- Kiterjesztette az Egyesült Államok a kínai chipkorlátozásokat
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kasya
nagyúr
Hajrá, a verseny nem árt. Csak legyen Android Auto támogatás is .
-
aprokaroka87
nagyúr
Bíróságon... Balesetet okoz az autó
Mondja csak ki vezette az autó-t?
hát ön. -
Thor71
tag
Valami gebasz lesz akkor jön az indoklás alma módra. "Nem jól ülsz a kocsiban"
-
vicze
félisten
Legalább akkor még vagy 10évig nem lesz akkor ebből semmi.
-
veterán
-
8th
addikt
Ezt az önvezető baromságot elengedhetnék már az autógyártók végre. Soha sem lesz belőle semmi.
-
andrewsield
csendes tag
Bármi probléma lesz az autóval, a válasz is meg van, "ez csak flicsőr".
"Csak a puffin ad neked erőt..."
-
gattolino
senior tag
Hát, ha ezt valaha engedélyezik, márpedig fogják, akkor felforgathatja a közlekedést.
Vivo X90 Pro Plus
-
dabadab
titán
Tekintsd meg, hogy jelenleg hogy néz ki ez a "soha nem lesz belőle semmi"
Egy Tesla magától megteszi a Francisco - Los Angeles távot.DRM is theft
-
bollokcs80
Korrektor
Nagyon képlékeny dolog ez még és attól hogy végtelen mennyiségű pénzük van, nem biztos hogy jó lesz és elterjed.
Az olcsó poént a tartozékok kapcsán nem ejtem meg....B.Cs.
-
vicze
félisten
"magától" a söför végülis csak gázt ad fékez és sávváltást jelez. Remélem azt is észrevetted hogy hányszor nyul bele a kormányzásban.
Tesla Driver csatornán elég jól bemutatja, mire képes és mire nem. Jelenleg egyenesen haladni és sávolt váltani (nem magától), egy 2 sávos körforgalom évekre van még... -
dabadab
titán
a söför végülis csak gázt ad fékez és sávváltást jelez
Egyiket sem csinálja.
hányszor nyul bele a kormányzásban
Az egész út alatt egyetlen egyszer.
Tesla Driver csatornán elég jól bemutatja, mire képes és mire nem
Az eléggé le van maradva, tavaly októberi az utolsó videója, pedig a mostani FSD beta update-ek léptek nagyot előre.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
"Egyiket sem csinálja."
Könyörgök néz már meg hogy működik az önvezetés. Még a videón is látszik, higy szünet nélkül jár a lába. Nyilván tempomat és ilyen funkcióknál nem kell, de se gyorsítani, se elindulni nem tud magától."Az egész út alatt egyetlen egyszer"
Elég sokszor belenyúl aprókat nem igaz hogy nem látod?Tesla Driver utolsó videója januári pont hogy összehasonlítás a régi és az új SW között. Lockdown miatt nem mehet csak úgy jelenleg mellesleg.
-
Giovan!
addikt
Ez annyira az Apple-re vallana amúgy: te nem vezetheted a saját kocsidat, majd ők tudják, hogyan tudsz a leghatékonyabban eljutni a célpontodhoz (remélem annak a kiválasztását azért meghagyják majd az utasnak)
Speak softly and carry a big stick, you will go far.
-
noPublicFG
senior tag
Előbb önvezető vonatokat néznék meg, utána jöhetnek a teherautók és kamionok, aztán a személygépjárművek!
[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
8th
addikt
Most volt időm belenézni a videóba. A videó eleje körül a városi részen 0.25x lassítással nézve látszik, hogy a sofőr többször is felülbírálja az autót és beleavatkozik az irányításba. Én ezt nem hívnám önvezetésnek. Tény, hogy jelenleg a Tesla rendszere a legfejlettebb és jóval a konkurencia előtt járnak de azért a tényleges önvezetéstől ez még ebben a formájában elég messze van. Ha a távoli jövőben lesz egy olyan autó amit otthonról elindítok egy címre és onnan az magától visszajön a kiindulási pontra, na majd akkor beszélhetünk önvezetésről. Ez teljesen biztos, hogy nem mostanában lesz.
-
vicze
félisten
"Tesla rendszere a legfejlettebb és jóval a konkurencia"
Ezt egy pillanatra se hidd el. Tesla inkább a sereghajtók között van, csak van egy nagypofájú marketingesük.
Mercedes, BMW és Honda is level 3-nál tart, míg Tesla nem tudja megugorni ezt már évek óta.Már csak ott bubik a Tesla, hogy csak visuális inputot használ LIDAR nélkül, amit az időjárási viszonyok nagyban befolyásolják, bár a LIDAR-nak is itt megvanak a limitációi evy ponton túl.
Musk mondja mondja hogy majd lesz level 3 és minden kocsi fel van készive rá, aztán a 3. HW platform jön és gen1 soha nem lesz képes rá gen2 talán de én ugy tippelem, hogy a + számítási teljesítmény nem véletlen kell gen3-ba. Szóval lesz egy csomó átvert vásárló...
-
Mercel
senior tag
Nem esküszöm meg rá, hogy egy Apple mentalitású cégnek jól fog állni a közlekedésbe történő beavatkozás.
Bocs rosszul fogalmaztam.
Nem esküszöm meg rá, hogy egy Apple mentalitású cég jól állna a világ közlekedésének.Marcel
-
Alex91
félisten
Evek ota mar erre „gyurnak”. Sajat terkep, kepfelismero rendszer, mesterseges intelligencia, hangfelismeres, gyors processzor, lidar stb.
Megvan mindenuk hozza. Es azt is el tudom kepzelni, hogy sok embernel biztonsagosabban fog vezetni...Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.
-
vicze
félisten
2év után már elég jól megy.
Bár van itt egy olyan amiben esetlegesen 3x kell sávolt váltani 5 kijárattal(kijáratnál 3 sávra vált), mivel ritkán járok arra szinte esélytelen eltaláljam a megfelelő sávot, mert nem tudom fejből. Bár az lehet sokat segítene, ha a sávok nem lennének lekopva évek óta... -
Kasya
nagyúr
Szerintem elég sokan félnek bemenni a belső sávban (nehogy bent ragadjon, vagy a kisorolásnál történjen valami), tekintve, hogy sok a kihajtó és egymástól kis távolságra. Ez azt okozza, hogy mindenki a külső sávot használja...
Eléggé elcseszett egy körforgó, amin nem segít, hogy munkaidő után sokan 40< haladnak benne és a követési távolságot sem tartják. -
fattyu
veterán
pont ez a baj.
Hogy fél ezért kint marad.
Én tőlük félek.
És nem maradok int mert szabálytalan és Bunkó. na én vagyok kitéve nekik.
a kedvencem amikor végig indexelve körbemegy kívül. na ott ki lesz a hibás?OTT se lehetett volna és még félre is vezetett...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Emericus Max
tag
Sohasem bíznám az életemet egy autóra, ami helyettem akar vezetni.
Persze az emberek is vétenek hibákat, de az ember sokkal gyorsabban tud reagálni a váratlan helyzetekre és korrigálni is gyorsabban tud mint bármilyen algoritmus.
Ez az egész önvezetés egy oltári nagy baromság, tech demónak jó, de a mindennapi életben nem lesz működőképes.
Én nem akarnám soha, hogy vezetés közben kivegyék a döntést a kezemből... -
dabadab
titán
válasz Emericus Max #29 üzenetére
az ember sokkal gyorsabban tud reagálni a váratlan helyzetekre és korrigálni is gyorsabban tud mint bármilyen algoritmus
Ezt tényleg képes voltál leírni röhögés nélkül?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
k-adi
nagyúr
válasz Emericus Max #29 üzenetére
"az ember sokkal gyorsabban tud reagálni a váratlan helyzetekre és korrigálni is gyorsabban tud mint bármilyen algoritmus."
logika
error 404 -
k-adi
nagyúr
válasz Emericus Max #29 üzenetére
" vezetés közben kivegyék a döntést a kezemből"
a modern kocsik már most is sokszor manipulálnak, segítenek vezetés közben -
vicze
félisten
Nyilván az állítás önmagában hülyeség, de a teljes rendszerre nézve már nem feltétlen.
Az önvezető rendszerek nagy előnye, hogy sokkal többet látnak mint az ember, így sokkal korábban tudják megkezdeni az azon gondolkodást, hogy mit tegyenek, ettől lesznek gyorsabbak, és nem azért mert gyorsabb a reakció idejük.Elég brutális mennyiségű számítás megy végbe egy önvezető auto esetében, így van a rendszernek is reakció ideje, nem is kicsi. Pontosan ezért tartom képtelenségnek, hogy a Model 3 HW-ja valaha is megugorja biztonságosan a Level 3-at és ezt Musk is nagyon jól tudja.
