- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4070 üzenetére
Hú ezt nem egészen értem. Szerintem a többi módban is látom előre mit fog felvenni, minden expó befolyásoló dolog látszik. Vagy arra gondolsz, hogy a felvétel elindítása előtt már 16:9-re vált a kijelző? Ez nekem elég harmatos indok egy értékes hely elpocsékolásához a program tárcsán. FW-el igazán csinálhatnának belőle egy custom videó módot, amire saját videó spesifikus dolgokat el lehetne menteni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4069 üzenetére
Az 5n után kézbe fogva 2 gondolatom támadt és pont ebben a sorrendben:
1. na ez valóban egy fényképezőgép, úgy néz ki és olyan a kezelése
2. egyébként minek a 24 MP?A keresője az eddigi sony evf-ekhez képest jóval kisebb kontrasztú képet ad, ami számomra pozitívum. Ezzel az eddigi legnagyobb ellenérzésemre adtak választ, mert az eddigi evf-ek nagy kontrasztja miatt a kép fele vagy kiégett vagy bebukott. Na itt a kisebb kontraszt miatt sokkal természetesebb a látott kép. A képe nem pixeles, de azért sose fogom összetéveszteni egy OVF élményével. Viszont a legtöbb dlsr ovf-jénél nagyobb, valóban csak a felső kategóriás gépek adnak nagyobb képet. Tökéletesnek nem mondanám, de az az evf még nem született meg a világon, amit feltétel nélkül el tudnék fogadni. A tendenciát viszont értékelem.
A legfontosabb: igen van értelme a 2 vezérlő tárcsának. Ahogy illik be lehet állítani az egyik expó korrekcióra a másik meg a módnak megfelelően zár vagy rekeszt állít, illetve P-ben a programeltolást, M-ben meg adja magát, hogy az egyik zár, másik rekesz. A két tárcsa funkciója pedig fel is cserélhető. Még egy fontos dolog: M módban van auto iso!!!
Vízszintező nincs (nekem nem fáj, eddig se volt ilyenem, így nem tudom milyen vele), orientációs szenzor van.
Az 50-essel csak annyit csináltam, hogy frissítettem a vázzal az obi fw-ét, hogy támogassa a pd-af-et, de érdemben erről az obiról még nem tudok érdemben nyilatkozni, mert eddig a 16-70 és a 35-össel használtam. Az 5n-től azért gyorsabban talál fókuszt az 50-es ezen a vázon, de a kevés próba miatt ezt egyelőre még passzolom.
Jelenleg legfőbb erényének azt tartom, hogy komoly funkcionális kompromisszum nincs a vázban és teljes értékű fényképezőgépként tudom használni, ami mellett megmaradt a kedvelt sony videózás. Jó a használati élménye.
Ami nem tetszik, hogy az 5n-nek az lcd mozgatásának a mechanikai megoldása nekem sokkal jobban tetszett, egyszerűen az mindig adja magát, hogy kicsit megdöntse az ember és a sok állítgatás érezhetően nem terhelte a kis tartókat az 5n-nél. Az ilce6000-nél viszont jóval körülményesebb a kijelző döntögetése. A felfelé hajtáshoz is egy kicsit előre húzza magát és a helyére pattintás egész más mozdulat. Lényegében ez a mozdulatsor kimondottan arra sarkall, hogy inkább ne piszkáljam a kijelzőt. Lehet ez is oka annak, hogy szívesebben nézek az evf-be.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4077 üzenetére
Még a sony saját oldala is, ha a6000-re keresel rá akkor egy blue ray lejátszót ad ki, tehát szerintük az ilce-6000 a hivatalos név. Fura de szoktatom hozzá magamat. Illetve az árgéptől elkezdve a többi helyen is ilce előtaggal lelhető fel. Még világszerte azért értelmezik a keresők az a6000-et. Egyetlen értelmes okát látom az ilce előtagnak, abból legalább egyértelmű, hogy E mount váz és tükör nélküli.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4079 üzenetére
Bocsánat a kifejezésért, de ez egyszerűen f@szság. Nekem nincs semmilyen play memories alkalmazás a pc-mre telepítve, videóztam már az új vázzal és valahogy sose volt gondom a videók megtalálásával és gépre juttatásával.
Ugyanazt a mappaszerkezetet használja az ilce-6000, mint az összes korábbi nex. Ugyanúgy megvannak az mts fájlok 00000-tól számozva ahogy az összes eddigi modellen. Csak azt tudom elképzelni, hogy a katalógus fájllal kever itt össze valamit az ember, a videó ugyanis mélyebben a stream mappában van, ami szintén nem újdonság. -
sebgutkopf
őstag
Aha így értem!
Sose használtam os x-et. Mondjuk az akkor is fura, hogy egy kártyaolvasóban minden fájl látható a gép az mts-eket hozza létre, akkor egy fájlkezelő miért nem tudja a mappa valós tartalmát megmutatni?Nekem az mts kezelése sose okozott gondot. Simán minden konvertálás nélkül lejátssza a pc mellett az asztali media playerek, de még az androidos telefonok is eszik. Vágásban lehet azért nem szembesültem vele, mert Vegast használok, aminél elég meglepő lenne ha a saját márka felvett videóját ne enné meg.
Esetleg a videó vágás problematikája is valami os x fícsör? -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4089 üzenetére
Őket se értem, hogyan képesek leírni tesztben nyilvánosan olyan dolgot, ami nem felel meg a valóságnak. Nekem a C1 gombon van a fókusz mód és bármikor tudom használni. Esetleg valami nem végleges fw lehetett a gépükön?
Az igaz, hogy videó közben AF-C-ről AF-S-re nem lehet átállítani. De AF-C-ről MF-ra igen.Ja és van pal/ntsc választási lehetőség, tehát memó kari formázása mellett lehet 60p-ben videózni.
-
sebgutkopf
őstag
Lenne egy kérdésem azokhoz, akiknek már régebb óta van olyan sony gépük, amelyek a vázban töltik az akksit.
Amikor pc-re kötöm közvetlenül a gépet, akkor os tölti az akksit, vagy akkor csak adatátvitelre készül fel a váz?Azt néztem, hogy az a6000-hez adott töltő kimeneti feszültsége 5V 0,5A-en. Ezzel szemben tudtommal a pc usb 2 speckó szerint akár 1 vagy 2A kimenetet is tud adni (eleve egy mobil vinyó minimus 1A-t igényel 5V-on). Szóval a pc akár gyorsabban is töltheti a sony vázat, ha csatlakozáskor tölt. Viszont ha a váz és akksi elbírja a gyári 0,5A helyett az 1A-es töltőfeszt, akkor elméletileg a mobilom töltőjével is működnie kell, ami 5V és 1A-t küld ki és a töltőfej értelem szerűen kisebb és elméletileg dupla olyan gyorsan tölt mint a gyári. Egy utazásra tehát érdemesebb lehet vinni csak a telefonom töltőjét és tetszőleges kábelt, mert ugyanazzal mindkét készülékemet tudom tölteni, az a6000-et gyorsabban mint a gyári és még helyet is spórolok.
Valami tapasztalat ezekkel kapcsolatban?
-
sebgutkopf
őstag
A hétvégén tudatosult bennem, hogy az a6000 az arcfelismerésen kívül tud szem AF módot. Hát mit mondjak ez a funkció k.... Bocsánat! Nagyon jó!
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4098 üzenetére
Az eye AF úgy működik, hogy alapból az arcfelismerés be van kapcsolva tehát fel kell tudnia ismernie az arcot a gépnek. Másik alapfeltétel, hogy az eye AF funkciót rá kell programozni az egyik custom gombra (én az AEL-re tettem rá). A lényeg, hogy olyan gombon legyen az eye AF, amit nyomva tartva az expó gombot is le tudd nyomni. Tehát alcfelismerés, majd eye AF lenyom és nyomva tart (szemen nagyon pici zöld kocka), majd expó. Ha felengeded expó előtt az eye AF-t, akkor az expó gombra újra élesít, tehát pont a lényeg vész el.
Ja erre a 16-70 v2-re én is kíváncsi vagyok.
-
sebgutkopf
őstag
Azért az szerintem elég erős kijelentés, hogy az arc focus nem ér semmit. Ahhoz, hogy arcot felismerjen a gép, ahhoz szem is kell az arcra. Az esetek 90%-ban jobb eredményt ad az arcfelismerés, mintha a gépek elérhető legkisebb fókuszpont méretével próbálnál élességet állítani. Na meg rögtön az arcra mér fényt és állít expót. Nagyon sok képemet lőttem arcfelismeréssel az 5n-el és mindig meglepődtem milyen jól működik. A szemes verzió tényleg akkor ad igazi pluszt az a6000 esetében, amikor nagyon vékony a dof, akkor valóban nem 100%-osan megbízható és, ilyenkor jó a külön szemes verzió. Lényegében már az is jó volt, ami eddig elérhető volt, ez meg még jobb, ha épp szükség van rá.
Több személy esetén viszont nem tudom mit csinál a szemes. A legközelebbi alany legközelebbi szemére? Vagy érdemes elővenni az elmentett emberek arcának prioritását. -
sebgutkopf
őstag
Azt nem tudom mit és pontosan hogyan csinálta eddig, de az biztos, hogy az arc részeként a szemet is élesre próbálta állítani, viszont elfordított fej esetében nem tudom mi volt a prioritás szemek között, ebbe nem avatott be a gép.
A panánál ez hogyan működik? Ott jobban oldották meg?
-
sebgutkopf
őstag
Ezt megerősíti a Pana váz valamivel, hogy tuti a közelebbi szemre fókuszál? Vagy honnan tudod, hogy azt csinálja, valami menü beállítás van rá?
Őszintén szólva eddig én is azt hittem a sony-ra, hogy azt csinálja, amit most panánál írsz. Aztán amikor megtudtam ezen külön funkció létezését és kipróbáltam valahogy egy biztonságot ad, amikor meg is mutatja melyik szemet jelöli be pluszban és az tutkó éles. Lehet csak én lihegem túl ennek a funkciónak az újdonságát, de számomra közelebb hozza a látható többlet kontroll miatt a fotózás élményét. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4116 üzenetére
Azért a lakktól elég távol áll. Más mint a nex6, nem annyira "rücskös", de inkább matt mint fényes.
A váltásnak valószínű, hogy az egységes design lehet az oka, mert egyértelműen feltűnő, hogy az a7 és fekete a6000 felülete pont olyan színű és annyira matt mint a zeiss obik. Tehát a 24/1,8 vagy a 16-70. Ezeket a vázra téve teljesen egységes a kép - obi páros, mintha egybe lennének öntve. Azért a zessek építési minőségét eddig még sose fikáztuk.
Ettől az érzettől egyedül a vázon lévő bajonett foglalat tér el, ami ugyan már fekete, de teljesen más tapintású, olyan mint a 35/1,5-s obi, míg az egész váz a zeiss-ek stílusát követi. -
sebgutkopf
őstag
Aha, tehát akkor hivatalos doksiban a pana se írja le a működési elvet, hanem ti is tapasztalati elv alapján állítjátok.
Lehet, hogy valóban fölösleges a külön funkció, mert eddig is így működött, most meg talán csak annyi a különbség, hogy meg tudja mutatni, hogy hova is tette pontosan. Vagy ha közben mozog az ember, akkor korrigál. Csak ez nálunk sincs leírva hivatalosan sehova, így kénytelenek vagyunk találgatni. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Ha dslr, akkor szerintem a jó vezérlés fontos és akkor legyen már rendes dslr. A 70d féle 2 vezérlőtárcsa, több gombja, meg a felső státusz kijelzője, miatt nekem elég egyértelműnek tűnik és akkor még az AF és sorozat képességek különbségéről nem is beszéltünk. Használati értékben és élményben a 700d vagy az utódja sose fogja felvenni a versenyt a 70d-vel.
-
sebgutkopf
őstag
Ha komolyan érdekel a fotózás és fotóztál már komoly céllal, nagyobb kihívások között, ne adj isten egy eleve magasabb kategóriás géppel, akkor tudod miért van rá szükséged. Ha nem fogalmazódott meg benned erre az igény, akkor viszont örülj neki, mert alacsonyabb kategóriás és sokkal olcsóbb vázakat vehetsz.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ilidzser #4162 üzenetére
Valóban az a fő kérdés, hogy némi kompromisszum árán kiváltani akarod a dslr-t, vagy mellé egy hurcolászósabb rendszert akarsz.
Hurcolászni a nex5t a javasolt (az a5000 kevesebbet tud mint az 5t), ami kicsi és jó képeket készít, de kezelésben ne várj el tőle dslr szintet, míg képminőségben hozza azt.
Ha csábít egy esetleges teljes váltás lehetősége, akkor viszont az a6000 áll fókuszban. Van evf-je, pd-af, ami végre valóban alkalmas követő kókuszt produkálni, amit 11 fps-es sorozat közben is működik (nem visszalépés dslr-ről), van 2 vezérlőtárcsája és persze az aktuális csúcs sony aps-c lapka van benne. Méretre nagyobb mint a nex5t, de jobban megnézve és funkcionálisan tényleg olyan mint egy mini középkategóriás dslr.Az obik a nagy kérdés.
A zoomokban a kitobiban akkor van fantázia, ha a pici méret a cél, akkor a 16-50 egy nex5t-vel tényleg a legapróbb opció. Minőség oldaláról meg ahogy rumos írta a 16-70, 18-105 jöhet szóba és a 18-200-ak. Ez utóbbiak azért itt sem kicsik.
Fixekben, a megfizethető és jó fényerősek a 35/1,8 és az 50/1,8. Mindkettő optikai stabival felszerelt és kedvelt jó darabok.
Vannak még a drága fixek, mint a zeiss 12/2,8, az igen kiválló 24/1,8, a 32/1,8 ezek az 1000 usd-s darabok, képileg nagyon jók, de az áruk inkább használtpiacon baráti.
Van két makró egy sony 30/3,5 és egy drága zeiss
85/1,8 még nincs, de lesz. A kérdés, hogy sony vagy zeiss fedőnéven, mert az ár is ettől fog függeni.Amiben nincs érdemi felhozatal az a tele. Van 1 db 55-210, ami nem egy nagy durranás, illetve egy jó FE 70-200/4 stabis, ami FE obi lévén full frame kört rajzol ki E mountra, de ehhez mért az ára és a mérete is.
Realitás részről nézve nálam most ez a felállás, amivel most nagyon meg vagyok elégedve:
a6000, zeiss 16-70, sony 35/1,8 oss és 50/1,8 oss. Ennyi nekem elég.
Volt 24/1,8-am, de a 16-70 mellett luxus lett volna megtartani egy ilyen drága obit, így eladtam. -
sebgutkopf
őstag
Igen a sony többször is mondta, hogy a vázstabi az az A mount kiváltsága marad a jövőben is. Az E mount vázakba nem fér bele méretileg a szenzor mozgató mechanika. Ebből adódóan az egész rendszert úgy építették fel az elejétől fogva, hogy mindig az obikba került a stabit.
Lehet, hogy egyszer, ha valamiért nagyon akarnák, akkor megteszik, de erre nem érdemes se várni se rendszert építeni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4188 üzenetére
Megkapta a gold-ot. Majd holnap te is megtudod miért
Olyan fejlesztésekről mostanában nem olvastam, amit hirtelen hozzá lehetne tenni, és tartalommal töltené meg a frissített kiadást. Minden a full frame vázak várásáról szól, ott most több javítani és fejleszteni való van. Kapásból az a6000 féle AF rendszert berakhatnák a FE vázakba.
Meg mondjuk egy őszi bejelentésnek mi értelme van, ha magát az a6000-et is csak április óta lehet ténylegesen megvenni. Egy újabb bejelentéssel csak agyonvernék az a6000 iránti érdeklődést, ami még egy darabig eleve kitart. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4190 üzenetére
Ezzel a 4 funkcióval főleg az időjárás állósággal már nem ez a kategória lenne, hanem a nex7 valódi utóda. Az xavc-s és a vízszintező reálisnak tűnhet, bár szerintem az xavc-s egy fw update-el is igazán belekerülhetne az a6000-be, mert a proci ugyanaz mint az rx100m3-ban, de ismerjük a sony-t sajnos kicsi az esély arra, hogy supportként megkapjuk.
A vízszintezőt mint +1 szenzor valószínűleg nem kéne, hogy hasra vágja őket. -
sebgutkopf
őstag
Nem túl nehéz, ha tudod mit akarsz és pont abba illeszkedő cucca épp van a sonynak.. Ha nem kell tele, akkor a mérettel se száll el az ember. Nekem a a6000 + 16-70 + 35/1,8 + 50/1,8 kielégíti a vágyaimat. Annyira, hogy a 24-est el is adtam a 16-70 érkezése után. Így van jó vázam, van jó minőségű kitobinál fényesebb jó átfogású alap zoom-om és két fényerős fixem. Ennél többet nem tudok berakni a fotós táskámba és nem is akarok.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4221 üzenetére
Olyan igazán nagy látószögeknél az ég nem lesz teljesen egyenletesen sötét mindenhol, de ezt igazából már polár nélkül is lehet látni, ha belenézel a keresőbe. Ennek egyébként még nem kéne, hogy kizáró ok legyen a vételnél. Ilyen látószögre már a slim szűrőket érdemes keresni.
-
sebgutkopf
őstag
Az az 55/1,8 az egy kiválló obi, de aps-c-re mondhatni pazarlás. Akkor vedd az 50/1,8-at olcsón. Illetve lehet várni a 85/1,8-ra, ami a fene tudja mikor lesz bejelentve, az porté.
Egész érdekes hármasban gondolkozol. Az 30-as sigmától ha lenyeled a fényerejét, akkor éles obi és bagóért hozzá lehet jutni. Én ennek ellenére nem tudom neki elnézni, hogy 2,8-as, de ez az én bajom, nem a tiéd. Ha már elméleti szinten játszottál az 55/1,8, akkor anyagilag a sigma helyett nem vághat hanyatt a 35/1,8 sem.
Mft-ből mi lenne az alternatíva?
-
sebgutkopf
őstag
Ja ja az 5n-ek ára olyan szinten megszégyenítő a tudásához képest, hogy én inkább a 11 éves fiamnak adtam eladás helyett. Ő meg annyira örül neki és olyan örömmel használja, hogy az ettől több pénzt is megérne. Bújja a fotós könyveket, a gép leírását és mindent végigpróbál a gyakorlatban...
Képileg és szenzorilag nekem mind máig elég az 5n.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4235 üzenetére
Nekem bejött, főleg a színei. Nagyon sokoldalúan használható obi. Ha nem kocsmafotózni készülsz (ahova 1,8-as obi kell), akkor nem érdemes obicserével szórakozni.
Nem tökéletes, ahogy egy obi sem, ezt el kell fogadni, még ennyi pénzért se jár 100%. Azért tegyük hozzá nagyon jó átfogás, és ehhez képest a mérete se szállt el az f4 mellett, a színek meg olyan, amilyennek lennie kell.
Ha csak 2 obim lehetne, akkor az a 16-70z + 35/1,8 lenne.
A saját véleményemet régebben már igyekeztem objektível leírni, azóta a gyakorlat dominál, ami során már eléggé megszerettette velem magát. Kérdezt Rumost, múlt héten kipróbálta ő még tud objektív lenni.Ha meg tudod venni -30%-ért, akkor szerintem különösebben nincs min gondolkozni, max azon, hogy érdekel-e annyira a fotózás.
-
sebgutkopf
őstag
Hát fene tudja, ha nagyon ezen obikban gondolkozol (a sony 35 nélkül) és a videó nem hangsúlyosan fontos, akkor az em10 a te géped és rendszered. A pana 20-as azért nem csak optikailag jó, de fényerősebb is mint a sigma 30. A sigma obik meg szintén nem valami nagy videós csodák se af-ben, na meg nincs bennük stabi, míg a sony saját obikban van.
A 2 sigma + 1 sony obival elég kevéssé tudod kihasználni az a6000 lényegét, akkor meg nem biztos, hogy érdemes erre a vázra vágyni.Ha a kicsi méret a szempont és legyen nagylátó, akkor akár az a6000+ 16-50 kittel lehet indulni, ami kicsi és nagylátó, fölé az 50/1,8. Közé továbbra is a 35 az igazi, vagy a touit 32/1,8 (de abban se stabi, se csendes AF, jó kép és drága).
Viszont, ha olcsó minimál szett a fontos, akkor az a6000 elég nagy, akkor a régebbi 5n/5n/5t-ből érdemes iknább választani és hozzá a Parci által említett 3 sigma olcsón és akkor az egész viszonylag filléres.
Az a6000-hez szerintem nem igazán valók a sigmák. -
sebgutkopf
őstag
Ezt valóban csúnya. Az ilyen keményebb bokeh-el rendelkező obiknál mindig van egy téma / háttértávolság és háttér fajta, amin nagyon rondák tudnak lenni.
Ingyen azért használnám, és megtanulnám, hogy milyen távolságból ne készítsek vele képet. Viszont a 35/1,8 mellett nekem már aligha lesz ilyenem. -
sebgutkopf
őstag
SLR gear-en 16-70 teszt. A tesztelt obi is decenteres.
-
sebgutkopf
őstag
Az örök elégedetlen
Nálam meg a távollétem alatt nagyon jól vizsgázott hosszabb éles bevetésen az a6000 + 16-70. A biztonság kedvéért elvittem magammal a 35/1,8-at (tartalék obinak), de az egész utam alatt végül a várakozásaim szerint nem cseréltem obit.
Most meg itt vagyok egy rakat képpel és videóval. Feldolgozok.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Ebből igazán az látszik, hogy az a6000 nagyon durván alávágott, mondhatni eladhatatlanná tette a nex6-okat a boltok számára. Akik időben nem söpörték ki a készletet most nem tudják eladni.
Valahogy 5-6 évvel ezelőtt normálisabban tudtak kifuttatni egy-egy géptípust az új érkezése előtt. Szépen kiürítették a helyet, ahova az utód modell érkezett és nem voltak ilyen beragadt készletek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest