- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Mobilarena
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
balage.
tag
Sziasztok,
"Új" autó vásárlás gondolatával játszadozom és Subaru háza táján kezdem megvetni a lábam . Igazából városban, műúton használnám javarészt, de havonta 1x biztosan lenne földes út, ami ha jó idő van akkor könnyen járható, de ha beköszön az özönvíz csúszós, szüret/trágyahordási időszakban helylenként nyomvályússá válik. Ezt az utat jelenleg A6-os 2002-es Audival teszem, ami egyszerű FWD, ha rossz az idő/út akkor nem megyek terepre. Szüleim tanyán laknak, barátnőm szülei is, ezért mindenképp emelt (~20 cm hasmagasság) és AWD hajtásláncban gondolkodom és csak benzines motorban.
Keret 2-3 millió Ft.Tehát a fent említett tényezőket figyelembe véve szeretném véleményeteket, illetve tapasztalatotokat kérni. Próbáltam magam utána járni a dolgoknak és az alábbi típusokra szűkítettem le a kört:
2006 utáni Outback
2009 utáni ForesterMikre kell oda figyelni a fenti típusoknál, illetve milyen motort kell kerülni?
Esetleg ha van kötelező cikk/leírás, ahol a fenti kérdéseim meg vannak válaszolva, szívesen elolvasnám.
Köszönöm előre is. -
balage.
tag
Szia,
köszönöm a gyors választ, átolvastam mindkét tesztet.
Szeretek tisztába lenni ha lehet mindennel az adott témában, előre elnézést ha valakit ez zavar, vagy idegesít
További kérdéseim:
Melyik motorral érdemesebb a 2009+ Forestert nézni? Elsődleges cél a megbízhatóság.
Nem fogok vele vontatmányt húzni, nem tartok sajnos ott, hogy Adriára vigyem a yachtotHa jól értelmezem 3 felszereltségi kategória létezik 2.5 X, 2.5 X premium és 2.5 XT, viszont hahun kiad 2 literes modelleket is.
Wikipedián mutat 2 literest, de oda japán van csak írva.
Valahol össze van szedve esetleg, hogy mivel voltak kaphatóak újkorukban európában?Köszi
-
balage.
tag
Értem, akkor biztos, hogy amerikai forrású az oldal amit néztem, köszi a felvilágosítást.
Örülök, hogy nem a "na megint egy új gyerek, megint mindent el kell magyarázni" beállítottságú a társaság
Érdekes kérdés:
bi-fuel esetében a hengerfejet is LPG-sre alakították gyárilag?
Mikor kijöttek a gyárilag LPG-s VW autók, ott a szelepülék is keményebb, jobb hőtűrő képességű anyagból készült, mivel az LPG magasabb hőmérsékleten ég, az "átlag" szelepülék kilágyul és beverődik, innen a sűrű szelephézag állítgatás egyik oka.Bevallom eléggé csalogató a 3 literes H6 Outback is a maga közel 250 lóerejével. Az Si-Drive is egész jó fogás (mint motoroknál a 2-3 üzemmód).
Kecskeméti vagyok, majd ha jobb idő lesz lehet kigurulok a kék bi-fueles Foresterhez.
Viszont az szomorú, hogy az automata váltós Forester csak 4 sebességes. Magamból indulok ki természetesen, nem mondom, hogy rossz is ez a felállás, csak ilyenkor arra gondolok, hogy valaminek a rovására megy a 4 fokozat (gyorsulás/végsebesség).
Mikre kell odafigyelni egy Forester vásárlása esetén? Olvastam a cikkeket, de jobban érzem magam, ha közelebbről, tulajoktól jön a tanács
Gondolom:
-ne csöpögjön az olaj/víz sehonnan
-ne legyen korrodált
-egyforma kerék/gumi elengedhetetlenHajtásláncot hogy a legegyszerűbb ellenőrizni?
Lassan teljesen alászedve kanyarodni, vagy vigyem el gyári szervizbe és ott nézessem át?Autotechnika szakirányos Gépészmérnök vagyok, így érdekel minden, szeretem, ha szinte "mindent" tudok az adott járműről/témáról
-
balage.
tag
Érdekességképp a jelenlegi autóm vezérlés cseréje (szíjak, görgők, vízpumpa, termosztát) 250k Ft volt, szal nem vág agyon az ekkora összeg hallata, bár mikor meghallottam, hogy másoknak a sima 4 hengeresének vezérlés cseréje gyári cuccokkal 70k Ft
Még anno nyári gyakorlatomat egy autógáz beszerelő/műszakiztató vállalkozásnál töltöttem, ott sorra jöttek szelephézag beállításra a főleg japán autók (lapkás állítgatás).
Kecskeméten is van gyári Subaru szerviz, Hovány Subaru néven. Erről tud valaki valamit, jól dolgoznak/értenek hozzá?
-
balage.
tag
Megnéztem azt a metál babakék bi-fueles Forestert.
Első ránézésre nem rossz állású, inkább 4 személyes, mini SUV az A6 mellé. Ennél nagyobb autót amúgy sem akarok, így ez nem hátrány.
Apró horpadásnyomok-jég ütötte mélyedések- voltak a géptetőn, kb. 3 db, amik csak súrló fényben látszódtak. Ablaktörlő lapátok gumija lógott, ami lehangoló volt. Le volt polírozva, mint minden használtautó kereskedésben lévő autó, belül nem láttam szakadást, vagy nagyobb karcokat. Tiszta volt belül is. A jobb hátsó ajtó ablakának külső lehúzó gumijánál vékony zöld színű alga/moha jellegű lerakodás volt.
Sajnos nem jött ki a kereskedő a kis házából, én meg nem mentem oda, hogy legyen szíves és tolja már ki a kis pofáját, lehetséges vevő volnék. Így belül nem tapogattam meg, nem ültem bele.Foresteresekhez kérdés: nem akartátok még a kézifékkar helyett a felezőt berántani?
Majd körbe telefonálom az itteni kereskedéseket, hogy melyiknél lehet Forester, nem mindegyik él az internet adta lehetőséggel. Körbe járni a több mint 10 autókereskedést itt Kecskeméten nem kevés idő
Volt ott még egy újabb, 2011-es Outback, de az már nem tetszik annyira, meg dízel is volt, ja és drága is
Nem tudom, hogy zavar-e benneteket, ha leírom ide az autókereskedős/eladós élményeimet, amik még jönni fognak?!
-
balage.
tag
Maga a hirdetés linkje lemaradt, ezt is bele akartam rakni az előző hozzászólásomhoz:
2009 Subaru Forester 2.0 Comfort
Jonus Neked mikori évjáratú az Outbacked? Valahol olvastam, hogy 2007-ben az SI-Drive-on kívül kapott új hengerfejeket is az autó. Ez igaz európai modellre is? Félek, az amerikai modellek mások mint az európaiak, a cikkek amiket olvasok javarészt amerikai autókat taglalnak.
Mi a véleményed tulajként/használóként a 6 hengeres boxerről és Outbackről?
-
balage.
tag
Ne haragudj, hogy elírtam a neved, későn vettem észre és már nem volt lehetőség a javításra.
Egyik ismerősöm munkatársának volt allroad-ja, már nem emlékszem melyik évjárat, de folyamatosan baja volt a levegős rugóstagokkal, szintszabályozással, mini kompresszorral.
Mercinek is van AllTerrain E kombija, bár az lehet eggyel nagyobb dimenziójú pénztárcához van méretezve.Volna még ez a 2007-es Forester, ami kecskeméti kereskedő árul, itt szerintem túlságosan tiszta a motortér, no meg a kilométer se sok.
[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
Értem, köszi az infót neked is és outsidersnek is.
Sajnos, ahogy mondjátok elég szűk a felhozatal.Nem tudom volt-e már ez a hirdetés 2006 Outback 3.0 az oldalon, erről mi a véleményetek? Mondjuk nem szeretem a bőr üléseket... Kilométer nem kevés mondjuk, de biztos nem tekert .
Illetve a 2.5 Outback motor is hajlamos hengerfejesedésre, vagy ez inkább a feltöltött motorokra érvényes ilyen lökettérfogatban?[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
Köszi előre is.
Én sokáig w123-as Merci klubban voltam, de megmutáltam, mindenki magának való volt, ha kérdeztem, jöttek a beszólások, hogy na megint egy új, kezdődik a kör elölről. Ott voltam 1 találkozón, aztán kalap kabát. Tavaly el is adtuk a hőn szeretett coupe Mercit.
Nem volt fizetős a fórum, volt legalább 2-3 hosszabb program, csak nekem az emberek hozzá állásával volt bajom.Facebookot nem szeretem, de rá keresek a csoportokra, hátha úgy nagyobb a esély arra, hogy rá találok az igazira
-
balage.
tag
Csak hogy ne legyen annyira lapos a topic
2. gen Subaru Legacyt építettek át (második alkalommal) az ausztrál srácok 3.6-os Tribeca motorral, amit turbósítanak. hogy 11 mp alatt tegye meg a 1/4 mérföldet.
Lehet már láttátok, angolul van. Én anno alig vártam, hogy jöjjön a kövi rész[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
Találós kérdés.
Szerintetek mennyire van össze Legozva ez az Outback?
Találtam rajta elég sok riogató dolgot.
Szintén helyben lenne, de képek alapján inkább meg se nézem. -
balage.
tag
válasz balage. #2911 üzenetére
Igazából meg találtátok mindet, ami nekem is szemet szúrt
Lámpamosó króm eleje nem tudom hol veszhetett el, talán mikor sokadszor kellett levenni nem rakták vissza
Autókereskedés igazán kiglancolhatta volna, mielőtt lefényképezi, ezért van mindegyiknek saját kis műhelye.Acheronnak csini az új automobilja
Ez a 3.6-os benzines?
Sokat javult az elődhöz képest?[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
válasz Petester #3021 üzenetére
Én is megnéztem a neten a bárdinál, unixnál és egyéb más számomra nem ismert (autoalketreszonline24, autodoc) webshopokon csak kétcsöveset ad. Különös számomra, hogy nem gyártanak egycsöveset
Egy kis olvasnivaló az 1 és 2 csöves csillapítókról, ha valakit érdekel. Nem hosszú, kb 5 perc.
[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
-
balage.
tag
Mi a véleményetek erről a cuccról?
Nem találtam még európában. -
balage.
tag
Nem lesz tőle semmi baja a motornak, főleg, hogy egy emelt minőségű, full szintetikus olajról/márkáról beszélünk.
Lényegében a 30 és 40 olaj között 100 °C-on pici kinematikai sűrűség különbség van (40 sűrűbb). Mind2 5W, tehát hideg oldalon ugyan úgy teljesít.
Full szintetikus, azaz tovább marad "új", a különvéle adalék sem csapódik ki benne, belőle olyan gyorsan.Akit érdekel a téma (angolul van) annak ajánlom ezt a leírást a különféle olaj besorolásokra.
Aki pedig a kinematikai viszkozitásban akar elmélyedni olvashatja ezt (szintén angol) -
balage.
tag
válasz Petester #3361 üzenetére
Kíváncsiságból rákerestem a hiba jelenségre és több helyen azt írták, hogy sebességjeladó (ami a váltóban van) hiba az elsődleges forrás, valamint azt is írták, hogy saru lehúzás nem reseteli a TCU-t (váltó vezérlő elektronika). Elrontani nem lehet saru lehúzással, próbát megér
-
balage.
tag
válasz Petester #3514 üzenetére
Hengerfejesedés alatt azt értik, hogy a motorblokk és hengerfej találkozása/illesztése tömítetlenné válik, azaz szabad utat kap az olaj, hűtővíz és kipufogógáz a keveredésre.
Ennek jele, ha a hűtőkupakot lecsavarva apró buborékok jönnek fel folyamatosan, hűtősapka alján/olajbetöltő sapka alján kávékrém jellegű lerakódás lesz.
Könnyebben felforr a víz, fogy a víz.Benzineseknél a fekete köd nem feltétlen az olajevés jele, dús keverék is kormosan ég.
Inkább a kékes szín az ami olajfogyasztás jelensége.Gyűrű elsődleges feladata a dugattyú "tömítése". Alsó gyűrűcsoport ami lehúzza az olajat, többi nem azért felel.
Ahogy Qru írta, autógáz égéshője nagyobb, ezért veszélyes az égéstér alkatrészeire olyan téren, hogy nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve ezen elemek. Kilágyulhatnak, elpuhulnak, veszítenek kopásállóságukból, tartósságukból.
Gyári gázos autóknál elvileg cserélik ezen alkatrészeket magasabb hőállóságúra.[ Szerkesztve ]
-
balage.
tag
Itt egy videó, ahol egy régebbi 3 literes subi hengerfej jelenségét ellenőrzi a szaki. Többi videói is érdekesek, érdemes megnézni, aki kíváncsi
-
balage.
tag
válasz Petester #3526 üzenetére
Leírás lehet porhintés, vagy igaz:
Magyarországi, végig szervizelt (Emil Frey, Seibiko,
Leitgeb János) autó. Sajnos úgy néz ki, hengerfejes lett
(megjegyzem, semmit nem érezni belőle). Nem lett
széthajtva, nem a gáz ölte meg, mivel az rendszeresen
karban volt tartva és a szelepek nincsenek beégve.
Valószínűleg a 3.0-ás motornál ez előjöhet. Minden
egyéb alkatrészében kitűnő állapotú, a váltó
gyönyörűen dolgozik. 10e-ként kapta az olajat. Láncot,
pumpát, feszítőket nem kell cserélni, mert 200-nál
kapott újat.Ha 200 000 km-nél lett vezérlés cserélve és márkaszervizben, hozzáértők kezével volt javítva, a hengerfejesedés esetleges külső nyomait látni lehetett szerintem. Ha akkor volt jele, akkor vagy letojta a szerelő, vagy elrettentette a tulajdonost annak javítási költségeivel (az így sem olcsó vezérléscserét megfejelve).
Azt olvastam, hogy 2007-es faceliftes elvileg kapott új hengerfejet merevítésekkel, lehet tudtak valamit a japók erről a jelenségről?
Azt nem tudom hol nézték (gyertya furatán keresztül lehet), hogy nincs-e beégve a szelep, de a kipufogószelep kapja a legnagyobb terhelést, mivel a szívót hűti a levegő és az LPG gáz, a kipufogó szelep mellett pedig hangsebességgel távozik az elégetett töltet. A gáz képes eróziós kopást előidézni, V alakú barázdákat "reszel" a tányér peremébe.
Ha csak a hengerfejet kell lekapni, síkolni és hengerfejtömítést cserélni, akkor ahhoz szerintem feltűnően túl olcsón árulja.
Ez szerintem (de javítsatok ki ha nem így van) max 200 000 Ft-ból meg van.De ha csapágyas, gátrepedt akkor motorcsere is lehet belőle. Az nem tudom mennyibe fájhat, de saccra legalább 500 000 Ft. Ez még így is piaci ár alattira jönne ki, ha minden más patent, ahogy írva van.
-
balage.
tag
-
balage.
tag
válasz Petester #3630 üzenetére
Hengerfejesedést általában a megfőzött/túlmelegedett motor, vagy detonációs égés okoz (szívó motoroknál, túrbósoknál a túl nagy töltési nyomás is bejátszhat), tervezési/szerelési malőrök mellett. Majd kiderül nálad mi adta meg magát, ha lekerül a teteje, mennyire dobta el a síkját a hengerfej, tömítés átégett-e.
-
balage.
tag
-
balage.
tag
Még a legutolsó generációs Toyota Celicán is dobfék van hátul, azon még nevetségesebb
-
balage.
tag
Hopp 1 újabb szerzemény a hahun: 3.0 H6 Outback facelift 2006/2007
Valakinek ismerős? -
balage.
tag
válasz blasko92 #4873 üzenetére
Gyújtáskimaradást tuti jegyezte volna az ecu, tippre én is üzemanyag oldali jelenségre gondolnék. Üzemanyag szűrő mikor lett cserélve? Azt nem tudom, hogy üzemanyag nyomást figyeli-e az elektronika, azt lehetne nézni esetleg (rail-en 90%, hogy van nyomásmérő csatlakozó).
Vagy lehet még koszos injektor, nem tudott eleget porlasztani és elszegényedett. Itt jöhetne a lambda szonda érték, hogy túl szegény a keverék, ezt sem tudom, hogy nézni-e.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen