Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Tuomas #1 üzenetére

    Teslát nem ismerem, de összességében a sebességbe csak akkor szólnak bele ezek a rendszerek, ha bekapcsolja az autopilotot és/vagy mellette aktív a táblafelismerés vagy a tempomat. Mindenképp a sofőrön múlik mit akar. Ha padlózza akkor pedig sosem szól bele, mert az vészhelyzet, ebbe nem is akarnak beleszólni még jó ideig, a jövőbeli tervek szerint is csak figyelmeztet és az is kikapcsolható.
    Szóval igen, a jelenleg elérhető fullos önvezető ellenére ha padlózza akkor simán belemegy a kanyarba százzal. Ott csak a szokásos ESP meg az AEBS van ami megmentheti, de ilyen padlózós, eszetlen száguldozós esetben már ez is kevés. De van egy érzésem, hogy az AEBS padlón szintén kikapcsol biztonsági okokból.

    Ma pontosan ugyanazt éljük, mint anno az ABS/ESP megjelenésekor. Az emberek azt hitték mindent is lehet ilyen technológiák mellett. Aztán észbe kaptak. Most is azt hiszik mindent is lehet a jelenlegi technológiák mellett, de majd észbe kapnak és akkor elkezd ténylegesen is kevesebb baleset lenni.

  • #89309696

    törölt tag

    válasz tomcat78 #4 üzenetére

    Viszont azt a Tesla pontosan vissza tudja nézni, hogy a tempomat adott gázt vagy a sofőr, csak próbálnak minél jobban kijönni belőle és csak annyit mondanak amit muszáj.

    <Adamsky>
    Pedig a butább tempomatok padlóznak, ha valaki 50-ről rögtön fellöki 100-ra, sőt valamelyik még az euro normát sem tartja be olyankor, kicsit jobban gyorsul, mint padlóra tenné. Ezzel szoktunk baromkodni az autós csoportban a régebbi kocsiknál, hogy így mérünk csalva gyorsulást.
    Nyilván a Tesla esetében a magas teljesítmény miatt valószínű nem így működik a tempomat, már csak kényelmi okokból sem. Meg vicces is lenne egy ilyen fejlett autónál.
    Legnagyobb eséllyel a sofőr ment marha módon, ezt jelenleg egyik rendszer sem védi ki, és eleve a rendszer felét inaktiválja azzal, hogy rúgja neki vagy őmaga kapcsolta ki, mert rúgni akarta neki. Egy ilyen körforgalom utáni szakasz pont tökéletes a megküldésre, ők sem tettek másként.

    Persze lehet, hogy az autopilot hülyült meg és kezdett el gyorsítani maxon, de ekkor a féket taposhatta volna, mert az mindig a motorteljesítményen felül méretezett. Ez lesz a jóval kisebb esélye.

    Törésteszten voltak gondok az első ajtó nyitásával (más autóknál is lehet), tehát a hátramászott kiszállni teljesen reális. Aztán vagy az is szorult, vagy mire kinyitotta volna megfulladt, elájult, meghalt. A kormány érdekes, mert ha elérte a test akkor az öv szar volt. A kormány által megütött mellkas belső vérzéssel, egyéb traumával simán okozhatta, hogy hátramászni még tudott, de ott már meg is halt.

    [ Szerkesztve ]

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Donki Hóte #12 üzenetére

    Jellemzően akkor van így, ha valamit sumákolni kell. Ha minden tiszta akkor nincs mit takargatni.

Új hozzászólás Aktív témák