensen gyorsít, akkor ugyan nő kismértékben a fogyasztás, de, optimálisabban égeti a tüzelőanyagot---> nő a hatásfok... majd behuzva a kuplungot nullára esik.
Ebből az az következik hogy az állandó gyorsítás+kigurulás alacsonyabb fogyasztást eredményez, mint az ha folyamatosan azonos sebességgel haladnál.
Viszont egy 180km/h-s utazónál már érdekesebb a dolog, ott a kigurulás+gyorsítás már lehet többet emészt fel mint az állandó haladás (már csak a légellenállás leküzdése sem kevés energia)...
Ebből kiindulva, minél gyengébb autónál egyre alacsonyabb sebességnél következik be az "átbillenés" a gyorsítgatós módszer javára. mondjuk négyesben 50 és 70 közt ... vagy még kevesebb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen