- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MG4 menetpróba
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Pletyka: Gagyi volt, beszünteti az Apple a FineWoven kiegészítők gyártását
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
Hirdetés
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
Írtam, hogy tévhit. Nem lehet annyi energiát kivenni a hidrogénből, mint amennyit belefektetsz ez mindenre igaz, csak nem mindegy, hogy mekkora a hatásfoka. A hidrogéné szar. Egyébként is hülyeség és logikátlan az egész hidrogén előállítás, palackba töltés, kutakra szállítás. Tulajdonképpen az olaj cégeknek kedvezne egyedül a dolog, mert át tudnának állni rá.
Azt azért te sem vitatod, hogy az elektromos motornak van a legjobb hatásfoka. A másik előnye, hogy fordulatszámtól függetlenül ott a teljes nyomaték, így nem kell pörgetni annyira (meg nem véletlenül gyorsul ezért jól).
Jelenleg az energia tárolása a szűk keresztmetszet, de azért ha van megfelelő infrastruktúra, akkor egy Tesla, Hyundai Iconic stb sem annyira rossz, főleg kisebb távolságokra (az árán kívül).
Szerkezetileg sem kell annyi alkatrész, így tartósabb (az akksin kívül).
Azt meg ne felejtsük el, hogy a (közel)jövőben lehetnek (sőt biztos lesznek is) nagy áttörések az akksik terén is, így ha jelentősen nő az energia-sűrűség és rövidül a töltési idő akkor nem nagyon lesz akadály az egész előtt. A töltési mód is változni fog (indukciós töltés).
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Ha kihagyod a reláció másik feléből az akkuhoz szükséges tonnányi érc kibányászását...
És ha a filmben a hidrogéneshez hozzáadja mind a helyi elektromos feltöltés veszteségét, mind a tartálykocsis szállítást...
Vagy ha a cella hatékonysága (80%) helyett a teljes hajtáslánc hatásfokát (60%) tesszük be - a többi veszteség megtartása mellett.De tök mindegy, nem vagyok hidrogén-ügynök. Az adott gyártó majd eldönti magának, hogy melyikben lát nagyobb üzleti lehetőséget.
Az biztos, hogy mint felhasználó, én nagyon tojnék a legkisebb szivárgástól is. Még a jóval szolidabb benzin gőzével is történik néha pittyputty.A tej élet, erő, egészség.
-
panada
tag
A CNG-ről azt mondják, az a ma alternatív és környezetkímélő meghajtása, az elektromos meg a jövő. (Az elektromosra és hibridre már sok kérdés van, ami nagyjából mind a tervezett fejlesztéseket, azaz a jövőt érinti, így most a kicsit megfoghatóbb mai CNG helyzetre kérdezek.)
A CNG meghajtással kb. dízeles fogyasztási érték érhető el benzines motorral, és amíg gáz hajtás van, addig igen alacsonyak a kibocsátott károsanyag mutatók. Magyarországon mégsem terjed a CNG kúthálózat, kb. egy tucat töltőhely van, miközben évekkel ezelőtti hír is, hogy 1-2 éven belül milyen sok új kutat adnak át. Aztán mégsem. Németországban és Ausztriában jó lefedettségű a CNG kúthálózat, ott valóban jól használható ez az alternatív hajtás. (A kúthálózattal kapcsolatban nem tennék fel kérdést, mert az nem a VW csoportot érinti.)
A VW csoport itthoni kínálatában korábban csak a Skoda Octavia volt rendelhető CNG hajtással, ami most – gondolom a típusengedélyek elhúzódó beszerzése miatt – kikerült az elérhető változatokból. A többi modellnél (Audi, Seat, VW) korábban sem volt része a magyarországi értékesítésnek a CNG változat.
1. kérdés: Miért nem elérhető jelenleg CNG hajtású autó Magyarországon a VW csoport kínálatában és mikor várható ebben pozitív irányú változás?
A korábbi Skoda Octavia esetében az 1.4 benzines motor alacsony teljesítménnyel (110 LE) került párosításra a CNG verzióban és úgy tudom, ez továbbra is így van.
2. kérdés: Miért van szükség a teljesítmény visszaszorítására CNG alternatív hajtás esetén? (VW Passat esetében talán nagyobb teljesítményű motorral is kapható - külföldön.)
A korábbi Skoda Octavia a standard 50 literes benzintartály mellé 15 kg-os CNG tartályt kapott. A CNG esetében reálisan 4,5-5 kg/100 km fogyasztással lehet kalkulálni, azaz „tiszta” CNG üzemben elérhető volt 300-340 km hatótáv (hasonlóan a jelenlegi tiszta elektromos hajtás hatótávjához), ami Budapesti, vagy más CNG kút közelében lévő „bázissal” használható alternatíva lenne még Magyarországon is, nagyobb utak esetén benzinnel kombinálva, „lemerülés”, azaz CNG kifogyás veszélye/problémája nélkül. Az új Octaviában (ami itthon jelenleg nem rendelhető) megemelték a CNG tartály kapacitását a korábbi 15 kg-ról 17,7 kg-ra, ami kb. 50-60 km CNG hatótáv-növelés, ugyanakkor a benzintartály méretét lecsökkentették 50 literről 11,8 literre (!).
3. kérdés: Mi indokolta ezt a drasztikus benzintartály csökkentést és ahhoz képest minimális CNG tartály növelést?
4. kérdés: Miért nem növelik a CNG tartályok kapacitását akár a duplájára, mi ennek a korlátja - akár a benzintartály teljes megszüntetésével a helynyerés érdekében?
Taxis tapasztalatot hallottam, hogy a benzin-CNG vegyes hajtású kialakításokat nagyon kevés helyen szervizelik Magyarországon, és a bonyolultabb kialakítás miatt drágább is a fenntartás, javítás.
5. kérdés: Helytálló a nagyobb és drágább szervizigény ezeknél a verzióknál, valamint a korlátozott szervizellátottság?
6. kérdés: Nem lehetséges csak CNG hajtás kialakítása a benzin elhagyásával, ezáltal (talán) egyszerűbbé téve a konstrukciót, így a javítási/karbantartási költségeket?
Ha a magyarországi hiányos CNG kúthálózatot a felhasználó/üzembentartó problémájának tekintjük, akkor egy 500 km körüli valós hatótávú, „tiszta” CNG üzemű jármű elég jó alternatívának tűnik a tisztán elektromos meghajtás jelenlegi korlátai mellett (ha csak a nulláról teljes töltési időt nézzük, ami CNG esetében egy hagyományos tankolásnyi idő).
7. kérdés: Tervezi a VW csoport a létező CNG kínálatának elérhetővé tételét Magyarországon, vagy ennek valamilyen (pl. szabályozási) korlátai vannak?
8. kérdés: Lát egyáltalán fantáziát a VW csoport a CNG alternatív hajtásban a) külföldön, b) Magyarországon? Történnek fejlesztések?
Köszönöm a lehetőséget az alternatív hajtásokkal kapcsolatos kérdezés lehetőségére és bízom az informatív válaszokban.
[ Szerkesztve ]
-
#56710400
törölt tag
1. Köszönöm a választ, rögtön fel is vet egy új kérdést: mire kell ügyelni a töltésnél, hogy az akku élettartama megnőjön? (Amúgy nem véletlenül tettem fel a kérdést. Az egyik kerületi önkormányzatnál a sofőr mesélte, hogy az elektromos autójuk hatótávja 2 év alatt lefeleződött!!!)
2. Hát ez az. Ha nincs koncepció a teljes akkucserére a feleződéskor, illetve több millió Ft a csere, akkor sajnos még mindig rohadtul nem éri meg elektromos autót venni! -
big-J
őstag
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #47 üzenetére
LU-val kezdodo rendszam az azt jelenti hogy kb. 5 eves, igy ertettem. BMW.
Mas minoseg: ha a speckonak nem resze bizonyos tipusu adat (lasd a par eve tortent korhintas balesetet ami minden szabvany szerinti tulajdonsagban egyezo de mas gyartotol beszerzett alkatresszel tortent javitasbol fakadt).
De erosen athajlik a hsz-ed szemelyeskedesbe, ugyhogy inkabb nem reagalok tobbet. -
Füleske
addikt
Típusfüggő a vésztartalék mértéke, és ez csak az irreálisan gyors kapacitáscsökkenéstól véd.
-
joghurt
addikt
Azért tegyük hozzá, nagyon erősen szoftverfüggő a töltöttség kijelzése.
Ültem hibridben, ami járó motorral töltötte az akkut, közben erős lejtőn gurultunk lefelé (tehát a hátsó tengely is generátoros üzemben működött), és így 5 perc alatt 75%-ról 25%-ra csökkent a kijelzett töltöttség. Ez laikus szemmel is orbitális baromság.A jelenség a legtöbb mobiltelefon-használónak is ismerős lehet. "Most szedtem le a töltőről, és máris csak 3 csíkom van." vagy "Bocs, hogy nem hívtalak vissza, közben lemerültem. Pedig előtte félig volt a telóm." stb.
Mivel egy autóban biztosan nem okoz extra helyigényt, vagy számottevő költséget egy árammérő ellenállás berakása, és plusz egy A/D csatorna, ezért a fedélzeti számítógép némi túlzással egyenként megszámolhatná az akkuba betöltött, és onnan kivett elektronokat. Ha a töltöttségi állapot ennyire bizonytalanul állapítható meg, akkor maga az akku kapacitása ennyire bizonytalan, és ennyire függ a hőmérséklettől, terhelési görbétől stb.
A tej élet, erő, egészség.
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Sziasztok! Nagyon köszönjük a kérdéseket, a legtöbb egészen kiváló! Nem tudom, hogy fizikailag lesz-e lehetőség (idő) mindegyik megválaszolására, de a listát most küldöm a Porsche Hungáriának, csütörtökön megyünk hozzájuk felvenni az interjúkat. A válaszokat jelen állás szerint a korábbi interjúkból már ismert szakemberek fogják adni:
Mátrabérci Sándor, Audi márkaigazgató
Kiss Pál, Szerviz értékesítési igazgató
Kövi Róbert, alternatív hajtásokért felelős projekt menedzser
Kassa Tibor, műszaki oktatóSzenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
cinemazealot
addikt
Ami azt illeti, én is jobban örültem volna egy írott összefoglalónak.
Mindenesetre itt a MA cikk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MG4 menetpróba
- Parfüm topik
- Autós kamerák
- Milyen autót vegyek?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Pletyka: Gagyi volt, beszünteti az Apple a FineWoven kiegészítők gyártását
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Xbox Series X ÚJ 2026.05.12. Microsoft garancia
- Apple Watch 6 44 mm LTE
- Kategória váltás miatt eladó majdnem teljes (pedál nélkül) Fanatec DD szett:
- ProBook 450 G8 15.6" FHD IPS i5-1135G7 Iris Xe G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19/32GB/1TB SSD notebook 3 év garanciával szinte új