Hirdetés

2019. február 18., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Norb79


Norb79
(fanatikus tag)

Olvastam valahol a szilárd aksikról, hogy már labor körülmények között létezik, amely könnyebb, nagyobb energiát bír tárolni és gyorsabb tölteni. Önök (vagy a kulcs beszállítóik) dolgoznak valamilyen alternatív megoldáson a litium-ion helyett? Mik a becsléseik, várható ezen kutatások eredményeképpen olyan áttörés 3-5 éves távon, ami lebontja/csökkenti az elektromos autózás mai korlátait (kis hatótáv, hosszú töltési idő)?

(#2) bear_


bear_
(tag)

Akkor kezdem is :)

Miért nem költenek többet az alternatív akkumulátortechnológiák kutatására? Rengeteg hír volt az utóbbi években mindenféle kutatásról, amik jobb tulajdonságokat ígértek mint amivel a jelenlegi lítiumos akksik rendelkeznek.

(#3) cinemazealot


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Az ötlet remek, köszönjük a lehetőséget. :R

Ismert tény, hogy az elektromos autózás ma nagyon költséges műfaj, a beugró (vásárolni egy elektromos vagy hibrid autót) legalábbis kifejezetten drága mulatság és nagyon sokak számára nem megengedhető. A belső égésű motoros autóról való áttérés a hatótávolság miatt is sok kritikát szenved el. Látnak-e jövőt olyan fejlesztésben, ami mintegy protézisként utólag felszerelhető lenne nem elektromos/hibrid autók futóművére, és ami egyfelől egy a csomagtartóban (vagy akár a tető-csomagtartón) elhelyezett kisebb méretű akkupakkot a fékezésből nyert energiával töltene, másfelől lehetővé tenné az elektromos meghajtású araszolást egy esetleges dugóba kerülés alkalmával? Esetleg 230 V-os inverterrel és dugaszoló aljzattal ellátva alternatív energiaforrásként lehetővé tenné pl. kiránduláskor tábori elektromos eszközök üzemeltetését.

[ Szerkesztve ]

(#4) Vikthor


Vikthor
(PH! nagyúr)

Milyen környezetszennyezésre lehet számítani hosszútávon a már elhasznált akkumlátorok kapcsán? Milyen veszélyes anyagokat tartalmaznak a különböző eljárással készült akkumlátorok? Szétszedik, szortírozzák ezeket valahol esetleg újrafelhasználják belőlük amit lehet?

~ B & B & L | Suomi Finland Perkele ~

(#5) golya87


golya87
(őstag)

Elektromos autókra általánosan:
- Van lényegi különbség a különböző beállítási módok között (Eco, Comfort, Sport, Sport+) az elektromos fogyasztást tekintve? 1-2%-ot, amit benzinesnél tapasztalok, ne tekintsünk annak.
- Ha nem, terveznek-e ilyesmit kialakítani? (Pl. Samsung S4-nél a full buta, takarékos mód 1 hetes üzemidővel)

(#6) joghurt


joghurt
(PH! addikt)

Egyrészt ahogyan már előttem is kérdezték, mi újság a Föld véges lítiumkészletével (és pláne annak döntő részben kínai hozzáférhetőségével)?

Milyen tervek/megoldásaik vannak a balesetes járművek veszélytelenítésére? Az interneten látni videót egy megzúzott elektromos autóról, amiben a deformálódott cellák szépen kigyulladtak. A tűzoltók nagy nehezen leküzdötték (mert ugye vízzel oltani nem túl jó ötlet - sem mert elektromos, sem mert a lítium "nem szereti"). Aztán elszállítás után a tároló telepen kigyulladt újra.

Hogy ne legyünk ennyire drasztikusak, nekik mik a terveik a kb. 10 éves akkuélettartam végére? Exportáljuk majd Kínába vagy Indiába, ahol lazák a környezetvédelmi előírások, és a bontás közben megégett ember is olcsó?

Alternatív energiatárolók? Toyota-féle hidrogén, nanocellás bizbaszok, cserélhető elektrolitú cellák (hogy a tipikus 50...100 km-s hatótávolság benzinkúton pár perc alatt kitolható legyen egy komolyabb útra) stb.?

A jelenlegi e-autók baromi nagy rákfenéje, hogy a hiperzöld marketing ellenére 1. a gyártással együtti fajlagos CO2 értékük egy nagyságrendben van a belsőégésűekkel, 2. a limitált hatótáv miatt tipikusan csak második autóként funkcionál. A VW-nek nyilván jobb, ha egy családba el tud adni egy e-autót és egy normális komolyat is, de azért ugye érezzük itt a környezetvédelmi disszonanciát?

A tej élet, erő, egészség.

(#7) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
(őstag)

Az autókban évi kb. 8-9 hónapot használjuk vagy a fűtést vagy a klímát. Ezek sok energiát igényelnek, ami rövidíti a hatótávot. Van valamilyen fejlesztés, ami kevesebb energiával csinál komfortos időjárást az autóban?

(#8) INGJOKE válasza Sanyi.mTs (#7) üzenetére


INGJOKE
(őstag)

Igen. Adnak majd mellé egy strandpapucsot és egy télkabátot. :D :DD :DDD

Troll! Feed them!!! Mi mix 2s 6/128(EU dev)+Amazfit pace+Mi Notebook pro I7 16 gb 256 gb ssd

(#9) Kopi31415


Kopi31415
(PH! félisten)

Az akkuk hűtése, ütközésbiztonsága hogy van megoldva? Nem kell a múltkori bullshit anyag a frontális ütközésről, mivel az nem is érinti az akkuk környezetét.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#10) BatchMan


BatchMan
(senior tag)

Eddig Skodát használtam, ami a VW másodvonala, de az 1.0 TSI-vel agyonvágták a márkát, használhatatlan lett.
1. Lesz valami érdemi alternatívája (értsd: árban, minőségben) a Nissan Leaf, Toyota Prius duettnek? (Ez két kategória, azt én is tudom, de bármelyikre használható alternatíva érdekelne)
2. Miért olyan megoldhatatlan az akkuk újrafeldolgozása, ha ércből megéri a fémet kinyerni?

(#11) martonz


martonz
(újonc)

VW - Valamelyik nagyobb autókiállításra tervezik az I.D. hivatalos bemutatását?
VW - Hány darabot terveznek gyártani idén és jövőre az I.D.-ből?
VW - A I.D. belengetett várható ára jelentősen kannibalizálhatja a Golf eladásait. Eldöntötték már melyik ujjukat harapják le? :-)

Audi - A1-A3 kategóriában lesz-e elektromos termék, vagy ezt meghagyják a VW-Skoda-Seat hármasnak?

Skoda - Az utóbbi években tudatosan egyre feljebb pozícionálja a konszern a márkát. Várható-e I.D. kategóriájú termék?

AG - Az utolsó ismert álláspont szerint csak külső beszállítóktól szerzik majd be az akkumulátorokat. Tervezik-e saját akkugyártó üzem építését, hogy csökkentsék a kitettségüket?
AG - A Forddal közös kooperáció kizárólag a kisteherautók szegmensére korlátozódik, vagy a személyautóknál is van/lesz együttműködés?
AG - Mi az álláspontjuk a zajkeltő berendezésekről? (lehetséges baleset gyalogosokkal versus felesleges zajszennyezés)
AG - A győri gyárban fogják gyártani az egész konszern elektromos motorjait?
AG - A Tesla elérhetővé tette szabadalmai jó részét. Felhasználnak-e bármit is ezek közül?
AG - Folynak-e tárgyalások a Teslával a Supercharger hálózat használatára vonatkozóan? (CCS csatlakozóra korlátozva természetesen)

Ha valamelyik kérdésre nem szabad felelni, mert még confidential, akkor inkább írják azt bátran, minthogy marketing rizsával szúrják ki a szemünket :-)
Köszönjük előre is a válaszokat!

- R Country Ambassador -

(#12) joghurt válasza martonz (#11) üzenetére


joghurt
(PH! addikt)

Épp ma került ki a Totalcarra egy 19 milliós dízel Skoda. Hát nooormális? Pont most, amikor egyre több helyről tiltják ki őket? Ráadásul 19 milláért már rendes autót is kapni. Úgy értem, tényleg komoly márkából, nem csak egy wannabe csúcskonfigját.

Azt meg majd a szerkesztőkre bízom, hogy a végleges interjú szövegéből kidobják a felesleges marketingrizsát. Pl. "Rákérdeztünk még arra is, hogy ..., de a VW képviselői sajnos nem adtak rá érdemi választ."

A tej élet, erő, egészség.

(#13) __SF__


__SF__
(újonc)

- milyen szintű önvezető technológiák fognak megjelenni és ezek melyik modellekben lesznek elérhetőek?

- lesz-e és ha igen mikor "budget" e-autó (a-lá Volkswagen)?

- mikorra várható hogy az elektromos autó árak versenyképesek lesznek a belsőégésűekével?

- lesz-e bérelhető akku lehetőség mint a renault-nál?

- mi az oka a jelentős árkülönbségnek ami megfigyelhető az elektromos autóknál? Nem gondolnám hogy az akkumulátorok ennyire drágák lennének, másrészről az elektromos autó konstrukciója is jóval egyszerűbb/olcsóbb.

(#14) axioma válasza Sanyi.mTs (#7) üzenetére


axioma
(PH! addikt)

Hat... amig nem elektromosom volt, a klimat kb. egy heten hasznaltam, a futest azert tobbet de csak mert volt es akkor levetkoztunk a kocsiban - ellenben rosszabb volt kiszallni. Most elektromosban, ha utcan allasbol indulok, fu"tok ugyan, de csak az ut elejen, aztan jol megvagyok a kinti hidegre feloltozott modon a 12-15 fokban, most mar ez a termeszetesebb. Mondjuk valami egyszerubb, pl. bio-akarmilyenfolyadek-kalyha megoldas lehetne, de az enyemben nincs.

[ Szerkesztve ]

(#15) Kopi31415 válasza BatchMan (#10) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

e-Golf. már most is van.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#16) yaka


yaka
(tag)

1. Hány év alatt feleződik le ma egy elektromos autó egy töltéssel elérhető hatótávolsága a vadonatúj állapothoz képest?
2. Mennyibe kerül a teljes akkumulátor-csere a feleződéskor a márkaszervízükben? (Régi aksi átvételével, teljesen új aksi beszerelésével együtt)

(#17) BatchMan válasza Kopi31415 (#15) üzenetére


BatchMan
(senior tag)

Van. Kisebb, drágább, de legalább VW.
lásd autonavigator cikke

(#18) Mateosz


Mateosz
(fanatikus tag)

- Terveznek-e hazai töltőhálózatot? Ha igen / ha nem, miért?

- Kit tekintenek konkurenciának és/vagy követendő példának az elektromobilitásban?

- Mikor állítják le a belső égésű motorok fejlesztését?

*** Be prepared! ***

(#19) lolal


lolal
(senior tag)

Hogy várják az elektromos autók "gyorsabb" terjedését ha a belső égésű motorral kapható és azonos felszereltségű társaik fele annyiba sem kerülnek.

A gyorsabb terjedés érdekében, miért nem csökkentik az árat, hogy valós alternatíva legyen egy benzin/gázolajos gépjárművel szemben, még ha az elején ez negatív profitot is hoz, de a későbbiekben megtérül.

Tudja, Pelikán elvtárs, egyszer majd kérni fogunk magától valamit.

(#20) Kopi31415 válasza lolal (#19) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Mert mondjuk az Opel minden Amperán bukott egymillió forint körüli összeget, azért is fújta le azonnal a forgalmazását és építését a PSA. Az autógyártók nem azért adják ezeket annyiért, amennyiért, hogy hatalmas profitot termeljenek, hanem mert nem tudják olcsóbban adni. És az, hogy megtérül, közel sem igaz, plusz a fejlesztési költségeket minimum vissza kéne hoznia. Ahhoz meg igen nagy darabszámban kéne eladni, mert a gyártósor kegyetlen drága.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#21) mytrashsamu


mytrashsamu
(újonc)

2017 öszen me'g arrol szoltak a nemetorszagi hirek, hogy a VW gözerövel fejleszti a földgaz uzemu motorjait / autozast es allami tamogatassal 15 000 uj földgaz töltöallomast terveznek Nemetorszagban. Aztan elcsendesedtek a hirek. Jelen formajaban az e-autozas egyedul a varosi , ill varosközeli közlekedesben jelent realis alternativat a fossilis uzemanyagokkal szemben. Mi törtent ezekkel a korabbi fejlesztesi tervekkel? Atleptek felettuk a dizelbotrany es a konkurencia rohamos e-autos fejleszteseinek szoritasa miatt?

(#22) Kopi31415 válasza mytrashsamu (#21) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Ott is csak akkor, ha tudod otthon tölteni. Az pedig kevesek szerencséje.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#23) cinemazealot válasza Kopi31415 (#22) üzenetére


cinemazealot
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Nem értem ezt a gáztól való elhatárolódást. Az LPG kutak is tök jól elterjedtek itthon is és a környékbeli országokban is, ami ráadásul még kevesebb macera, mint a földgáz (10-20 bar nyomáson csücsülsz, nem pedig 200-on). Pedig akár az LPG, akár a CNG bizonyítottam tisztább a benzinnél/gázolajnál.

(#24) Smiro


Smiro
(fanatikus tag)

Ha rákattan egy falu például az otthoni töltésre-gyorstöltésre, milyen elo hálózat bírja ezt el? Sima töltéssel másfél, két nap kell 400 km felpumpálásához. És akkor mondjuk célba érek. Vissza hogy jövök aznap, vagy másnap, ha épp nem kertes házba megyek, ahol a házigazda áramát meg tudom csapolni? Vagy küzdjek a taxis maffia soronkívüliségre megtervezett és kidolgozott rendszere ellen nagyvárosban? Miért nem más alternatív hajtáson gondolkoznak, ami nem szemetet termel?

(#25) axioma válasza Smiro (#24) üzenetére


axioma
(PH! addikt)

Ha rakattan egy falu az otthoni toltesre, legalabb lesz kinek eladjak az ejszaka masodik feleben is az aramot (az elso feleben - szocialis okokbol mindenkinek akkor - a vezerelt megy, hotarkalyha es villanybojler).
Gyorstoltes nem hasznal az autonak, kenyszermegoldas. Olyan tavu autot kell venni, ami az evnek csak par napjan nem eleg. Tipikus hasznalat 50 km per nap alatt van... erre 4 ora sem kell.

(#26) kocsirpeter


kocsirpeter
(újonc)

Várható-e az e-Golf és e-Up hatótávjának növelése a közeljövőben? Ha igen, a régi autók is kompatibilisek lesznek a nagyobb akkupakkal?

(#27) Banano


Banano
(kvázi-tag)

Kezdjük is:
Miert hazudjak azt,hogy környezetkimelöbb? Hogy fogja birni a halozat? Hany km-es sorok lesznek a gyorstoltoknel ha jobban elterjed?

* Random életbölcsesség ctrl+c ctrl+v *

(#28) Flagstaff


Flagstaff
(kvázi-tag)

Talán érdekes lenne tudni, miért esnek egyik végletből a másikba az autógyártók.
A belsőégésű motorral szerelt, a használat helyén szennyező járművekkel szemben városban ugyan van értelme annak hogy ne bel-Pesten hanem Visontán dőljön a füst vagy Pakson dobálják ki az elhasznált fűtőelemeket, de tényleg ez a jó/jobb elképzelés?
Miért az akkumulátoros üzemet erőltetik? Jelen ismeretek szerint a közeljövőben sem lesz olyan áttörés, ami akár megközelítené a jelenlegi hajtóanyag-vételezés sebességét/kényelmét, otthoni töltés pedig a panelek előtt álló (jellemzően városok ugye) autók esetén nem alternatíva, a közkutak áteresztőképessége a töltés ideje miatt még a jelenleginél jelentősen jobb kiépítettség és jelentősen rövidebb töltési idő mellett is szűk keresztmetszet. Nem csak azt kell kivárni egy utazásnál hogy a saját verda feltöltődjön, hanem az esetleg várakozó 2-3 (20-30 a hosszú töltési idő miatt) autó feltöltését is.
A Toyota a 90-es évek végén (Japánon belüli tesztüzem) kihozta a hibrid hajtási rendszerét. Utólag kiderült, az egy helyes elképzelés volt - főleg az akkori mércével - a városi üzemeltetés közben jelentkező károsanyag-kibocsájtásra. Főleg hogy a többi gyártó a kisdízelek egyre növekvő számú kihozatalával próbált a fogyasztási és károsanyag-kibocsájtási igényeknek (akkoriban csak a CO2 volt fontos) megfelelni ez pedig látjuk hová vezetett (szálló por és NOx). Az pedig külön üdvözlendő, hogy mindehhez nem volt szükség (és még ma sincs bár a plug-inek már elég nagy akkukkal bírnak) rengeteg drága és ritka fém akkuvá alakítására. Úgy tudnak alacsony fogyasztást és károsanyag-kibocsájtást produkálni, hogy nem szenved csorbát az autó mindennapi használhatósága. Az utóbbi években más gyártók is elmozdultak errefelé, talán szerencsésebb irány lenne rövid távon, mint az akkus-elektromos erőltetése jelen technológiai/kiépítettségi feltételekkel.
Miért az akkumulátorokban tárolt energiában látják a jövőt? Elektromos áramot lehet tárolni hidrogénben is. Nyilván annak is vannak korlátai és hátulütői, de a jelenlegi töltőhálózatok minimális (teljes elektromosításhoz képest) átalakításával megoldható lenne a viszonylag gyors utántöltés és egyben a lehető legkörnyezetkímélőbb üzem hatótávpara nélkül. Van még annyi előnye, hogy képződik némi hő ami így a jármű fűtésére használható (a mi éghajlatunkon ez jó, svédeknél nagyon jó, a spanyolok már nem feltétlenül tapsolnak neki). A járműben történő tárolás kellő anyagi ráfordítással (akkutechnológiai kutatásokra szánt pénzek töredéke) a jelenlegi sorozatgyártásra már alkalmas megoldásokhoz képest is biztonságosabbá tehető.

(#29) LurkerSheik


LurkerSheik
(fanatikus tag)

Miután PHEV és BEV akkukra erős rálátásom van munkámból adódóan, válaszolok 1-2 kérdésre.

Nem környezetkímélőbb jelenleg, az elektrolit egy erősen mérgező anyag.

Komoly validációs teszteken mennek át az akkuk.
Ütközik, préselik, átfúrják, túltöltik, mélykisütik, élettartamra tesztelik stb.
A hőmérsékletváltozást is jól kell tűrni -30 és 60 C fok között.

Mind mind veszélyes, és szimulálja a lehetőségeket, de persze az élethelyzet mind mind más.
Li-Ion technologiából adódóan, az élettartam hamarabb romlik teljes lemerítés és töltéssel, mint több rátöltéssel.

Saját vélemény, de alapvetően a LOKÁLIS emisszió csökkentése a cél az e-autókkal.
Ezt egy nagyvárosban élve, közlekedve nem nehéz belátni.
Az alföldön kevésbé érdekes ha az erőmű okádja ki a füstöt az energiatermeléshez mintha a nagyvárosban fulladsz meg a dízeltől.
Kicsit messzebbre kell tekinteni.

Hogy miért erőltetik az e-autózást?
Mert jelenleg ez a legkevésbéveszélyes az átlagpolgár számára.
Tölti, használja.

Nagyon jó a hidrogéncella, illetve bármilyen alternatívára, de gondoljunk a lobbira is az olaj mellett vagy ezek ellen.

Illetve ottvan a megtérülés, marketing, ami tetszik vagy sem, ahogy az Apple elkezdte az okostelefonok reformját úgy a Tesla csinálta(csinálja) az autóiparban.
Brutális és végtelen pénzmag kell hozzá és Marketing, hogy a vásárlók is akarják, de még ma is veszteséges jórészt ez az ipar. Amit kevés gyártó engedhet meg magának, mint látjuk.

Most viszont már senki sem szeretne lemaradni a vonatról, mint a bitcoin lufinál, beindult a szekér.

Új WD Passport 4TB /// Xiaomi NEW Dual USB QC3.0 Power Bank 2 10000mAh

(#30) PietPunto


PietPunto
(kvázi-tag)

A konszernen belül miért csak a VW kiváltsága az elektromos hajtás? A Seat-ból és a Skoda-ból miért nem készült, az e-Up mintájára tisztán akkumulátoros kivitel?

(#31) andrevv


andrevv
(újonc)

Hogyan bírják a hideget? Nálunk télen hetekig -30 fok körül van a hőmérséklet, a köd is gyakran ráfagy mindenre. A belsőégésű motorok se nagyon szeretik, főleg a dízelek, az elektronika is megadja néha magát az újaknál, ezért sokan inkább régebbi, minél egyszerűbb járműveket vesznek. Hogy bírná egy elektromos autó? Főleg az akkumulátorokra gondolok. A mobiloknál folyton gondok vannak, főleg most, hogy nem lehet az újakban cserélni az akkukat. Miután vége a télnek, mindenki akkut cseréltet mert nagyon hamar kezdenek merülni.

[ Szerkesztve ]

(#32) Kopi31415 válasza PietPunto (#30) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Nem a VW kiváltsága, Audi is lassan tényleg piacra kerül. Skoda, Seat azért nincs még, mert drága lenne, azok meg az árérzékenyebbeknek szánt márkák.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#33) big-J


big-J
(őstag)

- Terveznek-e végfelhasználók kérésére elérhető programot az akkumulátor cserére megoldani(minthogy a Leaf eseten üzletszerűen működik), akar különböző kapacitásúra is (Tesla eseten garanciás csere illetve egyéni elbírálás alapján)?

- Milyen garanciát adnak arra, hogy a vásárlástól 10-12 ev múltan a gyártótól lehessen a gyári vagy annál jobb tulajdonságú akkut beszerezni?

- Terveznek-e a felhasználok szamara V2G rendszer kompatibilitást nyújtani, hogy például a napelem nappal feltöltse az akkut, a ház pedig éjszaka az akkuról üzemeljen (megintcsak a Nissan csinál ilyet, de nem magáncélra)?

- Van-e tervük a járművek OTA internetes szoftver frissítési kepésséget alapfelszereltséggé, hosszú tavúvá, és azokat rendszeressé tenni, tekintve, hogy a mai járművek lassan guruló laptopoknak vehetőek, és egy automatikus frissítésektől elzárt rendszer rendszerint elavult felülettel, térképekkel, javítatlan szoftver hibákkal, illetve komoly biztonsági résekkel hemzseg?

