Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Kornel
veterán
ez szerintem nem elsősorban user error.
azaz de, viszont az autónak ki kellene küszöbölni ezeket.
az ECU érzékelné, hogy a vízhőfok a nyomással együtt leesik, és leállítja a motort.
+1 érzékelő (víznyomás) és 1 sor a programba, hogy minden ciklusban ellenőrizze ezt a két értéket. -
pjen
félisten
válasz Kornel #14351 üzenetére
LLámpád van kigyullad ha túl meleg a víz talán sípol is.ilyet én is tudok.Urvezeto átveszi az új trabi hykamatot es megkérdezte hol a kuplung. Szervizes. Né foglalkozzon vele majd az automata kapcsol.Fazon lement 7 óra alatt egyesben szegedre várta hogy az automata kapcsol.
-
pjen
félisten
válasz trassher #14357 üzenetére
yAz olaj pont azért több fokozatú hogy ne keljen melegíteni.Egyébként ha nem melegíteni állva nagyon gyorsan felmelegszik.
Kornélia.Látod hogy a felmelegedés miatt kell a hőmérő.Ha porgeted a motort felmelegszik az olaj. Es elmegy a kenes.De a modern autók már nem hagyják magukat az enyém például 6000 nél elhatárolja megvédi magát.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
100+k huf...
de gyari kinezetu. -
trassher
addikt
Ezek adottak csak sajnos az autó már volt huzató padon. Nem jó ha az embert hátulról megtolja egy Pajero. Ennek következtében az ablakok nem tökéletesen illeszkednek és néha fütyülnek ha olyan irányból erősebb szél éri őket. Tavasszal kicserélem az összes szilentet + le lesz alvázvédőzve. Még 1, max 2 évig lesz nálam a kocsi utána édesanyám fogja használni én pedig nézhetek másik autó után.
Redmi Note 7
-
Doze
aktív tag
Ehhez az olajos kèrdèshez, annyit tudok hozzáfűzni: tèny hogy az olaj felmelegedjen 80-90 fokra kell neki bőven idő, hogy a váltó olaja is legalább 40-50 fokos legyen meg kell vagy 100km autópálya. Mondjuk ha egyszer átmelegedett akkor 2-3 óra múlva is langyos lesz.
Az olaj hogy kenhessen viszont nem kell megvárni az üzemi hőfokot. Mikor kemèny minuszok vannak akkor kell csak ovatosnak lenni hogy èlèrje azt a 10-20 fokot ahhol könnyen folyik. Es lehetőleg ne használj az ember 1500 fordulat alatt mert az olajfilm az alacsony olajnyomás hatására megszakadhat.
Tehát öszegezve, egy 0w olaj alacsony olajnyomást eredmènyez mert könnyeben pumpálható, így hamarabb biztosít jobb kenèst. Egy 10w olaj idegen nagy olajnyomást produkál alacsony szállítási teljesítmèny mellett. A meleg oldlra ugyan ez igaz mert egy 0w20 olaj vèkonyabb de hamar körbeèr a rendszeren ezèrt jobban hűti az alkatrèszeket.
Egy ferrari v8 motorjába is 0w20 olaj van.
-
-
pjen
félisten
válasz trassher #14371 üzenetére
Azért abba az idősebb suziba ne tegyél nagyon vékony olajat,legalábbis ne vékonyabbat mint amit a gyár előír.Kopottabb motor higabb olaj alacsony nyomás könnyen leszakadhat az olaj film.Nem véletlen öntik a szervízesek is a Swift 2006 utáni szériájába is a castrol 10w40 magnetiket.
-
pjen
félisten
válasz Kornel #14364 üzenetére
Csak gondolat ébresztőnek:
Kenőolajok : Motorolaj Shell Helix HX7 AV 10W40 1L
Motorolaj Shell Helix HX7 AV 10W40 1L
Cikkszám: 10001
Motorolaj Shell Helix HX7 AV 10W40 1L
Értékelése: 4 csillagRésszintetikus motorolaj.Ajánlott az összes benzines Suzuki 15.000 km-es olajcsere periódushoz.
API SL/CF
Suzuki gyári ajánlás
Speciális tisztító adalékkal.
1L-es kiszerelés.Ára: 2 200 Ft.
Vissza KosárbaHalonló termékek
Termék Leírás
Dokumentáció
Vásárlói értékelésMotorolaj Shell Helix Ultra Plus 5W40 1L (Suzukik gyári olaja)
Motorolaj Shell Helix Ultra Plus 5W40 1L (Suzukik gyári olaja)
Ára: 2 921 Ft.
Részletek
Kosárba 1db
Motorolaj Shell Helix Ultra Plus 5W40 4L (Suzukik gyári olaja) Akciós
Motorolaj Shell Helix Ultra Plus 5W40 4L (Suzukik gyári olaja)
Ára: 11 695 Ft.
Részletek
Kosárba 1db
Motorolaj Shell Helix HX7 AV 10W40 4LAkciós
Motorolaj Shell Helix HX7 AV 10W40 4L
Ára: 7 495 Ft.
Részletek
Kosárba 1db
És ez csak a Shell -
Doze
aktív tag
igen csak azt ne felejsd el hogy mindég az a gyári olaj akivel épp szerződés van... most már nem a shell, hanem az eneos:
Kis gondolat ébresztő itt: cikkcikk2
Minde1 milyen régi az autó, fölfele minőségben mindég lehet menni, ha jó a tömítettsége a motornak. A 0w olaj pedig minden autóba igenis jó, a meleg oldali viszkozitás az ami nem mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
"igen csak azt ne felejsd el hogy mindég az a gyári olaj akivel épp szerződés van.."igen szerintem ez a nagy igazság,azért írtam hogy gondolat ébresztő.Viszont szerintem és például a totalcar olajdokija szerint is kompromisszumot kell kötni.Ha megfelel a gyári olaj a motornak,márpedig megfelel akkor teljesen felesleges extra minőséget bele önteni.Autót azért vesz az ember,hogy közlekedjen nem pedig pénz temetőnek.
A 0w olaj pedig minden autóba igenis jó, a meleg oldali viszkozitás az ami nem mindegy...:ezzel tudnék idézni egy pár ellen véleményt,de hát ez erőteljesen függ a mindenkori marketingtől.
-
Mercutio_
félisten
Ha a granciaidő alatt vagy azt követő néhány évben, akkor biztos érdekelné, ha csak a jármű/alkatrészek élettartamát rövidíti az neki nem gond, sőt....
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Doze
aktív tag
mondjuk abban egyetértek ha régi szuszkóról van szó, no nem mindegy mit borít bele az az ember, de gagyibb olajjal is elketyeg... csak időben legyen cserélve... egy 0w30 olaj, tényleg felesleges, mondjuk én mint autóbu*i , számomra fontos.... de pl nekem az sx szervizkönyvében nincs is viszkozitás megadva, csak az api szabványok.... tehetnék bele 4e huffért olajat mert az is jó lenne... meg tehetek 24e huffért. api SM/SN ugye... most 0w40, van benne a köv 0w30 esetleg 0w20 majd meglátjuk.
tényleg.... másik kérdés, vettem pont ma egy levegő+olaj szűrőt mind a kettő japanparts 3000huffot fizettem... most fogalmam nincs sok vagy kevés... , múltkor mahle olajszűrőért+gagyi air filterért fizettem több mind 4e-et
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Mercutio_ #14385 üzenetére
Hát Tudod nem véletlen mondják hogy a suzukit agyon se lehet verni,ha 15000 ként olajat cserélsz még a szervizesek is azt mondják nem romlik el.Nővérem az előző Swift jét 98 as kiadás kinaiaktól vette,két évesen 200000 volt benne+nővérem 6év alatt még 200000Km és a motorjának semmi baja
Doze:nincs ezzel baj,én beleteszem amit a gyár előír,ha ezzel is elmegy 300000Km et minek költsek mégegyszer annyit feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ne sértődj meg, de szerintem vagy direkt állítasz valótlant, vagy egyszerűen nem értesz hozzá.
az tény, hogy a gyár megengedi mind az m13a és k12b motorokba is a 10w40-es félszintetikus olaj használatát, mivel valószínű csak kicsit csökkenti a motorélettartamot, ahogy te is írtad, agyonüthetetlen motorok, ebben egyet is értünk.
de!a k12b-be, ami a swift3-ban és a splash-ben is van, a gyár által ajánlott olaj a 0w20! (Highly Recommended az angol manualban ) az, hogy a márkaszervizben feszt 10w40-et locsolnak bele, még nem azt jelenti, hogy ez a jó. az m13a-ba is 5w30 szintetikus az ajánlott olaj, ha tetszik, ha nem.
egyébként a legújabb akcióban már láttam 5w30-as olajcsere akciót, gondolom rájöttek, hogy aki kicsit is ért hozzá, már csak az olajcsere miatt se fog már oda menni, amikor erőltetik a 10w40-et.
persze nyilván nem lesz tőle baja, ma hallottam, hogy ignis elment 47k km-t olajcsere nélkül, a gyárból kijött olajjal, és mai napig semmi baja, pedig ez nem ma volt. ilyen szemszögből nézve a 15 ezrenkénti 10w40-es olaj bőven jó, de miért ne adjuk meg az autónak azt, ami a legjobb neki, ha sokáig szeretnéd megtartani, minél tovább hibátlan marad, az neked is az érdeked. emellett valami leichtlauf 5w30 a fogyasztásra is jó hatással van, akár 5%megtakarítás is benne van, árban meg 1-2k huf a különbség...
az, hogy én eneos sustina 5w30-at raktam ezelőtt, és most is azt fogok bele rakni, az csak egy saját mánia, de én hallom a különbséget, ez a 0w20 valóban kicsit vékony, a 10w40 vastag, az az aranyközépút, a kocsi csak úgy zümmög, olyan szép a hangja
visszatérve az eredeti felvetéshez, hogy miért engedi meg a gyár a 10w40-es olajat, illetve miért nem ajánlja az új kocsiknál az 1000-2000 km közötti olajcserét, egyszerű a válasz, egy nagyon jó márkaszerviz szervizvezetője mondta meg a frankót, amikor 2008-ban elvittem 1500 km-nél olajcserére a vaci új swift2-m, a munkafelvevő meg el akart hajtani, szerencsére előkerült a vita közben a szervizvezető, aki el is küldte a gyereket, és elmondta, hogy a gyár azért nem ír elő bejáratás alatti olajcserét, mivel az akkori konkurenseknél (fóbia 2, stb. ) sincs előírva, mert garanciaidőt így is kibírja, az meg senkit nem érdekel, hogy mi lesz utána, viszont a user vásárlás előtt megnézi a kínálatot, összehasonlítja a várható (tervezett) szervizköltségeket, és azért nem venne suzukit, mert el kéne vinni 1000-2000 között olajat cserélni 10-12 ezer ft-ért. a 10w40 ugyanez... jó az bele, de nem arra tervezték.Doze:nincs ezzel baj,én beleteszem amit a gyár előír,ha ezzel is elmegy 300000Km et minek költsek mégegyszer annyit feleslegesen.
Mondjuk azért, mert közben nem kevés benzint is megspórolsz?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
azért elég csúf lesz.
alto helyett még csak-csak, de akinek az kicsi, annak csak a swift marad.
mondjuk az új swift bejön, főleg a sport -
zalman90
őstag
Ha vonal alá megy az üuemanyag mennyit tudok még menni ? Fontos epp vezetek
Az ember társas állat. S többnyire minél nagyobb a társaság, annál nagyobb állat.
-
Kornel
veterán
vissza az olajhoz.
2002-es ezres swift, kifejezettem ajánlja a (szintetikus) 5w40-et.
vajh' miért?
mert mondjuk hidegen jobb a kenőképessége.(#14390) zalman90: sztem 50 km-nél többet biztosan ne akarj, de én helyedben keresnék egy kutat, az a biztos, ha nem akarsz kannával a kútig, majd vissza sétálgatni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14389 üzenetére
visszatérve erre az alto-splash utódra, nem is értem, hogy miért nem viszi tovább a splash formáját a gyár.
a chevrolet-nak jó volt, hogy lemásolja, az új spark elég nagy koppintás. -
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #14393 üzenetére
szerintem se.
altot kutya se veszi EU-ban, sztem jobban megy a splash.
szerintem egyszerűen nem akar a suzuki a swift-nek konkurenciát házon belül.
bár ez az esztergomi gyárat elég negatívan fogja érinteni, elvileg itt készül az egész világra a splash, mivel fogják kiváltani a fennmaradó kapacitást? az scross nem hiszem, hogy ennyi darabszámban fog fogyni2008-ban pl. splash/agila-ból gyártottak a legtöbbet esztergomban.frisebb forrást egyenlőre nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #14394 üzenetére
2011-re azért eléggé visszaesett, de így is majdnem a harmadát adja a gyártásnak.
ha jól tudom az agila-t már megszüntette az opel. -
pjen
félisten
válasz Kornel #14388 üzenetére
Én nem sértődöm meg és nem is állítok valótlant,ezt ki kérem magamnak.Viszont én elfogadom ha a szervíz 10/40es olajat önt bele,15000Km et simán elmegy vele,nem kell ezt ennyire tul lihegni.Ha vissza olvasol látod belinkeltem a shell ajánlását.Nem biztos hogy nekünk okosabbnak kéne lenni.Én azért vettem suzit mert olcsó a fen tartása,ha így is elmegy 300000 Km et akkor én elégedett vagyok.AZ AUTÓ EGY KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ SEMMI MÁS.
-
Kornel
veterán
a shell már nem a magyar suzuki hivatalos olaja, hanem az eneos, ahogy Doze is mondta.
Lehet is kapni már kifejezetten suzuki emblémás eneos olajat. például.
szerintem nem véletlen, hogy váltottak, szerintem az egyik legjobb olaj. lehet hülyének nézel, de én hallom a különbséget a motoron.az meg, hogy vagy nem olvastál user maualt, vagy nem érdekel, hogy mi van beleírva, arról már nem tehetek.
a gyár szerint a suzuki swift 2005- gépkocsiba az 5w30-as olaj az ajánlott, -20 fok alatt csak az a megengedett. ha nincs gyári kezelési útmutatód, akkor itt megtalálod a 159. oldalon.
és ez nem autóbuziság, csak a gyári ajánlás betartása. az, hogy a márkaszervizek szarnak rá, arról én nem tehetek.
ha kíváncsi vagy az enyémre is, megkereshetem neked a neten valahol, nálam a 0w20 az ajánlott.szvsz ezek a mocik egy finom pörgős precíz szerkezetek, szerintem megéri az az 1-2k huf plusz 15k km-enként, hogy kihoz belőle a maximumot, mind tartósság, mint fogyasztás (minimalizálás) terén.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Kornel #14397 üzenetére
Szia.Valóban nem a shell,de az autók a shellel sem rohadtak halomra,nekem budapest egyik legnagyobb márka szervize cserélt tavaly olajat és castrol 10/40est öntött bele.Más kis hazánkban hol van mínusz 20 fok.De mondom Te azt öntesz bele amit akarsz.én inkább járok vele.
-
zalman90
őstag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!
- elado lakas lagymanyoson bme mellett