Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Navaren

    aktív tag

    válasz icecave #9 üzenetére

    Úgy általánan a legnagyobb baj az Apple kütyük körül szerintem pont ez, amit mondasz.
    A bolhából elefánt effektus.
    Legyen az apró feature (lsd. facetime, "picit" túl lett marketingelve, mert valljuk be, a videotelefonálás már valahol a Nokia 6680 óta létezik), vagy tervezési hiba (lsd. "antennagate", nem az iPhone 4 volt az első, és nem is lesz az utolsó, amelyik egy tervezési baki miatt hajlamos eldobni némi térerőt egy szerencsétlen fogáspozíció miatt).

    És erről tényleg maga az apple tehet, évről évre annak ellenére, hogy talán vitathatatlanul összességében jó kütyüket (és szolgáltatásokat!) csinálnak, a cégről kialakult imázs miatt azonban valahogy muszáj többnek mutatni a terméket, mint ami (teljesen feleslegesen, tenném hozzá), amin aztán elcsámcsog a nemzetközi objektív(nek látszani akaró) szaksajtó - tisztelet a kivételnek, és az androidos közösség is.

    Ez az effekt szüli az ilyen híreket is, mint ez. A legkisebb info-morzsa is jelentőséggel bír egy iPhone modellnél, holott nyolcadik éve tart ugyanaz a séma az iPhone modellek dizájnfrissítése körül.

    Remélem, nem bántok meg ezzel senkit sem, de érdemes megnézni egy tipikusan iPhone-nal foglalkozó hírportál vagy blog némelyik hírként tálalt bejegyzését (nevet most direkt nem mondanék). Őrület, hogy másfél oldalt tudnak írni negyvenezer felkiáltó jellel olyan dologról, ami normál esetben egy másik telefonnál soha nem kerül szóba, mert annyira lényegtelen.
    Én nagyon szeretem a telefonom, elég jól hozzám nőtt az évek alatt, de ettől a dologtól, amit Te is mondasz, én is a falra tudnék mászni.

    [ Szerkesztve ]

    iBalu // Ordo Ab Chao //

  • Navaren

    aktív tag

    válasz buvartacsko #43 üzenetére

    Hmm, kicsit mellé ment a dolog, úgy látom.

    Sokadik éve van nekem is iPhone-om, nem egyszer használom én is a FaceTime-ot. Nem az eszköz és nem is a mellé nyújtott, egyébként kiváló szolgáltatásokkal van a baj(om), hanem azzal a baromi agresszív, de kétségtelenül működő marketing-gépezettel, amelyik eléri azt, hogy hírként tálalható a tény, mely szerint kettő darab csavar máshova kerül az új modellen, mint elődjén.

    Abban egyetértek Veled, talán pont az i6 vs. 2012-es Nexus 4 összehasonlításra még írtam is anno, hogy elméletben hiába adott egy funkció egy eszközön, ha az csak egy lábjegyzet lesz a dobozon, mert a hozzá fűzött szolgáltatás nem válik be és/vagy nem lesz népszerű. Az Apple tényleg zseniális abban, ha prezentál egy új szolgáltatást, akkor annak addig megy utána, ameddig tényleg lesz olyan jó, hogy használni is fogják.

    [ Szerkesztve ]

    iBalu // Ordo Ab Chao //

Új hozzászólás Aktív témák