Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Noukoum #50 üzenetére

    "Arra picit luxus ennyi plugint gyártani hogy a balkánon jó lesz használtan" - Az gyártanak amire igény van, kinek luxus gyártani? Itt az élettartam alatti kibocsátásokról beszéltünk PHEV alatt, milyen arányban lesz a különböző módokban használva - globálisan ez a lényeg, nem? Vegyen inkább ICE-t mint PHEV-t azt mondod tök mindegy? (talán nézegesd spritmonitor.de- n a testvérmodelleket)
    "50 kWh is megfelel a célnak." - ha van szabad jobb mint a semmi. Mégis, mi a fájdalomküszübüd, hány órával hosszabb utat tolerálnál még?
    "Tehát az ilyen kabaré szintű max 1 pisiszüntetet felejtsük már el." - nem sok embert ismerek, aki az autópályaparkolók nagy kedvelője, miért állnának meg gyakrabban, 2-3 óra annyira extrém hosszú?
    "Meg hogy be kell tartania a szabályokat." - sorry, elfelejtettem mindenki milyen szabálykövető állampolgár, különösen az újautóvásárlók, 140 fel sem merül senkiben..
    "Azért a 37 forintos otthoni bruttó kWh óra ár mellett ilyen sírást leadni." hol hallottál sírást? Csak azt mondtam, hogy a másik autó kulcsát rakom el, ha nagyobb távra megyek, - mert nem sok racionális érv van amellett, hogy akkor is az elektromost vigyem.
    Szerintem neked azzal van probémád, hogy megértsd, mindenki máshogy árazza be a saját idejét. Valakinek nem fér bele + 2-3 óra, valakinek meg igen. Meg a célközönség szerinted tényleg nem jár külföldre, vagy csak pár évente ritkán? (vagy inkább repüljön, mert túl sokáig tartana eautóval?)
    Ebből mind az követketik, amit az elejétől mondok - és mindekinél ezt látom a gyakorlatban - --egy bizonyos jövedelmi szint fölött eleve több autó van a családban,
    -több autó esetén az egyik legyen BEV egy ICE/PHEV maradjon meg, akkor jársz a legjobban - megfelő eszközt a megfelelő célra - rövid utakra legyen a BEV felülreprezentálva.
    -Erre te azt mondod legyen csak BEV - én azt mondom azzal van egy sor kompromisszum jelenleg (ezt te is elismered, csak bevállalod )
    "Semmi nem garantálja azt hogy olyan ember fogja használni utána aki tud fix helyen tölteni. Ezzel kár is kalkulálni." - mint fent írtam a spritmonitor.de-n ha megnézed, érdekes módon a hibridek kevesebbet fogyasztanak mint a nem phev társaik, szóval nagy átlagban meg tudod mondani hogy fogják használni. Aki nem akarná töltögetni miért venné magánemberként az drágább phev-t?
    "Meg jönnek ezek a 30 kWh fogyasztások." - üdv a valóságban, a most divatos emeltebb-suv szerű családi méretű autók ennyit esznek pályán (már a megadott wltp is > 20, Etron, eqc, ipace.). [link] Nekem és ismerősöknem is ez szokott lenni, nem katalógusadatokról beszélek.
    Kisebb autók, kisebb légellenállással, gyengébb motorral, idealis időjárással lehetnek 20 körül, de inkább 25 a tipikus

  • axioma

    veterán

    válasz Noukoum #50 üzenetére

    Ha nem tunt volna fel, megismetlem: ketto adatot mondtam, az egyik hogy miota nalunk van 1.5 l benzin jut 100km-re, de azt is hogy elettartamra 2.3 l. De akar azt is megadhatom, hogy amikor mi vettuk, akkor ugy allt 2.8l-en a mutato, hogy aki hazahozta meg furikazott kicsit vele az nem toltotte egy pillanatra sem (ez ugye kapasbol tobb mint 1000km sok palyaval, eleg szepen huzta fel az atlagot).
    Tehat a mi konkret autonkat a megvasarlas elott (az importalot kiveve) is rengeteget hasznaltak elektromos uzemben, meg azota mi is. Hol van a problemad???
    Az ion nem valo hosszu tavra, hosszu tavra valo (nekem kulfold se kell mindenaron, de Mo. csucskeig menjen azert el) auto meg nekem [hasznaltban persze de] draga. Igy meg termeljuk az aramot es toltjuk az autokba, engem nem fogsz megingatni abban hogy ez egy zold dontes is volt a penzugyi erv mellett.

  • cuebler

    senior tag

    párommal beszélgettünk egy villanyautó (mazda vagy a kis honda) vásárlásáról a meglévő ranger mellé, városi ingázásra. napelemes rendszert nemrég telepítettek, eleve beleszámoltuk a lehetséges villanyautózást is, de ő is csak úgy hajlandó villanyautót venni, ha megtartjuk a vaddisznót is mellé a hosszabb vidéki meg külföldi utakra.
    jelenleg szerintem ez az ésszerű és kevés kompromisszumot igénylő megoldás. persze, vannak villanyautók 500-600 km-es hatótávval, ahogy van benzines-hibrid x5 is 1,2-1,7 literes fogyasztással :DDD
    amúgy még nem vezettem villanyautót, viszont tíz évig voltam a gazdája egy hibridnek. az átlagfogyasztás 4,5-5,0 liter körül volt, ennyit akkoriban egy tdi is simán lehozott, igaz jóval több korom és porszennyezéssel. ha komolyra fordul a vételi szándék, úgyis elhozok egyet egy hosszú hétvégére, legalább egy töltést beiktatva.
    szívem szerint egyébként még kivárnék egy öt-hat évet, mivel a villanyautóknál ugyanolyan termékpályát várok, mint az okostelefonoknál: lesz egy hirtelen felfutás, amikor a tavalyi "csúcsmodell" jó, ha idén egy középkategóriásnak elmegy és eljön az a csúcspont is, amikor gyakorlatilag megáll a fejlődés és már csak "reszelgetik" az aktuális modelleket. csak itt kicsit több lesz a bukó, ha a tavaly vásárolt 60-70 kWh-s gépből kijön idén egy fejlettebb, gyorsabban töltő, nagyobb hatótávot biztosító, ami az árát is jobban tartja emiatt.

    "Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

Új hozzászólás Aktív témák