- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Ezt, hogyan gondolod? Elég eltérő látószögekről van szó, azonos tématávolság esetén nyilván teljesen más kompozíciót ad a 3 obi. Mondjuk feltételezem, hogy a 18-55 az 55-ös végén hasonló látószöget produkál mint az 50-es fix, de az 50-esnek szebb a bokehje és élesebbnek várnám, illetve ha a nagyobb fényerőt kihasználjuk, akkor kisebb dof stb...
Vagy az érdekel, hogy a 16mm-be mennyivel fér be több mint a 18-ba?
-
sebgutkopf
őstag
Látószög összehasonlítást könnyen csinálok neked otthon állványról akár a szobában. A nagyobb látószög beltérben tud pont a legjobban jönni, illetve városi épület fotóknál.
A nagy látószögeknél háttérmosásról többnyire nincs értelme beszélni, lévén ha a témád nem 1m-en belül van, akkor onnantól szinte minden éles, szinte akármilyen rekeszen. Az alap összefüggés, hogy minél nagyobb a látószög annál nagyobb az élességi tartomány, ha adott rekesz mellett nézzük.
Közelebbi témánál alapvetően szerintem egész tűrhetően mosnak, lévén lekerekített lamellák vannak mindegyikben, illetve videóra is optimalizált obikról van szó, ott meg nem mindegy.
Azért 18-55 nyilván szebben csinálja, de egy profi üveg bekeh-jét nyilván nem tudja. -
sebgutkopf
őstag
Ma a szenzorok már olyan szintű felbontást produkálnak, hogy azt az objektívek nem tudják maradéktalanul kihasználni. Ezért az objektív felbontása meghatározza, hogy mennyire lesz éles a kép, mennyire részletgazdag. Ráadásul az objektív felbontása eltérő a kép különböző területein, sőt ez változik is a rekesz értékétől függően, zoom objektív esetén pedig még a gyujtótávolság függvényében is eltérő.
Lényegében áhítozunk éles és részletgazdag képet produkáló obik iránt, amelyek minél többet ki tudnak a szenzorból. Hiába van egy nagy felbontású szenzor, ha egy homályos életlen képet vetít rá az obi, illetve ha az obi felbontása jelentősen elmarad a szenzor képességétől. Különösen kényes pontok a kép szélei illetve az extrém sarkok, ahol az obik közel se tudnak úgy rajzolni mint a kép közepén. Ez sokszor igen látványos éles a kép közepe és egyesek szerint lágy, én azt mondanám rosszabb obi esetén simán életlen a kép széle. Ez az objektív hibája.
Persze létezik saroktól sarokig éles obi, de annak az árcédulája 500k környékén mutogatja magát. Az összes többi mind kompromisszum. -
sebgutkopf
őstag
válasz vacsigusz #579 üzenetére
Tudod te is, hogy van aki el akarja adni a használt cuccát, valaki pedig csak hirdetni akarja.
A 155-ös csak váz pedig nyilván ebbe az utóbbi kategóriába tartozik, nem akarja eladni. Az itthoni használt piacra inkább az a jellemző, hogy 5n eleve nem igazán van eladó, lévén akinek megvan az örül neki, még viszonylag új készülék és olyan sokat nem hoztak be belőle az országba, hogy olyan emberből is sok megvegye, aki végül nem akarja megtartani. Ha lesz utód, akkor lesz eladó 5n. Addig az adja el, aki a nex rendszert le akarja másra cserélni. Kis ország kis piaccal és még kisebb használt piaccal vagyunk.
-
sebgutkopf
őstag
Elég egyszerű a válasz. Ha rázom zörög, ha nem rázom nem zörög. Stabil képet produkáló pásztázás közben nincs zörgés, ha zörög az mondhatni azt jelenti, hogy a kép is túl kapkodós lesz. Jelzi az operatőr hibát.
Rióba pont a zörgőset kell vinni, akkor legalább alapból megvan a karneváli hangulat a felvételeken
-
sebgutkopf
őstag
Végre kiderült hol van Tulku exgépe.
Még annyival kiegészíteném, hogy az ilyen tengerpart és szép környezetben én a klipp alá eleve zenét szoktam rakni és az eredeti hangot se mindig hagyom meg csak akkor, ha valóban szorosan kapcsolódik az élményhez a hanghatás azt alatta meghagyom.
Csináltam karácsonykor izgő mozgó gyerekekről családi videót, semmi zörgés a hangban, vagy ahol talán lehetett (már nem emlékszem rá) amikor fogást váltottam a gépen az mozgott össze vissza és az ilyen részt a nyugtalan kép miatt úgyis ki kellett vágni.Egyébként tényleg nagyon ritkán van szükség az eredeti hangra.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Csináltam már néhány nyaralós klippet, nekem az vált be, hogy a felvett anyagot úgy megvágom, hogy lehetőleg 6-10 percnél ne legyen hosszabb, mert akkor már úgy se nézi vissza az ember olyan szívesen és ha másoknak mutogatod többet nem ülnek végig. Ez pedig lényegében rövid pörgős snitteket jelent, általában zenével alatta.
A videó képminősége viszont jelentős mértékben túlmutat a full hd videókamerákon, még a 3ccd-seken is. Eleve az avchd miatt a max bitráta jóval magasabb, tud 50p-t nem csak 50i-t és a nagy szenzor dinamika tartománya összemérhetetlenül nagyobb mint a kis kamera szenzoroké. Ez pedig pont nyaraláskor napsütésben jön jól, hogy egyszerűen nem ég be a képen minden csak azért mert süt a nap. Sötétben a nagy szenzor zajban van előnyben a mini kamerákhoz képest. Szóval szerintem sokkal jobb és jövőbe mutató mint egy videó kamera.
Persze arra nem való, hogy nonstop 4 órás felvételt készíts vele, az a videókamera területe továbbra is. -
sebgutkopf
őstag
Már van egy nagyjából beállított procedúrám, ami nem szentírás, néha én se tartom be, de nagyjából így néz ki:
1. átnézem a fájlokat, hogy egyáltalán melyikekben van olyan tartalom, ami belekerülhet az anyagba, ezeket egy külön könyvtárba mozgatom, vagy a többit törlöm élből.
2. a használható videó részeket témánként rendezem olyan csokorba, amelyeket lényegében egy blokkba akarok rakni, így ennek megfelelően módosítom a fájlneveket
3. meghatározom az események sorrendjét
4. a sorrendnek megfelelően elkezdem bepakolgatni a videókat a szerkesztőbe, és amint egyet barakok azt lehet több részre darabolom, beállítom a snitt elejét, végét. Ami korábban 1 db 3 perces fájl volt, abból itt lehet, hogy marad 5 db 8 másodperces snitt. Így végigmegyek az anyagon
5. Ha túl hosszú az anyag, akkor a megvágott anyagban keresem azokat a részeket, amik nem feltétlen olyan érdekesek, vagy fölöslegesen túl hosszúra hagytam volna és lehet rövidebbre vágni.
6. Zenét keresek az anyaghoz hangulatnak megfelelőt, nyilván többfélét.
7. Igyekszem a zenével összhangba hozni a képet, ha kell ilyenkor egyes jeleneteket, vagy jelenet csoportokat akár át is rendezek.
8. Hangkeverést beállítom
9. Videó effektezése, színkorrekciók stb...
10. Keverések ellenőrzése, ha van benne hiba javítás
11. Rövid 10-20 másodperces részen próba renderelés, hogy lássam a végeredményt.
12 Ha átment akkor jöhet a végső renderelés.Ezt egy ültő helyben nem szoktam megcsinálni, több nekiülés több nap alatt. Egyszerűbb anyag esetén persze nem ilyen hosszadalmas. Akkor csak vágok, effektezek és renderelek.
-
sebgutkopf
őstag
Erre relatív egyszer a válasz. Az la-ea1 az helyből felejtős, az AF vele valami iszonyat lassú, inkább rekeszállítás ami hasznos funkciója.
Az la-ea2 viszont a nex vázat pont olyan képességű géppé alakátja mint bármely sony SLT váz, mondjuk a szenzorodnak megfelelő tehát A57, vagy épp A77 képminőségét kapod. Az AF pedig az adapter miatt értelem szerűen rendben lesz, illetve a vázban lévő AF finomhangolást használni lehet, hogy pontos legyen az adott obival.Egy ideig én is gondolkoztam az la-ea2 megvételén, sőt néha most is eszembe jut. Egyedül az tántorít el, hogy eleve nem kicsi az adapter meg az alfa obikkal még nagyobb és akkor a nex platform kis méretének a poénját rontom el. Funkcionálisan viszont nem ront semmi, sőt.
-
sebgutkopf
őstag
A méret miatt viszont én nem ugrok rá az alfa obikra se az adapterre.
Úgy néz ki a sony-t ismét meglepetésként érte, hogy mekkora a kereslet a dedikált nex obikra és egyszerűen nem tudnak eleget gyáratni se az 50/1,8-ból se a zeiss 24-esből. Ebből pedig elég egyértelmű, hogy mire van igény és mit tudnak nagy mennyiségben eladni. Úgy néz ki kénytelenek belátni, hogy az obi gyártó kapacitást bővíteni kell.Ebbe az irányba mutat az is, hogy a sony álláspontja szerint a jövő a tükör nélküli gépeké. Lényegében már nem kapható egy reflekszes gépe se (levette a palettáról) és csak slt illetve nex modellek maradtak. Jön lassan valami full frame gép is kérdés slt vagy féligáteresztő tükör nélkül. Ha ezt a vonalat nézzük, akkor pedig kénytelen lesz a sony a nex-et mint a jövőt rendszerként kezelni. Mikortól teszik meg ezt az egy jó kérdés. Ha sokáig várnak csak jól tökönszúrják magukat.
-
sebgutkopf
őstag
Korábban már írtam, hogy amilyen obira igazából vágyom azt jelenleg egyik rendszer se nyújtja az mft sem. Így mindenképpen várnom kell lévén hiányban élek. Akkor pedig akár azt is lehetne mondani, hogy tök mindegy melyik rendszerben várok, ha egyik helyen sincs.
Mondhatnám azt, hogy majd jön a pana 12-35 f2,8 viszont annak sejthető az ára is, illetve a bejelentés és kaphatóság téren úgy néz ki a pana se lesz jobb a sony-nál. Hiába jelenti be a pana mondjuk 2 hónap múlva hivatalosan az obit és árát, ha a boltba kerülés ott is újabb fél év, vagy 8 hónap (még karácsonyra se lesz itt). Az oly 12-50-et meg hagyjuk a bányában a fényerejével együtt. Ráadásul mft fronton még ígéret sincs olyan obira ami érdekelne.Elmehet mindhárom gyártó a francba!
Egyébként, ha az la-ea2-ből lenne olyan verzió, amiből kihagynák a csavarhúzót, akkor oldalra sokkal kisebb lenne, nem lógni ki az 5n síkjából csak lefelé és máris máshogy néznék rá. Úgyse akarnék af nélküli csavarhúzós obit tenni rá csak ssm motorosat.
-
sebgutkopf
őstag
Ebben is van valami.
Ellenérvnek: a zeissben sincs optikai stabi, sokkal kevesebb alkatrészből áll, a munka dokumentált, lényegében annak a néhány lencsék gyártása a legnagyobb költség, meg az összeszerelő szakember bére. A benne lévő elektronika tudása és bonyolultsága közelébe sincs akár egy c3-hoz képest, nincs benne se nagy méretű cmos szenzor, se nagyméretű dönthető tft, se feldolgozó proci, se akkumulátor, se töltő a csomagban. Feltételezem, hogy egy váznál se annyira mindegy, hogy a bajonett-szenzor távolság megfelelő-e. Mégis a 24-es obi 2,5x annyiba kerül mint egy c3.
Nálam az tűnik racionálisnak, hogy a 24-es zeiss gyártása bőséges hasznot foglal magában, ahogy minden felső kategóriás obi. Az 50-es helyzete érdekesebb és talán kevésbé egyértelmű. Abban már van optikai stabi és kevesebb mint 1/3-ába kerül a zeissnek. Ez már elég nagyságrendi különbség. Viszont mivel "olcsó" obi, ezt biztosan nem japánban gyártják, olcsóbb ember szereli össze kisebb tudással, kevesebb ellenőrzésen megy át és a lencséket se olyan drágán munkálják meg.
Ehhez képest az filléres obikra vágyók még így is fikázzák, hogy milyen drága, max elviselhető, nem egy forradalmi konstrukció. Pedig van benne stabi, szerintem meg elfogadható az ára.Ezt lehet csak a cég önköltségszámításánál mondják meg melyiken több a haszon.
-
sebgutkopf
őstag
Csillag fotóban Madgie a szaki, ő gyakorolja a dolgot rendszeresen.
Saját kútfőből én két verziót próbálnék meg, az tuti, hogy MF:
1. simán belenagyítóssal mf-ben élesre állítani a csillagon.
2. egy távoli földi objektumon élesre állítani, mint ház, fa, utcai lámpa stb... akkor már megvan a hiperfokális távolság és minden éles lesz. -
sebgutkopf
őstag
válasz 7H1Kkgabris #649 üzenetére
Jó ajánlat!
-
sebgutkopf
őstag
válasz 7H1Kkgabris #652 üzenetére
Válam vegas pro 11 fut (természetesen 64 bites). Amikor elkezdtem az avchd 2-vel szenvedni már annak is örültem, amikor végre a 11-es vegas megjelent és néhány codec-nél beállíthatóvá vált az 50p (double pal). A fájlkiterjesztéssel szerintem nem érdemes vacakolni. Tök mindegy mi a lényeg, hogy a vegas először úgyis renderel, majd újrakódolja az egészet. Ha mp4-et választasz, akkor azok lényegében h264 kódolásúak lesznek, míg az m2ts-nél mpeg2 alapú a kódolás.
Az azonban fontos, hogy egy számítógép nagy számolókapacitással, ráadásul nem kell real time renderelnie és kódolnia jóval pontosabban és méret optimalizáltabban tud dolgozni mint a gép felvételkor.Alapvetően 2 féle kódolást használok:
1. leggyakrabban wmv 20mbps 50p
2. sony avchd mp4-be 24 mbps 50pEgyébként képminőségre a kettő között nem látni különbséget, viszont a wmv-t jobban szereti az asus r1 media playerem, míg az mp4 a gyengébb pc-ket és a legtöbb lejátszót megizzasztja.
-
sebgutkopf
őstag
Attól félek én is, hogy el akarnák engedni a felét. Örülhetek, ha végre megkapom.
Az volt a kemény, amikor az amazonon sokan előrendelték az obit, majd amikor januárban kiderült, hogy fingjuk sincs mikor lesz, akkor az amazon az összes előrendelést visszamondta. Sokan lestek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz 7H1Kkgabris #658 üzenetére
Saját magam csináltam őket :-)
Ha érdekel dobj privátban egy e-mail címet és elküldöm neked, aztán csak bemásolod a helyére és kész. -
sebgutkopf
őstag
válasz 7H1Kkgabris #660 üzenetére
Ha vegasban utómunkázol érdemes effektezni is az anyagot és még jobb lesz az eredmény. Tv-n pedig lehengerlő. A camcorderhez képest azt is észre veheted napos időben, hogy ahol a camcorder képén a világos részek beégnek ott az 5n még vidáman értékes képrészleteket rögzít. Sokkal jobb a nagyobb szenzor dinamikatartománya.
-
sebgutkopf
őstag
Mi a csuda! El akarod hagyni a premiert?
Jellemzően, gamma, kontraszt, szín, levels és fény effekteket használok, de szoktam pakolni élesítést, zajszűrést ha kell (na az brutál belassítja a renderelést), hasznos a fill light is.
A legújabb update óta végre rendesen tudja használni az amd hd7xxx szériás gpu-kat is, ami tud pörgetni a tempón. A rok ramot meg ez is imádja. -
sebgutkopf
őstag
Még sok sok évvel ezelőtt, amikor kaptam egy más által felvett nekem fontos anyagot, és össze kellett volna vágni és effektezni, minden videós rutin nélkül megpróbálkoztam a premierrel. Azóta biztos sokat fejlődött, de akkor azon vágódtam hanyatt, hogy a program kezelése nem adta magát, tudtam hogy a program tudja, amit akarok, csak nem bírtam előhozni belőle, vagy csak körülményesen.
Akkor javasolták, hogy próbáljam ki a vegast, az egyszerűbb. Láss csodát azzal simán meg tudtam mindent csinálni mindenféle manual olvasgatás és szakkifejezések nélkül. Nálam akkor lopta be a szívembe magát a vegas. Sokat számítanak az első élmények. -
sebgutkopf
őstag
válasz Schanyee #672 üzenetére
Ahogy Stitch írja lényegében 7 funkció állítását lehet gyorsan elérhetővé tenni, illetve a lefelé gomb alapból az expó korrekció, a balra pedig a drive mód, a felfelére nem emlékszem, azon valami olyan van, amit nem használok. :-)
A jobb iránygombra nálam is a felvételi mód van ráprogramozva, míg külön alsóra nálam az iso. A custom-ban meg nálam pl ezek vannak: wb, szín mód, dro/hdr, képminőség, AF/MF. Viszont ízlés szerint sok más minden is ide programozható, attól függően, hogy mit szoktál gyakran állítgatni. Néhányszor már átrendeztem ezt a gyors elérést, ahogy láttam, hogy mire van valóban szükségem.
AF terület választást szerintem fölösleges a custom menübe rakni, mert ha alapból az automatát engeded, akkor van arcfelismerős AF, illetve ha konkrét pontra van szükséged, akkor az automata módban egy bökés a kijelzőre és máris ott a szűk AF terület ahova böktél. Nem kell nyilakkal mozgatni az AF területet, nem kell fix középsővel átkomponálni csak mutatod ahova akarsz.
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #683 üzenetére
Ezeken bosszankodtam már én is. Alapból csak pasm-et használok, abból is főleg az a-t és s-t, de néha amikor panorámázok jó lenne az azonos kezelés, de legalább a mode gomb ott marad. Az iAuto viszont nálam is teljesen kiverte a biztosítékot. Nevetséges, hogy csak menüből lehet onnan kimászni, mert neki aztán baromira kell a középső gomb és a jobb gombot meg tilja.
Idegen kezébe adva néha jól jön, de már felkért fotózásra is inkább beállítom, amit akarok és kész. A legjobb az lenne, ha az iauto-t mint mód teljesen le lehetne tiltani, ne is legyen a tárcsán. Mondjuk menüből lehetne pipálgatni mi legyen a módválasztó tárcsán és mondjuk a téma módoknál is lehetne csökkenteni a számukat. Van néhány, amit rövid úton kigyilkolnék. -
sebgutkopf
őstag
Szerintem nagy újdonságot nem fogok mondani, alapvetően azt tudom alátámasztani, amit eddig angolul olvashattunk:
Teljesen nyitva 1,8-on meglepően éles. Persze nem az a borotva éles, de jóval élesebb az elterjedt 1,8-as nyitott lágy képű obiktól. Portrézni szerintem már lehet 1,8-on is vele, ha nem a kép extrém sarkára komponálod a témát. Az f2 és 2,2 esetében nem sokat javul a kép, ami nem ezen rekeszeket minősíti le, hanem az 1,8-at dícséri. Általánosan f2,5-től adja azt a képminőséget, ami már bátran vállalható és a dof is elég ahhoz, hogy ne azon kelljen izgulni, hogy véletlen 1cm-t előre dőlt a tested a fotó készítése közben, ezért elmászik az éles rész. 2,8-on már határozottan éles a képe, míg 5,6-on produkálja a legtöbb képrészletet és addig a vignettálás is lecsökken.Az optikai stabi nagyon jó, hogy van benne, sokat javít a használhatóságon. Amit a bokeh-ben jelentkező CA-ra hoznak fel optikai hibát az igaz. Az élességi sík előtt lilás, mögötte meg zöldes a CA, ha fényes, fémes stb.. téma van a képen.
A boltban kérdeztem, hogy hány darab érkezett, azt mondták 2-t kaptak csak én voltam az egyik nyertes lévén már január végén rendeltem.
Aki tapizni akarja az a szombati sony rendezvényen megteheti, ott lesz a hivatalos magyar bemutatója az obinak. -
sebgutkopf
őstag
Adapter egyelőre pihető pályán a méret miatt.
EVF iránt még mindig nem tudok rajongani. Nem olyan mint egy valós OVF, főleg napsütésben havar, hogy a nagy kontrasztátfogásnál beég. A gép tartása persze sokkal jobb, meg fényképezőgépesebb a használata, de igazából az is tönkrevágja a kompakt méretet.
Ha vennék evf-t az 5n-re, akkor akár la-ea2-t is vehetnék meg sal 12-50/2,8-at, de az már max annyiban különbözik az a65-től, hogy kevesebb a gomb rajta.Ma egész nap tűző napsütésben fotóztam meg videóztam, sőt még paintball-t is videóztam. Meg tudtam oldani evf nélkül és csak egy kis fotóstáska volt nálam. Nem tökéletes, de a végeredményen ez nem látszik.
-
sebgutkopf
őstag
A véleményem nem változott azóta se az obiról. Otthonról majd linkelek egyet képet.
Talán videózásnál tudok szolgálni némi többlet infóval a korábbiakhoz képest. Egyrészt ezzel az obival nekem a videó felvételek élesebbnek tűnnek mint az eddigiekkel. Kellemesebb a videó színvilága, valahogy kellemesebb az egész felvételt nézni. Nyilván szerepe van benne annak is, hogy a téma határozottan leválik a háttérről, ami erősíti a kiemelést. AF téren, ami érdemi infó, hogy F4-től videó közben jóval határozottabban és könnyebben követi a témát a gép, míg 1,8-on, vagy F2-es régióban a keskeny dof miatt nehéz helyzetben van a gép lévén könnyen a gép mozgatása közben hirtelen szembesülhet a gép egy tiszta homály tartalommal az éles képhez képest, akkor pedig nehéz kérdés, hogy jó, de akkor merre is lesz éles, illetve érdemes állítani rajta, vagy lehet csak a kamerázó volt béna és nem jól követi a témáját és lehet számítani, hogy újra képbe kerül. Ez utóbbi esetben jobb ha kivár. Erre néhéz optimalizálni az AF algoritmust, hogy minek legyen prioritása. Szóval kis dof-el videózni komoly kihívás a gép mögött állva, ha mozog a téma.
-
sebgutkopf
őstag
Mit szóltok a nex f3-hoz meg a fekete 18-200-hoz?
Saját szemszögemből ezekre kár volt a mérnökök idejét pocsékolni.Az f3 mondjuk a c3-hoz képest sokat javít a belépő odell ázsióján. Belekertül a full hd avchd videó (a 2-est nem kapta meg az 50p-vel), első nex gép beépített vakuval, illetve a kijelző felfelé hajtható 180 fokba (önportézni lehet), meg lényegében ugyanolyan alakú gripje van mint az 5n-nek.
Állítólag a fekete obi is kicsit fejlesztett, állítólag jobb a közelpontja, majd biztosan ráírják, hogy macro, meg az IS kicsit másabb. Ezt az obit mondjuk így sem értem minek kellett rá időt pocsékolni. -
sebgutkopf
őstag
válasz vacsigusz #701 üzenetére
Állítólag olcsóbb lesz a fekete. Ettől még mindig nem fog érdekelni, a superzoom kívül esik az érdeklődési körömön.
A sanyi lense roadmap-en 2 olyan zoom obi is szerepel, amire azt mondom esélyes, hogy az egyik beletalál abba, amire vágyom. Az egyikre azt írják, hogy nagy teljesítményú standard zoom, a másik pedig G szériás standard zoom. Hogy melyik mi lesz az jó kérdés, de a G tutira jó minőséget jelent magas árral a másiknál én a nagyobb fényerőre gondolnék. Mindenesetre, ha akár egyik is a kettő közül a SAM 16-50/2,8, vagy a Zeiss 16-80 3,5-4,5 megfelelője lenne azt megvenném. Utána más obi nem is érdekelne és ami előtte volt az se. Átfogásra a 80 végű jobb lenne, míg a másik a fényerő miatt vonzóbb. Én egy F4-el is kiegyezem csak ne 5,6-os sötét lyuk legyen az obi, na meg rajzoljon rendesen élesen kevés CA-val.
-
sebgutkopf
őstag
Ígértem egy képet. Teljesen nyitva raw-ból kidolgozva acr-el. Kamera jpg színeivel nem vagyok kibékülve.
sel 50f18 nyitva -
sebgutkopf
őstag
Kültérim most nagyobb tématávolsággal van csak, ez két egész alakos 1,8-on. Illetve bónuszba egy nagyobb téma (találkozón voltam) f8-on.
50f18 3dbLévén nem kimondottan portré obi, annyira krémesen nem mossa a hátteret mint egy bokehre optimalizált obi. Viszont éles. Az egész alakosoknál jól látszik, hogy a kép szélein a cipő, vagy épp másik végén sapka, arc teljesen nyitva is éles. F8-on meg már evidens, de azért mégis.
Ezt a hétvégén videóztam össze a géppel és az 50-essel. Ma vágtam össze, haver meg feltette. Sajnos youtube az 50p-t nem kezeli, így a mozgás és minőség elég béna az eredeti renderelt anyaghoz képest, amit itthon a tv-n meg tudok nézni:
vidiA videón egy két helyen én is rajta vagyok (ki mertem adni a kezemből a gépet), aki kiszúrja melyik vagyok én, kap egy piros pontot
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Ha videózás közben gyalogolnom kell, akkor nem olyan erős a stabi Az az igazság, hogy a 18-55-el 55mm-en keveset videóztam, de úgy rémlik, hogy ott már a látószög miatt nem olyan egyszerű stabilizálni, a fotóson is sok múlik.
Ugye milyen amatőr tudok lenni?Egyébként a felvételhez egy lineáris polárt használtam, valamint rekeszeltem az obin, hogy valami éles is legyen és meglepően hosszú záridőket adott a gép. Ezt a felállást most próbáltam először, tanultam is belőle, hogy vagy kicsit nagyobb nyílás, vagy S módban videózok ha polár van az obin.
Fényerős zoom? Az még egyik gyártónál sincs. De jó lenne, ha valaki csinálna végre egyet és nem 400k huf-ért árulnák.
-
sebgutkopf
őstag
A videóra optimalizált obik videó közben nyugodtan állítják a blendét, semmi gondot nem okoz. Se hangja, se látványi hatása nincs lévén nem szakaszos az állítás, hanem folyamatos úsztatással dolgoznak (ez nem panasonic 20/1,7). Ezért szoktam korlátozott fényviszonyok között között S módban 1/100 záridővel videózni. Most viszont szabad téren voltam napsütésben és nem gondoltam volna, hogy gondot okozhat a szűkebb blende, lévén az 1/100-nál arra gondoltam, hogy néha talán az általam kívánatosnak tartott tartománytól szűkebb rekeszt állít a gép, amit el akartam kerülni. Hát rosszul mértem fel a helyzetet a polárral kombinálva. Ebből is tanultam.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Pont a túl szűk rekesztől tartva állítottam A módba a gépet a szokásos S helyett videóhoz. Mivel még új a polár nem tudtam, hogy mennyit vesz le a fényerőből (most már tudom 2 FÉ-t) ezért néha túl hosszú lett a záridő. Lényegében nyugodtan használhattam volna az S 1/100-at, vagy biztonsági játékra a mondjuk 1/200-at a blendét szépen állította volna hozzá a gép magától. Annyira tartottam egy napfényes problémától, hogy helyette belefutottam egy kevés fényes másikba
-
sebgutkopf
őstag
Az előző, vagy normáli 18-200-ra is azt mondják, hogy átcímkézett tamron. Ellenben a tamron verzió kicsit kisebb az szürke sony-tól, ez a fekete meg szintén kisebb. Nem lepne meg, ha mind 3 obit eleve a tamron gyártaná, csak néhány dologban eltérő speckót kért a sony mérnöki csapat. Bérgyártás.
Tegnap beadtam az 5n-t a szervizbe kattogásmentesítésre. Ha már garis csinálják meg, nem is tudom miért halogattam eddig.
-
sebgutkopf
őstag
Tág rekesz a háttér mosáshoz és rövid záridő, hogy a cseppeket megfagyaszd és élesek legyenek. Természetesen manual focus, vagy előre beállítva. Próbálkozz túl és alulexponált expókorrekciós beállításokkal is. Természetesen raw only, jpg-ben kár erőlködni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Először kezd azzal, hogy programozd be a gépen a jobb iránygombot felvételi mód választásra (rögtön itt lesz akkor a PASM tárcsád), a középső gombra tedd rá a kedvenc 5 állítgatandódat, illetve ami még nagyon fontos tedd az alsó gombra. Utána már meg lesz minden, ami gyakran kell.
-
sebgutkopf
őstag
Mivel ez egy G obi lesz, ezért a kit zoom nem lehet mérce, attól sokkal jobbat várok, különben nem érdemli meg a G betűt. Mivel lenne jobb? Élesebb kép mindenhol, legnagyobb különbség a sarkokban, sokkal kevesebb CA (az élességérzeten nagyon sokat javít az élek pontosabb helyes leképezése), kontrasztosabb kép, jobb színreprodukció. Ez mind függ egy obitól és ezek miatt jobb egy 300+ eFt-os obi egy 150k-stól (mint pl az oly 12-50). Ha valóban G-s obi, akkor nem egy liga.
A 2,8-as fényerő szerintem túlzott elvárás volt, én kibékülnék az f4-el. Egyébként sehol se volt leírva a 2,8 azt csupán spekuláltuk, mint kiderült rosszul. Így akármilyen jó is lesz a képe nem hiszem, hogy zeiss árban megvenném, így ha csupán 2014-ben kerülne boltokba nem fogok bánkódni
Az 50-es eddig visz mindent ezen a rendszeren.Az viszont nincs a leírásban, hogy mivel palacsinta lesz, ezért belefér az OSS, vagy stabi nélküli lesz?
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #731 üzenetére
Ha ez igaz, akkor az egész csak a Panát minősíti.
Lévén az pancake obijuk az ég világon semmi olyat nem nyújt és igényel, ami hardveres módosítást igényelne bármely vázukon. Az, hogy a zoom motoros vezérlésű lényegében az obi önmaga meg kell tudja oldani a váz számára tök mindegy mitől áll be az obi x mm-es gyujtótávra, a váz egyedül a rekeszt és az AF motort vezérli az obiban.Egy ideje én átmentem a sértődős és kevésbé kompromisszum hajlandó fogyasztóba, ha valamelyik gyártó számomra fontos dologban kényszeríteni akar valamire, akkor otthagyom a fenébe, ha úgyis váltanom kell, akkor rendszert is válthatok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest