Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bkercso #502 üzenetére

    "A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
    Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény."

    Valóban nem lehet kettő mondattal elintézni.
    A nyomaték görbe kettő helyen érinti a nullát. Az origóban, ahol még rendben is van, bár az induláshoz szükséges a nyomaték, nélküle el sem indulna a jármű.
    A végsebességnél elméletileg ahol a szintén nulla a nyomaték a diagram szerint. Ez megint necces számítási alap a teljesítmény meghatározásához.
    A nagyobb tévedések érdemes helyre tenni. Senki ne higgye, hogy azon az ábrán teljesítmény adatok vannak.
    A nyomaték esetében is a rendelkezésre álló nyomaték tartaléknak tekinthető a nem szakszerű, ám értelmezhető meghatározásnak. Így válik érthetővé a végsebességnél fellépő nulla nyomaték tartalék, hiszen a nyomaték még forgatja a hajtó kerekeket. A további gyorsuláshoz már nincs tartalék nyomaték.
    Ez nem érvényes azon esetekre, ahol szabályzott a végsebesség. Nagyjából az összes újabb járműre ilyen.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák