Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • forumpista

    tag

    válasz Bog #97 üzenetére

    "Az EV-k szoftvere ennél nagyságrendekkel komplexebb"

    És ezt alá is tudod támasztani valamivel?
    Csak azért kérdem, mert akármelyik villanyautós újságot nyitom meg, mindenhol arról ömlendeznek, hogy a villanyautó azért nagyon jó, mert egy kőegyszerü szerkezet a benzin/dizelhez képest és hogy gyakorlatilag karbantartatás mentes, szinte soha nem kell szervizbe vinni, nincs minek elromlani rajta, féket is csak azért kell cserélni mert kihasználatlanul szétrohad stb.

    Ehhez képest meglepődve olvasom, hogy micsoda bonyolultságú szoftver kell egy nagyságrendekkel egyszerűbb architektúrájú autóhoz. Mintha azt mondanád, hogy egy taligának bonyolultabb a vezérlőszoftvere mint egy űrhajónak...

    Egyébként, konkrétan az akkumulátor és a töltőelektronikát leszámítva, egy elektromos autóban minden más egyszerűbb vagy maximum ugyanolyan bonyolultságú mint egy hagyományos autóban.
    Kijelző, média egység, klíma, elektromos ablakemelő, tempomat, sávtartó automatika, fűthető ülés/kormány, gps, légzsák stb, sorolhatnám napestig, ezek mind megtalálhatóak a benzines autókban is, nincs bennük semmi hú de bonyolult, nem tudsz olyat mondani ami nincs a hagyományosban.

    Az meg hogy a VW bénázik egy másik dolog, szerintem te magad is tudnál számtalan (akár magyar/német vonatkozású) informatikai projektet mondani ahol csillió milliárd pénzből sikerült valami használhatatlan sz@rt összetákolni (pl. egy-két ominózus bérlet/jegyrendszer).
    De nem azért mert az valami űrtechnika lett volna és még soha senkinek nem sikerült működőt összerakni, hanem mert balfékeskedés volt balfékeskedés hátán...

  • forumpista

    tag

    válasz Graphics #109 üzenetére

    És akkor mi a bonyolult ha a motor és az akksi egyszerű? A váltó? Nincs. A kipufogó rendszer vagy a károsanyag szűrő rendszer? Az sincs. Az üzemanyagrendszer? Az sincs.
    A kettős tömegü? Az sincs. A kuplung? Az sincs.

    Mert minden más megtalálható a hagyományos autóban is. (most az önvezetést ne vegyük ide, de azt az átlag ev-k sem tudják).

    Az az érvet el tudom fogadni, hogy a VW nulláról írja újra az egészet (ahogy Draxon írja), de ettől még a cucc nem lesz bonyolult, sőt semmivel sem lesz bonyolultabb mintha valaki mondjuk egy új dizel autó szofverét akarná nulláról megírni.

    És drága sem lesz egységárra vonatkoztatva, mert ha egyszer megírták, utána a következő 100 millió VW eautó ezt fogja megkapni, pont ugy mint a hagyományosnál.

  • forumpista

    tag

    válasz Graphics #111 üzenetére

    Na jó, csak próbáltam reálisan gondolkozni (egyébként én szoftverfejlesztő vagyok de a VW még nem hívott :D ).
    Azt senki nem tudja közülünk hogy mennyire bonyolult, lévén egyikünk sem dolgozik (szerintem) az autógyártók szoftverrészlegén, szóval ez úgy is csak ilyen de igen, de nem jellegü vita.

    Azt viszont tudjuk, hogy az e-autó architekturálisan egy sokkal egyszerűbb szerkezet, ami pedig nem a hajtásláncra vonatkozik, az pont ugyanaz mint a hagyományos autónál (légzsák, hifi, ülésfütés whatever).
    Ergó nem adja ki a matek, hogy miért lenne a szoftver bonyolultabb.

    "aztán a valóság szerint meg igen, mert ledöglik az eCorsa is, meg a VW is"
    Ebből nem lehet következtetni a szoftver bonyolultságára, és ezt mint szoftverfejlesztő mondom.
    "Ügyes" programozók akár egy "hello world" jellegü programot is meg tudnak írni bugosra, "még ügyesebb" fejlesztők pedig képesek egy fakocka egyszerűségű problémára egy halálcsillag bonyolultságú megoldást kitalálni :)

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #169 üzenetére

    "Pont annyira hibás a tesla, mintha beraknád a sütőbe a macskádat és aztán beperelnéd a gyártót mert meghalt... "

    Amennyiben a sütő gyártója úgy hozza forgalomba a sütőjét, hogy van rajta dedikált macskaszárító funkció, majd ezek után a macskaszárító funkció megöli a macskát szárítás közben, elég fura érvelés lenne azt mondani, hogy valójában a macskaszárító funkciót azt nem macskaszárításnak tervezték, csak az a neve...

    A Tesla pedig konkrétan ezt csinálja... Az autópilot megnevezés konkrétan kimeríti a megtévesztés fogalmát.
    Kb. mintha az influenza elleni oltást "anti-covid vakcina" néven hoznák forgalomba, aztán a user a hülye hogy nem olvasta el az 50. oldal lap alja kisbetüs részt, hogy valójában az anti-covid vakcina az nem covid ellen jó, hanem influenza ellen...

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #174 üzenetére

    Figyelj, hadd kérdezzek már tőled néhány dolgot, mert láthatóan állandóan terelsz és kibújsz a válaszadás alól.
    1, alkalmas-e az autopilot megnevezés az emberek megtévesztésére ha az amúgy nem képes az autopilot funkcióra? Egyértelmű Igen/Nem választ szeretnék, nem valami lyukbeszélést a hasamban. Ha szerinted az autopilotra nem képes autopilot elnevezés nem megtévesztő, akkor tovább már nem is érdemes mennünk. Ha a válaszod mégis igen, akkor:

    2, miért hívja a Tesla autopilotnak azt a funkcióját ami nem képes autopilotra, ami ilyetén csak arra jó hogy megtévessze az embereket?
    3, Te miért próbálod megmagyarázni, hogy semmi baj az autopilot elnevezéssel egy autopilotra nem képes rendszernél?
    4, Ha ez így rendben van, akkor miért magyarázkodik a Tesla már az első sorban az autopilot leírásában (a te linkedből másoltam):
    "Autopilot is an advanced driver assistance system"...
    5, ha a rendszer egy driver assistance system akkor miért nem hívja annak?

    Mindenesetre én rendkívül örülük hogy más gyártók nem veszik át a Tesla megnevezéseit, mert akkor a szép új jövő így nézne ki:
    vettél egy televíziót a boltban, majd amikor bekapcsolod csak hang lenne rajta. A kézikönyv első oldalán pedig ott szerepelne, hogy ez a televízió csak egy fejlett hangátvívő eszköz (aka rádió).
    Vennél egy háztartási robotgépet, majd otthon bekapcsolva rádöbbennél, hogy a robotgép csak akkor müködik automatán ha folyamatosan kurblizol. A kézikönyvben a leírás: a robotgép csak egy fejlett kézi keverő.
    A vevő pedig magára vessen, miért nem olvasta el a vásárlás előtt a kézikönyvet.

  • forumpista

    tag

    válasz #16820480 #178 üzenetére

    "Több mint 3 milliárd levezetett kilométerrel mögötte, van 15 olyan baleset, ahol felmerült(!) a gyanú, hogy hibázott a gép"

    Én nem látok bele a tesla statisztikáiba.
    Ha teszem fel megyek a Teslával autopilot módban, majd észreveszem hogy az autó meg akar közölni egy betonelemet és félrehúzom a kormányt, akkor az minek számít?
    a, egy újabb balesetmentesen levezetett kilométernek (esetleg az emberi beavatkozás rublikába bekerül egy +1)
    b, növekszik eggyel a potenciális halálos balesetek száma?

    Csak mert én azt tippelem (és javíts ki ha nem így van), hogy valójában a tesla statisztikáiban csak az jelenik meg balesetként, ahol a gép vezetett és már az emberi beavatkozás sem tudta kivédeni a balesetet ("a" kombináció).

Új hozzászólás Aktív témák