Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Sokkal korrektebb hozzáállásnak érezném azt, ha az EA már rögtön beletette volna a játékot az Access-be és nem veteti meg az emberekkel 60-80 euróért, hogy aztán a játék egyensúlyát is arra hegyezze ki, hogy minél több játékost toljon bele a mikrotranzakcióba.

    Szerintem már nem kell sokat várni az első olyan EA játékra, ami már rögtön Access-be érkezik (máshogy nem is fog megjelenni) és erősen pay-to-win mikrotranzakcióra épít. Persze most itt van ez a szarvihar, de ha ez elül, akkor az EA megint előveszi a koncepciót. Lehet, hogy nem a Battlefront II-ben, de elő fogja.

    Tényleg elhiszi bárki, hogy az EA puszta szívjóságból építette fel a teljes jövőjét arra, hogy pár hónapos AAA játékokat adjon oda egy filléres előfizetésért cserébe és még a fizetős DLC-ket is kinyírja, helyette ingyen adja? A pay-to-win üzleti modell lesz az a fejőstehén, aminek a szerepét eddig a fizetős DLC-k töltötték be.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #40 üzenetére

    Ezt erős túlzásnak érzem, ennyire durván büntetni a teljesítményalapú játékot eddig csak a legalja free-2-play játékok sajátja volt. A korábbiakban idéztek egy elég beszédes és részletes leírást a játékmechanizmus főbb visszásságairól, hogyan ad fajlagosan kevesebb jutalmat a játék a legjobb játékosoknak, hogyan válik egyre reménytelenebbé a szinteződés az első napok után és mennyire nehéz úgy unlockolni lezárt tartalmakat, hogy igazából csak szerencse kérdése mit dob a lootbox.

    Nálam még csak nem is az a legundorítóbb vetülete az egésznek, hogy pénzért tudsz rövidítést venni, hanem az, hogy a játék mennyire rosszul jutalmazza a valódi teljesítményt a nagy semmihez képest. Amikor fajlagosan kevesebb jutalmat kap egy kirívóan jó játékos, mint az aki végigbénázza az egészet, akkor azért érződik, hogy itt a cél a szándékos frusztrációkeltés volt.

    Én sok évet lehúztam a World of Tanks-ben és nagyon szerettem azt, hogy a rendszer nem eresztette össze a túl nagy szintkülönbségű játékosokat (így aki pénzért rövidített, nem tudta bucira verni az alacsonyabb szintűeket, igaz az sem, aki befektetett játékkal ért fel magasabbra). Azt is szerettem, hogy a valódi pénzért is megvehető prémium lőszer durrogtatását a rendszer keményen büntette (a végén könnyen lehet, hogy nem jutalom volt az eredmény, hanem még kredit ráfizetés). Sosem éreztem frusztrációt azért, mert éppen nem fizettem a játékért (időszakosan volt prémium előfizetésem az XP és kredit boost miatt, de sem vele, sem nélküle nem volt előnyöm a csatatéren).

    Igen, valóban volt már nem egy példa ennyire rossz pay-to-win rendszerre, de nem egy teljes áron árult játéknál ami az adott év egyik legjobban várt mainstream címe. Nem a jelenségre csodálkoztak rá sokan, hanem arra, hogy ki és milyen címmel próbálja ezt letömni a játékosok torkán. Art meg engedjük meg bárkinek, hogy szabadon felháborodhasson. Vannak sokan, akik amúgy megvették volna, mert érdekelné őket, de a játékmechanizmus elrettenti őket. Az ő véleményük sem mellékes játékosként.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #42 üzenetére

    Igen, lehet valódi pénzért prémium lőszert venni, de azért pont a Type-59 esetén látszott, hogy a WG igyekszik fenntartani az egyensúlyt, szóval ha megborul a mérleg, akkor beavatkoznak (azért én a belefektetett 5-6 év alatt ritkán találkoztam public játékban, hogy valaki prémium lőszerrel veri végig a mezőnyt, ez azért nem jellemző, klánosdiban meg a klánkasszából visszaosztott goldból érdemes bevásárolni). A Type-59 tényleg egy elég erős prémium tank lett, de aztán ki is vették a boltból, hogy korlátozzák a számukat, meg aztán nerfet is kapott. Csak akkor tért vissza a boltba, mikor a fejlesztők azt látták, hogy fogynak a Type-59-el rendelkező játékosok. Bár emlékszem arra a véres karácsonyra, mikor egy leárazáson annyira nagyot ment ez a tank, hogy csapatonként 5-6 is volt belőle és gyakran szakaszban, ami aztán tényleg olyan, mint róka a tyúkólban, de erre hamar közbelépett a WG, érezték, hogy túltolták.

    BTW nem akarom becsület érdemrenddel kitüntetni a WG-t, csak egy pozitív példaként hoztam, hogy lehet törekedni egy fair egyensúlyra és kompetitív játékmechanizmusra még úgy is, hogy mikrotranzakciókkal lehet előnyökre szert tenni.

    De a Battlefront II mechanizmusa nem ilyen, az egész játék logikájából az süt, hogy a bankkártyádra pályázik, mint a legalja mobilos és böngészős f2p címek, mindezt teljes árú mainstream játékként. Amit én sajnálok, mert az "árkád bátülfild" stigma engem a legkevésbé sem zavart volna (az első résznél sem érdekelt). Jobb lett volna, ha megint megkapja a játék, hogy egy átskinezett arcade Battlefield. Az EA az első részt is a pénzéhségével gáncsolta el (sokaknak nem tetszett, hogy az alapjáték tartalomszegény volt és az egyébként zseniálisan jó DLC-ket már csak kevesen vették meg). Ide most biztonsági foci kellett volna, ez a kísérlet nagyon nem jött be.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #52 üzenetére

    Én azért reménykedtem egy jó Battlefront II-ben, mert nekem például a Battlefield 1 egy pozitív csalódás volt. Én a rekord gyorsasággal megunt Battlefield 3 után (meg egy-két egyéb EA csalóódás után) mondtam azt, hogy nem csak BF játékot nem kérek többé, de semmit, amin az EA logója rajta van. Aztán tavaly ilyentájt kaptam barátnőmtől konzolt évfordulós ajándékba, hozzá volt Battlefield 1 (day 0 játékos vagyok), hát akkor elkezdtem vele játszani és azóta is ez van most a játéklistám elején a legtöbb játékórával.

    Amúgy én is egy jó és tartalmas single Star Wars játékot várok már nagyon régóta, nekem ilyen szempontból a Jedi Knight II: Jedi Outcast minden idők legnagyobb kedvence. Csináljanak megint egy ütős FPS/TPS játékot Kyle Katarn főszereplésével és... oh wait... a kánon megváltoztatásával gyakorlatilag zárójelbe tették őt és a sztoriját. A másik nagy kedvencem, a Knights of the Old Republic folytatásának sincs semmi esélye, ott van az EA által bűvölt MMO, ami számomra tökéletesen élvezhetetlen sajnos.

    A Visceral Games szétverése és a LucasArtstól megörökölt projektek jegelése/törlése is előrevetíti, hogy mik az EA elképzelései Star Wars fronton. Semmi olyan, amitől egy Jedi Knight rajongó arca felragyog.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Kisgépkezelő #60 üzenetére

    "Megveszek egy játékot, de addig nem teljesen az enyém, amíg nem teljesítek 50 heccsát challenget."

    Te egy RPG-vel sem játszol, mert menet közben kell feloldani tárgyakat? Ez már hisztéria. Legkevésbé sem az a baj a játékkal, hogy fel kell oldani fegyvereket és hősöket, hanem ennek a mikéntje.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #21946880 #64 üzenetére

    Az erősen skill alapú játékokra igaz, de egy SW Battlefront teljesen más tészta. Kérdés, hogy egy bizonyos ponton túl, akar-e a játékos jobb lenni a játékban.

    Régen kegyetlenül sokat toltam a CS Source-ot (előtte az 1.6-ot), meg a CoD 1-2-t, játszottam klánban, LAN és online kupákon indultunk. Én teljes mértékben értem azt amiről te beszélsz.

    De ma már nincs napi több órám gyakorolni, nem érdekel az e-sport, nem érdekelnek a versenyek. Csak belépek public játékba és örülök ha ott vagyok a lista tetején a legjobb játékosok között. Ezen a ponton túl már nem érdekel, hogy jobb vagyok-e, hanem csak az, hogy van-e még kedvem belépni a játékba és azt kell mondanom, hogy Battlefield 1-et például egyre kevesebbet játszom. Ha bekapcsolom az Xboxot az alap, hogy lenyomok 1-2 CQ kört, de az időm egyre nagyobb részét töltöm mással. Aztán megint kijön egy DLC és 2-3 hétig mással sem játszom. Nem mondom, hogy feltétlenül a fegyver unlock húz vissza, de közrejátszik, hogy megnézném őket és jó pár játékórába beletelik feloldani.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Cifu #68 üzenetére

    "a játékosok esélyeit durván befolyásolja az, hogy nyílt irányzékkal, vagy optikával felszerelt fegyverrel játszhatsz"

    Miért is? Az egyik hip fire-ben erősebb, utóbbi meg pontatlan amíg bele nem nézel az optikába. Sniper esetén pedig a tolózárasoknál minden felhúzásnál leveszi a szemét az optikáról, amivel pont szívás tud lenni a cél követése, nyílt irányzéknál meg könnyebben tartasz célra még futkározó ellenségre is. Én például Bf1-ben a legtöbb fegyver esetén a nyílt irányzékos verziót szeretem jobban, mert nem vagyok az a hátul kummantós, hasalós játékos. Assault, Medic, Support esetén is a trench vagy low weight verziókat szeretem, jobban idomulnak a közelharchoz, snipernél is inkább a közepes lőtávolságokat csípem nyílt irányzékkal. De a "durva" hátrányok a Bf1-ben nagyon gyorsan leküzdhetők, mert ott gyakorlatilag már egyetlen szintlépéssel megnyithatóvá válnak optikával felszerelt fegyverek is ha arra van igényed (de gyakran még szintlépés sem kell, mert már alapból is elérhetők, csak Warbond kell hozzá.

    "Egyébként anno CS, DoD, stb. online PvP játékokkal tök jól eljátszottunk hosszú ideig mindenféle kinyítogatós marhaságok nélkül."

    De nem is volt más, ha online FPS-t akartál játszani. :)

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz l.skywalker #102 üzenetére

    Azért ilyenkor felmerül bennem, hogy oké, vonják vissza az EA-től a licencet, de aztán kinek adják oda? Melyik kiadó az ami kellően nagy, hogy teljesítse az éves kvótát és jobb kezekben lenne a franchise? Nem az EA-t akarom védeni, de szerintem más EA kaliberű kiadónál sem lenne jobb helyen.

    Szerintem itt a Disney felelőssége is közrejátszik. Nem mondom, hogy okvetlenül kösse meg a kiadók kezét, hogy milyen irányba fejleszthetnek, de lenne egy egészséges versengés a piacon, ha több kiadó is dolgozhatna Star Wars játékokon. Most az EA belekényelmesedett ebbe a szerepbe és azt hitte, hogy mivel csak tőlük lehet még évekig új AAA Star Wars játékot vásárolni, majd bármit lenyelethet a rajongókkal.

    De azért ne gondoljuk, hogy a Disney teljesen ártatlan, míg az EA az a gonosztevő, aki rossz gazdája a Star Wars jogoknak. A Disney ugyanezt csinálja a filmiparban és az EA sem fejleszthet akármit, az SWBF2 fejlesztése alatt számtalanszor lehetősége lett volna nyomást gyakorolni, hogy "gyerekek, ez nagyon gáz lesz, csináljátok máshogy".

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz l.skywalker #112 üzenetére

    "Nem itt volt az is, hogy az USA építsen halálcsillagot?"

    Nem ott volt, hanem a Fehér Ház saját honlapján üzemeltetett petíciós aloldalon gyűlt össze elég aláírás ahhoz, hogy az Obama kormányzatnak foglalkoznia kellett vele.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Hopkins95 #115 üzenetére

    Az Ubisoft is farmolásra és mikrotranzakcióra épít. Most talán éppen a Rainbow Six Siege a legnépszerűbb multis címük, ahol szintén ez megy: Unlockolhatod valódi pénzért is a "hősöket" vagy játssz vele sokat és megkapod őket.

    Mi a különbség? Az SWBF2-ben sem ez a rendszer volt rossz, hanem az arányok.

    De tud az EA is ha akar: A Titanfall 2 például sokak által nagyra értékelt játék és a Respawn (ex-Medal of Honor és ex-Call of Duty fejlesztők) tapasztalt csapat ha multis FPS-t kell fejelszteni. Csak azért szidják sokan az EA-t mert ráindította a Titanfall 2 premierre a Battlefield 1-et is, ezért nem sok esélye volt szegénynek.

    Tök jó lenne egy Respawn által fejlesztett új Star Wars játék (még ha nem is Battlefield recept szerint).

Új hozzászólás Aktív témák