- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- iPhone topik
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Xiaomi 12T - egytucat
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
5G-s változatban is lesz Redmi Pad Pro
ma És akkor minden bizonnyal Poco Pad is.
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2838 üzenetére
Érdekes mennyit számíthat a szenzor. Ebben a tesztben a nex7-en F4-en a legélesebb az obi. Nekem a szubjekív észrevételezésem alapján az 5n-en F5,6-on tartom a legélesebbnek, de tény, hogy F4-en nagyon karcol. Azt is aláírom, hogy 5,6-on jobb mint F8-on, bár a különbség szemmel alig észrevehető. Lehet a kontrasztban vannak olyan különbségek, ami miatt az ember másént értékel mint amit a számok mutatnak.
Így utólag már annyira kevésbé érdekes egy ilyen teszt, már saját tapasztalatból tudjuk és használjuk megelégedéssel a 35/1,8-at a kis homorú lencséjével együtt.
FE-re valóban a 24-70/4 az egyetlen, aminek az ára úgy ahogy emészthető. A fixeket egyszerűen nem értem különösen a 35/2,8-at.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2843 üzenetére
Mikor még csak pletyka volt, hogy FF NEX-re egy 55/1,8 érkezik akkor arra gondoltam milyen jó lesz ez az APS-C NEX-ekre is portré obinak. Ez már ekv. 82,5mm lenne, ami már tényleg nagyon közelíti az ideális portré távot, de aztán bejelentették és hamar elhessegettem ezeket a gondolatokat.
Ennyi pénzért nem sokan fognak 55/1,8-cat APS-C NEX-re venni.[ Szerkesztve ]
-
lenan
aktív tag
válasz rumos14 #2900 üzenetére
Persze ebben nincs semmi váratlan, az apsc üvegeket hülyeség is lenne FF-re megcsinálni. Egy-egy zoom bizonyos állásában rajzolhat ki nagyobb képkört, ilyen lehet ez a 10-18 as is. A tokina 11-16 is csinált valami hasonlót.
FF-re alapvetően FF üveg kell, vagy kroppos üvegnél kroppolni érdemes. Mondjuk az jó, hogy mint a pana multiaspect szenzora, itt lehet a teljes képkört használni és úgy vagdosni álló, négyzetes, vagy 16:9 akármi képet. (én mondjuk ezt beleépítettem volna a FF sonykba, mutassa a kereső azt rendesen) Majd legközelebb... -
őstag
válasz rumos14 #2905 üzenetére
A Zeiss sosem a "teszkógazdaságos" árairól (és minőségéről - bár ez utóbbit mostanában néha megcáfolja...) volt híres. A stabi hiány viszont fájó...
A PAl/NTSC váltás jó, de az ámerikai vásárlással sajnos a hazai gari is ugrik (mondjuk ami odaát 2298 dollár /adóval NY-ban 2480/, az osztrákiában 2099 euró. Az magyarra fordítva 570.000.- vs. 629.000.- 60 ezret talán megér a gari egy ilyen volumenű és kategóriájú gépnél... ) Persze hivatalos magyar árak még sehol -
őstag
válasz rumos14 #2908 üzenetére
Gondolkodik a fene Az én igényeimnek és felhasználási szokásaimnak - de leginkább a pénztárcámnak - bőven elég a Nex 6-om. Nem is beszélve az egészségemről, mert ha vennék egy A7-et, a feleségem rövid úton beépítené az agyalapi mirigyembe
Az A7r mondjuk nagyon tetszik, de ezt tényleg csak profi üvegekkel érdemes használni. Szóval kell még legyen talonban 2-3000 ajrónyi apró pár Zeissre
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2942 üzenetére
Még megvan a 16-80-ad? Nem próbáltál meg még egy olcsó la-ea2-t gurítani mögé?
Azért én különbséget szoktam tenni a nyitva is nagyon jó és a saroktól sarokig éles szó jelentése között. A 12-60 is egy szuper obi volt, de az azért esti mese, hogy 12mm-en f2,8-on saroktól sarokig éles lett volna. Viszont amiért imádtam, hogy rekeszelve már tényleg az volt.
Valami ilyesmire számítok a 12-40-től is, hogy 2,8-on a széleken lágy, de 4 és 5,6-on már éles lesz. -
jjeahh
nagyúr
válasz rumos14 #2951 üzenetére
sokan kérdezték ezt már, pedig sztem van értelme rendszerobik mellett manuálozni, sőt...3db 50-es fix manuálom van, és mind használom, elképesztő, hogy mennyire különbözőek..mindig a hangulatomhoz, és az időjáráshoz méltó üveget/üvegeket viszem magammal aztán ha elkezdel orosz csodákat, meg voigtlandereket stb csemegézni, akkor végképp. nex-re, mft-re bármi rámegy egy adapterrel...de lehet velem is van egy kis gond, ha folyton rámkérdeznek "af mellé minek mf" meg "ha van egy 50-esed, minek mégegy"...számomra ez magától értődő valahogy... na meg vannak olyan gyútávok, amikre égető szükségem van, mégis ritkán használom, na az ilyent is inkább manuálban szerzem be, miért vennék évi 3-4x-es használatra af-os obit?
e-p1-em van, ez az első cserélhető obis gépem, de már korlátoz a kreativitásban eléggé...ha nem gondolkodnék manuálokban is, nem szeretném a jelenlegi mf üvegeimet, simán elgondolkozhatnék dslr vásárláson is...oké, hogy súly, méret, de sokkal olcsóbban kijönne a cucc..na de hátha meggyőz valaki, hogy nincs igazam, szívesen veszek minden ellenérvetFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2972 üzenetére
És akkor ez most mi amit te csinálsz, tipikus Sonys hiszti?
Tudod van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy egy FF szenzor láttán nem kezdek automatikus ömlengésbe és nem veszek fel egyből szemellenzőt. Ez még szerintem nagyon messze van ám a fikázástól, úgyhogy a személyeskedést szerintem akár itt ezzel be is fejezhetnénk.
Ami a vita érdemi részét illeti, igazad van, az iso12.800-as kép tényleg kicsit alexpos az előtte lévőkhöz képest. Ez tényleg megnehezíti az összevetést.
No de akkor ezt a képet vegyük is ki a kalapból, nézzük csak az iso100 és az iso3200-as képet. Na ott a ha jól számolom tökéletesen azonos az expo pár. Ennek ellenére tapasztalható, hogy durvul a vignetta.
Amúgy egyre inkább az az érzésem, hogy nem a korrekció mértéke csökken, hanem sokkal inkább a dinamika kezd el alulról csökkenni és inkább ez okozza ezt a jelenséget.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #2981 üzenetére
Jajj kérlek ne kezdjük bele egymás mondandójának a félremagyarázásába.
Soha sehol nem írtam olyat, hogy te ömlengős hozzászólásokat írnál. Ne legyél ennyire egoista, nem rólad írtam, hanem magamról. Konkrétan az volt a lényege a mondandómnak, hogy nagy lelkesedésemben nem megyek el a kevésbé pozitív dolgok mellett se és hogy ez szerintem még nagyon messze van a fikázástól. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2989 üzenetére
Pontosan minden kikapcs volt (egyedül a ca-t kellett kikapcsolnom, mert a többit már rég letiltottam). Az exif-ből látszik is, hogy nem látta ps a képeket.
Azóta már csináltam vele portét 70mm-en nyitva este szobában, amik színeit már nem bíztam a sony jpg engine-re. Nincs vele bajom. -
őstag
válasz rumos14 #2999 üzenetére
Ha picit nyugatabbra dolgoznék ( nem, nem Tatabányán ), bizony mondom, ráállnék az A7+24-70 kombóra De én is meglepődtem, hogy ez bizony az eurós árat alapul véve is bitang jó ár.
Ma néztem egy (jpg) összehasonlítást az A7r-rel, és bizony mondom, top gépet tett le az asztalra a Sony ezzel a vázzal.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #3032 üzenetére
Ha rászántam volna magam az A7-re, akkor a 24-70-et tettem volna rá. Egyelőre még zavar ez a lilulós obis téma az FE vázakon. Majd ha a találgatások után teljesen "kitisztul a kép".
Ha már crop. Itt vannak a aps-c-s E obik croppolás nélkül FE vázon.
[link]
Nagy meglepetések nincsenek egy croppos obiról remélem senki se hitte, hogy kirajzol egy FF képkört.
Ami érdekesség:
- sel16/2,8. Ismerjük hogy taknyol és sötétedik a széleken, ehhez képest itt egy négyzet szerű vágás van, mint a hátsó lencsénél az árnyékolás. Ez alapján jobban kéne az obinak muzsikálnia a nex vázakon.
- 10-18 az 18mm-en meglepő módon tényleg kirajzolja a képkört, ami egy FF gépen elég nagy látószöget ad. Persze a széleken a kép élesség ismeretlen, nagy csodára nem számítanék.
- az zoomok esetében (16-50, 16-70, 55-210, 18-200) a tele végén szintén egyértelműen a hátsó lencse mögötti árnyékolás miatt van a téglatest alakú vignetta. -
p_adam
addikt
válasz rumos14 #3001 üzenetére
Meg egy fontos dolog szol az A7 mellett. Az hogy elektronikus az elso redonyzar, ettol nincs kb. fel mp (talan kevesebb) keses a kep keszitesekor - mint ami valszeg az A7R-nel van - ami sok nem beallitott esetben bizony szamithat, foleg ott, ahol egy ilyen kis meretu kamera elonyt elvez.
Viszont a video sajnos valamiert lenyegesen jobb az A7R-en, nem ertem mert nincs egy olyan kamera ami mindenben a jobb[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3066 üzenetére
Nyers teljesítmény szempontból semmi gond az A7r képminőségével. Ha azt nézzük, hogy mennyire kifinomult a képfeldolgozása akkor már annál inkább. Kicsit olyan mintha baltával faragták volna.
Teljesen felesleges mértékű zajszűrés és brutális élesítés jellemzi a képeket. Kicsit olyan mintha egy kompakt gép Jpeg feldolgozó algoritmusát ráeresztették volna egy FF szenzorra.Ez a kis crop-okat nézve talán kevésbé feltűnő, érdemesebb inkább teljes felbontású képeket vizsgálni.
Itt van pl két teljes felbontású iso6400-as kép:
Számomra Nikon képe összehasonlíthatatlanul finomabb, komolyabb. A Sony képe csak azért tűnik látványosabbnak, mert minden túlzó rajta, a kontraszt, a zajszűrés, az élesítés..
Nézd végig a finom részleteket a két képen, vagy nézd meg a piros szalvétát, ott már belenagyítani se kell annyira ordít a különbség.
Persze ettől még messze nem nevezném használhatatlanul rossznak, de mindenesetre a Sonynak továbbra se a Jpeg a legnagyobb erőssége.
-
p_adam
addikt
válasz rumos14 #3077 üzenetére
Lesz az A3000-ra hajazó de nem belépő szintű nagyobb E-mount kamera is ahol nem látni mért nem kerülhetne bele. Az más kérdés hogy 2x vastagabb is mint az A7R.
Amit én nem értek az az hogy miért nincs crop mód videóban mint a VG900 esetében. Lehetne csak direkt nem rakták bele ami szomorú de még arról se ír senki hogy APS-C obik esetében megy-e ugyanúgy az 1080p videó vagy sem (mert akkor tényleg butaság volt hogy ezt kihagyták)
Biztosan lesznek olcsóbb Sony obik pl. ez alapján egy 35mm f1.8 elég valószínű hogy lesz csak győzd kivárni
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3077 üzenetére
Stabi ügyben szerintem az első hír volt az igazi, ami ha jól emlékszem még úgy szólt, hogy a Sony-Oly együttműködés keretein belül a Sony A-bajonettes vázaikban a jövőben belekerül majd az Oly 5 tengelyes IBIS-e. Azaz az eredeti hírben szó nem volt az E-bajonettes gépekről, amiknél gondolom továbbra is kitartanak majd az optikai stabi mellett.
Persze aztán később szokás szerint összekeveredtek a pletykák és már a NEX-ekbe is belelátták az IBIS-t, de gyanítom valójában a fentebb vázolt menetrend szerint fognak eljárni.
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3094 üzenetére
Canon esetében semmiféle jelenlegi megoldásról nem írtam. Nikonnál ez a kérdés csak a Nikon 1 kapcsán merülhet fel, hogy crop-faktor mekkora az a kérdés szempontjából mindegy, itt az elvről van szó. Az Oly E-M1-ről meg mintha elfeledkeztél volna...
Sonyval kapcsolatban áll a (#3095) kérdésem, tényleg érdekel (első körben ha ezt a két objketívet egy FF-rendszerrel jól használhatóan le tudom fedni, értelmes áron, akkor onnantól számomra az a rendszer máris ez komoly figyelembe veendő opció)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3097 üzenetére
"Minolta/Sony FF obikban gondolkodva köll egy LA-EA4 átalakító."
dpreview: " LA-EA4 use Sony's 'Translucent Mirror Technology' to offer autofocus with all lenses."
Szóval akkor itt van fényveszteség is, ugye? (azt a sony-rendszert nem ismerem, csak nagyon felszínesen) Ez mennyit számít?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3099 üzenetére
"azért nem írtam az Oly-ról, mert ott sztem k.ra nincs értelme átalakítókkal szórakozni"
Akkor még egyszer: itt az _elvről_ van szó. Lásd következő.
"amúgy lehet várni a többi FF mirrorless rendszerre, 1 évet, 2 évet, akármennyit, aztán majd meglátjuk. az biztos h egyik sem lesz olcsó."
A váz tekintetében semmi oka nincs hogy drágább legyen mint a tükrös (sőt) A tényleges árat pedig majd a cég piaci helyzete és stratégiája eldönti (nem hiszem hogy ne lenne versenyképes majd az aktuális sonyval, de ezt ráérünk majd évek múlva megbeszélni )
Viszont az _objektívek_ az már egy egész más kérdés. Nyilván nem ütött volna szíven egy 1000 eurós 55/1.8 a Sonyra (meg hogy 85/1.8 még bejelentés szinten sincsen), ha ugyan adapterezve, de tök jól használhatóan tök jó megoldások léteznek (lásd a kiinduló _elvi_ megjegyzésemet a nikonról és olympusról)
Köszi mindkettőtöknek amiket írtatok az adapterezhető Sony-alternatívákról, elkezdek utánanézni!
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
lenan
aktív tag
válasz rumos14 #3114 üzenetére
igen, volt a 850, nagyon szerettem, az obijait meg is tartottam még. De egy munka miatt kellett TS shift obi, ezért ment, és jött a canon 6d. Jó gép nagyon, de ennek ellenére nem szerettem meg.
Amióta az eszemet tudom, várok egy olyan digi hátfalra, amire minden üvegemet fel tudom rakni. (leica, contax, contarex olympus OM, pentax, TS canon) Igen, valamelyik 7-es kellene. :-) -
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz rumos14 #3170 üzenetére
A súly és a méret, meg az, hogy adapterrel úgyis használható, ez a három dolog teljesen feleslegessé teszi. Beépített OSS-hez meg már másfajta design is kellene.
Szóval ilyen obi szinte biztosan nem várható, ott van a Sigma 18-35/1.8 is de nem sok értelme lenne E-mount variánsban is gyártani ugyanezek miatt.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3194 üzenetére
A DSLR obik a nagyobb bázistávolság miatt eleve nem gyötrik úgy meg a szenzorokat. Ha ezeket A7-re csavarod a nagyobb bázistávolság az adapternek köszönhetően ugyanúgy megmarad így nyilván ezekkel az obikkal nem lesz semmi gond, ugyanúgy fognak működni, mint bármelyik DSLR vagy SLT vázon.
Igen, ez a lilulás az RF obikra jellemző, azon belül is leginkább a szenzorra tolt nagylátóknál. És hogy ezek min működnek jól? Hát természetesen azon amire eredetileg ezeket tervezték őket, filmen!
A Fuji a Panával közösen dolgozik egy organikus érzékelőn. Na az például nagyon lapos lesz és ha sikerül nekik megvalósítani akkor az lehet a filmhez hasonlóan kevésbé lesz érzékeny az ehhez hasonló jelenségekre. No de ez még a jövő zenéje, a Fuji bevallása szerint is minimum még 1 év mire lesz valami ebből az új szenzorból.
-
lenan
aktív tag
-
b.vr
őstag
válasz rumos14 #3201 üzenetére
"a PDAF-ről mondjuk annyit, hogy sokan nem látnak markáns különbséget pl a NEX-5N és az 5R között (az utóbbiban van PDAF). én is használtam mindkettőt és nem tudom azt mondani, hogy hú, na az 5R, az igen! inkább csak belemagyarázás lenne."
Á, köszi, pont ezt kérdeztem korábban!
Szóval akkor a sonynak ezen a téren eddig is voltak gondjai.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
őstag
válasz rumos14 #3207 üzenetére
A problémák már a playmemories oldalon való regisztrációnál kezdődtek, ugyanis ez hatodik próbálkozásra sikerült csak. Csuhé. Ezután nem engedett belépni, csak egy másik böngészővel (ie 11, hoppá! ), majd mivel nem volt egyértelmű a telepítés mikéntje, inkább megpróbálkoztam a Nex-en magán letölteni az appot. Na ezt még mazochistáknak sem ajánlom! Csak az email címem beírása a tárcsával kb. 3 perc volt, annyira "simán és akadásmentesen" működött a dolog. Majd a jó (!) jelszót is beírva kiírta, hogy az email / jelszó hibás. Csak mellékesen jelzem, most már kb. a 8. percnél tartunk időben, és még be sem tudtam lépni... Szumma szummárum, gépről mégis sikerült feltennem a távvezérlős appot, ami azért érdekelt, mert WP-re ( stabil Windows Phone-os vagyok ) írt egy srác egy "Remote Camera" nevű programot, és gondoltam, játszásiből kipróbálom. Nem jött össze, nem találta meg a Nexet. Na itt szakadt el a cérna végérvényesen...
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3207 üzenetére
Hát mintha nem dicsérném mindenütt agyba főbe a Sony szenzorokat..
Ha valami netán nagyon böki a csőröd akkor ne fojtsd vissza magad, ereszd most ki a haragod! Aztán ha ezzel megvagy akkor akár tovább is léphetnénk, mert már lassan kezdem unni az állandó szurkálódó személyeskedésedet.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #3221 üzenetére
Hát ha a szintén f/4 fényerejű Canon 24-70-hez hasonlítjuk, akkor igazából az FE 24-70-re se mondanám azt, hogy hű de kisebb lett, mint a DSLR megfelelője.
-
jjeahh
nagyúr
válasz rumos14 #3225 üzenetére
pl f1.4-es fixeket, 10-xxmm zummot, mindezt olyan áron, mint dslr-re
én is még mindig agyalok a nex-6-on, de egyrészt nincs olcsón nagylátó zumm, másrészt kétszer annyiba fáj kb, mint a másik esélyes pana g5, harmadrészt eléggé elültettétek a bogarat a fejemben a zajos keresővel, és nincs ahol kipróbáljam...Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Android másképp: Lineage OS és társai
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- RAID
- Politika
- Xbox Series X|S
- Túra és kirándulás topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Hatalmas akció! Sigma 150-500mm f/5-6.3 APO DG OS HSM Objektív
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
- Új, egyszer kipróbált Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K, extra kiegészítőkkel eladó
- Sony A9 III + Sony 300mm GM 2.8
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen