- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Magisk
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2024 üzenetére
A statikus téma sokat számít. Nekem állványon (állványt csak néha mozgatva) IS kikapcsolva volt, hogy végigment a 29:59 idő 1080p50 28mbps-el is. A fene tudja, hogy a színbeállítások, IS, vagy épp a rajta lévő obi is számíthat, de talán a mozdulatlan kép a legtöbbet. Ebből arra következtetek, hogy elképzelhető, hogy nem is a szenzor melegszik túl, hanem a feldolgozó proci.
Mp4-ben mingid végig tud menni. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2045 üzenetére
Na ez új, hogy a 16-50-nél már kötelező a torzításkorrekció.
Nálam még a régebbi ACR 6.7 verzió van fent, az a nekem rendelkezésre álló cuccok esetén nem alkalmazza automatikusan az optikai korrekciókat, illetve a korrekció kézzel finomhangolható, ha mégis használni akarom. A 16-50-et meg eleve nem is ismeri lévén a kiadásakor ez az obi még nem létezett, így csak manual obi korrekció érhető el. A lényeg, hogy nálam úgy működik ahogy te az alpha slt-nél írtad, csak a jpg-re hat.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Boolash #2051 üzenetére
5n-t újonnan már nem valószínű, hogy be tudsz szerezni, mivel már kb fél éve nem gyártják, az utódja az 5r. Ahol azt írják, hogy 5n van készleten az egyáltalán nem biztos, hogy szállítani is tudnak belőle, ismerjük a webshop-okat. Szóval 5n esetében ésszerű vonalon haladva marad a használt, vagy az új f3, amivel szembe állítod. Arra felhívnám a figyelmedet, hogy az 5n egyáltalán nem profi gép, viszont van az f3-hoz képest olyan képessége, ami miatt kívánatosabb attól.
Neked kell eldöntened, hogy mire van szükséged. Ha valóban sokat akarsz fotózni akkor nem biztos, hogy értelme van most spórolni és f3-at venni, majd fél év múlva csorgatni a nyáladat, hogy kéne egy gép az 5-ös vonalból és buktával gépet váltani. Ha nem érdekel ennyire a fotózás/videózás, akkor viszont valóban fölösleges drágább gép felé menni, egy f3 is bőségesen kielégíti a legtöbb embert, főleg a képminősége.Amivel az 5n több mint az f3:
- fém váz
- érintőképernyő (jól jön AF pont választáshoz)
- van rajta igazi iso 100 (f3 esetében iso 200-az induló) ami szabadtéren és fényerős obik esetén is jól jön,a legnagyobb iso-ban is van különbség, de az kevésbé fontos
- AVCHD 2 videó felvétel, tehát az 5n tud 1080/50p videót felvenni
- videó indítható PASM módokban és felvétel közben is állítható az összes expozíciós paraméter, expó korrekció és iso is.
- 10 fps sorozat (bár ez nem hiszem, hogy sokakat érint)Az 5n eleve úgy vonult be a köztudatba, hogy egy nagyon tuti videós gép.
Innen rajtad áll, hogy ezek érdekelnek-e. -
sebgutkopf
őstag
válasz Drótszamár #2053 üzenetére
Szerintem van csak épp lehet, hogy egy másodpercig se tudja tartani a 10 fps-t csak amíg a puffer betelik.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2056 üzenetére
Nekem folyamatosan az az érzésem, hogy nem megfelelően van a két vonal elválasztva egymástól. A 3-asok tudása jellemzően pont fájó dolgokban van megvágva. Illetve ott van folyamatosan az a szorongatás, hogy a 3-asoknak is fejlődnie kell, hogy helye maradjon a piacon, így hátulról nyomja a konkurencia, felülről pedig ott van az 5-ös széria, amit nem érhet utol.
Talán, ha külsőre kevésbé hasonlítana az 5-ösre és eleve méretben, felhasználásban valami más célközönséget keresnének neki, akkor érdekesebb lehetne. Az iso 200 az szerintem nettó baromság, amikor a szenzorról tudjuk, hogy tudja a 100-at és nem csökkentett dinamikával.
Az 5r és 3n talán már jobban elválnak egymástól, mint korábban az 5n vs f3. -
sebgutkopf
őstag
válasz mik-oca #2063 üzenetére
Nekem első nexemen először nem volt fólia és a kijelzőről úgy 9 hónap elteltével elkezdett kopni a tükröződésmentes réteg először a sarkoknál, majd mindenhol. Nem volt karcos, de nagyon ronda lett a helyenként fényesedő kijelző. Végül gariban javították. Hasonló esetről mások is beszámoltak, tehát nem egyedi probléma volt. Az 5n-nél a megvásárlást követően már rögtön feltettem egy fóliát nem kockáztattam. Ahogy olvastam ezzel is lehet úgy járni.
Szóval érdemes fóliát rakni rá és nem a karcok miatt. Hogy milyet az mindegy, ami rámegy. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2087 üzenetére
Az első hajlam valóban igaz. Egy videó AF algoritmus igazán lehetne úgy megírva, hogy eleve egy közelebbi tartományból (de azért ne az obi min tárgytávolságától) kezdjen a gép élességet keresgélni és ne a végtelen felől induljon.
Utcán, ha mozog a téma (forgalom), akkor azt valóban megpróbálja követni az AF. Egyelőre valóban a manual erre a spéci esetre a megoldás. Valószínűleg objektívtől is függ, nem egyformán kezeli őket a gép. Simán el tudom képzelni, hogy a pd af ezen is javít valamennyit, de ezt majd megmondják, akiknek van. -
sebgutkopf
őstag
Ja mit szóltok hozzá, hogy jövőre úgy tűnik a sony megszünteti az SLT formulát és az A mount-os vázakból is teljesen eltűnik a tükör.
Számomra kézenfekvő a kérdés, hogy mennyi idő múlva futtatják ki teljesen az A mount-ot?
Hosszabb távon nincs értelme kétféle bajonettre obikat tervezni. A váz méret se lehet indok, mert E-mount-al is lehet dslr kinézetű vázat gyártani, tehát felhasználási terület miatt se kéne fenntartani két platformot. Az összes obit át kéne hozni E-re és kész, formában meg lehetne kis nex és profi dsrl like nex. Régi obik meg simán adapterezhetők a kis és nagy nexekre, úgyis jön valami nagyon szuper a mostanit agyonverő szenzor pd af. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2098 üzenetére
Egy értelmes koncepcióval neked se kéne aggódnod. Mivel a féligáteresztő tükröt elhagyják, ennek feltétele, hogy a szenzoron lévő pd af elérje azt a tudást, ami egy dlsr/slt váztól elvár az ember. Ebből logikusan következik, hogy a pd af-es obik támogatása semmilyen gondot nem okozhat. Az meg, hogy egy dlsr like váz milyen bajonettes az tök mindegy, ha a kívánt obi funkcióveszteség nélkül felcsavarható rá.
Egy kérdés maradt csak nyitva, hogy az alfákban a vázban van a képstabi, a nex esetében meg az obiban. Viszont egy nagyobb méretű váz esetén, ha az e-mount-os is nem mondhatják, hogy nem fér bele a vázba a stabi. Technikai szinten szerintem annak átörökítése is megoldható kéne legyen.
-
sebgutkopf
őstag
A két gép képességeit félretéve nekem ott nem kerek a sztori, hogy az em5 az az oly csúcsgépe, míg a nex6 nem a sony csúcs gépe, az a nex7. Tehát egy csúcs gépet egy másodhegedűshöz hasonlítunk, ami nem mellesleg elég jól szerepel a piacon, valószínűleg ezért került megemlítésre.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2119 üzenetére
Megnyugtató, hogy neked is megüti a szintet mind a két obi. Bár a zeiss-el kapcsolatban nem voltak kétségeim.
Elsőre érdekesnek tűnik most a 35-ös helyzete, hogy jön a zeiss 32/1,8. Viszont én arra jutottam, hogy nem biztos, hogy egymás konkurensei lennének, illetve nekem úgy tűnik nem éri meg a felárat. Egyrészt zeiss obiban nincs stabi, míg a sony-ban van, igaz jobb valamivel a képe, de a 35-ös ettől még remekül tud. Amit láttam a zeiss-től azon is láttam CA-t nyitva, talán nem annyit mint a 35-ös, de látható. Több mint dupla áron nem igazán ingerel a cserére.
-
sebgutkopf
őstag
Korábban ebben a topicban elég részletesen két részben bemutattam a 35-öst minden erényével és gyengéjét se hallgattam el.
A végtelen nyitott rekeszt viszont még nem igazán próbáltam, mivel ott úgy sincs dof játék mindig 5,6-ra rekeszeltem, ahol a legpengébben rajzol. Ahol meg kellett a fényerő (zárttér), ott meg nem a végtelen a téma).Valóban igaz, hogy mióta sony szenzorokat pakol az oly a gépeibe, a zaj és dinamika már nem lehet kifogás, nem látványos a különbség. Ami megmarad az a szenzor méret miatti szűkebb dof lehetősége a nex-nek.
-
sebgutkopf
őstag
Amit linkeltél ez viszonylag könnyű helyzetnek tűnik, lévén a téma a kép közepén van a szélére és főleg a sarkokban nincs értékes tartalom. Illetve a téma távolsága elég közeli ahhoz, hogy leváljon a háttérről.
Egy ilyen szituban azt leszámítva, hogy nem 1,4-es az obi mint a képen, hanem "csak" 1,8 a "célszemély" élességével nem lenne probléma. Szabad téren ilyen fényviszonyok között még nem próbáltam, de itt a jó idő biztos elő fog fordulni és akkor kiderül, hogy tud-e ennyire éles lenni nyitva mint a fuji. Ha nem használunk korrekciókat, akkor ami észrevehető lenne az a sarkokban a vinnyettálás, illetve a teljesen nyitva ehhez a képhez hasonlóan az élességtartományon kívül kék CA. Ezen a képen inkább kékes/zöldes a CA (hasonló az 50/1,8-hoz a színe), míg a 35-ös CA-ja ettől kékesebb színű a háttérben.Nyáron biztosan lesz majd hasonló kivágású képem. Majd megmutatom és az többet ér száz szónál.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2129 üzenetére
Annyit hozzáteszek, hogy az obi hiba korrekciók azok a videóra is hatással lesznek. Tehát szerintem a CA korrekciót érdemes bekapcsolva tartani, míg a másik kettőt én mellőzöm.
A zaj ügyben szerintem még az alacsony is sok, tehát mindenképpen az mint a normál. A hosszú zajcsökkentés meg valóban mindegy kivéve, ha villámfotózik az ember vagy csillagvándorlást fotóz, mert akkor szigorúan ki kell kapcsolni, hogy azonnal lőhető legyen a következő kép. Az 5n zaja úgyis olyan alacsony hogy mindegy. Ha valami lenne, akkor azt az LR úgy is kiszedi.
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #2131 üzenetére
Először is ne felejtsd át magát a vegas projektet átállítani 50p-re. A renderelésnél szerintem fölösleges 28mbps-ben menteni a kimenetet, mert a pc-n lévő codec úgyis másként fog dolgozni (nagyobb hatékonysággal az erősebb hw miatt és ugye nem kell real time dolgoznia) mint a nex.
Van sony avc és wmv-re is 50p render template-em. Mailben el tudom küldeni (a címed nem publikus).
-
sebgutkopf
őstag
Na ezen lehidaltam. [link]
Ment róla már korábban a rizsa, de nem hittem el. Óriási nyereség ez a nex rendszernek! -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2146 üzenetére
Melyik 18-200-at vetted az első kiadást, vagy a kicsit kisebb méretű LE feketékből?
Mostanában elég sok volt eladó ilyenekből. Feltételezem, hogy nem a rajza miatt, hanem a méret és fényerő az, ami eladás felé terelhetett embereket. Ha könnyebb lenne, akkor ráragasztva egy nex-re abszolút egy obis szett. -
sebgutkopf
őstag
Csak megerősíteni tudom az előttem szólókat. Tehát ha a képminőség a fő szempont akkor a nex bizony a szenzora miatt többet és jobbat tud az 1100d-nél. Ma a legjobb aps-c szenzorokat a sony gyártja, amivel a canon már egy ideje nem tud lépést tartani.
Ennek ellenére és azt mondom, hogy ne a szenzor legyen a döntő, hanem az, hogy mire van szükséged.Egyáltalán mit akarsz fotózni? Mik a fotózási szokásaid?
Ha ezekre válaszolsz, akkor már el fog dőlni, hogy szükséged van-e egy dslr-re, vagy örömmel fogsz használni egy eleve számodra szimpatikus nex-et.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2154 üzenetére
Az elsőnél talán azért furább mert vastagabb a tubis mint az LE, ami a karcsó vázakon főleg feketében kevésbé furán néz ki. Igazából kitekerve nagyon brutális a látvány.
Lassan azon leszel meglőve, ha mész nyaralni mit vigyél magaddal az alfát vagy a nex-et. Ha klasszikus nappali készítendő témákkal tűzdelt nyaralásra mész akkor az 5n + 18-200 egyedül lefedi az egész utat. Itthon általában a mérete miatt eléggé szokás lehurrogni én is ellenállok, de amikor külföldön járok mindig meglepődöm, hogy hány turista kezében látni az obin egy-egy kisebb nex vázzal. Szóval veszik. -
sebgutkopf
őstag
A szebb színeket, vagy mikrokontrasztot valóban hozza a tuit.
Viszont a pados képeknél nekem valami nem teljesen kerek. Egy dolog, hogy a 35-ösnek sokkal szebb és lágyabb a bokeh-je, de nekem úgy is tűnik mintha az élesség tartomány és szűkebb lenne, vagy legalábbis hamarabb kezd lágyulni a háttér. Az a 3mm gyujtótáv különbség nem hinném, hogy ennyit számítana. Biztos, hogy egy síkban az élesség mind a két képen?
A 24-esnek nem ilyen a háttérmosása, az finoman dolgozik.
Egy szó mint száz nem cserélem a 35-öst a 32-esre, marad Azért jó az az IS videózásnál nagyon. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2162 üzenetére
Ha a legrosszabb helyzetet feltételezzük, amikor legtágabb rekeszen a lehető legkedvezőtlenebb fényviszonyok/kontraszt mellett fotózol és az élesség tartományon kívüli erős CA jelentkezik, azt ACR sem tudja eltüntetni. Szerintem ez nem objektív függő, más fényerős obitól is látni hasonló, van az a mértékű és fajta CA, amit feldolgozás során sem lehet látványosan javítani. Nekem még ACR-ből a 6.7-es, ami az LR 3-as motorral egyezik meg. Azt nem tudom, hogy CA kezelésben többet tud-e az újabb LR4 és ACR 7.x
Telejsen egyetértek, hogy 35 mm környékén mind sony mind fuji vonalon van saját olcsóbb és elég jó megoldás ahhoz, hogy nem kell feltétlen felfelé kacsintgatni.
A 12-es zeiss az érdekesebb. Egyrészt ebben a látószögben nem igazán van vetélytárs, másrészt egy ilyen látószöget igazán jól megcsinálni nem evidens, és eleve egy drágább kategória. Ott több vevőt találhat a zeiss.
-
sebgutkopf
őstag
Az élesebb - lágyabb obi képének viszonya sötétben nyilván úgy van ahogy írod. Viszont a kevés fényes fotózáskor belép az az aprócska előnye a 35/1,8-nak, hogy van benne IS. Akármilyen éles is a zeiss, kevés fényeben akár 1/60 záridőnél is a stabis obi képe lesz az élesebb (kivéve állvány). Videózásnál pedig brutális a különbség, mennyivel nyugodtabb képet ad a stabis obi, szinte sétálni is lehet vele.
Videónál saját tapasztalom az, hogy hiába nagyobb látószög a 24-es zeiss mint a 35-ös és elvileg könnyebb megtartani, de ha nem állványról videózom, akkor apró fogásváltásnál is nem kívánt belengéseket produkál az ember keze, ami látszik a felvételen, míg a 35-ös ami látószöge miatt elvileg érzékenyebb, jóval stabilabb képet ad. Ez beltérben jóval feltűnőbb természetesen. Szóval stabi nélkül videózáshoz biztos kéz és nagy körültekintés kell. -
sebgutkopf
őstag
Ugyan nex-es vagyok, de kívülről nézve a felhasználási célt és a kiválló 45-ös beszerzési szándékodat azt mondom, hogy ne vegyél nex-et. Ha portrézni akarsz az alany mindenképpen türelmetlen lesz, amire a legjobb megoldás egy kiváló AF-es porté obi. A 45-ös személyében pedig ezzel rendelkezni is fogsz. Megléte után nem látom semmi értelmét manuális dolgokkal vacakolni, amikor a 45-ös élesebb, és az AF miatt gyorsabb is lesz. Minek azon aggódni, hogy vajon jó helyen van-e az élesség, ha pár tized másodperc alatt a 45-östől ezt közel 100% biztonsággal megkapod?
Azzal, hogy lassan minden szükséges tartományban vannak rendszerobik a milc gépekre szerintem egyre jobban értelmüket veszíti a manuálozás. Persze jó "játék", de itt a játékon van a hangsúly. Éles helyzetben, amikor nem lehet ismételni szerintem nem éri meg kockáztatni és eljátszani a lehetőséget.
-
sebgutkopf
őstag
DSLR-t valahogy sokkal stabilabban tudtam tartani. Ezekkel a milc-ekkel nehezebb. Egész pontosan hanyagabb az ember és jobban rá kell koncentrálni a gép megtartására, különben elnagyvonalúskodom.
Meg van különbség az éles és a tűéles között és míg mások bizonyos képeket élesnek fogadnak el, azt én nem fogadom el. A tű éles képekhez igazából kell egy 1/100 záridő minimum, ami 100%-os megbízhatóságot ad.
Tehát stabi nem stabis obánál pont annyi lesz a különbség, hogy a stabis tű éles lehet, míg a stabi nélküli "csak" éles, vagy picit lágy. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #2192 üzenetére
Ez csak bejelentés. Abból mire objektív lesz a kezünkben Magyarországon szerintem szokás szerint januárt fogunk már írni. Tulajdonképpen szinte mindegy, hogy most vagy ősszel teszik a papírra az elérhetőség elég jól belőhető.
Csak a 7-es utódjáról beszélnek. A 6 még mindig elég frissnek hat. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2194 üzenetére
Velem együtt már két vevőjelölt van arra G zoom-ra.
Múlt héten eszembe jutott, hogy akkor tudtam volna használni a 18-200-at olyan nem sajnálom olcsó obinak, ahová egy későbbi G zoom-ot sajnálnék a körülmények miatt. Porban és napfényben videózni bőven jó lehet és kellő rugalmasságot ad.
Te milyen alkalmakkor veted be a 18-200-at? -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2198 üzenetére
Én is a 16-80-nak (vagy ahogy felröppent már 16-70) örülnék jobban. A hosszabb vég talán többet számítana az általános használatra. Amikor meg fényerő kell, arra már van 3 db 1,8-as fényerejű fixem, azokkal úgyse veheti fel a versenyt egy 16-50/2,8.
Nyáron, amikor nyaralni megy az ember nem nagy gond, ha sötét az obi. Napfényben úgyis iso 100 + f8-on lő az ember. Néhány fényerős obinál egye fene f5,6, mert ott a legpengébb.
Érdekes, hogy mennyit idegenkedtem régen a fixekkel kapcsolatban. Most úgy mentem el, hogy vittem a 18-55-öt a rally videózására nem sajnálom obinak (igaz bezacskóztam a gépet és obit a por ellen), illetve a 24-es zeisst minden másra. Ismét azt jött le, hogy a kis városokban, tengerparton elsétálva és fotózva simán tudtam a 24-essel gondolkozni, nem jutott eszembe, hogy most hű de más kéne. Ahol kapásból nem volt jó a képkivágás ott minimális lábzoom-al meg tudtam oldani és hely is volt rá. Szóval kellemes meglepetés.
Ezt az összeállítást próbának is szántam a következő utamra szintén a 24 és 18-55 volt tervezve több obit nem akarok vinni. Tulajdonképpen úgy vagyok vele, hogy ha valamihez nagyon nem jó a 24-es, akkor egy általános végső megoldás a zoom, ha épp 18 vagy 55 mm kéne (mintha 2 fixet vinnék 1 obi bőrében helytakarékosan).Viszont a G-s zoom már erősen esélyes arra, hogy azt egyedüli obiként a gépen simán elmennék szinte bárhová. Azért egy fényerős fixet betennék mellé is a ki tudja miért, viszont oda már lehet a 35-öst párosítanám.
-
sebgutkopf
őstag
On topic mű, nex-el rögzítettem és szintén sony programmal vágtam:
[link]
A teljes renderelt minőség persze sokkal jobb, de ahhoz buta a youtube, hogy az 1080p50-et tárolja és meg is tudja jeleníteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz gcsikos #2206 üzenetére
Ehhez a videóhoz is van közöd? Nagyon jó! Ebből is tanultam sokat.
Egyrészt, hogy ugyan már én is csináltam, hogy nem csak a rally-t tettem bele, de ez a klipp bebizonyította, hogy még több a rallyt körülövező jellegzetességet lehet berakni az anyagba és működik és még most kissé félősen keveset vettem fel egyéb anyagot. Illetve nagyon jól ki lettek ragadva a leglátványosabb pillanatok, a lassított vizes részek, a tempónál videózás alatt is svenkelés hatását adó hosszabb záridő...
Magával ragadó. -
sebgutkopf
őstag
A válasz igen és nem.
Egyrészt a gép 25p melletti 24mbps tud, míg 50p esetén 28 mbps a bitráta, tehát egy képkockára több adat jut a 25p felvétel esetében. Tehát mint nyersanyag a 25p képei részletesebbek lehetnek, viszont a mozgás sose lehet olyan folyamatos és a szem bizony szereti a folyamatosabb mozgás élményt. A youtube sajnos az 50p-vel nem tud mit kezdeni. Hiába rögzítetted 50p-vel az anyagot azt átkonvertálja 25p-re. Te otthon meg tudod nézni az eredeti felvételt, ahogy a rallyról is csak én látom az eredeti rendert a youtube-ra én egy eleve butított felbontást és fps verziót tettem fel.
Viszont árnyalnám a képet néhány dologgal. A képi élményt nagyban befolyásolja hogyan kezelted a renderelés során a képet (színek, kontraszt, dinamika átfogás beállítása, fehéregyensúly, élesítés stb...).
Illetve a legvégső lépés a kódolás. Nagyon nem mindegy milyen algoritmussal milyen bitrátán kódolsz. Vannak hatékonyabb és kevésbé hatékony kódolások.
Sokszor lepődöm meg azon, hogy full hd filmek hogy a fenébe tudnak olyan részletgazdag képet adni sok esetben 4-5, de max 9 mbps bitrátákkal? Nem fér a fejembe. Mivel a felbontásban nincs különbség csak a képkocka duplázódik lényegében amit otthon "mozi" minőségnek élünk meg a nagy lcd tv-ken 50p-ben is elégnek kéne lennie 10-18 mbps-nek. Ehhez képest nekünk rendelkezésre áll 28.Szóval én azt javaslom, hogy a képkockaszámot a témádtól függően válaszd meg, hogy mennyi a mozgás a képen. Nekem többnyire nem kérdés 50p és kész. Utána pedig ki kell tapasztalni az utómunkázást, akár csak a fotózásnál és végül a kódolási beállításokban is el kell kissé mélyülni.
-
sebgutkopf
őstag
Észrevehető hibát valóban nem valószínű, hogy okozna. Elvi síkon ugyan van hatása lévén a lencse azon része képi torzítást okozhat, amit viszont nehéz és ritkán lehet tetten érni.
Az viszont egy más kérdés, hogy ha újonnan vetted, akkor szerintem jogos lehet azon elvárásod, hogy egy kifogástalan fizikai és esztétikai állapotú terméket szeretnél a pénzedért kapni. A buborékra pedig egyik boltos se mondhatja, hogy azt te tetted bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest