Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cog777
senior tag
válasz #54625216 #66 üzenetére
+1 Ezen gondolkodtam en is (mint fejleszto). Lassan ertelmetlen osszehasonlitani egy-egy CPU nyers teljesitmenyet, mert inkabb azt kell megnezni hogy az egesz platform mit nyujt abban a feladatkorben ami szamit valakinek. A sok dedikalt gyorsito megoldas miatt jobb fogyasztas mellett , nagyobb sebesseget lehet elerni.
Ergo bejon a desktopra az egy altalanos CPU helyett a decentralizalt, es optimalizalt megoldasok a mobil szegmensbol. Ezt pedig az operacios rendszer (vagy egy HAL/framework) elfedi...HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #66 üzenetére
A jelenlegi adatok alapjan ugy tunik, hogy ha atternek teljesen Arm-ra, kevesebb Mac user lesz, mert ez olyan lesz mint a Netbook, Chromebook, vagy az MS-s tobbszori Arm probalkozasai. (A legutobbi se lehetett siker, mert a bejelentes ota kb. semmit sem hallani az egeszrol)
Kevesebb feature-t kapsz ugyanannyi, vagy tobb penzert, mikozben az egyetlen pro erv a hosszabb uzemido. Az Apple persze erdekelt benne, mert meg nagyobb profit maradhat a zsebeben gepenkent, hiszen ok tervezik, gyartatjak majd az egesz alaplapot, cpu-t, gpu-t. A user viszont nem erdekelt benne, mert erosen kompromisszumos gepet kap.
Azt sem tudjuk, hogy komolyabb hasznalatban is megmarad-e a hires hosszu uzemido az Arm oldalan. Az Apple elonye hogy a zart rendszert konnyebb optimalizalni, de eddig inkabb csak azt lattuk, latjuk iOS oldalon, hogy optimalizalas helyett joval erosebb cpu-t es gpu-t rak a telefonjaiba, tableteibe.
Vajon ennyire nem latja a fatol az erdot az Apple vezetese? Minden csak az egy gepre juto profit, a volumen meg nem szamit?
En a helyukben egy Macbook/Macbook Air szeru geppel kezdenek, vagy esetleg egy Mac Mini varianssal. Ezeknek a teljesitmenyet konnyebben tudnak hozni, foleg hogy az MBA kriminalis hutese komolyan korlatozza az x86-os modellt. Persze nehez lesz ugy eladni, hogy az Apple semmikepp sem akar kilepni a premium termek szegmensbol, vagyis nem varhato promo ar...ami amugy is csak torzitana a piac szondazasat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Alchemist
addikt
válasz #54625216 #95 üzenetére
Tehát az elmozdulás az "általános célokra elégséges, adott feladatokra célzottan felturbózott" hardver nagyon is működőképes megoldás lehet.
A teljesítményt igénylő kisebb 3rd party fejlesztők ennek aligha fognak örülni, mert a multiplatform eddig is nyűg volt nekik a korlátozott fejlesztői erőforrások miatt. Ha nem kapnak automatikusan almás célhardverre optimalizáló keresztplatformos fejlesztőrendszert, akkor az almás portolás gondjait úgy nem fogják vállalni, hogy a termékük a Windows-os verziójához képest a Mac-os teljesítményben kompromisszumos.
Vagy akár lesz-e további teljes értékű Matlab verzió.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
#95462144
törölt tag
válasz #54625216 #100 üzenetére
Szerintem tippre is sokkal hosszabb folyamat lesz ez ennél HW és SW szinten is. Szerintem fontos nekik efelől nincs kétségem, de ez nagyon hosszú folyamat lesz mire kiforr.
Ráadásul az átállás is kérdéses az anyagi vonzat tekintetében, minden bizonnyal súlyos ára lesz mindegyik oldalon. Kérdés, hogy kinek éri meg ez a macera. Nekem biztos nem kezdetben semmiképpen. -
Ezekiell
veterán
válasz #54625216 #136 üzenetére
A céljaik és az okaik egyértelműek, ebben egyetértünk. A developerek viszont mindig célközönségnek kell lenniük, elvégre devek nélkül nem lesznek appok, akkor meg igen szegényes lenne a kínálat
Behatárolt célfeladatok: ez tiszta sor, ha ez az irány, akkor persze h elég, csak akkor a felhasználóbázis is szűkül (amit meg megnyerhetnek az "instagrammereken" akár, nyilván nem idióták ülnek az Apple boardban és marketingen)
(#139) tomy8614 ez mondjuk elég meggyőző, be kell valljam. Ejj, várom azt a real life benchmarkot már vmi külsőstől, mint a wccftech pl.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
macilaci42
csendes tag
válasz #54625216 #100 üzenetére
A zeneszerkesztéssel csak az a gond, hogy professzionális körökben mindenki plugineket használ, független attól melyik DAW-ot részesíti előnybe (Ableton, Logic Pro, Cubase, ProTools stb.). Ezek lehet VST/AU/AAX formátumba, és egytől egyik át kell majd írni ARM-re. Amíg ez nem történik meg, addig senki nem fogja használni a Logic-ot natívba, csak a nagyon amatőrök.
-
Kilobeat
tag
válasz #54625216 #100 üzenetére
Ha picit is ismernéd a pro audio ipart nem mondanál ilyen marhaságokat, hogy bármit fél éven belül... 37 éves szabványoktól nem bírnak elköszönni egy 20 éves interface se veszít az értékéből, mert annyira nincs fejlődés.
Másrészt az audio mindenkinek huszadrangú, a gaming audio proceszorok is csak 1-2 részfeladatra alkalmas marketing bulshitek voltak mindig is, nem véletlenül halt ki mind.Mióta Mac-em volt imádom a Windows-t :p
-
Auratech
őstag
válasz #54625216 #192 üzenetére
Van egy váltás. Meglesz. Nem kötelező betagozódni. IPadot se kötelező venni, az armos Mac se kényszer. Akinek beválik, használja, akinek nem leteszi, eladja. Meg se veszi. Nekem az iPad Air 2 a második almás cuccom, az iPad4 után és a telóm is 7-es iPhone.. Nagyon príma pc-k vannak. Egy jó Ryzen ws az tényleg jó és senki nem beszél le róla senkit.
A változások tükrében viszont nagyon könnyen fogok úgy dönteni, hogy lehetőség esetén nem iPadot, hanem Macbookot veszek az elöregedő Air2 után. Akkor a párszáz appról se kell lemondanom, amit már egyszer kifizettem, jelentős összértékben, az elmúlt nyolc év alatt.
Legalább is a javukról nem.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #236 üzenetére
Ezt a featuret behozhattak volna a non retina eseten is. Nem felbontas fuggo, csak meretezes es font size allitas. Persze gondolom, egyel tobb ok, hogy a valtas fel tereljenek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #248 üzenetére
Nezd meg az Apple korabbi Keynote-jait. A jelenlegi WWDC-s egyedi volt a virus es a black lives matter miatt, szoval visszabb vettek az onfenyezest. Mindegyikben azzal dicsekednek, peldaloznak, hogy hogy mennyivel jobbak a konkurencianal. Mac eseten persze a Windowsos PC-k a celpont. A masik kedvenc visszatero dolog, hogy a Mac OS a vilag legjobb desktop operacios rendszere.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #247 üzenetére
Azt meg nem tudjuk, hogy az Arm-os Macen mi lesz a root jogokkal. Mivel specialis alaplaprol es processzorrol lesz szo, amin papiron semilyen mas OS nem fut, igy adja magat az, hogy ugyanolyan zart lesz, mint a tobbi Ax chipes megoldasuk. Szinten varhato hogy ha teljesen atallnak, mondjuk 2 ev mulva, csak a storebol lehet majd telepiteni ra alkalmazasokat.
Virtualis gep talan mehet ra, ha megirjak a szukseges szoftvert es lesz benne eleg RAM, de pl. Bootcampnek megint nincs ertelme, mert nincs kompatibilis Windows verzio.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Reggie0
félisten
válasz #54625216 #247 üzenetére
Ahhoz kepest PS4-re meg nem, szoval ez attol is fugg, hogy mennyire komoly vedelmet implementalnak a prociba.
(#252) Parallaxis: Az virtualizacio, nem nativ linux. Virtualizalni barmin lehet, emulalni meg plane. 8 bites mikrovezerlon is futtattak mar linuxot x86 emulacioval, csak jopar ora volt mig bebootolt. A lenyeg, hogy a gyari szarokat le lehessen csapni rola es csak linuxot rakni ra.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz #54625216 #261 üzenetére
Egy desktop gépen nincs olyan, hogy nem adnak root jogokat, az égvilágon semmi értelme nem lenne
Miért, IOS-en mi értelme van?
Lezárni a rendszert, walled garden meg minden. Szerintem elég jól látszik, hogy ez a megközelítés tetszik az Apple-nek és simán áthozhatja ezt az ARM-os rendszerre a bootlockkal meg mindennel együtt.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
Ezekiell
veterán
válasz #54625216 #460 üzenetére
A Switch ugye game console, szóval nem nagyon lehet összehasonlítani egy általános célú számítógéppel.
Az meg hogy az X86/64 elérte az egyszálú korlátait, hát az erős túlzás, bőven van teljesítménynövekedés van year to year. Valamint single core performance max játékoknál elsődleges, bármi produktivitás-centrikus felhasználásnál a multicore performance lesz a lényeg mindig is, sőt évről évre egyre jobban.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Xero
nagyúr
válasz #54625216 #477 üzenetére
Mac-en pont annyira optimalizalnak 2006 ota mint Windowson. Neha annyira sem. Elotte rosszabb volt.
Emlekszem, hogy a nativ(nem rosettas) elso Photoshop kb 10x indult gyorsabban MacBook Pro-n, mint 1-2 evvel elotte az egyel regebbi PPC only Photoshop PowerBookon. Mas muveletek hasonloan alakultak. Igaz a G4 nagyon oskovulet volt mar, de nem volt penz PowerMac G5-re.Egy code build pl pontosan annyit eszik meg Mac-en mint Windowson vagy Linuxon, nincs szignifikans elteres. Adobe Premier-t ugyan en max koca szinten hasznalok, de amennyire tudom Mac-en ez is lassabb mint Windowson. Bar szerencsere ott a Final Cut.
Bizonyos dolgokon lehet csiszolni es az apikkal nagyjabol lehet iranyitgatni a fejlesztoket, de csodak nincsenek.
-
Alchemist
addikt
válasz #54625216 #471 üzenetére
"hanem azoknak a számítási feladatoknak hardveres gyorsítása, ami a consumer felhasználók számára kritikusak"
Ha a fejlesztők nem kapnak ehhez több magra és gyorsítókra automatikusan és hatékonyan optimalizáló fejlesztőrendszert, akkor vagy nem lesznek a gyorsítás lehetőségei kihasználva vagy a bugokkal fognak küzdeni vagy hagyják a fenébe az almás platformra való fejlesztést (kilógnak az idő-pénz-jó termék háromszögből).Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Auratech
őstag
válasz #54625216 #492 üzenetére
Hát ez így kábé ok.
Az A. Audion esetén az effektekkel kirenderelt wav az alapból 32 bites. Na már most az alsó 8-10 bitet simán lehet csonkolni, mivel nincs olyan hanganyag, ami 32 biten old fel, extrém esetet kivéve, pld a Zoom F6 32 bites (dual ad konverteres) rögzítőjét, ahol pld nincs szükség gain állításra, de ez csak egy eszköz. 32 bites dinamikát kb. Daredevil hasznosíthat.. Az alapzaj már a Brown-féle mozgás hangja. Mixerben ok és kell is, akár 48bit, de felesleges a végeredményben.
Sok progiban beállítható, hogy a temporary file szóhossza mekkora legyen.. Ahogy a játékokban a textúra színmélysége..tömörítése.Auratech Field Recording
-
Tin
veterán
válasz #54625216 #500 üzenetére
Pontosan. De az Apple az antenna-gate, bend-gate es tarsai eseteben jol megmutatta, hogy ezeket a problemakat egyszeruen athidalja a felhasznalok atnevelesevel. Magyarul, ami nem fog menni, az onnantol nem is kell.
Mint feljebb irtam, az en nagyobb felelmem az, hogy azt a hatast fogja ez kivaltani, hogy a tobbi gyarto is elmozdul a celhardverek iranyaba, es nem csak az eddig megszokott GPU fronton (ami ugye egy grafikai celhardver), hanem szep nagy, az adott szabvanyoknak es eveknek megfelelo "divat" SOC-ok jonnek majd ki, amik par evig lesznek hasznalhatoak, aztan elavulnak, a programozasuk meg kb a driver celfuggvenyeire optimalizalt celkonyvtarak hvasabol fog allni, es bizony megnezem majd, hogy akkor ki fog versenyezni uj megoldasokkal. Most ugyanis kicsit modositasz egy funkcion, es "jobb" lesz, nagysagrendileg ugyanazon sebesseggel, de egy hardver-gyorsitott funkcion nem lehet modositani, szoval majd inkabb hagyjak ugy, merthat a kompatibilitas fontos. Az meg eleg vicces lenne, ha kijonne az uj Photoshop, amiben a szurok nagy resze realtime, par uj szuro meg fel percig renderelne mert szoftveres.
Amig az Apple diktalja a divatot, masok alkalmazkodnak hozza. Szoval itt vagy bukik az Apple ezen, vagy valaki kijon valami forradalmi megoldassal, es versenykepes lesz vele, amugy meg masolni fogjak a megoldasaikat. Melyik felhasznalo venne x86-os gepet, ha az Apple celhardveren ugyanaz 5x olyan gyors, 2x tovabb birja akkuval, es csak 1.5x dragabb? Mindezenkozben persze csak az App Store-bol lehet telepiteni, es csak az Apple altal jovahagyott programokat.
-
Tin
veterán
válasz #54625216 #505 üzenetére
Pont ezert irtam a GPU-t peldakent a hozzaszolasomban, ami egy koran felismert es kifejlesztett celhardver, ami sokaig kulon letezett, aztan reszben a processzorba integraltak. Gyakorlatilag az osszes jelenlegi eszkoz, akar mobil, akar PC ilyen, van egy celhardver a SOC-ban, es megveheted a sokkal erosebbet kulonallo eszkozkent is.
Az Apple-vel csak az a bajom, hogy a szabvanyt nem igazan kovetik, es mindig kulon utakon jarnak, pont azert, hogy zart, exkluziv rendszeruk lehessen, es kaszalhassanak belole. Szoval akar ha ki is dolgoz rutinokat a SOC-ba, azt biztos nem fogja lemasolni a "piac", mert nem szoktak, es mert mar a specifikacioja is zart vagy kodos lesz. Kovetkezeskeppen csak neheziteni fogjak a piac dolgat azzal, ha mondjuk a sajat implementacioju, maguknak optimalizalt hardveresen gyorsitott funkciokat akarnak mas SOC-okban is felhasznalni, kovetkezeskeppen, meg ha a piac tobbi resze le is "masolja", vagy implementalja az Apple altal hasznalt funkciokat, attol meg a multiplatform fejlesztoknek mindket oldalra optimalizalniuk kell.
En a szabvanyos dolgokban hiszek, es nem a penz/szemettermelesben. Ettol fuggetlenul tamogatom az Apple tervet, mert talan lök egyet a piacon, az elmult 20 evben azert eleg vilagos lett, hogy mik is az alap szoftver szuksegletek, es a hardveres gyorsitas egy ujabb videokartya-szeru evolucioja is bekovetkezhet, ahol mondjuk 5 ev mulva normalis lesz az egyes funkciocsoportokhoz tartozo - ahogy irtad is - PCIE vagy integralt hardveres gyorsitasi konyvtarak. Ha meg bukik vele az Apple, legalabb lattuk, hogy nem erre van igeny.
-
Tin
veterán
válasz #54625216 #507 üzenetére
Szinte mindenben egyetertunk, de azert par dolgot kicsit maskepp latok.
Az egyik a fejlesztok kerdese, szoval a "kussolj es csinald" alapu megkozelitesu cegekhez azert jellemzoen nem az elit megy. Tudom, hogy nem erre gondoltal, de a fejlesztonek (tervezonek) hinnie is kell abban, amit csinal, kulonben eleg hamar kieg, es tovabball. De ez persze nem akkora problema, es lehet, hogy nem is ennyire sarkosan erre gondoltal.
A szabvanyokkal kapcsolatban meg millionyi parhuzamos pelda letezik az elmult evtizedekbol, es nyilvan az erosebb maradt. Ezert is hasznal az Apple USB csatlakozot. Ha az Apple altal kitalalt hardveres megoldasokhoz nagyon hasonloakat implementalnak masok, akkor nyilvan a portolas nem akkora nagy katasztrofa, level kvazi hasonlo fuggvenyeket hivnak, kicsit mas parameterekkel.
Az optimalizalas es a celhardver reszeben is egyetertunk, minel kevesebb ido/energia egy fejlesztes, es minel hatekonyabb egy mukodes, annal kevesebb "szemetet" termelunk. Ezert is irtam, hogy drukkolok ennek a koncepcionak, viszont a felelmem is leirtam feljebb, hogy remelem, ez mondjuk nem a processzorok fejlesztesenek karara megy.
-
Tin
veterán
válasz #54625216 #520 üzenetére
Igen, nyilvan alapvetoen a szabvanyok meg nem lete meg nem akadalya egy portolasnak. Az mas kerdes, hogy amikor mar a harmadik portot csinaljak a harmadik generacioju SOC-ra, akkor konnyen felhuzhatja magat a fejlesztobrigad, hogy minek dolgoznak tobbszor ugyanazon. De ez reszletkerdes, en sem erzem akkora problemanak ezt.
A masodik bekezdesed jo pelda arra, amit az elsoben is felhoztam peldakent. A szabvanyok azert jok, mert szabvanyok, specifikaltak, biztonsagot adnak, a szabvanyok nelkuli dolgok meg, ahogy irod, konnyen "hergelik" a szakmai embereket. De ugye itt eleve van egy Apple fejlesztobrigad, aki hisz a termekben, es van a masik oldal, aminek a versenykenyszer tobbletmunkat okoz, foleg, ha nem is szabvanyok menten kell dolgozniuk.
-
Alchemist
addikt
válasz #54625216 #507 üzenetére
"Az appstore szűrés alapkoncepciója is az, hogy a 3rd party fejlesztők vegyék komolyan a fejlesztési irányelveket és ne szemeteljék teli a platformot legacy alkalmazásokkal."
Ez jogos érv, viszont a B2B megoldások aligha fognak letöltögetős appstore-ba költözni.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Alchemist
addikt
válasz #54625216 #507 üzenetére
"És igen, a multiplatform fejlesztőknek mindkét oldalra optimalizálniuk kell, de szerintem ez jó dolog, mert egy rendszer tervezésekor a user legyen a prioritás és ne a fejlesztő kényelme."
Ha a korlátozott erőforrású fejlesztő cég nem hisz abban, hogy a user kivárja és megfizeti az optimális eredményt, akkor vagy gyorsan odakennek valamit alibiből a "B" platformra vagy megmaradnak az "A-only" platformos megoldásnál.Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Xero
nagyúr
válasz #54625216 #537 üzenetére
Pontos
Back to the topic:
Megkinaltak paran Geekbench-el a dev gepeket.Ez alapjan eleg biztato a rosetta 2. Ha betuszakolnak 2-3x tobb magot, vagy valami varazslatos uj A SOC-t, akkor valoban nem nagyon lesz erezheto a dolog ilyen teren.
-
Ezekiell
veterán
válasz #54625216 #552 üzenetére
Teljesen jogos, tudtam h jönni fog ez
Consumernél single core, prosumernél/professionalnál multicore a fontosabb (bár függ nyilván az adott alkalmazástól). Pongyolán fogalmaztam a "max játékoknál fontos" dologgal, teljesen jogos a bekérdezés
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#54625216
törölt tag
válasz #54625216 #555 üzenetére
Update: Unity coming to Apple silicon
-
#30786816
törölt tag
válasz #54625216 #555 üzenetére
Azért fontos az egyszálas teljesítmény, mert azt mindenhol érzed, a nem párhuzamosítható és a párhuzamosítható részeket is lineárisan (már ha mhz-re vetített számítási teljesítményről beszélünk, különben az egyszálas-többszálas TB bezavar) megdobja, a magszám viszont csak utóbbit.
Az extra magok határhaszna viszont nem lineáris, ha meg ezt egész jól közelíti - azaz jól párhuzamosítható (rész)feladat - akkor már felmerül a kérdés, hogy ennek nem a gpu-n lenne-e a helye.
Olyan finomságok is komolyan tudnak számítani, hogy például adott processzor milyen hatékonyan vált aközött, hogy minden erőforrásával egy magot pörget, majd az összeset pörgeti, és erről vissza. -
-
Ezekiell
veterán
válasz #54625216 #564 üzenetére
Ha üzleti szempontból megéri optimalizálni több magra/szálra mostmár az Apple siliconra, akkor meg is fogják lépni. De ez nem olyan egyszerű általában
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Tin
veterán
válasz #54625216 #562 üzenetére
Egyszerűen nem hoz annyit, amennyi melóba kerül átírni.
Ami alapból párhuzamosan megy, azok a szerver oldali komponensek. Ott sok hívás van, amik mind külön szálon futnak, az oprendszer párhuzamosít, jól kihasználja az erőforrásokat, és optimálisan működik a dolog. Gyakorlatilag az adatbáziskezeléstől kezdve egymillió dolog van, ami így működik, és jól működik. Itt a fejlesztőnek csak a közös erőforrások párhuzamos kezelésével kell foglalkoznia, a szálak nyugodtan lehetnek szekvenciálisak, úgyis egymás mellett futnak.
Ami még jól párhuzamosítható, azok a hosszú lefutású, egymás mellett, de főképp javarészt egymástól függetlenül futtatható dolgok. Pl. egy képet szétdobhatsz 8 részre, és feldolgozhatod szálanként a nyolcadat, egy játékban számolhatod külön a hátteret és az előteret, vagy a következő X frame-et, egy nagyobb műveletet szétbonthatsz részegységekre, ha azok nem egymásra épülnek, és számolhatod azt.
De a programok logikájának nagy része egymásra épül. Ritka az, amikor megnyomsz egy programban egy gombot, és mondjuk erre fel kell dolgoznia egy adatsort, ezzel párhuzamosan egy másodikat és egy harmadikat, majd az első három eredményen elvégezni egy negyedik feldolgozást. A legtöbbször sorban végzel el műveleteket az adatokon, és az eredmények egymásra épülnek, ezt pedig nem igazán lehet párhuzamosítani. Van, amit igen, de ott sem biztos, hogy nyersz vele, mert egyszerűen sokkal tovább tart párhuzamosítani valamit, ami az esetek 18%-ában, bizonyos lefutások esetén mehet egymás mellett, ezzel nyersz 30%-nyi feldolgozási időt, de beleölsz mondjuk 50 embernapot, de a gyakorlatban nyersz vele 1 mp futási időt. Egyszerűen nincs értelme.
Az igazán számításigényes feladatokat, a nagy terhelést adó műveleteket már rég párhuzamosították. Tudom, a játékok között van, ami csak 4 magot használt eddig, de az új engine-ek már akármennyire skálázódnak, és kész.
A párhuzamos programozás nem olyan, hogy "legyen párhuzamos", ott olyan problémák jönnek elő, amikhez tök más gondolkozásmód kell, pl. közös erőforrások egyszerre történő használata, részfeladatoknál egymás bevárása, szálak összefogása, stb. Ezek jó dolgok, de amíg ekkora fejlesztői hiány van és ilyen szinten fejlődnek a hardverek, ez egyszerűen értelmetlen, leszámítva a szervertermékeket és a valódi, nagy célközönségnek szóló alkalmazásokat, de ott meg már megcsinálták.