@Emericus Max: "Én nem akarnám soha, hogy vezetés közben kivegyék a döntést a kezemből..."
Egy normál autóban is rengeteg dolog van, ami kiveszi a kezedből a döntést. -
Emericus Max
tag
Igen, leírtam röhögés nélkül.
Szerintem te meg nem gondoltad át, csak élből nyomod a baromságot...
@k-adi meg dettó...Akármilyen számítási kapacitás, meg öntanuló algoritmus meg tököm tudja mi van, azért egy szoftver csak szoftver marad és amíg ha kifagy otthon a Windows, vagy crash-el a Firefox, addig csak anyázol, de itt ha szoftver hiba van, vagy túlmelegszik a proci, vagy túl hideg van, vagy túl meleg, vagy meghibásodik a kamera, vagy más input dolog, ami miatt a szoftver nem képes vagy hibás döntést hoz, akkor valószínűleg baleset lesz belőle! Esetleg halál, de legjobb esetben is jelentős anyagi kár.
Nem véletlen, hogy mesterséges intelligencia szinten sem tudják hozni egy ember agyműködésének hihetetlenül komplex szimulációját. Egyszerűen az emberi agy egy szuper számítógép. Ezt nyilván nem abban az értelemben értem, hogy több műveletet végzel mint egy CPU, de te tudsz mérlegelni, esetleg sémákon kívüli döntést hozni (pl. elrántod a kormányt és belemész vmi-be, hogy elkerülj egy súlyosabb balesetet stb.), akár a másodperc tört része alatt is és akkor még az ösztönösségről, intuíciókról nem is beszéltem.
Erre egy gép sosem lesz képes, vagy ha igen, akkor eljön majd értünk a Skynet -
vicze
félisten
válasz Emericus Max #36 üzenetére
Azzal ugye tisztában vagy, hogy pl. egy utasszállító repülőt számítógép nélkül lehetetlen irányítani, egy vadászgépet meg még annyira se? A 4-es metró nem látott vezetőt évek óta és sorolhatnám. Kismillió közlekedési rendszer van ami már automatizált, autókban is. Képzeld van ami Windows-on fut... (több repülő is)
Leírtam, hogy a gép mit tud jobban 1000x nálad, azt meg hogy mire lesz képes se te se én nem tudjuk.
-
Emericus Max
tag
Igen, tisztában vagyok ezekkel. Csakhogy forgalmi szempontból egyik példa sem jó amit fölhoztál. Nem hinném, hogy jó összehasonlítani a közúti közlekedést a metróval pl.
Az egy alagútban, fix pályán közlekedik, az automatizálás jóval egyszerűbb ebben az esetben.
Az utasszállító gép sem jó példa, ugyanis a robot pilóta gyakorlatilag az irányt tartja, de a közlekedési szempontból problémásabb le és felszállást ugye a pilóták végzik.
A vadászrepülő pedig végképp nem jó példa, mert persze vannak támogató rendszerek, de vadászrepülőt harci helyzetben mindenképpen a pilóta irányítja és nem autopilot. -
DigitXT
nagyúr
válasz Emericus Max #36 üzenetére
Egyszerűen az emberi agy egy szuper számítógép.
Ami pánikhelyzetben tökéletesen képes lefagyni...elrántod a kormányt és belemész vmi-be, hogy elkerülj egy súlyosabb balesetet
Ilyen döntést* éppenséggel egy szoftver is meg tud hozni. Általában inkább az a
kérdés, hogy hogyan jutottunk el odáig, hogy az adott szituban el kelljen rántani
a kormányt? Én nem vagyok baleseti szakértő, de olyasmit már hallottam, hogy
a legtöbb baleset leírásánál előfordul a kifejezés, hogy "hirtelen"... Ez mit jelent?
"Előre nem látható" dolog történt, vagy látszott az, csak a sofőr nem figyelt oda?Sajnos utóbbi sokkal gyakoribb. Egy szoftver, meglehet, hogy nincs "mindenre"
felkészülve (amúgy az átlag sofőr sem, lásd a lefagyás), de legalább arra figyel,
amire fel van készítve... Ja és nem nyomkodja a mobilját. Meg nem jaszkarizik.
Meg nem bírál felül közlekedési szabályokat, ha az szerinte belefér: tegye fel a
kezét, aki soha az életben egyetlen egy KRESZ szabályt sem szegett meg.
Akár csak véletlenül, vagy akár szándékosan: kint felejtett tábla esete megvan?*: inkább a szoftver leprogramozása a nehéz, hogy hogyan értékeljük az emberi
életet? Amikor dönteni kell, hogy inkább kit üssön el, hogyan döntsön... Ha ezt
megírtuk, úgy fog dönteni, nem fog esetleg tévesen ösztönből másképp/rosszul.
Amiket írsz, az vmi utópisztikus elképzelés szuperképességű emberi sofőrökről
(nyilván magadat annak tartod s magadból indulsz ki, lásd fölülbírálod a vezetés
segítő elektronikákat, mert négy lábbal + négy fékpedállal jobban tudsz fékezni).A valóság ezzel szemben az, hogy az átlag sofőröknek nincs ilyen képességük.
Emiatt egy önvezető autó biztonságosabb lehet, mint az átlagos sofőr valaha is!
Nyilván abból van hír, ha nagy marhaságot csinál, meghibásodik valami, esetleg
rosszul reagál valamire, mert a szoftver se tökéletes... De naponta hány halálos
balesetet okoz az emberi hülyeség? A szabályok figyelmen kívül hagyása stb.?Ui: arról ne is beszéljünk, hogy éjjellátó képességgel mennyivel több infója van...
-
vicze
félisten
"tegye fel a kezét, aki soha az életben egyetlen egy KRESZ szabályt sem szegett meg"
Mármint egy nap?@Emericus Max:
"vadászrepülőt harci helyzetben mindenképpen a pilóta irányítja és nem autopilot."
Te beszéltél fagyásról és összeomlásokról...
US Airforce már vagy 20éve azon van, hogy a pilótát kivegye a gépből és valószínű pár éven belül elérik. XQ-58A már nagyon közel van hozzá. A bombázó drónoknak csak a kioldás parancs kézi(biztonsági okokból), a többi 100%-osan automatikus.A probléma a megfelelő sebességű és költségű HW és az SW megoldása. Az első a legnagyobb probléma autók esetében, és a többi rendszerestében kevéssé probléma, mert a komplexitás és a variációk itt a legmagasabbak.
Pusztán elméletileg egy gép még egyszer 1000x többet lát mint egy ember és drasztikusan korábban tud reagálni. A kérdés az hogy mikor jutunk el oda, hogy képesek legyünk etikusan feldolgozni az információ mennyiséget és megfelelő reakciót elvégezni időben.
Ettől vagyunk még viszonylag távol. -
totron
addikt
Egyszerűen az emberi agy egy szuper számítógép.
Ami pánikhelyzetben tökéletesen képes lefagyni...Erősen alkati kérdés. A problémamegoldási készség sem egyformán fókuszálódik, strukturálódik ugyanolyan alkat esetén sem. Ehhez jön még a vezetési rutin, műszaki érzék (vagy ezek hiánya). Ilyen árnyaltság mellett felesleges puritán szembeállítása embernek és gépnek, nincs igazság.
-
dabadab
titán
válasz Emericus Max #36 üzenetére
Az előbb még a gyorsaságnál tartottál, azt látom, hogy nagyon szépen eleresztetted és úgy csinálsz, mintha nem is mondtad volna. Mondjuk me gis értem, mert nyilvánvaló hülyeség volt: az emberek reakcióideje nagyon nagy, ha meg váratlan helyzetről van szó, akkor meg főleg, a gépek reakcióideje meg nullához tart.
Most azon rugózol, hogy nem lesz tökéletes. Tényleg, teljesen biztos, hogy nem lesz tökéletes.
De nem is kell tökéletesnek lennie, bőven elég az, hogy ha jobb az embereknél, az meg nagyon alacsony léc.tudsz mérlegelni, esetleg sémákon kívüli döntést hozni (pl. elrántod a kormányt és belemész vmi-be, hogy elkerülj egy súlyosabb balesetet stb.), akár a másodperc tört része alatt is és akkor még az ösztönösségről, intuíciókról nem is beszéltem.
Itt ismét meg kell kérdeznem, hogy ezt le bírtad-e írni röhögés nélkül?
Mert azt pont határozottan jól lehet tudni, hogy az emberek vészhelyzetben általában hülyeségeket csinálnak, képtelenek normális döntéseket hozni, ehelyett random pánikreakciókat produkálnak.
Pl. az autókban azért vannak vészfékasszisztensek, mert egy csomó baleset azért következett be, mert vészhelyzetben a sofőr nem fékezett elég erősen. Ezt olvasd el újra: egyértelmű vészhelyzet van, meg kellene állni, ez el is jut a sofőr agyáig, de csak kicsit fékez.
Igen, a valóságban így néz ki a "másodperc tört része alatti mérlegelés". Vagy a vadbalesetek, ahol fejreállnak az árokban, mert eléjük futott egy nyúl és reflexből félrerántották a kormányt. Az is teljesen nyilvánvalóan higgadt mérlegelés és a sémákon kívüli döntés eredménye volt.Ami meg a szoftveres részt illeti, nyilván te is azok közé tartozol, akiknek fogalma sincs arról, hogy mi az a SIL, meg hogy mennyi szoftver működik évtizedek óta olyan szerepben, ahol a hibás működéssel sok-sok ember élete kerülne veszélybe (SIL 3. meg 4. szint).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
k-adi
nagyúr
válasz Emericus Max #36 üzenetére
a baromságot te nyomod, de csípőből szerencsére a többiek már leoltottak így én kihagyom
-
dabadab
titán
Ilyen árnyaltság mellett felesleges puritán szembeállítása embernek és gépnek, nincs igazság.
Nyilván nem egyenként kell szembeállítani, hanem az aggregátot. Márpedig az jelenleg úgy néz ki, hogy Magyarországon is van évente kb. tizenötezer közlekedési baleset, amiből 500 halálos.
Ez nagyon-nagyon-nagyon rossz teljesítmény, szoftveres önvezetést ilyen hibaaránnyal nem engednének az útra.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
"gépek reakcióideje meg nullához tart"
Ez még egyszer nem igaz, esetileg 1-2mp is lehet, nyilván függ a bonyolultságtól.Pontosan ugyanazon vészhelyzeti döntések meghozására képtelenek a jelenlegi rendszerek mint az ember. Végtelen számú "villamos" probléma van, amikor a gép valakit meg fog ölni és döntenie kell. Amíg az emberi tényező nem lesz kizárva a közlekedésből beleértve gyalogosokat és bicikliket, addig marad egy olyan bizonytalansági tényező, amivel igazából a gép nem tud mit kezdeni, azaz nem tudod leprogramozni.
"az meg nagyon alacsony léc."
A hiába ha ezek a lécek bennmaradnak a rendszerben. Hiába vagyok én jobb sofőr a többieknél, ha ők jönnek belém, csak okoznak veszélyes helyzetet amit nem tudok kikerülni. A mostani rendszerek végképp nem tudják még jelenleg kezelni és kérdéses hogy tudni fogják-e, hogy felmérik a többi közlekedőt, pl. látja hogy az előtte haladó "bizonytalanul" vezet és nagyobb távolságot tart akármi. Egyszerűen végtelen edge case van a közlekedésben, aminek a kezelése kritikus a automata rendszerek megítélése szempontjából és nem látom, hogy ezeket jól kezelné jelenleg bármelyik rendszer.Én lennék a legboldogabb, ha nem kéne többet vezessek és csak elvinne A-ból B-be magától és nem lenne az életemben X óra értelmetlenül elvesztegetett idő
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Ez még egyszer nem igaz, esetileg 1-2mp is lehet, nyilván függ a bonyolultságtól.
Felhívnám a figyelmedet a '"tart" szóra. Tudjuk, hogy az elektronika egyre gyorsabb lesz, egyrészt mert maga a HW fejlődik, másrészt meg az algoritmikus optimalizálás miatt - ellentétben az emberrel, ami marad olyan, mint volt.
Egyébként nem nagyon látom azt, hogy kijönne egy olyan hosszú pipeline, aminek a végén egymásodperces vagy még nagyobb reakcióidő lenne úgy, hogy amúgy másodpercenként többször értékeli ki a helyzetet.Egyszerűen végtelen edge case van a közlekedésben, aminek a kezelése kritikus a automata rendszerek megítélése szempontjából és nem látom, hogy ezeket jól kezelné jelenleg bármelyik rendszer.
Messze nincs olyan nagyon sok eset (persze, vannak olyan dolgok, amiket egy átlag vezető ezer év alatt egyszer lát - azokat egy százezres flotta háromnaponta látja ) és itt a rendszernél (megintcsak az emberekkel szemben) VAN visszacsatolás, ha valamit elront, akkor azt lehet javítani és legközelebb nem fogja elrontani.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
Az hogy 1s alatt meghatáros valamit és eldönti higy mit tegyen között elég nagy különbség van. Még egyszer a gép óriási előnyben van, hogy sokkal korábban észreveszi a veszélyt.
Én olyanokról bedzélek, amikor két rossz között választasz, amikor nincs helyes megoldás és gyakorlatilag etikai megoldást kell hozni és jobbat mint az ember különben.
Teslénak van messze a legtöbb adata és mégse tudják megugorni a L3-at pedig konkrétan 2éve folyamatosan mondja Musk, akkor mégse olyan egyszerű?
-
Szirtimorc
aktív tag
Én nem a számítási kapacitásnál látom a szűk keresztmetszetet, hanem a szenzoroknál és a felismerésnél.
Nem mindegy, hogy egy kartonpapír, szöges deszka, gyűrt zsebkendő, vagy betondarab az, ami az úton fekszik. meg úgy vigyen ki a vízpartra horgászni, hogy közben nem süllyed el. Nem beszélve az integető gyalogosról (rendőr, terrorista, kisfiú, stb).
A Kresz szabályokról meg annyit, ha holnaptól mindenki minden szabály betartana, úgy 10 perc múlva megállna a város.[ Szerkesztve ]
-
Emericus Max
tag
Te fogalmi zavarban vagy úgy látom
Folyamatosan kevered a vezetést támogató rendszereket az 'önvezető' autó fogalmával.
Óriási a különbség abban, hogy a vezető érzékeit mintegy kitágító, támogató rendszerről beszélünk, és ezt nem vitatom hogy hasznos. Pl. a vészfék asszisztens pontosan a pánik helyzetben való lefagyás esetén, vagy sávtartás (bár engem idegesít), de ha elalszik a sofőr, akkor jól jöhet, vagy éjjeli látást támogató rendszerek stb.
De ezek közül egyik sem önvezető járművet takar.
Itt most arról beszéltünk eredetileg, hogy egy olyan járművet akarnak fejleszteni, ami teljesen magától közlekedik és nem az ember kiegészítéseként.
És igen, leírtam röhögés nélkül, hogy te mint ember tudsz mérlegelni és sémákon kívüli döntéseket hozni...
A programozott intelligencia nagy hátránya, hogy sémákkal dolgozik. Ami számodra úgy tűnik, hogy itt döntés született a szoftver részéről, az tulajdonképpen előre beprogramozott sémák közül az optimális, vagy a statisztikailag leginkább optimálisnak tűnő változat kiválasztása és az annak megfelelő protokoll végrehajtása. Ebből kilépni egy gép nem tud és soha nem is fog tudni, amíg valódi mesterséges intelligencia nem lesz.
Az ember viszont tud improvizálni, tud akár önfeláldozó is lenni ha úgy gondolja, hogy ezzel több életet menthet, de persze tud önző is lenni. De ezek a dolgok mind mind távol állnak a mesterséges intelligencia jelenlegi fejlettségétől.
Mi magunk sem ismerjük az emberi agy működésének mechanizmusát, lehet soha nem is fogjuk teljes terjedelmében, akkor hogyan tudnád ezt leprogramozni?
Te azt gondolod, hogy nem nehéz az emberek által felállított 'alacsony lécet' megugorni, szerintem meg lehetetlen teljes valójában.
A paradoxon itt pont az, hogy te abból indulsz ki, hogy az ember tökéletlen, csakhogy a gépeket, amiket istenítesz itt, hogy mennyivel jobbak mint az emberek, pont ezek a tökéletlen lények csinálják, tehát mindben benne van a tervezők saját tökéletlenségéből is, ergo sosem lesz tökéletes...Számomra a te olvasatod azt jelenti, hogy vidd a robot nőt, mert az az összes technikát tudja a kama-szutrából és különben is sosem nyavajog, meg nincs olyan hogy nincs kedve. De én inkább választanám a hús-vér nőt a maga tökéletlenségében is, mert én is hús vér ember vagyok és én sem vagyok tökéletes...
Na most röhöghetsz én is azt teszem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kiterjesztette az Egyesült Államok a kínai chipkorlátozásokat
- Crypto Trade
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Automata kávégépek
- Bluetooth hangszórók
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T480S, 14" FHD IPS, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo Thinkpad T480S, 14" FHD IPS, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ZBook 15-G4, 15,6" FHD IPS Kijelző,XEON E3-1505M v6 CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, M2200M 4GB VGA, W
- HP ZBook 15-G3, 15,6" FHD IPS Kijelző,XEON E3-1505M v5 CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1TB HDD, M2000 4GB
- HP ProBook 650 G2, 15,6" FHD, I5-6200U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest