- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5900 üzenetére
Várd be a többiek mit javasolnak de van még pár költséges tétel ami bemattolhat. Pl amit írtál a szintszabályozós hátsó csillapító, nincs csak gyári ami horror drága.
És nem tudjuk mitől folyt el a hűtővíz... Szar a vízpumpa? Hengerfejes? Lyukas a hűtőkör esetleg a radiátor? Oké, hogy kicserélték a befecsiket de ugyanaz a régi konstrukciós ment bele tehát előbb-utóbb az is megint be fog halni és akkor már nem lesz garis...#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
A főtengelyhiba már a második tulajnál következett be, már a garancia idő után. Épp ezért mondta a faszi, hogy azt a négy és millát, ami a vételár volt, jobb lett volna ha a tűzbe dobja Szerette nagyon, azt mondja BMW-s hülyegyerekeket evett vele reggelire. De megtörtént a hiba, neki munkaeszköz az autó, bérelt egy darabig valamit, majd barátok rábeszélték hogy ne legyen skót magához, vegyen egy új autót. Így lett neki 3,2 literes Ford Ranger. Állt a subaru majd 2 évet, addig agyalt hogy mit csináljon vele, de olyan állapotban reménytelennek találta az eladást, így megcsináltatta. Közben volt egy komoly érdeklődő, az ő kérésére leműszakizatta, minden apró bizbaszt kicseréltetett pluszban, volt hogy többször visszavitte a szerelőhöz, hogy az még mindig nem jó, még jobban csinálja meg. Amikorra patent kész lett, a vevő már nem akarta. Benne volt neki újabb másfél gurigában. Elkezdte hirdetni 2,5-ért, előbb az étterme előtt állt, aztán bekerült egy kereskedésbe, fent volt a hahun is, de nem volt senki akinek kellett volna. Állítólag 2-ért kérték egyszer, de ennyit nem akart engedni. Majd a csajom apja, amikor megtudta hogy a lányának nagyon tetszik a gép, megbeszélte a tulajjal, aki mellesleg a legjobb barátja, hogy adja oda 2-ért. Elhoztuk, volt 4 hónap boldogság, most meg a kétségbeesés. Amikor augusztusban voltunk a faterjáéknál, jó szokás szerint tiszteletünket tesszük párszor az étteremben, az előző gazda majd kibújt a bőréből ( 64 éves faszi) amikor meglátta hogy a subaruval vagyunk, és nem volt kérdés, hogy menni szeretne vele. Azt mondta, jobban megy, mint a Ford. Ami oké, 600 kilóval nehezebb, de plusz 1200 köbcenti, nem tudom valós lehet ez vagy sem. De a lényeg a lényeg, most ránéztem hahun, mit kapni másfél misiért, és hát vagy fiatal fapados, vagy 15 éves jól felszerelt autók. Mostani meg 8 éves és igaz hogy alap modell, de marha jól néz ki. Köcsög japánok hogy nem tudtak egy tisztességes motort lízingelni valamelyik német gyártótól.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
HÁZIGAZDA
válasz dethroner #5902 üzenetére
"Köcsög japánok hogy nem tudtak egy tisztességes motort lízingelni valamelyik német gyártótól."
öööö... és melyik tfsi vagy pdjpcdtdi lenne az? csak mert a volkwagen konkrétan egyetlen jó (= tartós) motort sem kínál per pillanat. oké, a subaru is vérzik szerintem is, de itt azért legalább a szívók alapvetően rendben vannak.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
dethroner
veterán
Nem perpillanat kellene a jó motor, hanem amikor elkezdték az EE20-at bepakolni az autókba, vagyis tíz évvel ezelőtt. Soros motor igaz, de még ma is futnak közel 20 éves TD-k germániából, de ez csak egy ötlet. Valami kipróbált, bevált darab, mert ez így rossz. Totalcar szerit a 2010-ig gyártott darabok az időíztett bombák. De vajon mi van a már motorcserén átesettekkel? Azok is kipusztulnak?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
A régi főtengelyt, aminek a hibája miatt tönkremennek a motorok? A régi főtengelyt, ami ha tényleg hibás és újra elromlik rövid idő alatt, akkor a szerviz garanciában ingyen kénytelen újra javítani? Ugye csak viccelsz?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5911 üzenetére
A főtengely törik igen, de ez nem ok hanem okozat. A motorban lévő tömítőpaszta (nem cserélhető, ezzel van összeillesztve a blokk két fele ugyanis, ha kevesebbet nyomnak bele akkor meg nem zárt a blokk elfolyik az olaj belőle) az olaj útját állja és a hátsó hengerhez nem jut elég olaj, hiába dolgozik az olajpumpa. Mivel így nem lesz meg a kellő kenés kikopik a hátsó hengernél a csapágy. Ezen folytonossági hiány - aka kopás - miatt megszűnik az alátámasztása a főtengelynek, így megfeszül (ami valóban lehetne vastagabb anyagból mondjuk) és minden egyes munkaütemnél a hátsó henger odaver neki egyet. Ettől előbb vagy utóbb (attól függ mennyire hajtod a gépet) de eltörik.
Két módon lehet hátráltatni (megszüntetni nem lehet, mert konstrukciós hiba):
- prémiumgázolaj: a tökéletesebb égés révén kevésbé ütődik a főtengelyt
- hígabb olaj: könnyeben pumpálható ez által nagyobb az áramlási sebessége, így több is jut el a kritikus pontra (ez esetünkben az 5W30 helyett 0W30-at jelent).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
Ezt én is olvastam, de ez csak találgatás úgy tudom. Hivatalosan a subaru nem adott ki közleményt hogy mi okozza ezt, és el se ismerték gyártási hibának, különben vissza kellett volna hívni sztem minden ilyet, nem csak a gariban beszartakat ingyen.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5916 üzenetére
Igen, hivatalosan nem ismerik el. Borzasztó költség lenne/lett volna az összeset visszahívni ami egy ilyen kis gyártó végét jelentette volna kb... Jobban jártak volna hát átveszik a felajánlott Toyota d-4d motort de neeem ők gyártanak sajátot. Meg is lett az eredménye.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Nem véletlen, hogy a Toyota teljesen beszüntette a dízel programját (jóval a csalózdízel botrányok előtt), és a BMW -től vett dízelmotorokat.
Nem mellesleg az Avensisbe a 150 Le/340 Nm 2.2 is harmatos volt az 1600 kg tömeghez (igaz, kellett hozzá a rosszul programozott automata), a 2.0 - ból pedig az erősebb tudott 126 lóerőt és 300 Nm -t. Az Avensis nagypapa feelingjéhez ez OK, no de egy Subaruban?
(#5927) outsiders: Olvasmányaim szerint ha valaki mindenképp dízelben gondolkodik, akkor javasolt a Denso rendszerű egységek kerülése, a befecsi nehezen javítható, ellenben méregdrága az eredeti. Bosch rendszerűvel kisebb a rizikó, elromlani az is elromlik, de van tapasztalat a javításával, felújításával.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
A nullás olaj meg nyáron lesz gond. Azért félévente olajat cserélni elég nagy luxus volna.
Nagy költség a sok csere a subarunak? És a világszerte komoly anyagi hátrányt szenvedett emberek tízezrei az sokkal jobb?[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz Acheron #5926 üzenetére
Denso akkor drága ha a hivatalos márkaszervizben javíttatsz. De a Bosch se fenékig tejfel már. Idézet egy cikkből:
Egyébként a Bosch is áttért erre a rendszerre a VW CR TDI motoroknál, gondolom, megkérdezték a Delphit, hogyan tudnak ennyi alkatrészt eladni. (nevetnek)A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5928 üzenetére
0W csak a hidegoldali viszkozitas az minnel alacsonyabb annal motorkimelobb. A melegoldali meg lehet attol 30-as vagy 40-es aminek jo a hoturese. Egy korszeru full szintetikus olajjal ez siman hozhato.
Nekem most 5W30 van benne megnezve egy 0W30-at semmivel sem vekonyabb melegen.Mod:
Egyébként azt néztem amit használok most 5W30-ast és a 0W30-as párja:
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) 57.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.2 mPa.s
Viscosity Index 163
Pour point -36°C / -33°F
Flash point 226°C / 439°F
Sulfated ash 1.07 % weight
TBN 10.2 mg KOH/gViscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) 0.840
Viscosity at 40°C (104°F) 53.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.0 mPa.s
Viscosity index 186
Pour point -42°C / -44°F
Flash point 228°C / 442°F
Sulfated ash 1.09% weight
TBN 10.1 mg KOH/gTehát 100 fokon a 0W30 vastagabb mint az 5W30 amit most használok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CB
senior tag
Én ezekkel az olaj választásokkal mindig úgy voltam, hogy megnéztem mit ír a kocsi könyve.
A tervező mérnököknél nem akarok okosabb lenni. A csereperiódus legyen olyan sűrűn, ahogy a pénztárca, meg a logika engedi, de az előírtat ne lépjük túl.
Ennyi.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
A sima szívó benzines, 2.0-ás Forester motorhoz pedig a 0W20 van előírva a gépkönyvben.
A korábbi, Honda CRV-mnél is ez volt az előírt olaj. Nem ette az olajat, cserekor szinte tiszta volt.Persze nem mondom, hogy az emberek legyenek felmentve a gondolkodás alól, de ezt már valaki kitalálta.
Én meg betartom.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
Az a legjobb amit tehetsz. Mert az FB20 korszerű motor, annak a kenési körét már úgy tervezték, hogy ilyen híg olajjal üzemeljen. Ezekbe tilos vastag olajat tenni mert kinyírod vele a dugattyúgyűrűt és hengerfejes lesz. Az amcsiknál előforduló gyűrűhibákat is az okozza, hogy ilyen rissz-rossz 5W40 vagy még vastagabb (ráadásul ásványi) olajokat tesznek bele.
#nincsbennetarcsi
-
balage.
tag
Bejelentkeznék
A hibakód a legutolsó postom óta megszűnt és azóta (lekopogom) nem jött elő.
Hogy mi okozta nem tudom, üzemanyagra gyanakszom de nem tudom van-e köze a 2-nek egyáltalán egymáshoz.
Vettem időközbe bele xenon izzópár készletet, bal kiégett (25 000 Ft, Osram 5K) Ezzel szebb is a színe a fényének, jobban is világít este.Ma vettem át az aliexpresses kijelzőt (17 000 Ft volt mindennel) de sajnos nem az a bibije az egységnek.
Ugyan úgy keresztbe van a logó a fél kijelzőn aztán elmegy.
Még megpróbálom valami rádiószerelős embernél (ha találok olyat aki vállalja), hogy nézze már meg, mi lehet a baja. Olyan, mintha megdöglött volna benne valamilyen kis chip, legyen az ellenállás, kondi, vagy tranzisztor/tirisztor.Audió (AUX) bemenettel még szöszölök, ami jött, abból sikerült kiszakítanom az egyik kábelt, így most próbálok csatlakozót berhelni.
Amúgy az autóról így 2 hónap használat után:
- agilis, kényelmes, jó a hangja
- kis sebességnél jobban lehet érezni a nagyobb lengéscsillapító utat de nem vészes
- mikor megyek szüleimhez földes úton nem ér le az alja, max. az a pár szál gaz csikizi a hasátAz eddigi agyzsibbasztó és idegesítő hibákat leszámítva meg vagyok vele elégedve
-
Petester
senior tag
Szerintem aki eddig Forit vett és azt a hajtás miatt tette, kevésbé fog átpártolni a Rav4 felé. Ahogy olvasom, rendes négy kerék hajtás nem lesz benne, hátulra csak villany jutott, nem ezzel fognak erdei utakon csapatni.
Mit lehet tudni amúgy az új Fori hibrid hajtásáról? Mikor lesz? Usánkában ha jól láttam, már lehet kapni, de lehet csak bemutató volt.
Amúgy a Toyota mostani felhozatal nagyon tetszik, a Corolla is birtoklási vágyat keltett bennem, szívesen visszaülnék ebbe az új generációba. De elég szélsőséges vagyok, most a héten egy Volvo V90 CC ment el mellettem, csorgott a nyálam érte. Nagyon szép volt. Az ára is az...
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
válasz Petester #5943 üzenetére
Én ahogy nézem a mai felhozatalt, inkább új kocsit fogok venni legközelebb már Tök bonyolult lett minden, ezek használtan akkora szívások lehetnek majd, hogy csak na. Elég csak a sok vezetéstámogató marhaságra, plusz kamerarendszerekre gondolni. Elektronika mindenhol. Az sose volt olcsó, utángyártott alkatrész se jellemző rájuk. Olyan hamar GTK-vá fordulhat egy használt belőle, mint a huzat.
Ezek az új Toyoták kezdenek alakulni, motorikusan sok bajuk elvileg csak nem lesz a kiforrott hajtásrendszerük miatt, CVT váltó se az a nagyon nyűgös automata ha karbantartják. 8-9M körül rav4-et, 8 alatt erősebbik Corolla kombit csak lehet már lőni majd értelmesen nem túlozva felszerelve hibrid hajtással szalonból.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #5941 üzenetére
a rav4-ből (de ez a cikkben is ott van) lesz benzines, ami kérlek szépen nyomatékvektorozott, klasszikus awd-t kap. és lesz a hibrid. amúgy én is az előbbit akarnám, ha nem használnék már hibridet -- így viszont biztos nem akarnám a sima benzintemetőt. ráadásul épp azt írják, hogy nagyot fejlesztenek a hajtáson, lehet majd "fixen zárni" stb. ezen felül 222 ló, 8,1 mp alatt van százon (tedd mellé a szívó cvt forit...), és feltehetően még keveset is fogyaszt.
reálisan nézve szerintem pár rajongón túl nem sok marad majd a foresternek. ami kár, mert amúgy rohadtul tetszik. de a subaru motor témában elkésett -- megint.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
Efölött az awd rész fölött elsiklottam, így értem, miért írtad.
Az eladások túlnyomó részét viszont a hibrid hajtás fogja adni, ezek a suv-ok már divat tárgyak, a tulajok el se fogják hagyni az aszfaltos utakat, arra meg, hogy télen ne akadjon el a hóban, még sok is a hibrid hajtás tudása.(ó\_!_/ó)
-
CB
senior tag
1.Én ezekkel a csodaautókkal úgy vagyok, hogy hiszem, ha látom, hogy "csak x litert, meg y litert fogyaszt".
2.Engem nem tudnak megvenni ezekkel a futurisztikus formákkal. Majd figyeljétek két év múlva kinek akad meg rajta a szeme. Elárulom:senkinek. Nézzétek csak meg a CH-R -t. Lehet, hogy most egy lázadó formájú autó. De vajon használható a mindennapokban? Milyen a kilátás belőle? Vagy ha tolatni akarsz egy parkolóba? Ja, hogy tele van nyomva kamerával? Szerintem az nem tud helyettesíteni egy nagy ablakot. Aztán ebből jönnek a parkolóban meghúzott, és otthagyott lökhárítók.
3.Manapság még senki sem beszél a hibrid autók okozta környezetszennyezésről. De lehet, hogy csak én nem olvasok utána. De arról biztosan nem, hogy mit okoz, hogy egy nagy akkumulátoron ül az utas. Mi van az elektroszmoggal? Régen, mikor megjelent a mobiltelefon, annak káros hatásairól nem beszéltek. Ma meg már este nem szabad mobilozni, mert felborítja a bioritmust, ne tedd éjszaka a fejed mellé, ne telefonálj vele egy huzamban sokat, mert kimutatták, hogy az agy hőmérséklete több fokkal nő egy fél órás telefonálás során.
Itt meg egy komplett elektronikai rendszeren ülnek majd egyesek órákat.....Mindegy is. Én a parádés kilátás, az egyszerű szívómotor, a jó forma, a használhatóság miatt vettem meg a forestert. Remélem bejön. Ha az én "öreguras" vidéki vezetési stílusommal bejön a 8 körüli átlag, akkor nyertem. A CR-V -vel bejött.
Egy biztos, a Subaru formája 10 év múlva is szemet gyönyörködtető lesz. Ezt a Rav4-et meg senki nem fogja észrevenni 10 év múlva.Ja, nem azért írtam, mert nem szép. A belső kialakítás egész szép. Kívülről meg olyan, amilyen. Inkább "olyan akar lenni".
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen