- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz DaeMonS #1072 üzenetére
1. f8-as rekesz az éles háttérhez. Kérdés, hogy mivel itt ellenfényes fotóról van szó mi a cél? A háttér részben kiéghet vagy sem? Ha nem éghet ki és helyesen exponált csoport is kell egyszerre, akkor vakuval deríteni kell. Amennyiben elég erősen süt a nap még, akkor a géphez mellékelt beépített vaku ereje nem elegendő, mert az emberek helyes exponálásához elkezdi majd az iso-t növelni a gép, ami miatt a háttér ismét kiég. Javasolt fix előre beállított iso, f8 és erős vaku. A derítést esetleg egy külön személy egy derítőlappal is megoldhatná, de nagy létszámú csoport esetén ez nem megoldható ott csak vaku.
2. rekesz 1,8-2,8 max f4 (az már nem annyira mosott) a többi ugyanaz mint az 1-nél.
3. ezt nem egészen értem mire gondolsz. A színekkel szórakozni egyszerűbb utólag a raw feldolgozás közben LR, vagy ACR-ben.
-
sebgutkopf
őstag
Na itt az 5r. Azért mindig kihúz valamit a sony a kalapból, ami miatt érdekes lesz a gépe. A +1 vezérlőtárcsa és +1 fn gomb már önmagában egy olyan fejlesztés, ami minden 5n tulaj csőrét piszkálni fogja.
Illetve a PA AF rendszerre nagyon kíváncsi vagyok milyen gyors és hogyan működik. Vajon már most is jó, vagy még várni kell 1-2 évet (generációt), hogy tovább csiszolják? -
sebgutkopf
őstag
Maga az egyetlen eos-m gép valóban nem jó vétel. Talán az utódai. Maga a rendszer viszont nem korlátozza abban, hogy később jó lehessen.
Az új nex-ekre mindig azt mondjuk, hogy jónak tűnik. Igazából az előző évi modellhez képest a következő mindig hoz valami olyan újdonságot, ami betalál, illetve csiszolnak tovább egy-egy funkciót, ami miatt kívánatos. Ha most még nem is lenne szuper elsőre a hibrid af a lényeg, hogy már benne van és lehet finomítani a jövő évi gépekbe. Most azt mondom, hogy a plusz vezérlőkkel az 5r-nél többre a nex6-ra talán csak akkor érdemes felárat fizetni, ha valakinek mindenképpen hiányzik a beépített evf, meg a rendes vaku saru.
Az azért bosszant, hogy az új nex obikat nem jelentették be most, csak a következő ütemben lesznek benne.
-
sebgutkopf
őstag
Ja te gépvásárlás előtt állsz? Akkor neked az elméleti megoldások nem sokat segítenek.
Annak nagyon örülök, hogy a hibrid af rendszert a sony is átvette. Az és a teljesen elektronikus zár a két dolog, ami igazán érdekes volt a nikon 1-ben. Ebből a fontosabb előnyt mostantól elveszítette.
Másként fogalmazva a canon még kiforrhatja magát, ellenben a nikon 1 nem. Kivéve, ha árban a belépő milc-ek szinjére szállnak le és inkább a fényerős kompakt gépekkel próbálna meg konkurálni (pl oly xz1, meg sony rx100). De a többi milc ellen a kisebb szenzorral, főleg ilyen áron.
Most, hogy már 3 gyártónál is jelen van a hibrid af, kíváncsi vagyok mit lép az mft vonal. Lesz náluk is pd-s szenzor, vagy kitartanak a csak cd mellett, mivel náluk az is baromi gyors?
A panának szerintem nem feltétlen kell a pd, míg az oly-nak az FT obik miatt érdemes lenne megfontolnia.
Illetve a pd rendszer a c-af + sorozatlövés témában hozhat olyan előnyöket, amit a cd af-el egyelőre nem tudnak megoldani.Csak nem megragadta a fantáziádat valamelyik új nex? Ha tele nem kell, akkor egy 16-50, 35/1,8 50/1,8 elég kellemes trió lehet egy nex6-on, vagy egy olcsóbb 5r-en.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1095 üzenetére
Közben azt hiszem rájöttem a 16-50-nél a kisebb szűrőmenet okára. Elsőre azon fortyogtam, hogy az obi tubusa azonos átmérőjű a bajonettel, tehát az összes többi e-mount obival, amik 49mm-es szűrőt fogadnak. Kicsit átlósan megnézve látszik, hogy a power zoom miatt a tubusba nem lehet szűrőt csavarni, mert egy kisebb átmérőjű részt tol előre az obi. A képen mondjuk keresni kell a pontot, hogy pontosan hova kell egyáltalán becsavarni a szűrőt, nem olyan egyértelmű.
Minőségre remélem, hogy rágyúrtak. Viszont a nex 6 megjelenésével a nex7 a szememben elvesztette az értelmét. Lényegében talán le is lehetne venni a termékpalettáról. A 3 vezérlő tárcsán kívül semmivel se tud többet (talán az evf felbontása még nagyobb), sőt azt leszámítva több, és fontosabb dologban a nex6 a fejlettebb.
-
sebgutkopf
őstag
5 év múlva már igazi utódja is jöhet a nex7, ami akár kevésbé kényes szenzort is kaphat. A fuji párhuzam nagyon jó, valóban hasonló a helyzet. A nagy újdonság a pro gép volt mindenütt, de az igazi siker az olcsóbb verzió lehet, ami ugyan nem utód, de pont ott, pont annyit javítottak rajta, hogy mégis ez az a gép, amit meg akarsz venni. Valamint az új gép tudása és ára a régit értelmetlenné teszi.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #1107 üzenetére
Most vajon mennyire röhögnek a sonynál a markukba? Akiről lehetett a drága nex7-el és a hozzá illő egyetlen zeiss 24-essel keményen lehúzták a sápot. A Zeissért még ma is sorban állnak és folyamatosan kifogy a készlet.
Amikor pedig elfogyott a 7-es iránt lelkesedés (pénz) és lehúzták a sápot, akkor kihúzzák a kalapból a 6-ost és az egy fokkal kevesebbet gépre szánókat is magukhoz édesgetik.Valamint van egy olyan érzésem, hogy a 35-ös obiból se fognak a boltokban ragadni a készletek.
Persze megint elérték, hogy mindenki ezekről a cuccokról beszéljen. Szemetek! -
sebgutkopf
őstag
Ez is igaz.
Ha mindezt még össze is tudják hozni a "gyors" vásárlók lesápolásával, akkor az új út/technika kifejlesztésének költsége hamarabb megjön, vagy lehet némi extra profitot termelni, majd az újdonság továbbgondolása finomítása meghozza a megfizethetőbb újabb terméket. -
sebgutkopf
őstag
Kíváncsi vagyok az xe1 és nex eladási párharcára, előbbi mellett szól az obi választék, ami egyedülálló, utóbbi mellett a videó tudás és a kevésbé háklis szenzor...
Ha lehet tippelni, akkor én a nagyobb marketing erővel rendelkező cégre fogadnék. Ha obik nélkül annyi nex7-et tudtak eladni, hogy nem győzték gyártani...
Ráadásul a vázak körüli felhajtás eleve nagyon megy a sonynak és a megjelenésig már az obi választék se annyira problémás.Egy majdani összehasonlító teszt érdekes lehet a két gép között. Nagyjából egy árban vannak, egymás mellé rakhatóak.
-
sebgutkopf
őstag
Az a fuji zoom obi nagyon állat, számomra is vonzó gondolat. Nagyon jó kombónak hangzik a fuji + fényerős zoom obi. Csak a sony megint olyan dolgokat hoz fel mint pd + cd af gyorsan dolgozva, meg a videóban sajnos nem tud vele konkurálni a fuji (miért????).
Az most ki fog derülni, hogy azok az éhes szájak valóban vevők voltak, akik tényleg akár holnap leszurkolnak 1000 usd-t egy gépért, vagy csak elméleti vágyakozók? Nem tudom megválaszolni.
A sonysoknál is sokszor lesek, hogy mennyien ujjonganak a sok ezer usd-s cuccok bejelentésének (minek, ha látókörömön kívül van, pl rx1 kit érdekel nem nekem szól), de szerintem azoknak jó ha 5%-a, aki komolyan is gondolja és valóban venne annyiért gépet.Mindenesetre ez a gép gép most jól egymásra talált, lehetne belőle egy kis árverseny.
-
sebgutkopf
őstag
Ennek ellenére én a fudzsit látom esélyesebbnek...nem tudom igazán megindokolni miért...én a sanyit venném...de hát én mozgóképezek is.
Ezért kiszámíthatatlan némileg, de ha fogadni kell pont ezért voksolok a nex6 sikerére. Neked és nekem is tetszik a fuji, de valamiért te is a nex6-ot választanád. Pedig a fujinak sokkal jobb obijai vannak.
A többire reagálva. Ha valaki kiad 1000 usd-t egy cumóért, akkor miért is kéne megelégednie kompromisszumos videóval, ha máshova téve ugyanannyiért megkaphatja a jelenleg elérhető egyik legjobb videó képességet is?
Biztosan úgy határozták meg a felhasználókat, ahogy te írod. Csak azt nem hiszi el a fuji, hogy ez a videó gyengeség önmagában egy komoly visszatartó erő a rendszerével szemben.A legjobb az lenne, ha a fuji kiadná az obijait e-mount véggel. Abból tuti vennék.
Más: az x pro esetében a szenzoruk baromi jó volt képzaj tekintetében a bayertől eltérő színszűrő miatt, de ha jól rémlik a képélesség az AA szűrő elhagyása ellenére elmarad a hagyományos bayeres szenzorokhoz képest és mondhatni az élesség csalódást okozott. Ezt vajon sikerült az új gépben orvosolniuk?
Nagyon innovatív vonalon van ezzel a fuji, idő kell mire beérik a technológia, remélem minél hamarabb összejön nekik! -
sebgutkopf
őstag
Úgy olvasom ki soraidból, hogy szerinted is nex6-ból fognak többet eladni, már csak a megcélzott piaci különbség miatt is.
Videóban viszont nem értek együtt. Ne haragudj, de a 13 vagy mennyi mbps 24 fps-el nem éppen marginális különbség a 28 mbps 50fps-el szemben. Illetve a sonynál megszokott módon teljesen szabadon állítható videó közbeni expó se az az apró különbség. Videóban a két gép ég és föld. Aki a fujit veszi annak ez nem számít, egész pontosan azt nem érdekli a videó.
-
sebgutkopf
őstag
A fuji féle új szenzor megközelítés nekem nagyon is tetszik, végre valaki új irányt mer követni.
Zajban, vagy inkább zajtalanságban egyszerűen lemossa a többi szenzort, de a kép részletek valahogy nem az igaziak. Lehet, hogy jobb raw konverterrel ez javulni fog, vagy magában a gépben a feldolgozó chipet fogják masszírozni az már mindegy, a lényeg a végeredmény. Most kicsit felemás. Egyik irányból nézve már most lenyűgöző, másik irányból meg még nem az igazi.
-
sebgutkopf
őstag
Téged nem minősítettelek, ha úgy érzed, akkor félreértettél. Szíved joga meghúznod milyen árkategóriából válogatsz, csupán azt jegyeztem meg, hogy se a fuji ex1, se a nex6 nem fér bele a megjelölt árkategóriádba, tehát egyiket se fogod megvenni. Hozzáteszem teljesen logikus és megértem, hogy nem vagy többet hajlandó annyit adni egy vázért mint korábban a d300, vagy e3 volt. Nekem sincs kedvem több e3-at kifizetni, csak valamivel feljebb húztam meg a határt mint te, amibe ez a két váz még beleférhet. Ésszerű oldalról pedig most még nem kéne új gépet vennem. Ki kéne bírnom (dolgozom rajta).
Attól, hogy egy gép nem egy fogyasztó árkategóriája az nem minősíti se a fogyasztót se a gyártót. Ilyen a piac, ezek szerint nem annak a fogyasztónak szánták. Egy prémium autógyártót se szokás azért kritizálni, mert nem az alsóbb jövedelmű osztályok árszintjén árulja az autóit.
Jó néhányszor megfogalmaztam már, hogy milyen elvárásaim vannak most egy rendszerrel kapcsolatban. A szomorú, hogy maradéktalanul még mindig egyik rendszer se tudja teljesíteni. Talán egyszer. Mint váz jelenleg a nex6 áll hozzá a legközelebb, mint obi viszont mondjuk a pana 12-35/2,8 a legközelebbi. Csak épp mft vonalon videóban az oly egyelőre még nem tetszik, a pana meg nem fog sony szenzort rakni a gépébe mint az oly. Pedig a gh3 érdekes lehetne (méret és ár problémás). A fuji obik terén szintén tetszik, de mögé szintén nem tudom azt rakni, amit szeretnék.
Ha ettől fanboy vagyok, akkor vállalom.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1147 üzenetére
Az egész, amit írni fogok a saját véleményem és szempontom, más számára nem irányadó és végképp nem kötelező.
Nekem tetszik a mai gépek igen jó videó minősége. A jövőre nézve pedig 10-20 év múlva, amikor a gyerek nagy lesz, a család hálás lesz, hogy a gyerkőcöt, vagy egy érdekesebb nyaralási videót nem vhs minőségben kell megnézni és visszaemlékezni, hanem esetleg akkori mércével is elfogadható minőségben. Többször voltam már csalódott régi felvételek visszanézésénél, hogy ott az értékes pillanat, de akár a sima sd videó kamerák képe messze nem élvezhető.
A sok GB-ről az a véleményem, hogy aki annyit vesz fel az túlnyomó részt fölöslegesen indítja el a felvételt. Nem fogok visszanézni évek múltén egy órás videókat. Nyers, vágatlan felvétel pedig végképp nem érdekel, soha se fogom megnézni. Így, ha van egy 30-60 perc videó anyag, abból egy nézhető 6-12 perces videót össze lehet rakni, ami valóban élvezetes és tartalom is van benne. A számítógépes renderelés kimeneténél pedig már közel sincs szükség pl a 28 mbps bitrátára, lévén a számítógép összetettebb algoritmusokkal nem valós időben renderel, tehát alacsonyabb bitrátával is megtartható az eredeti minőség nagy része. Az idő és átalakítás után egy eseményről, nyaralásról kb 0,8-1,5 gb-os videó marad. Ez nekem nem tűnik valami eget rengetően soknak. Többször is nézzük vissza az emlékeket immár TV-n. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1159 üzenetére
Sose értettem a gyártókat, hogy ultra nagylátóban miért mindig zoom-ot hoznak ki. Alapjában véve egy zoom párti ember vagyok, azokat szeretem jobban. Viszont, amikor volt olyan nagylátó obim (18mm ekv látószög) az szinte kizárólag fixen a legnagyobb látószögén használtam, tehát a zoom gyűrű kár volt rá. Egy fixszel pedig jobb képminőség olcsóbban megoldható lenne, esetleg kisebb méretben.
-
sebgutkopf
őstag
Igen benne van a válasz. Általános elvárásokhoz talán az összes milc videó képessége bőven megugorja a mércét. Mindegyik maga a csoda a mini digitális kazettás és sd-s kamerákhoz képest.
Alapvetően semmi bajom mint a 720p-vel sem. Ha megfelelő bitráta társul hozzá, akkor igen részletgazdag és éles képet lehet 720p felbontáson nézni. A gyártóknál van egy olyan hiányosság, hogy magasabb bitrátát nem akarnak a 720p-hez adni csak a full hd-hoz, mert az hangzik jól. Van jó néhány anyagom, aminél tényleg csak a jó kiindulás miatt használtam 1080p-t és a vége egy 720p-s anyag lett persze az ott elérhetőnél magasabb bitrátával.
Pár éve még elég videó ellenes voltam, a fényképezőgépbe videó dologot is fölöslegesnek mondtam. A videókamerákat mindig azért utasítottam el, mert plusz egy kütyü minek, illetve az általánosabban elterjedt kamkorderek képminősége egyszerűen elriasztott. Már nem emlékszem hol volt a határ, de talán olyan 300-400k-tól kezdődtek azok a kamkoderek, amik végtermékéről nem sugárzott az amatőr részletszegény képminőség. Ehhez képest már az első 720p-s milc videók is lenyűgöztek és egyszerűen nyitottá váltam a témára, láttam ezzel már tudnék valamit kezdeni. Egyszerűen a milc-ek videója bedarált, így ma már fontosnak tartom ezt a funkciót is. 3 évvel ezelőtt mennyivel egyszerűbb volt, le se tojtam a videót.
-
sebgutkopf
őstag
A riport nagyon más világ, annak nem vagyok célközönsége. Nekem azért fix-en működött, mert eleve csak akkor tettem fel, amikor szükségem volt akkora látószögre, nem is próbáltam meg általánosan használni arra volt jobb obim. Most meg már nem is vágyom ekkora látószögre, elég nekem a 24 mm ekv. Az viszont legyen egy zoom kezdő látószöge.
-
sebgutkopf
őstag
Némi ázsiai tartózkodásom során érdekes megfigyelést tettem a turisták fotó felszerelését illetően (nem európai turisták). Az első meglepetés az volt, hogy ázsiában rengeteg nex gépet használnak, főleg nex5n és nex7-ből láttam sokat (igen valóban gyakori a nex7). A nagy utazósak ráadásul előszeretettel használnak utazó zoom-ot, ami a sony 18-200-at jelenti. Továbbra is értelmetlen és ormótlan párosításnak tartom az összes nex vázon, de mégis meglepően elterjedt kombináció. Nem értem miért. Meglepő módon viszonylag kevés oly és pana milc-et láttam, azokból is főleg a designosabb kiviteleket, a megszokottól gyakrabban a fura színű csicsás kivitelekben.
DSLR-ből baromi sok van használatban és gyakorlatilag csak a két nagy vázaival találkozni, ezekből sokkal több van mint milc-ekből. Fix obit szinte senki se használt. Azt továbbra se értem, hogy a japánoknak miért poén városnézésre 70-200 F2.8L-el menni.Ami fontos, hogy ez a használatban lévő gépek arányát jelenti, nem napi eladási lista.
-
sebgutkopf
őstag
Néha úgy érzem, hogy ez a műfaj extrém sport. Tegnap az orrom előtt egyik biciklistársamat borította fel el női sofőr a Béke tér után.
Minden bántás nélkül, de valahogy a női autós vs bringás eset a legkritikusabb. Azok valahogy sose adják meg az elsőbbséget a bringásnak, vagy belecsorognak a bringás elé 1 m-el és bambán néznek. Látszik, hogy nem tudnak mit kezdeni a helyzettel. Most már előre fékezek, ha női sofőrt látok, mert valószínűleg úgyse fog tudni megállni.Jobbulást!
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Én a manual makró obi adapterezése mellett voksolnék. Az előtétlencse soha se lesz olyan minőségű, mint egy eleve makró obi, vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy igazán éles képet sose ad. Csak lehet valamit relatív olcsón szerezni. A közgyűrűzésnek se vagyok igazán híve.
-
sebgutkopf
őstag
Bajom nincs vele csak minőségben jobb megoldásnak találom a makró obit a közgyűrűnél.
Egy makró obit arra terveztek, hogy minél pontosabban és élesebben képezzen le közeli témákat, arra van optimalizálva. Ha egy normál obit közgyűrűvel teszel alkalmassá a közeli fókuszálásra attól még azon alaptulajdonsága nem változik, hogy igazán jó képet távolabbi téma esetén tud produkálni. Egyszerűen másra van optimalizálva és korrigálva.Abban igazad van, hogy olcsó megoldásnak jó a közgyűrű, jobbnak tartom én is mint egy előtétlencsét.
Mivel nex-re normális dedikált makró obi nincs (az a 30/3,5 egy vicc), ezért ezen a rendszeren a legjobb makró képminőséget valami manuál makró obi konverterezésével lehet elérni és szerintem még olcsóbb megoldás is mint a sony féle 30/3,5. Persze a kolléga anyagi hajlandósági határát nem ismerem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1266 üzenetére
M42 - nex adapter van, sőt nikon, canon, és szinte minden adapterezhető nex-re pár ezer forintért.
Hozzáteszem, hogy ha valakinek kimondottan fontos és fő fotózási irány a makrózás, és a hozzá való célszerszámokat is hajlandó beszerezni, akkor arra van eleve alkalmasabb rendszer a nex-nél, pl az mft. -
sebgutkopf
őstag
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1283 üzenetére
A szememben már így is kiütötte a nex7-et. Talán a jövő évi gépözönhöz akarnak valaminek még teret hagyni, hogy nincs a 6-osban érintő, meg gps.
A hibrid fókusznál úgy tűnik első nekifutásra még nem az igazi, ennek is kell 2-3 generáció mire felpörög. Majd azt a gépet elég lesz megvenni. -
sebgutkopf
őstag
Köszönjük a beszámolót!
Ahogy tovább formálódik a véleményed, illetve egyre jobban bele látsz posztolhatod én szívesen olvasom, de szerintem mások is.
Az "A" módban a min záridő megadása egy olyan dolog, amit kötelezővé kéne tenni minden gyártónál. Ennél a fujinál mondjuk nem téma, de cserélhető obisnál ez úgy lenne az igazi, ha gyujtótávokhoz lehetne min záridőt rendelni és a kettő közötti részt mondjuk interpolálja a gép. Nagyon jó dolog. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1292 üzenetére
A kijelző tapi szerintem is a fókuszpont választásra való. Arra ettől gyorsabb módszer egyszerűen nem létezik, akkor pedig számomra hasznos. Mondjuk én kép visszanézésnél is használom a tapit, amikor belenagyítok, mert mégis csak gyorsabb oda bökni, mint a gép kiadja a kép közepét aztán nyilazgatni.
Kijelző kopásnál én elejétől fogva gyanakodtam, mivel elvileg a nex3 óta ugyanazokat az egyébként nagyon jó képminőségű kijlezőket használja az összes nex. Nekem a 3-as megkopott, így az 5n megvétel után rögtön kapott egy védőfóliát. Nem voltam benne biztos, de a te példád mégis jól tettem, hogy óvatos voltam. Gari időn belül ezt cserélik/javítják, tehát érdemes bevinni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen