Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    válasz Füleske #64 üzenetére

    Azért tegyük hozzá, nagyon erősen szoftverfüggő a töltöttség kijelzése.
    Ültem hibridben, ami járó motorral töltötte az akkut, közben erős lejtőn gurultunk lefelé (tehát a hátsó tengely is generátoros üzemben működött), és így 5 perc alatt 75%-ról 25%-ra csökkent a kijelzett töltöttség. Ez laikus szemmel is orbitális baromság.

    A jelenség a legtöbb mobiltelefon-használónak is ismerős lehet. "Most szedtem le a töltőről, és máris csak 3 csíkom van." vagy "Bocs, hogy nem hívtalak vissza, közben lemerültem. Pedig előtte félig volt a telóm." stb.

    Mivel egy autóban biztosan nem okoz extra helyigényt, vagy számottevő költséget egy árammérő ellenállás berakása, és plusz egy A/D csatorna, ezért a fedélzeti számítógép némi túlzással egyenként megszámolhatná az akkuba betöltött, és onnan kivett elektronokat. Ha a töltöttségi állapot ennyire bizonytalanul állapítható meg, akkor maga az akku kapacitása ennyire bizonytalan, és ennyire függ a hőmérséklettől, terhelési görbétől stb.

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák