Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • puttputt

    őstag

    válasz hcl #29 üzenetére

    Igen, amit leírtál, tényleg alátámasztják, eléggé, hogy mik a különbségek a kommunikációs formák közt...
    Az végképp benne van, hogy a telefon nem mindenkinek korlátlan, s igen, az még külön téma, mikor visszahívat egy csomó szolgáltató. Ilyen is van, nem kevés.

    :LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////

  • puttputt

    őstag

    válasz hcl #36 üzenetére

    Igen, végső soron a T és a hasonló cégek, szolgáltatók kinövik magukat "multivá", onnantól nem csak az elvárások nőnek, de jó eséllyel a kötelezvények is feléjük, illetve ők maguk is jobban érzékelik, hogy nem elég csak a reklámokban villogni, ha ld. az ügyfelek folyton savazzák őket. Láttam olyan T-s karrier hirdetést, ami a ma szokásos "how do you do fellow kids" mém stílusában lett feltéve. Széjjel szedte a többség, mondván, őslény technológiára felvételiztettek, béna szöveggel, stb... Nem gondoltam hogy teljesen igazuk van a kritikusoknak, de tény, hogy érdemes óvatosnak lenni, a marketinggel pláne. Olyan cégnél, ami szerteágazó, annál nehezebb mindenkinek eleget tenni. Persze már a jó szándék is sokat segíthet, volt olyan (nem magyar) túraszervező, aki szintén a "csak úgy kommunikálhatsz velem akkor, ahogy én mondom" stílusú volt, aztán tovább szidott, mi az, hogy nem állok be a sorba. Nem biztos hogy ez a megfelelő üzleti technika, főleg, hogy ahogy aztán beszéltük vele, az optimális kiszolgálás nem kiszolgáltatottság, hanem azzal kezdődik hogy az ügyfél ráköszön, s azzal végződik, hogy fizetett, majd elégedetten távozott, aztán sokszor visszatér.

    +tény, hogy van cég, amelyik simán nem tesz semmit, míg nem üldözi valaki őket telefonon. Ez persze nem normális mentalitás, hogy már szinte meg kell zsarolni egyes szolgáltatót ahhoz, hogy tegye a dolgát, meg trükközni, keménykedni kell. Egyszerű dolgok miatt is. Ld. van olyan repjegy közvetítő (eleve kerülni kell őket, bár néha rájuk kell fanyalodni...), amelyik semmilyen ticket-et nem kezel, akkor se, ha a rendszerük miatt ért téged anyagi kár. Bőven több ezer forintos, de van mikor 10-20+ ezresre se mozgatják a fülüket. Akkor talán, esetleg, ha zaklatja őket a vevő. Akkor talán emberszámba veszik.

    [ Szerkesztve ]

    :LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////

  • puttputt

    őstag

    válasz hcl #41 üzenetére

    "Simán azt hittem, hogy hazai lesz :D Fura egy üzleti modell "
    Nem igazán úgymond "fejlődő ország" volt, na de akkor is. Olyan szintű kioktatást kaptam segítség helyett, amilyenhez csak néhány magyar/ázsiai dolgozótól volt "szerencsém". :DDD

    Illetve igen, sajnos itt megsejtik a szolgáltatók, hogy a szerencsétlen ügyféle nem annyira dörzsölt általában hogy panaszkodjon a fogyasztóvédelemnek vagy a bíróságokon, mert vagy ideje nincs erre, vagy pénze, vagy türelme, stb..Persze ez addig megy tendenciózusan, amíg emberükre nem akadnak. Ld. a mi Wish-es esetünk, szerintem 100-ból 1 akinek sikerül a full visszatérítés annyi galiba után.., de hát nem adtuk fel, ez volt a titka. De persze lehetne valami olyan köztes pont, amitől a szolgáltató is tart, és nem kerül rengeteg pénzbe, plusz kevésbé leterhelt mint egy fogasztóvédelem, meg sokszor függetlenebb vagy szakértőbb is tud lenni. Mondjuk ilyen fórumtársaságok, magánszerveződések... jó táptalaja ennek. De hát ez se annyira tipikus, hogy hosszabb távú, kitartó, profi és elismertebb rendszert lehessen belőle alkotni.
    Ld. ilyen volt pár csoport, akik próbálták magánban figyelni a különféle csomópontokat Pesten, s ha valakit zaklattak csoportok, akkor bevédték azokat, mint ld. a Polgárőrség. Persze a rendőrség és hasonló szervek, meg maga a törvény se az ad hoc védők kezére játszik, szóval.. ezek az önszerveződések lehet ugyanígy befulladnának szolgáltató "elleni" védelemnél is.
    Vagy ott van példának az Uber, Airbnb.. "sikere" az országban.. Az is ilyesmi. Ott se az volt a fő pont, hogy mennyit lehet vele könnyíteni, hanem az adózásuk.

    :LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////

  • puttputt

    őstag

    válasz hcl #45 üzenetére

    Nagyobb baj, hogy a fogyvédnek sincs rendes jogköre. Ha röpködnének a bírságok, máris megérné normálisan viselkedniük.
    Jól látod, ha komolyabban lenne véve... Vagy az, vagy egy másik, akár önsegélyező-szerveződő társulat?

    "Ez mondjuk több sebből vérzik, mindenki rohadék volt ezekben a témákban. Pedig ezek tök jó szolgáltatások. Ahogyan a közösségi oldalak is jó dolgok lennének, ha nem kémkedésre, és reklámozásra lennének használva."
    Pontosan! Ez távlatokban mérhető hatékonysági, fejlődési opciókat nyújtana, ha mondjuk a közösségi oldalak a gyors ügyintézést és nem az adatgyűjtést meg pénzfejést céloznák. Mert így ugyanott vannak, vagyis még lejjebb, mint anno az egyeduralkodó telefonközpontok, vagy papírnyelő bürokráciai központok. A Kormányablakokról is meséltek ismerősök rémsztorikat (nekem mondjuk elég jó velük a tapasztalatom), hogy 3x kellett visszamenni 1-1 lépés miatt, s mindig csak adott lépés után mondták, hogy a következő dolog is hiányzik. Persze ez már az ügyfél szívatása egy olyan processzel, ami sajnos kötelező. Ott könnyebben bejátszanak ilyesmit..

    Volt nagyon kellemes meglepetés is. Pár szolgáltatásnál mérgelődtem, hogy miért nem tudom cserélni a telefonszámot, miért kell hozzá új profil, stb. Persze IT biztonság miatt, illetve ott tényleg 1 nap alatt lecseteltem az ügyintézősökkel az egészet.
    Vagy amikor kérdeztem egy app tulaját, miért nem tudom átírni a felhasználói nevet, rögtön mondták, ez úgy kimaradt a processzből, de nyugodtan kreáljak újat, majd ők törlik a régit (amibe véletlen túl sok személyes adatot tettem, ezért akartam átírni).
    Nem is az ilyenekkel van a baj, s persze nekik amellett hogy eszükbe se jutott "felhívni" hogy "jobban értsék" a kontextust, profi módon megoldották, és tényleg, azon a csatornán át, amit én, mint ügyfél preferáltam. Így nyilván könnyebben megtartanak minket, mintsem hogy érezzük magunkat megtisztelve, hogy "tulajdonolják" a személyes adataink, s használhatjuk (sokszor nem kevés pénzért), amit úgy-ahogy nyújtanak.

    :LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////

Új hozzászólás Aktív témák