- iPhone topik
- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Realme GT 5G - versenyképes
- Magyarországról is elérhető a Xiaomi Pay
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
"A tempomat is változtatja a gázpedál állását ... " - én még olyan tempomatot nem láttam, ami "parkettázta volna a pedált". Valamint, ha megnézed a térképet, akkor láthatod, hogy vagy épp elindultak, vagy épp visszafordultak a "körforgóban". Szóval szerintem 100%, hogy nem az autó (esetleg Autopilot) hibájából következett be a baleset.
-
#89309696
törölt tag
Viszont azt a Tesla pontosan vissza tudja nézni, hogy a tempomat adott gázt vagy a sofőr, csak próbálnak minél jobban kijönni belőle és csak annyit mondanak amit muszáj.
<Adamsky>
Pedig a butább tempomatok padlóznak, ha valaki 50-ről rögtön fellöki 100-ra, sőt valamelyik még az euro normát sem tartja be olyankor, kicsit jobban gyorsul, mint padlóra tenné. Ezzel szoktunk baromkodni az autós csoportban a régebbi kocsiknál, hogy így mérünk csalva gyorsulást.
Nyilván a Tesla esetében a magas teljesítmény miatt valószínű nem így működik a tempomat, már csak kényelmi okokból sem. Meg vicces is lenne egy ilyen fejlett autónál.
Legnagyobb eséllyel a sofőr ment marha módon, ezt jelenleg egyik rendszer sem védi ki, és eleve a rendszer felét inaktiválja azzal, hogy rúgja neki vagy őmaga kapcsolta ki, mert rúgni akarta neki. Egy ilyen körforgalom utáni szakasz pont tökéletes a megküldésre, ők sem tettek másként.Persze lehet, hogy az autopilot hülyült meg és kezdett el gyorsítani maxon, de ekkor a féket taposhatta volna, mert az mindig a motorteljesítményen felül méretezett. Ez lesz a jóval kisebb esélye.
Törésteszten voltak gondok az első ajtó nyitásával (más autóknál is lehet), tehát a hátramászott kiszállni teljesen reális. Aztán vagy az is szorult, vagy mire kinyitotta volna megfulladt, elájult, meghalt. A kormány érdekes, mert ha elérte a test akkor az öv szar volt. A kormány által megütött mellkas belső vérzéssel, egyéb traumával simán okozhatta, hogy hátramászni még tudott, de ott már meg is halt.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Csakhogy a cikk úgy szólt, hogy: "A megsérült adatrögzítő egység információinak nagyobb részét helyreállították, és azt is megállapították, hogy ... , a sofőr pedig tovább gyorsított – az adatrögzítő tanúsága szerint gyakorlatilag padlógázzal ment, mivel időnként 98,8 százalékig nyomta le a pedált."
Nem a tempomat szoftveréből származott a 98,8%-os jel, hanem a pedál "potmétere" küldte a 98,8%-os pozícióhoz tartozó jelet. -
Rick4
félisten
A pedál gyakorlatilag csak egy jeladó. Kétlem, hogy létezne olyan rendszer amely a fizikai gázpedál szögét, kitérését, stb logolná.
A log a fekete dobozba kerül, hogy van ilyen funkció, abban biztos vagyok, a fizikia gázpedál állapota pedig 30 éve létező, autókba beépített, mérhető adat, szóval az sem újdonság.
Egy TPS szenzor (throttle position sensor) azóta van beépítve a pillangószelep tengelye mellé, amióta a karbis autókról áttértek a befecskendezésesekre, semmi különös sincs benne.
Egy 5V referenciajellel megtámogatott potméter van benne, ami 0.45V-4.5V -ig terjedő jelet ad akármelyik 30 éves autó motorcomputerének, és elsősorban ez alaján tudsz gyorsítasni, ha rálépsz a pedálra. Mivel a pedál összeköttetésben van egy bowden segytségével a pillangószelep tengellyel, tulajdonképp a gázpedál állást méri, logolni meg akármit lehet. 5 ezer forintos alkatrész, nagyban gyártva talán 400Ft-ot érhet.Tempomattal ha felmész a budai hegyek közé pl előre beállított 50-nel, és ugye a meredek meelkedő miatt terhelni kell a motort, hogy fel tudjon menni, olyan padlót nyom, mint a huzat, hozzá se kell érni a pedálhoz. A tempomat lényege, hogy az előre beállított sebességet tartsa. Más kérdés, de utolórve valakit én is sok esetben ronyomok a pause-ra, ha tudok előzni, megint rényomok a pause-ra, és visszagyorsul magártól oda ahol előtte volt. Ha ezt padlón kell megtenni, akkor padlón.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Miért hívjuk okostelefonnak azokat a készülékeket, amik nyilvánvalóan pont úgy, mint egy nyomógombos régi készülék, nem hívják fel helyetted a pizzériát, és rendelik le a vacsorádat? Emberi beavatkozás nélkül mindenre alkalmatlan...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
RandomName
aktív tag
Simán benne lehet a logban, hogy:
TEMPOMAT: FALSE
ACC PEDAL: TRUE
ACC PEDAL VALUE: 98%Vagy ilyesmi....
Sőt, szerintem ez lenne az elvárható egy ennyire digitális irányítású autónál. Főleg ebben az időszakban, amikor a felhasználók szokásai alapján elemeznek és fejlesztenek."A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001
-
Rick4
félisten
Ahogy a tesla marketingeli, lehetőség van a használatára, de eközben elég sűrűn fognod kell a kormányt, szóval nem önvezető, és ezt konkrétan le is írják. Emiatt a másik példánál lehetne cirkuszolni, hogy az okostelefon nem okos, nem tud semmit se nélküled.
Amúgy a tesla önvezető rendszere, és az átlag amerikai vezetési tudása, problémamegoldó/ balesetelkerülő készsége most kb azonos szinten van.Pont a segítő rendszerek használatával sikerült rengeteg balesetet elkerülni, az abs, esp csak a kezdet volt, ráfutásgátló, holttérfigyelő, tolatókamera, önbeparkoló, automata távfényszóró, rengeteg segítség az emberek többségének, nem csak annak, aki képességeinél fogva rosszul vehet, annak is, aki műszalilag- technikailag is érzi- érti az autó működését, ezeket én is használom, és attól függeltenül, hogy nekem pl menne ezek nélkül is, sokkal több segítséget nyújtanak, mint belekényelmesedést.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
veterán
vagy a gyíkemberek rendezték az egészet
Hát ez az Fél évnyi szövetségi hatósági vizsgálat után ez a lehetőség is teljes mértékben ott van a lehetséges magyarázatok között.
Vagy a szövetségi hatóság a hülye, vagy a Tesla nem oszt meg minden információt, ami a teljes körű kivizsgáláshoz kellene
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
tibcsiworld
aktív tag
Nem válaszoltál a kérdésemre.
Írtad:
"Most lesznek mellettük hülye autók is "Miért? eddig mind okos volt?
A repülőgép autopilot netán fel vagy le tud szállni? Ellenben a Boeingnak volt olyanja, ami 2 repcsijét téglázta. Azóta sem vitatja seni, hogy xar a repcsi autopilotja! Hiba a rendszerben, és kész!
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz tomcat78 #115 üzenetére
Hát most már én is fogok csinálni egy rugalmassági tesztet (mondjuk 100-ról, 130-ra). Mást nem tudok, mert nekem is kézi váltós ...
Én egyébként azt várom (igazából természetesen nem, nem akarnék én senkinek sem rosszat), mikor következik be az első olyan baleset, aminél kimutathatóvá válik, hogy elkerülhető lett volna, ha nem a hülye "yoke steering wheel" van a Tesla-ban. Ugyanis szentül meg vagyok győződve róla, hogy vészhelyzetben (mondjuk "rénszarvasos" kikerülés, vagy megcsúszás) okozhat kellemetlen meglepetést egy ilyen kormány.
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPhone topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Amazon
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...