- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Honor 50 - apám nevében
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
ma Az Ear (2) utódja az Ear lett, a kedvezőbb árkategóriába pedig az Ear (a) érkezett.
-
Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
ph Az Intel látványosan az AI-ra fókuszál, ami nem feltétlenül baj.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Egyrészt ahogyan már előttem is kérdezték, mi újság a Föld véges lítiumkészletével (és pláne annak döntő részben kínai hozzáférhetőségével)?
Milyen tervek/megoldásaik vannak a balesetes járművek veszélytelenítésére? Az interneten látni videót egy megzúzott elektromos autóról, amiben a deformálódott cellák szépen kigyulladtak. A tűzoltók nagy nehezen leküzdötték (mert ugye vízzel oltani nem túl jó ötlet - sem mert elektromos, sem mert a lítium "nem szereti"). Aztán elszállítás után a tároló telepen kigyulladt újra.
Hogy ne legyünk ennyire drasztikusak, nekik mik a terveik a kb. 10 éves akkuélettartam végére? Exportáljuk majd Kínába vagy Indiába, ahol lazák a környezetvédelmi előírások, és a bontás közben megégett ember is olcsó?
Alternatív energiatárolók? Toyota-féle hidrogén, nanocellás bizbaszok, cserélhető elektrolitú cellák (hogy a tipikus 50...100 km-s hatótávolság benzinkúton pár perc alatt kitolható legyen egy komolyabb útra) stb.?
A jelenlegi e-autók baromi nagy rákfenéje, hogy a hiperzöld marketing ellenére 1. a gyártással együtti fajlagos CO2 értékük egy nagyságrendben van a belsőégésűekkel, 2. a limitált hatótáv miatt tipikusan csak második autóként funkcionál. A VW-nek nyilván jobb, ha egy családba el tud adni egy e-autót és egy normális komolyat is, de azért ugye érezzük itt a környezetvédelmi disszonanciát?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Épp ma került ki a Totalcarra egy 19 milliós dízel Skoda. Hát nooormális? Pont most, amikor egyre több helyről tiltják ki őket? Ráadásul 19 milláért már rendes autót is kapni. Úgy értem, tényleg komoly márkából, nem csak egy wannabe csúcskonfigját.
Azt meg majd a szerkesztőkre bízom, hogy a végleges interjú szövegéből kidobják a felesleges marketingrizsát. Pl. "Rákérdeztünk még arra is, hogy ..., de a VW képviselői sajnos nem adtak rá érdemi választ."
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A hidrogén energiasűrűsége jóval nagyobb, mint a jelenlegi akkumulátoroké - azaz ugyanakkora pakkal sokszorosát tudod megtenni. És egy tartály nem számottevően veszélyesebb, mint egy Li-akkucsomag.
Nem tudom, honnan veszed, hogy a vízbontásnak 50%-os a hatásfoka. Különben pedig állítanak elő más módokon is hidrogént. Ha érdekel, pl. itt is olvashatsz néhányról.
De ne trollkodjuk szét a témát, hiszen az AH nyilván nem errefelé tervezi a jövőjét.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ha kihagyod a reláció másik feléből az akkuhoz szükséges tonnányi érc kibányászását...
És ha a filmben a hidrogéneshez hozzáadja mind a helyi elektromos feltöltés veszteségét, mind a tartálykocsis szállítást...
Vagy ha a cella hatékonysága (80%) helyett a teljes hajtáslánc hatásfokát (60%) tesszük be - a többi veszteség megtartása mellett.De tök mindegy, nem vagyok hidrogén-ügynök. Az adott gyártó majd eldönti magának, hogy melyikben lát nagyobb üzleti lehetőséget.
Az biztos, hogy mint felhasználó, én nagyon tojnék a legkisebb szivárgástól is. Még a jóval szolidabb benzin gőzével is történik néha pittyputty.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Azért tegyük hozzá, nagyon erősen szoftverfüggő a töltöttség kijelzése.
Ültem hibridben, ami járó motorral töltötte az akkut, közben erős lejtőn gurultunk lefelé (tehát a hátsó tengely is generátoros üzemben működött), és így 5 perc alatt 75%-ról 25%-ra csökkent a kijelzett töltöttség. Ez laikus szemmel is orbitális baromság.A jelenség a legtöbb mobiltelefon-használónak is ismerős lehet. "Most szedtem le a töltőről, és máris csak 3 csíkom van." vagy "Bocs, hogy nem hívtalak vissza, közben lemerültem. Pedig előtte félig volt a telóm." stb.
Mivel egy autóban biztosan nem okoz extra helyigényt, vagy számottevő költséget egy árammérő ellenállás berakása, és plusz egy A/D csatorna, ezért a fedélzeti számítógép némi túlzással egyenként megszámolhatná az akkuba betöltött, és onnan kivett elektronokat. Ha a töltöttségi állapot ennyire bizonytalanul állapítható meg, akkor maga az akku kapacitása ennyire bizonytalan, és ennyire függ a hőmérséklettől, terhelési görbétől stb.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- HBO Max & OD topic
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
- The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Gumi és felni topik
- eFootball
- Formula-1
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- További aktív témák...
- Újszerű Garanciás AirPods Pro 2
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!