- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Mobil flották
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Drágább lett a Pixel 8a
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic V2 - origami
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
Kicsit vegyél vissza magadból, ha kérhetem (a többi fórumozó nevében is)! Kevésbé hangsúlyozva is megértjük, hogy idegesít, amiért a fizika nem úgy működik, hogy elvárod. Az automata fényerőszabályzás elhúzza a szín együttfutást, ezért kalibrált megjelenítő esetén ki kell kapcsolni. A megoldás, hogy több profilt kell készíteni: egyet nappalra, egyet éjszakára, stb...Bár nekem tökéletesen bevált a 100 cd/m2 általánosan (igaz van a monitor mögött egy lámpa, ami elősegíti, hogy ne fárassza a szemem amikor napi 14-16 órákat utómunkázok).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1900 üzenetére
"...az automatikus fényerőszabályzást a csoda Eizo-k mennyire kezelik jól?"
A DUE-t tudó Eizóknál nagyságrendileg kisebb a kijelző egyes részeinek a referenciától való eltérése, már a szemmel érzékelhető határon belül van (műszeresen azért még kimutatható). Nélküle még kívül esne rajta.
(#1901) Hmmm1: "A fényerő csökkenése szerintem nem egyenlő a nagy mértékű színromlással."
Először is azt döntsd el, hogy a referenciához hű, vagy neked tetsző eredményt akarsz látni? Ha az előbbit (mert pl. munkaeszközöd az adott monitor, TV, laptop, nyomtató, telefon, tablet, projektor - igen: ezeket mind lehet kalibrálni), akkor kénytelen vagy a megjelenítődet bekalibrál(tat)ni és a szabályokat betartva nézni. Ha az a lényeg, hogy jól nézzen ki, akkor csuklóropogásig széttekerheted a beállításait, viszont ne csodálkozz, ha nem látsz dolgokat a képen pedig ott vannak, vagy mondjuk ami eredetileg piros volt az nálad lilában jön elő...
"Telefonon is ritkán veszem ki az Auto beállítást és mégis elég komoly ígyis a szín meg minden."
A színérzékelés szubjektív dolog: ami neked tetszik nem biztos, hogy másnak is, de ugyanígy fordítva is igaz. A színek elmászása pedig egy létező jelenség. ahogy öregednek a monitorok, úgy változik meg a bennük lévő alkatrészek tulajdonságai. Pl. a neoncsőé, ami a világításukat biztosítja: idővel csökken a fényerejük és ezzel párhuzamosan elmászik a fehérpontjuk (általában besárgulnak) - ha nem korrigálod őket kalibrálással, akkor pár év alatt a közelében nem lesz a valóságnak az, amit látsz rajta. Nemrég kalibráltam egy ismerősöm két egyforma monitorát: gyári beállításokkal az egyiknek láthatóan jóval kékebb és kontraszttalanabb volt a képe mint a másiké. Kalibrálás után szemre egyformák lettek (ez volt a lényeg, mert fotófeldolgozásra kellett neki).
"A profilozgatás primkó gány megoldás - persze lehet szükséges olykor, sajnos."
Pont annyira primkó és gány megoldás, mint egy autónál a motorütem behangolása. Mit szólnál, ha az autód minden második méteren lefulladna? Úgy is eljutnál vele A pontból B-be, csak jóval lassabban. Szerintem jóval idegesebb lennél (a monitoros problémához képest), mire odaérnél. Szóval a monitoroknál is a felhasználók elégedettségének növelésére van a kalibrálás. Szerencsédre nem 100% a hasonlat, mert a monitor működik kalibrálás nélkül is, max. nem tetszik amit látsz.
"Amúgy nem tudom mire fel mondod ezt, ha kimondottan arra a hozzászólásra amire válaszoltál, akkor nem értem, elolvastam, nem volt fröcsögő vagy ilyesmi, de ok mindegy."
"Basszák meg hogy nem raknak a monitorokba is külső fényérzékelő szenzort. Egy szaros telefonba meg van és még a kép is jobb rajta, miközben nem az az elsődleges célja."
Nem vagyok egy nyelvtannáci, de még a primkó is erősen megkérdőjelezhető kategória. Kérlek tiszteld meg a fórumot azzal, hogy nem hányod tele virtuálisan! Ha még úgy is próbálunk segíteni neked, hogy láthatóan nem akarod elfogadni a választ, amit a kérdésedre kaptál.
(#1902) scarbantia: "A fényerő beállítással pedig tudnak elmászni színek, mivel sokszor a háttérvilágítás eleve nem ugyanolyan fényt ad különböző fényerőn."
Pontosan, főleg, hogy a két szabályzós (brightness + contrast) LCD monitorokon a működési elvükből adódóan (a világítás fényereje állandó, a folyadékkristályok pedig annyit engednek át belőle, amennyit a vezérlőfeszültségük által keltett elfordulásuk enged) a "brightness" valójában a "contrast"-ot állítja, a "contrast" pedig a "black level"-t (a fekete szintet). A gyakorlatban tehát a "contrast" állításával csak rontani tudunk a fekete szinten.
"Persze ma már a LED-el jobb a helyzet..."
A L.E.D.-ekkel nem jobb a helyzet, hanem más. Na jó, kicsit valóban jobb, mert kevesebbet fogyasztanak, stabilabban működnek, kisebb a bemelegedési-stabilizálódási idejük, viszont a színképük sávos, ami más jellegű problémákat vet fel. Plusz a PWM-es szabályzásuk az arra érzékenyeknek fejfájást illetve szemfájást okozhat...
"...de a kontraszt, színlépcsők végei, stb. igencsak elveszhetnek."
A statikus (hardveres) kontrasztátfogás ugye a panel által átengedett max. fényerőtől és a fekete szinttől függ (az egyszerűség kedvéért most eltekintünk a szoftveres alapú trükköktől, mint a dinamikus kontraszt és a zónadimmelés a direktledes paneleknél). A kalibrálás első fázisában beállítjuk a megjelenítőn a kellő fényerőt és meghatározzuk az ebből adódó kontrasztátfogását (a fekete pont ugye adott), majd ehhez hozzáadva a három színcsatorna kiegyenlítését tudunk tovább menni és ekkor kell a szín együttfutáson a legkevesebbet módosítanunk a LUT-ban. A színlépcsők végei akkor sérülnek, ha a világítás az alacsony CRI értéke vagy az eltolódott fehér pontja miatt nem képes leképezni az adott színt, vagy ha a kontrasztlépcső olyan alacsony, hogy nincs elég fényerő a megvilágításához.
"Valami nagyon intelligens elektronika kell, ami a fényerő állítással a LUT-ben is kotorász valamit, és figyelembe veszi a változásokat. Ilyet talán az Eizok tudhatnak, de erre én is kíváncsi lennék."
GOTO #1.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Semmi gond, csak kezeld a helyén a dolgokat! Ha azt mondanám, hogy terveztess és gyártass magadnak olyan egyedi monitort ami azt tudja és úgy, amit és ahogyan szeretnél akkor gúnyolódásnak vennéd, pedig az az egyetlen jó megoldás - vagy elfogadod azt, amit előtte írtunk.
Peace!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1910 üzenetére
A Windows desktopnak mindig is egy saját butított (az sRGB-nél kisebb) színtere volt, ezt az utolsó néhány (35x.xx) nVidia driverekben már javították, hogy legalább sRGB-ben jelenítse meg. Amelyik program meg nem tud színkezelést az olyan amilyen...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz scarbantia #1912 üzenetére
Normális színkezelést tudó programokat használva (és persze beállítva) nincs gond. Egyedül a Lightroomban nem működik a softproof. Quadro drivert még nem frissítettek ebből a szempontból, úgy tudom...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
"Fotók kidolgozására használnám a monitort, de nem profi szinten."
Ez pont olyan, mint, hogy "Nem akarok erős PC, csak a gyereknek fusson rajta a játék!".
Egyébként ahogy KTTech is mondta: a modern, L.E.D világítású monitorokhoz i1D3 (más néven i1 Display Pro) kell.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A netes sRGB tartalom 6500 Kelvin (D65) WB-hez van megálmodva, ha 5500-on (D55) nézed, akkor nem azt látod amit kellene (annak ellenére, hogy a panel ott teljesít magához képest a legjobban). Állítsd inkább a kettő közé: 5800 Kelvinre és L* Gammára (ez közelebb van az emberi szem karakterisztikájához, mint a standard Windows-os 2.2-es érték)!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A monitorok világításának a karakterisztikája nem lineáris: a fényerő változásával a színcsatornák együttfutása is megváltozik (azért a kék csatornán látszik a legjobban, mert az adja a világosság nagy részét).
(#1926) oszy: Hatékonyabb, ha attól kérdezed aki csinálta. Már csak azért is, mert még azt sem árultad el, hogy milyen programmal: így elég nehéz segíteni...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az azért van, mert a monitor saját LUT-jában azokhoz a B csatorna értékekhez azok a fényerő értékek vannak eltárolva, hogy a gyári kalibrálás szerint a legegyenletesebb legyen a gamma. Viszont ez a panel natív fehérpontjához van belőve: máshol más kellene, ezért csúszik szét a csatorna.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz felh123 #1938 üzenetére
"Tudja valaki, hogy a Windows 7 Színkezelés ablakon található windows kijelzőkalibrálás használata opció mit csinál pontosan és mi a kapcsolata az eszközprofilnál megadott icm fájlal?"
A "kalibráláshoz" a szemedet használja "referenciaként", így egy, a Te szemednek megfelelő beállítást hoz létre (Ami viszont korántsem biztos, hogy valóban pontos - inkább az a valószínű, hogy olyan távol van a valódi etalon referenciától, mint Kiskunfélegyháza New Yorktól. Persze nem azért, mert a szemed rossz, hanem mert a műszeres mérés nüansznyi finomságait a gyakorlatlan emberi szem nem képes reprodukálni.). Pontos kalibrálást csak műszerrel (megjelenítőtől függően koloriméterrel vagy spektrofotométerrel) lehet csinálni. Műszeres kalibrálással több kijelző képe is egyformára állítható, amennyire a hardveres adottságaik engedik.
"Illetve több monitor esetén mi legyen az alapértelmezett eszközprofil?"
Rendes (műszeres) kalibrálás esetén minden monitornak saját profilja van (ha a videokártya is képes multiLUT-ot kezelni). Szemre kalibrálásnál akkor jársz a legjobban, ha a rendszer alapértelmezéseként amúgy is beállított sRGB-n hagyod.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz mr_ricsi #1942 üzenetére
Maga az eszköz nem kalibrálható úgy, mint mondjuk az i1 Display Pro, hogy a saját firmware-je egyrészt frissíthető, másrészt tárolja a korrigáló mátrixot. Az "use existing meter correction file"-ben különböző világítástípusokhoz lehet állítani, de azokat tudtommal a gyártó szállítja hozzá.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz mr_ricsi #1949 üzenetére
Az úgy nem fog menni: miért teszi bele újabb bizonytalansági tényezőként a fényképezőgép szenzorát is a képletbe? Azt is profilozni kell előtte, különben a belőle kieső raw értelmezhetetlen színterű (Camera RGB, ami az adott szenzorra jellemzően egyedi). Amúgy is: monitort direkt kontakttal pontosabban lehet profilozni.
Ha megadod neki a weboldalamat, a láblécen lévő telefonszámomon ha holnap délután felhív, akkor elmondom neki, hogyan (nem) működik ez.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz mr_ricsi #1951 üzenetére
Röviden:
Ő két külön folyamatot (tekinthetjük akár két ismeretlenes egyenletnek is) akar egy lépésben megoldani, ami nem fog menni tekintve, hogy a két ismeretlen közben egymásra is hatna, így csak külön-külön állíthatók be a saját referenciájukhoz. Tehát először a monitorát kell kalibrálnia a ColorMunki Display segítségével, utána pedig a képfényező gép szenzorát mondjuk egy ColorChecker Passporttal.
Hosszabban:
"Nem hallgat senkire, mert ő tanult fotózást, ezért ért hozzá, más meg nem ért."
Akkor működne ( de csak az adott hőmérsékleten illetve ISO értéken), ha a kép készítésének időpontjában a helyszínen a fehéregyensúly és a megvilágítás erőssége pontosan ugyanaz lenne, mint a monitorjának a fehér pontja és fényereje, plusz az utómunkázó helység világításának a fehéregyensúlya és fényereje, ahol a tesztábrát lefotózza. De mivel a Nap nem ugyanazzal a WB-vel és egy szobai lámpa erejével világít plusz a környezeti hőmérséklet sem állandó, így tehát alapból "mission impossible lvl1000".
"A további pedig, hogy fotóslaborban csináltatja a papírképeket, ahol -szerinte- szabványos színekkel dolgoznak, ezért amit a képernyőn lát, ugyanazt fogja papíron is visszakapni."
Laborból akkor fogja színhelyesen visszakapni a képeit, ha a labor referenciája szerint dolgozik. Az pedig labortól, géptől, papírtól függően D50 (5000 Kelvines műfény), D55 (5500 Kelvin, ez a délelőtti és a kora délutáni napfény fehéregyensúlya) vagy D65 (6500 Kelvin, ez a déli napfény fehéregyensúlya és a webes tartalmak sRGB standardja is egyben). Ő ezzel a túlbonyolított próbálkozással csak egy egyedi, semmivel sem szabványos profilt készítene magának: kizárólag nála néznének ki jól a képek.
"Azt gondolom, hogy a CmD-hez mellékelt szoftvert sem tudja majd használni, mert nem arra találták ki, ami neki kell."
Valóban nem: keveri a szezont a fazonnal. A CMDisplay egy koloriméter, ami csak saját fényforrással rendelkező dolgok (pl. monitor, projektor) vizsgálatára alkalmas, mivel nincsen saját fényforrása. Ha ő valamilyen fényforrással megvilágítja a valamilyen tesztábráját, akkor (eleve nem az eredeti fényviszonyok szerinti megvilágítást kap):
- korántsem biztos, hogy a fényforrásának a fényereje a referencia szerinti megvilágítást biztosítja (ugye a színek a megvilágítás függvényében is tónust váltanak) - innentől már fals az eredmény,
- korántsem biztos, hogy a fényforrásának a spektruma a kellő helyen és intenzitással fedi le a referencia kártya színeit - innentől már fals az eredmény...Hogy gyakorlati példát mondjak: az energiatakarékos és L.E.D.-es lámpák CRI értéke (<98%) használhatatlanul alacsony: a spektrális képük zöldben úszik. Vagy a neonok 50 Hz-es zöld / lila villódzása is meghamisítja az eredményt...Viszonyítási alapként mondom, hogy a ColorMunki Photo vagy Design (ugyanaz a hardverük) spektrók beépített fényforrásának spektrális fedése 400-700 nm közötti, az i1Pro spektróé pedig 380-730 nm között van. És már ez a minimálisnak tűnő, mindössze 50 nanométeres eltérés is különbségeket ad (ha nem is nagyot).
Ha tanácsolhatom és megfogadod: addig ugorj ki a zuhanó repülőből, amíg teheted! Mert a végén minden a Te hibád lesz.
Örök érvényű szabály, hogy segíteni csak annak lehet aki maga is akarja.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz zohan1970 #1955 üzenetére
A ColorMunki Display ugyanaz a hardver mint az i1 Display Pro (i1D3), csak sebességben le van butítva. Nemrég profiloztam valakinek a Colormunki Display-t spektróhoz, összehasonlításképpen lemértük az i1D3-ammal is: utóbbi minimum 3x a gyorsabb, de inkább 4x.
"Érdemes Colormunki photo-t választanom,4-5 év múlva is pontos lesz vagy inkább az i1 display pro jobb hosszútávon?"
Egyrészt mindkettő más célfeladatra jó, tehát azt kell szem előtt tartani, hogy mit kalibrálsz vele: ha CRT monitort vagy saját fénykibocsájtással nem rendelkező tárgyat (pl. nyomtatott médiát) akkor csak a CM Photo jöhet szóba. Másrészt azt is figyelembe kell venni, hogy a ColorMunki Photo támogatása korlátozott: csak trükközve lehet az újabb oprendszereken használni. Win 7 alatt működik az Argyll CMS-sel, Win 8 és 8.1 alatt nem sikerült működésre bírni. Win 10-zel még nem próbáltam ki, mert csak 8.1-ről frissített telepítés volt, szűz oprendszerrel akarom.
Mindkét eszköz nagyságrendekkel pontosabb, mint a korábbi technológiákkal készültek, amikben még műanyag illetve kémiai alapon működő szűrők voltak (az i1D2, Spyder 2-3, Pantone Huey, stb. koloriméterek akár 1 éven belül is rendesen drifteltek, a Spyderek közül még 4-est is érdemes spektróval profilozni). Mindenesetre az i1D3 firmware-je USB-n át frissíthető (bár a 2+ éve mióta megvan még nem találkoztam hozzá frissítéssel), a CM Photo-t pedig ki lehet küldeni Svájcba hitelesíttetni és ha szükséges kalibráltatni is (de rendesen zsebbenyúlós a történet: 100k Ft-os nagyságrend).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz general #1958 üzenetére
"az a színhelyes kép, ahogy más is látja a képeidet - ez így nem igaz, vagy nálam van gond."
Pedig az igaz, tehát nálad van a gond.
"egyszerűen bekapcsolom a párom laptopját, és annak a saját képernyőjén megnézem ugyanazt a fotót, köze nincs a két kijelzőn a színeknek egymáshoz, és nem, nem a kijelző miatt. a proofolt kép a saját monitoromon egyszerűen ronda, totál más karakterű. ahhoz képest egy átlag notebook köztudottan fos képernyőjén gyönyörűen néz ki :-)"
Kalibráld be párod notiját, és nézd meg egy színkezelést tudok programmal rajta: (majdnem) ugyanúgy (a laptop kijelzőjének a hardveres korlátai miatt) kell kinéznie, mint PS-ben sRGB-re softproof-olva.
"váltsak át sRGB módra a monitoromon? az eleve egy használhatatlan..., ha az egy standard, akkor eleve halott az ügy. :-) fakó, sötét... tudom, mik az értékei, de szerintem az egy használhatatlan valami (80 cd/m???) kezdek becsavarodni ezzel a színtér dologgal. "
Nem kell a hardvert sRGB-re váltani, a programok szoftverből szebben megoldják maguknak (legalábbis a PS) a színtér átalakítást.
"...és azért van 110 cd/m-re állítva a monitorom, mert egyrészt ez kellemes a szememnek, másrészt a monitor ezen a fényerőn sokkal jobb értékeket ad kalibráláskor, mint 120-on. de ezt le is írtam, nem is értettem. miért kérdezed. tudom, a 120 a standard, és a monitoromnak is röhögve tudnia kéne, de sajnos úgy néz ki, nem valami tökéletes példányt fogtam ki (nnnnagyon olcsón vettem, így nem sírok, de gyűjtök egy korrekt monitorra)"
Nem lehet, hogy más kehe is van annak a monitornak? Pl. öreg világítás, ami miatt csúszik a spektruma?
Konkrétan milyen monitor, VGA és oprendszer? Milyen programmal kalibrálva? Milyen profilt készítettél (screenshotok a program beállításairól és a profil validálásáról)?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
A PS topicból (#22713) general:
Az árnyalatok megtartása (vagy hogy ferdítik a "preserve color numbers"-t) azt mondja meg a PS-nek, hogy hogyan akarod a leendő fájlodat megjeleníteni színtér átalakítás nélkül. Ez csak akkor működik, ha a kép és a profil ugyanabban a színmódban (pl. mindkettő RGB) van: ha bekapcsolod, a "rendering intent" menü inaktívvá válik, mert ugye nem kell semmit átalakítani.
Nem ezt kell használni, hanem az "internet standard RGB"-t! A baj máshol van...Pl. milyen programmal nézitek a párod laposán a képeket?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz general #1961 üzenetére
Azért én megnézném azt a monitort Argyll CMS + DispCalGUI párossal is: sokkal szebb eredményt ad a BasICColornál, plusz olyan monitorokat is korrektül meg lehet vele csinálni, amiken a BC "letérdel". Ja és nem mellesleg ingyenes.
Fotófeldolgozáshoz 100-140 cd/m2 között ajánlják a fényerőt, tehát teljesen normális érték (a sajátom is annyira van állítva).
Egyébként meg amit KTTech írt azt fogadd meg!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz general #1975 üzenetére
Mire leírtam részletesen, hogy miért gyengébb még mindig a Spyder 5, kidobott a fórummotor...Nem írom le még egyszer, de konkrét összehasonlító teszt, az előzményekben a "miért"-re a válaszok.
(#1977) Tufa_: Katódsugárcsövest nem.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
(#1979) Tufa_ és (#1980) general: Általános szabályok vannak, de ahány megjelenítő, annyiféle apró trükk, amivel a legjobb eredményt lehet kihozni belőlük az adott felhasználási területre. A DispCalGUI oldalán ha lejjebb tekertek egyébként ott a leírása, hogy hogyan kell használni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Töröltem az előző hsz.-emet, mert egy része lemaradt és kicsúsztam a szerk. időből, szóval:
"Nézd, egy teljesen általános kérdést tettél fel (~"Kék autót szeretnék venni hol kapok?"), amire a helyes válaszok száma kb. végtelen. TV-t (abból is van CRT - de az nem kalibrálható az i1D3-mal -, Plazma, "sima" edge L.E.D., RGB L.E.D. és O.L.E.D. háttérvilágítású) lehet kalibrálni TV adáshoz vagy helyi analóg ill. digitális forráshoz, de abból is több lehetőség van: PC, MAC, médialejátszók...A lehetőségek száma (mondhatni) végtelen, plusz mindhez más az ajánlott program és a beállítási paraméterezés. Ha monitorként kalibrálod arra a DispCalGUI a jó, ha TV-ként, akkor a HCFR vagy CALman, stb...
Gondolom a supportnak konkrétabban elmondtad, hogy mit szeretnél, azért tudtak segíteni. "
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Miért, mit vállalkozol? Egyébként az X-Rite support az egyik legkorrektebb, amivel találkoztam, itt Mo.-n is. Cserélték már eszközömet (i1D2) szó nélkül, gyári szám alapján, amikor úgy érkezett meg a rendelés, hogy kettéesett a kezemben - ugye arról még le kellett pattintani a környezeti fényt szűrő diffúzort: azzal sikerült "széttépni", mert a csavarok menetei gyárilag el voltak nyírva).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Nem feltétlenül: ha pl. fotósok érdeklődnek, akiknek nincs. És elég sokuknak nincs: nagyon sokan azt sem tudják (vagy szimplán csak nem érdekli őket), hogy kalibrálni kellene. Ilyen tekintetben sajnos nagyon alulfejlett a szakma (mondom ezt a technikához is értő fotósként).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Csatlakoztatsz hozzá USB-s egeret meg billentyűt. Hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésre: az említett külső eszközök segítségével ugyanolyan, mintha egy simát csinálnál (mellesleg nekem is Samsung Smart PC Pro-m van és semmi nehézséget nem okoz a kalibrálása).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
<--- A digitizer nem zavar be.
Ha ennyire szét kell tekerni akkor két eset van: vagy tényleg gyenge a panel vagy valamit nem jól csináltál.
Egyébként érdemes nem 100%-ról visszalépegetve elkezdeni, hanem egy kisebb értékről (mondjuk 75-80), amiről mindkét irányba tudsz menni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az alja kissé szét van csúszva, mekkora fényerő értékre van állítva a tv menüje? Mennyi a panel natív fehér pontja?
"A laptopommal viszont nem vagyok kibékülve. Az x-rite saját programja elég furán kalibrál, és még nem igazán találtam meg mi a gond."
Az a gond, hogy L.E.D.-es megjelenítőkön rendszerint elhasal (ezért is ajánlott alternatív programokat használni helyette).
"...plusz amik a böngészőmben kinéznek valahogy képek, az a winből nyitva sokkal sötétebb..."
Ez már más tészta, ez Windows színkezelés: sem a Win képnézegetője, sem az Internet Explorer / Edge nem tud színkezelést, így nem színhelyesen jelenítik meg a képeket. Az egyedüli színhelyes böngésző Windowson a Firefox (az is csak némi registry trükközéssel), képnézegetőből ingyenes az IrfanView (azt is be kell állítani a korrekt színkezeléshez).
"Apropó, arról amit korábban írtál, javasolt beállítási paraméterek. Van esetleg valami link ahol lehet ezeket tanulmányozni? Mármint hogy mire érdemes kalibrálni ehhez-ahhoz?"
Kiindulásnak. Egyébként Google...
"Illetve amit még nem tudtam rájönni, az ilyen contrast, gamma értékeket hogy javasolt mérni, beállítani?"
A kontrasztot azért nem találtad, mert nem definiált érték: a panel natívja, ami az adott fekete és fehér szinthez tartozik. A Gamma alkalmazásfüggő: PC-n 2.2 (vagy L*, ami majdnem ugyanaz, de az emberi szem karakterisztikájához kicsit közelebb áll). Mac-en régebben 1.8 volt, de most már ott is 2.2 egy ideje...Médialejátszóknál a lejátszási színterek (pl. REC709, ami majdnem sRGB) függvénye.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Az esküvőfotós topicból áthozva:
(#1714) Melanor: "Bár a PVA panelt én szebbnek, hitelesebbnek látom."
Valóban, mert a VA paneleknek vannak feketéik az IPS-ek tejfölösen szürke masszájához képest.
"Már én is csak szemre kalibrálok, vagy évente van lehetőségem kölcsönkérni egy spektrométert."
Pedig azt a Dell-t legalább havonta érdemes kalibrálni, ha képeket dolgozol fel rajta. Én pl. szezonban max. hetente csinálom a sajátomat (vagy komolyabb munka előtt mindenképpen), biztos ami tuti.
"...a másik tényleg szépen megjeleníti az összes irodai programot..."
Azt azért tegyük hozzá, hogy abban nincs semmi kihívás: a Windows desktop RGB-je egy butított sRGB színtér, az árnyalatainak kb. a 75-80%-ával. Ettől függetlenül tényleg jó monitor a U2410f.
(#1715) aleister: "Egyébként nem szemmel kalibrálok, hanem Spyder 3-mal. "
Majdnem mondtam, hogy akár szemre is kalibrálhatnál, mert a Spyder 3 híresen driftelős koloriméter (csak egy rosszabb volt nála, az i1D2). DeltaE 8-at mértek nála, DeltaE 2-től már laikus számára is szemmel látható az eltérés. Ráadásul az újabb, L.E.D.-es háttérvilágítású megjelenítőkre nincs is felkészítve, tehát az új Delleden el fog hasalni. Még csak azt sem mondom, hogy profilozzuk spektróhoz, mert nincs értelme: a hardvere a saját korlátja (fiatal korában csak a sötét szintek mérésével vannak problémái, később már általánosan instabillá válik: inkonzisztensek a kémiai alapú szűrői, idővel nagyon elmásznak).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Csak, hogy meglegyen a 2000. is.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Remélem minden aktív dinamikanövelő és színmódosító eljárást kikapcsoltál a TV-n kalibrálás előtt!
Egyébként konkrétan mit értesz fényerő alatt? Azt ugye tudod, hogy a két szabályzós (brightness + contrast) LCD megjelenítőkön a működési elvükből adódóan (a világítás fényereje állandó, a folyadékkristályok pedig annyit engednek át belőle, amennyit a vezérlőfeszültségük által keltett elfordulásuk enged) a "brightness" valójában a "contrast"-ot állítja, a "contrast" pedig a "brightness"-t, ami gyakorlatilag a "black level" (a fekete szint). A gyakorlatban tehát a "contrast" állításával csak rontani tudunk a fekete szinten.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
*Ropi*
félisten
válasz Johnny Cage #2007 üzenetére
Végül is, ha manuálisan elindítod...Viszont a LUT Managerrel fixre "be tudod drótozni" a profilt, hogy visszatöltse (set default for all / current user).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
ATI / AMD kártyával, felinstallált CCC / VCC-vel bármikor. Intel GPU is csak úgy jó, ha ki van gyilkolva az igfxpers.exe és tartozékai a gyorsindításból.
(#2009) mr_ricsi: Az említett LUT Managerrel meg tudod erőszakolni a profilt, aztán játéka válogatja, hogy engedi-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! SAMSUNG Odyssey G7 C32G75T monitor garanciával hibátlan működéssel
- SAMSUNG LC49G95TSSRXEN 125CM 5K GAMER MONITOR ! ÉRTÉKCSÖKKENT !
- Dell Alienware AW3423DW OLED monitor
- HP E24q G5 monitor QHD (2560 x 1440) új állapotban, 18 hónap garanciával, nagyon kedvező áron
- Samsung ViewFinity S9 5k monitor!27"/5120x2880/IPS/10bit/600 Nit/Thunderbolt 4/Machez is/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs