- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
gp A PC-s kiadás crossplay és trófea támogatással érkezik hamarosan.
-
Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
ph A SanDisk Extreme Pro sorozatba érkező modell már az SDUC specifikációknak is megfelel.
-
Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
it Nem várnak tovább a nemzetközi megoldásra, a nagy tech cégekre 2024-től digitális szolgáltatási adót vetnek ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abszolút nem meggyőző ez a játék.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
l.skywalker
félisten
Én sok tényező miatt is rém kritikusan állok hozzá a SW Battlefront témához. Kezdve onnan, hogy már az első kiadású BF1-2 sem tetszett, mert a Jedi Akadémia után méltatlannak éreztem, hogy egy olyan játékkal tudok játszani, amiben nincs főszereplő, nincs AHA élmény, csak ismert helyszínek technikai megvalósulása. Ezek után a SW The Force Unleashed valamelyest helyre tette bennem az érzést, de még így sem éreztem magam olyan végtelenül elégedettnek, mint a régebbi játékok idején (lehet, hogy mert egy vén tök lettem? )
Emiatt nagyon vártam a felújított SWBF1 részt, de amikor megtudtam, hogy csak online multiplayer lesz benne, már csalódottan legyintettem. Végül amint volt rá lehetőségem, ki is próbáltam, de olyan volt, mint a legszebben megformázott, gyönyörű mízes-mázos sütemény, amit csak kaphatsz a cukrászdában - és ami belül olyan ízű mint a papír.
És jött a SWBF2. Előrendeltem, csak a kampány miatt. Erre jött a BÉTA - amit nem tudtam elindítani, egy ponton nem reagált a menü. Erre visszamondtam az előrendelést, gondoltam megjelenés után lesz EA Access-ben Trial.
Jött is. Trial-t kipróbáltam és hiába, hogy jó a kampány (habár csak 3 missziót engedett a trial), de már láttam, hogy kiszámítható a története, nem lesz benne semmilyen AHA élmény és soha sem fogja tudni a látvány olyan szintre emelni mint pl. annak idején a Rebel Assault játékok vagy a Rogue Squadron vagy a Jedi Knight sorozat voltak.
Ez akármennyi részt is adnak ki, megmarad egy nagyon szép, a történethez hűen megkreált helyszínekkel és karakterekkel, fegyverekkel felvértezett lötyögős PvP játéknak, ami majd EA Access-ből meg fogja érni letölteni.
Ez a személyes véleményen...
(#2) Csapoati: +1
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
tomas51
senior tag
Fél éven belül megy accesbe, onnan jó lesz igen!
-
nagyúr
Szerintem hibátlan játék lett, nálam simán tud 90 pontot is. Tényleg jöhet 7-8 hónap múlva a Vaultba, szeretettel várjuk! Addigra kimaxolom a karakteremet és agyon szívatom a sok kopaszt!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Pedig nagyon vártam, de a tesztek alapján ez így nagyon gyér. Engem főleg a single érdekelt volna, azért meg kicsit borsos az ára...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Azt mondták a fejlesztés alatt, hogy szorosan együttműködnek a Disney sztori group-pal. És közösen találják ki a sztorit, folyamatosan egyeztetnek. A g*cik mondhatták volna, hogy ez az egész dolog egy kávészünet alatt lezajlott.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
l.skywalker
félisten
Konkrétan a Disney volt aki rájuk szólt a Microtransaction balhé miatt, hogy így 1 hónappal a 8. rész moziba kerülése előtt, nem kéne a franchise jó hírnevét öregbíteni
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sokkal korrektebb hozzáállásnak érezném azt, ha az EA már rögtön beletette volna a játékot az Access-be és nem veteti meg az emberekkel 60-80 euróért, hogy aztán a játék egyensúlyát is arra hegyezze ki, hogy minél több játékost toljon bele a mikrotranzakcióba.
Szerintem már nem kell sokat várni az első olyan EA játékra, ami már rögtön Access-be érkezik (máshogy nem is fog megjelenni) és erősen pay-to-win mikrotranzakcióra épít. Persze most itt van ez a szarvihar, de ha ez elül, akkor az EA megint előveszi a koncepciót. Lehet, hogy nem a Battlefront II-ben, de elő fogja.
Tényleg elhiszi bárki, hogy az EA puszta szívjóságból építette fel a teljes jövőjét arra, hogy pár hónapos AAA játékokat adjon oda egy filléres előfizetésért cserébe és még a fizetős DLC-ket is kinyírja, helyette ingyen adja? A pay-to-win üzleti modell lesz az a fejőstehén, aminek a szerepét eddig a fizetős DLC-k töltötték be.
-
elithun
őstag
Az első részét most kezdtem el, azzal még elleszek egy ideig, viszont biztos beszerzem a kettőt is. De teljes áron semmiképp, ráér majd leárazáskor.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
Gery9112
őstag
válasz Stauffenberg #10 üzenetére
99%, hogy erre bazíroznak azonban nagyon remélem, hogy a loot boxos hülyeségtől a jelenlegi botrány elveszi nem csak az EA, de minden kiadó kedvét és végre hazárdjátéknak fog minősülni.
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
mike1334
veterán
válasz Stauffenberg #10 üzenetére
Én is ettől tartok. Mivel én alig multizok, ezért örülhetnék neki, mert megkapok minden dlc-t és nem zavar, ha kicsit lassabb a fejlődés. De pont, mivel a multi az, amivel sok pénzt lehet szerezni, így vagy elsorvadnak az egyjátékos címek, vagy ilyen látszat kampány lesz benne, mint ebben...
...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz Stauffenberg #10 üzenetére
Kezd bedőlni a ptw probálkozásuk.Belerúg már kb mindenki, csak gyűlnek az ellenzők: játékosok, kiadók(igen, Activision/Blizzard is beszólt nekik) Disney, Lucasfilm, Belga-Holland-USA-Francia politikusok és közben precedens értékű döntés született Belgiumban, ugyan is szerencsejátéknak nyilvánították a loot boxokat (a vizsgálat pont az SW BF2 miatt indult), amit az EUban is beakarnak vezetni ha rajtuk múlik.
Szóval az EA bekaphatja.[ Szerkesztve ]
-
#21946880
törölt tag
és mi változik, ha szerencsejátéknak lesz minősítve?
18+ lesz ráírva minden játékra és done. Amennyiben még ezután sem tetszene az államoknak, akkor meg fog halni rengeteg játek.csgo, hearthstone, overwatch...stb
Ezt pedig nem igen akarják majd azon játékosok, akik olcsón akarnak játszani.
[ Szerkesztve ]
-
ProEvoFan
nagyúr
válasz #21946880 #15 üzenetére
Meglehet oldani másként is.Nem csak a loot box a megoldás.Pl skineket lehet venni, és már is nem lesz szerencsejáték kérdése az egész.
"fillérbaszó játékosok"
Továbbra sem a loot boxok miatt akadtak ki a játékosok.Hanem annak a tartalmára.Pontosabban a ptw tartalmakra, amik beleszólnak a játékmenetbe.Ha csak skinek hullottak volna a ládákból, akkor mindenki kussol, mert az a rendszer már működik normális keretek között, lásd Overwatch.
Szóval nem kell védeni az EAt, mert ők tehetnek erről az egészről és ennek a következményéről is. -
Gery9112
őstag
válasz #21946880 #15 üzenetére
Mondjuk kezdésként főleg ha már a csgo-t említed (mivel ott is volt egy botrány a közelmúltban Tmartn és társai miatt) elítélhetik őket és nem ússzák meg olyan könnyen, ahogy azt tették pár hónapja.
Folytatásként, ha loot boxok szerencsejátéknak fognak minősülni akkor azt nem lehet annyival elintézni, hogy 12 helyett +18-as karikát teszek a játékra...számolni kell azzal, hogy törvényt sértenek, aminek következményei vannak.
"Amennyiben még ezután sem tetszene az államoknak, akkor meg fog halni rengeteg játek." őőőő nem?
Eddig is rentábilisak voltak a játékok loot boxok nélkül sőt páran még az EA botrány előtt kivették a loot boxokat. Másik fórumban egy hozzászólásomban már kifejtettem, hogy ez már rég nem egy játék nyereségessé tételéről szól (ha nem lenne nyereséges alapból nem csinálnák) hanem az, hogy már nem elég a jó üzlet, minden pénzedre szükségük van.
Abba nem megyek bele, hogy játékok nem tudnak meghalni. Ez olyan mint a Terminátor 2 végén....most már tudom miért sírtok, csak én sohasem tudok sírni.
[ Szerkesztve ]
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
Ha itthon is kimondják, hogy szerencsejátéknak számít a lootbox, akkor is csak annyi fog változni, hogy kizárólag Andy Vajna fogja itthon értékesíteni ezeket a játékokat.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
#21946880
törölt tag
"ööö nem?"
...akkor a hearthstone miként fog átalakulni úgy, hogy továbbra is működőképes maradjon és ne bukja el a játékosait?
...akkor a CSGO miként fog átalakulni úgy, hogy foglalkozzon vele a Valve? Mindenki látja, hogy a skinekből jön a lóvé ott, ha az megszűnik, akkor érdekes helyzet elé áll az egész játék.
Az nem megoldás, hogy konkrét skineket lehet venni, mert habár pár ember megtenné, nem kerülnének annyiba a skinek, mint most. Illetve sokan a szerencsejáték izgalma miatt nyitogatnak ládát, különben szarnának az egészre. A skin kereskedelem is megszűnne létezni...Azok a játékok, amik nem ezekre épülnek teljesen, azok simán megmaradnak. Ezt eddig is tudtuk, de a fenti kettővel mi lesz?
-
#21946880
törölt tag
Én ezt értem, sőt az egész problémát, de miért most? Miért a battlefront 2? Miért nem a hearthstone, a csgo, az összes eddigi ládanyitogatós szerencsejátéknál robbant fel a lufi?
Miért az EA az ördög, amiért ő is megcsinált azt, amit a blizzard is (igen ott a játék ingyenes, de most a szerencsejátékra mentek rá, nem a pay2win-re teljes árú játék esetén)?
-
elithun
őstag
válasz #21946880 #21 üzenetére
Ezek elég felelseges kérdések. Eddig is voltak problémák a lootboxok szerencsejáték szerűségével. Most egyszerűen csak a BF2 nagy negatív visszhangja egy katalizátor lett, hogy beinduljon egy folyamat, ami ezt az egész témát átfedi majd (persze lehet, hogy végül nulla eredménnyel).
#20-ra pedig: nem nekünk kell megmondani, hogy miképp alakuljanak át azok a játékok. Elég annyi, ha az átalakítás után már nem az lesz a modell, ami most van.
[ Szerkesztve ]
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
Gery9112
őstag
válasz #21946880 #20 üzenetére
A Hearthstone, hogyan fog átalakulni azt nem tudom és bevallom őszintén nem játszok azzal (de ha jól tudom az a játék free to play). A CS:GO azért is vicces mert az 1.6-tól fogva aktívan játszottam egészen addig, amíg a CS:GO-ba be nem vezették a ládákat és a skineket.
Szerintem a CS-t nem a lootboxok, rózsaszín AK47 skinek de továbbmegyek még csak nem is a CS:GO alapozta meg. Én pl.: visszatérnék a játékba ha ezek eltűnnének csak a Valve nagyon elkényelmesedett mert 0 munkával keresnek rengeteg pénzt és itt megint arra tudok reflektálni, hogy elkényelmesedtek a kiadók, de nagyon.De pontosan a konkrét vásárlás lesz majd a járható út nekik, hiszen ezt akarják erőltetni és mivel konkrét vásárlás történik nem minősülhet szerencsejátéknak. A szerencsejáték izgalmát hagyjuk meg a kaszinóknak. Valamint súlyosbító tényező, hogy ezek a játékok kiskorúak számára is elérhetők, őket célozzák meg nem titkoltan a szerencsejátékokkal. NA EZ az, ami már túlmegy minden határon, míg egy felnőtt jobb esetben képes mérlegelni, addig egy gyerek nem.
[ Szerkesztve ]
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz #21946880 #21 üzenetére
bár nem mindegyik általad felsorolt játékot ismerem alaposan, de itt az SW BF2 esetén az a gond, hogy fullra ptw lett. Ha jól tudom a csében max skineket kapsz (bár lehet orbitálisan nagyot tévedek), nem az van, hogy az alap 60€-s játék mellé még gyorsan leperkálsz még 100€-t és te vagy az űbertápos karakterrel a villámszóró döglégy - míg "rendes játékkal" meg bele kell ölnöd 100+ órát.
Idézet a geekz tesztjéből:
"Az már önmagában elég baj, hogy a tehetősebb/fanatikusabb/őrültebb játékosok extra lóvéval felkakaózhatják magukat egy olyan szintre, amelynek eléréséért mindenki másnak kőkeményen grindolnia kell, hiszen ez borítja a meccseken belüli egyensúlyt (igaz, velem csak 2-3-szor fordult elő, hogy egy irreálisan hülyére tápolt ellenség csinált ki), de persze itt nem áll meg a dolog. Először is a fejlesztés nem úgy működik, hogy felturbózol valamit, amit kiszemeltél magadnak – a kapott kreditekből nem juthatsz közvetlenül hozzá semmihez, loot boxnak nevezett kibaszott zsákbamacskákat kell vásárolnod, amelyek aztán vagy tartalmaznak olyan fejlesztést, amit tudsz használni, vagy nem. Bár képességeket (star cards) például lehet ún. alkotóelemekből (parts) is összerakni, de tippelj, elsősorban honnan juthatsz hozzá alkotóelemekhez: nyertél, a loot boxokból.
Egy katona (trooper) loot box 4000 kreditbe kerül (a jármű- és hősdobozok olcsóbbak, de hát az esetek többségében ugye bakaként harcolsz), és előfordulhat, hogy amikor kinyitod, találsz benne úgy 50 kreditet, 5 alkotóelemet (egy alapképesség összerakásához 40 kell, az emelt szintűekhez több), meg két olyan képességet, ami neked már megvan. Utóbbiakat a játék nagy kegyesen átváltja neked úgy 200 kreditre, szóval oda lyukadsz ki, hogy 4000 kreditért vettél magadnak 450 kreditet meg pár seggtörlésre szűkösen elég alkotóelemet. Ennél még a kaparós sorsjegy is jobb, basszameg.Az első pár óra a mézesmadzag, olyankor még viszonylag sok kreditet kapsz a könnyű milestone-oknak és kezdeti jutalmaknak köszönhetően (ezekért viszont nem csak loot boxokat fogsz venni, mert a hősök egy részének – pl. Luke és Vader – aktiválásához is kőkemény kreditmennyiség szükségeltetik), de kis idő elteltével iszonyúan megnehezül a fejlesztés. Nem csak azért, mert elfogynak a milestone-ok, hanem azért is, mert csökken az értük kapott jutalom. Eleinte például az első öt ölésért kapsz 1000 kreditet, de később már 500 ölést kérnek az említett mennyiség töredékéért. Továbbá egy átlag meccsért akkor se jár rongyos 350 kreditnél több, ha vezeted a csapatodat, viszont az a csávó, aki egész végig csak újra meg újra megdöglött, és a közelében sem járt a feladatoknak, szintén zsebre vághat úgy 200-at. És míg 10 ölésért és 1 feladatelvégzésért kapsz adott mennyiségű kreditet, háromszor annyiért legfeljebb dupla annyi kredit jár. Vagyis a BF2 NEM jutalmazza arányosan, de még csak megfelelően sem a teljesítményt, sőt, minél jobb vagy, minél nagyobb hasznára vagy a csapatodnak, fajlagosan annál kevésbé kegyes hozzád. És ezt nyilván azért csinálja, hogy frusztráljon – szándékos fékeket rak az előrejutásodra, hogy pénzköltésre késztessen."
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
elithun
őstag
válasz bolondember #25 üzenetére
Az a hihetetlen amúgy az egészben, hogy ez a fejlődési modell még nem is lenne rossz, mert legalább tényleg játszani kell a játékkal, még, ha picit nehezebb is haladni, de legalább nem egyszerre oldalsz fel 200+ dolgot. Tényleg csak azzal cseszték el, hogy pénzzel rövidíthetsz, és villoghatsz azok előtt, akik "csak" a játékért fizettek.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
Csapoati
nagyúr
válasz #21946880 #21 üzenetére
Azért, mert ez egy teljes árú AAA játék (60 USD), és ezen felül akartak még pay-to-wint. Ez F2P-nél vagy 5 eurós játéknál még elmegy, de itt már nem.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
#21946880
törölt tag
Nem a pay2win modell miatt mozgolódik belgium, hanem a szerencsejáték miatt és én ezt nem értem, hogy ha ennyire nem tetszik nekik a szerencsejáték, akkor miért most. Miért nem korábban.
Ez a népharag nem lehetett hangosabb, mint a csgo-s ládanyitogatós őrület. Az nem jutott el hozzájuk, ez meg igen?
Mielőtt félreértik az emberek, nekem sem tetszik a modell. A cod wwii-ben sem tetszik, hogy aki többet játszik, annak több perkje van, amivel jobb az adott fegyver. Multiban én a kezdetektől odaadnék mindent a játékosnak, hogy egyenlők legyenek az esélyek és csak a skill különbség döntsön.
Persze az emberek már igénylik, hogy legyen célja a játéknak (perkek feloldása, acsik megszerzése stb), de én még a régimódi vagyok és a cod2 vagy csgo féle megoldás tetszik. Mindenkinek adott minden lehetőség rögtön. -
Gery9112
őstag
válasz #21946880 #29 üzenetére
A kérdésed teljesen jogos, szerintem ez lehet a háttérben (aztán lehet tévedek).
- A CS:GO botrány, ami gyalázatos volt és mindenkit el kellett volna ítélni, akinek köze volt hozzá azonban:- Star Wars nagyobb név és több embert érint mint a Counter-Strike.
- A Star Wars rendszere a lootboxokra épül, míg a CS:GO-nál a mai napig (arcpirítóan ügyesen) ki tudják magyarázni, hogy a skinek nem befolyásolják a játékmenetet -> éppen ezért nagyobb a visszhangja a Star Wars Battlefrontnál. Ott nincs kibúvó, hogy jajj ez csak skin meg, hogy ez nem kötelező....persze lehet grindolni...napokig...hetekig...évekig. Plusz ne felejtsük el, hogy a killcamban gyönyörűen feltünteti neked a játék, hogy az adott játékos milyen lapokkal rendelkezik, enyhén ösztönözve téged, hogy rendelkezz te is hasonló lapokkal vagy lenyomnak.Főleg ezek miatt gondolom úgy, hogy ekkora népharagot válthatott ki a játék. Arról nem is beszélve, amit fent említettem bár az a Hearthstone-tól kezdve mindegyiknél elmondható, ahol lootbox van, hogy a könnyebben befolyásolható réteget, a gyerekeket célozza meg.
[ Szerkesztve ]
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
Vesa
veterán
Bármilyen játéktól, melyhez az EA-nak akár csak érintőlegesen is köze van, fényévnyi távolságot tartok.
Ellenben szívesen látnék egy rendes open world SW RPG-t mondjuk egy CD Project értelmezésében. Csak erre soha nem fog sor kerülni.A tudomány a valóság költészete!
-
elithun
őstag
válasz #21946880 #29 üzenetére
Most igazán annyit szeretnél hallani, hogy igen, utálják az EA-t és ez csak róluk szól?
Ha a CSGO-s incidensek kapcsán lett volna foglalkozva az üggyel ott is meg lehetne kérdezni, hogy "miért pont a CSGO? Üldözik a Valve-ot?".
Egyszerűen csak most lett annyi publikos ellenszenvve az ilyen ügyeknek, hogy elkezdenek beszélni róla jogi területeken is. Kár mögé összeesküvést látni.
Főleg, hogy, ha szabályzás lesz az eredménye az nem csak az EA-re lesz érvényes.„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
tibaimp
nagyúr
Most olvasom egy másik oldalon, a loot rendszert Belgium betiltotta, de az EU is ezen gondolkozik, sőt az USA is, mert valódi pénzért vásárolható szerencsejátéknak minősítették, ami így:
"szerencsejáték és a videojáték vegyítése különösen veszélyes, főleg a fiatalabbak mentális egészségére nézve". -- amiben igazuk is van, szerintem!A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Gery9112
őstag
Picit megkéstél már de ez még mindig üt. It's a trap.
Amúgy...kíváncsi lennék, hogy ezek után a Disney meghosszabbítja majd a szerződést az EA-vel vagy sem. Nagyon remélem, hogy nem...bár nem tudok elképzelni más nagy kiadót, egyformán rossz mindegyik...
[ Szerkesztve ]
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
-
nagyúr
Csak úgy emlékeztetőleg: már a béta idején mentek a fejvakarások a loot boxok kapcsán. Erre most megy tovább a hőbörgés.
1.: Ha nem vetted meg a játékot, mit érdekel? Az EA eddig is gány kiadó volt, nem most csodálkoztunk rá, hogy jé, tényleg az.
2.: Ha megvetted a játékot, akkor ugyan miért a nagy felháborodás, hiszen már a bétában is benne voltak a loot boxok, tehát nem szabadott volna nagy újdonságnak lennie.Persze onnan is meg lehet közelíteni, hogy az EA "hallgatott" a panaszokra, és ideiglenesen kikapcsolta a loot boxokat. Csak hát aki már megvette azt, amit akart, annál ott lesz, és kész.
Ez arra emlékeztet, amikor anno milyen viták mentek a World of Warcraft béli arany vásárlásról...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezt erős túlzásnak érzem, ennyire durván büntetni a teljesítményalapú játékot eddig csak a legalja free-2-play játékok sajátja volt. A korábbiakban idéztek egy elég beszédes és részletes leírást a játékmechanizmus főbb visszásságairól, hogyan ad fajlagosan kevesebb jutalmat a játék a legjobb játékosoknak, hogyan válik egyre reménytelenebbé a szinteződés az első napok után és mennyire nehéz úgy unlockolni lezárt tartalmakat, hogy igazából csak szerencse kérdése mit dob a lootbox.
Nálam még csak nem is az a legundorítóbb vetülete az egésznek, hogy pénzért tudsz rövidítést venni, hanem az, hogy a játék mennyire rosszul jutalmazza a valódi teljesítményt a nagy semmihez képest. Amikor fajlagosan kevesebb jutalmat kap egy kirívóan jó játékos, mint az aki végigbénázza az egészet, akkor azért érződik, hogy itt a cél a szándékos frusztrációkeltés volt.
Én sok évet lehúztam a World of Tanks-ben és nagyon szerettem azt, hogy a rendszer nem eresztette össze a túl nagy szintkülönbségű játékosokat (így aki pénzért rövidített, nem tudta bucira verni az alacsonyabb szintűeket, igaz az sem, aki befektetett játékkal ért fel magasabbra). Azt is szerettem, hogy a valódi pénzért is megvehető prémium lőszer durrogtatását a rendszer keményen büntette (a végén könnyen lehet, hogy nem jutalom volt az eredmény, hanem még kredit ráfizetés). Sosem éreztem frusztrációt azért, mert éppen nem fizettem a játékért (időszakosan volt prémium előfizetésem az XP és kredit boost miatt, de sem vele, sem nélküle nem volt előnyöm a csatatéren).
Igen, valóban volt már nem egy példa ennyire rossz pay-to-win rendszerre, de nem egy teljes áron árult játéknál ami az adott év egyik legjobban várt mainstream címe. Nem a jelenségre csodálkoztak rá sokan, hanem arra, hogy ki és milyen címmel próbálja ezt letömni a játékosok torkán. Art meg engedjük meg bárkinek, hogy szabadon felháborodhasson. Vannak sokan, akik amúgy megvették volna, mert érdekelné őket, de a játékmechanizmus elrettenti őket. Az ő véleményük sem mellékes játékosként.
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #41 üzenetére
Jó ideje nem WoT-oztam, de azért a WoT-ban is a kezdetektől ott volt a P2W (Gold lőszer - oké, ami később már nem csak goldért volt kapható, de na...). Vagy a Type-59 és a hasonló dolgok.
Abban sem értek egyet, hogy nem "büntetett" a játék a Gold lőszerért. A francokat, aki pénzért (goldért) megvette, az simán vett creditet (ezüstöt) is, szóval pont nem érdekelte az, hogy nyereséges legyen a harcban. Ő győzni akart - pénzért. És a Wargaming kiszolgálta ezt a réteget....
Azt talán megadom, hogy pénzért kínált AAA játékra eddig ez nem volt jellemző. Csak hát ott voltak az MMORPG-k is, WoW-ban is vehettél aranyat (csak persze nem a Blizzardtól), és hát mennyi játékban volt mikrotranzakció eddig is....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
tuki2200
senior tag
Úgy hallgatott a panaszokra az EA, hogy a Disney rászólt h AZZONNAL csinaljanak valamit mert már az egesz SW brandet fenyegeti az USAba kialakult balhé, de tényleg még a soccer mom-ok közt is ez a téma kint.. arrol nem is beszelve, hogy a felhaborodasra az EA reszvenyek arfolyama 121-rol lezuhant most epp 107-re, már igy is dollar milliardokat vesztettek, ha lemegy 100-ig uszott a cég értékenek 1/6-a, azert ez eleg szép teljesitmeny a communitytől ha belegondolsz. Amugymeg egy 60-90$-os jatekban ne legyen micro tranzakcio, ha elengedhetetlen akkor max skinek (overwatch,battlefield1 stb.) és igen jogos, hogy már Belgiumban, Ausztráliában es Hawaii-on is poltikusok megnyilvanultak a lootbox témában, mint szerencsejáték és korlatozzák
-
őstag
Kb. mintha lemennél vásárolni, aztán a pénztárnál bedobott pénzedért random cuccot kapnál, ezt mégis hogy gondolta a ratyi EA?Ráadásul teljes árú játékról beszélünk.
XXX
-
Raysen623
addikt
Beleolvastam a tesztbe helyenként és szerintem nem megy bele eléggé a játékmechanikába, ami sajnos a beta alatt is egy fos volt szerintem. Ezzel a szintezéssel sajnos rögtön az jött le, hogy aki előrébb van mint te az simán megerőszakol ahogyan akar. Tehát a szintezés full szopóág itt is, ami igen erősen degradálja a játékélményt. Nem lehet mindent grafikával eladni vagy mégis?!
(#43) tuki2200: felőlem akár 0-ig is lemehet.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Hunpriest
senior tag
Már ott se kéne, de speciel ezt a két játékot ingyen se szerezném be, annyira nem érdekelnek, ellentétben a Battlefront-al, ami azért érdekelt volna.
A FIFA / NHL -nél mondjuk nem rémlik, hogy lett volna ilyen szintű botrány.
BTW a Dead Space volt utolsó EA játék amit megvettem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Hunpriest #49 üzenetére
Botrány abból volt, hogy a kedves apuka megvette a kölöknek a Fifát, oszt a kölök meg vette a játékban a Fifa Points-ot, ami valódi pénzért vásárolható, és mivel digitálisan vették meg a Fifát, élből hozzá is kötötte a Microsoft felhasználó kártyáját a játékhoz. Apuka csak azt vette észre, hogy a Microsoft elkezdte terhelni a kártyáját, de amire gyanús lett neki, a kölök már 4500 dollárt levásárolt. Ezt leszámítva ott is kellett már kisebb-nagyobb vargabetüket leírni, mert komoly visszaélések mentek.
A FIFA-s FUT-ról itt olvashatsz, bemelegítésnek jó lesz.
Szóval nem, a BF2 mikrotranzakciós lépése nem az első ilyen lépés az EA-tól. Az NHL-ben és a FIFA-ban kisebb-nagyobb höbörgések ellenére évek óta jól működik és hatalmas hasznot hoz. Megpróbálták a BF2-be is beleplántálni, de itt már végképpen kiborult a bili, oszt most tocsognak a szószban... A féleértések végett nem sajnálom őket, megérdemelték, inkább az a szomorú, hogy a Star Wars logó és a jó grafika miatt a fél játékosvilág beleugrott ebbe a szószba, és most fogják az orrukat...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elektromos autók - motorok
- Bemutatkozott a Razer új csúcslaptopja, a Blade 18
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Linux kezdőknek
- Anime filmek és sorozatok
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Óra topik
- További aktív témák...