[ Szerkesztve ]

(#34) Kopi31415 válasza big-J (#33) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

"- Milyen garanciát adnak arra, hogy a vásárlástól 10-12 ev múltan a gyártótól lehessen a gyári vagy annál jobb tulajdonságú akkut beszerezni?"

Olyat, hogy törvényi kötelezettség a gyártás befejezése után 10 évig alkatrészellátást megoldani.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#35) axioma válasza Kopi31415 (#34) üzenetére


axioma
(PH! addikt)

Ez nem er semmit, mert az nincs megszabva, hogy milyen aron, es ilyenkor szoktak azt mondani, hogy pl. egy akkori uj auto aranak feleert lenne az alkatresz... de ez messze nem csak az akkura vonatkozik, barmely alkatreszre, igy ertelemszeruen barmely meghajtassal rendelkezo autora ugyanigy igaz.
Ettol fuggetlenul a tulajdonunkban levo 18 eves masik markaju hibridhez es a 8 eves csak elektromoshoz is letezik cellankenti cserelehetoseg, persze nemhivatalosan...

(#36) big-J válasza Kopi31415 (#34) üzenetére


big-J
(őstag)

Mindig orulok, ha olyanniyra erdekes a kerdesem, hogy mas nem bir ra nem valaszolni.

A kerdest az elozo pont kiegeszitesenek szantam, magyarul, hogy onkent, gari utan tudok-e venni, annelkul hogy az okosok a markaszervizben aldasukat adnak a xx% degradacio miatti cserere.

(#37) Kopi31415 válasza axioma (#35) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Ez a törvényi kötelezettség. Alkatrész lesz, az ára másik kérdés. Akkor sem lesz olcsó a termék, pláne, hogy sok éve esetleg már nincs is gyártásban, csak raktározva.

#36 Big-J: erre konkrétan tudom a választ, azért válaszolok. Márkától függetlenül ez törvényi előírás, minimum intervallummal. Gyártás vége után 10 év. A VW e téren jobb szokott lenni, tovább van raktáron pótalkatrész. És ezeket úgy veszed és építed be, ahogy akarod. Garancia viszont csak az alkatrészre van olyankor, ha nem a márkaszervíz szereli be. Elektromos autók esetén lehet kérdéses a biztonsági kérdés és felelősségvállalás a nem márkaszervízben csere esetén.

[ Szerkesztve ]

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#38) big-J válasza Kopi31415 (#37) üzenetére


big-J
(őstag)

Jol hangzik. A Tesla pl se nem gyartja, sem nem raktarozza a regebbi akkukat, igy ha valakinek meghibasodik a 85kwh pakkja, akkor altalaban 90kwh-ra cserelik, ha 90kwh hibasodik meg, azoknak neha 100kwh-ra. Ha 100kwh-ra cserelik ahol a suly is kulonbozik es nem csak a kemia, akkor az ulest is kicserelik mert a nehezebbik akkura az ujabb fajta ulessel lettek vegrehajtva a torestesztek.

(#39) Zanik


Zanik
(PH! addikt)

Van-e folyamatban bármiféle közös autóipari szabvány kialakítása egy olyan cserélhető akkumulátor-megoldásról, aminek cseréjét a felhasználó is könnyen elvégezhetné?

(Pl. behajtok egy benzinkútra, fizetés ellenében egy tárolóból kiveszem a feltöltött csere-akkut, a helyére meg beteszem a lemerültet).

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#40) axioma válasza Kopi31415 (#37) üzenetére


axioma
(PH! addikt)

Nem erted. Ha nem akarja az alkatreszt adni, akkor mond ra egy olyan arat, ami mellett nem fogod kerni. Szoval siman kikerulheto a kotelezettseg, eleg annyit bizonyitani, hogy adnak ra arajanlatot - azt nem kell, hogy adott esetben le is tudnak szallitani a termeket, hiszen senki nem fog ra igent mondani (es persze elore kifizetni). Nemhogy raktaron nem kell lennie, de korrekt hataridovel indithato gyartasi lehetoseg se feltetlen muszaj. Ha megvannak a muszaki dokumentaciok, akkor egyszeruen azt mondja, hogy kello penzert majd valaki utangyartja - azt tegyuk hozza, hogy az alkatresznek nem kell mar ugyanolyan minosegnek lennie, mintha azzal kene szamolni hogy gariban a csere is az o szamlajara megy - nem beszelve arrol hogy egy 10 eves autoban mindig talalni valamit ami nem gyari allapotu, es arra ra lehet fogni egy tul hamar bekovetkezo ujabb alkatreszhibat is.
Nezd, en is bizom azert a jogszabalyok erejeben sok esetben talan indokolatlanul is, de ez esetben ez messzirol latszik, hogy betarthatatlan, sot ellenorizhetetlen.

(#41) big-J válasza Zanik (#39) üzenetére


big-J
(őstag)

Hacsak nincs targonca jogsid, nehezen "tenned" barhova.

(#42) Kopi31415 válasza axioma (#40) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Neki biztosítania kell, az alkatrésznek kész kell lenni.

"Nemhogy raktaron nem kell lennie, de korrekt hataridovel indithato gyartasi lehetoseg se feltetlen muszaj. Ha megvannak a muszaki dokumentaciok, akkor egyszeruen azt mondja, hogy kello penzert majd valaki utangyartja - azt tegyuk hozza, hogy az alkatresznek nem kell mar ugyanolyan minosegnek lennie, mintha azzal kene szamolni hogy gariban a csere is az o szamlajara megy - nem beszelve arrol hogy egy 10 eves autoban mindig talalni valamit ami nem gyari allapotu, es arra ra lehet fogni egy tul hamar bekovetkezo ujabb alkatreszhibat is."

Ennek egyetlen mondata sem igaz. le kell gyártani, ott kell lenni az alkatrésznek. A gyártás végétől számított tíz évig. Pont a raktározási és egyéb költségek miatt drágák már akkoriban. És de, kell neki az eredeti minőségi követelménynek megfelelnie. Nincsenek külön pótalkatrész termékek a gyártóknál. Egy példa: tönkremegy a küszöb, ki akarod cseréltetni, ahhoz komplett oldallemezt kell gyártani, aminek a 75%-a megy selejtbe.

#39 Zanik: Voltak ilyen leképzelések, mentek a kukába, mert nem kivitelezhető racionálisan.

[ Szerkesztve ]

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#43) axioma válasza Kopi31415 (#42) üzenetére


axioma
(PH! addikt)

Hat akkor valoszinuleg itt jon az a mondas, hogy az elmelet es a gyakorlat kozott mi a kulonbseg... elmeletben semmi:) de csak elmeletben. Tudok olyan premium autorol ahol a rendszerbol kivezettek az adott alkatreszt, soha tobbet nem veheto, pedig a kocsi LU-val kezdodo (es ujonnan vette a tulaj).
Kieg. az alkatresz minosegen most nem azt ertem, hogy valami mukodesi dologban gyengebb, hanem konkretan a varhato elettartamban. Mert ha garit ugyanannyit is kell ra adni, annak az ervenyesitese eleve kevesbe jellemzo, masreszt konnyebben kibujhato - igy a gyarnak nem erdeke tartosra gyartani.
A jelenlevok mindig kivetelek. De amig a penz beszel, es autogyarakban megcsinaljak hogy balesetveszelyes alkatresz miatti visszahivas helyett fizetik a karteritest a varhato ertekben 10 db ebbol eredo halalos baleset karosultjainak mert az joval kisebb osszeg, addig en nem varok tobbet.

[ Szerkesztve ]

(#44) Zanik válasza big-J (#41) üzenetére


Zanik
(PH! addikt)

Ne a mostani megoldásokban gondolkozz. Tegyük fel hogy egy nagyobb akku mellett több kisebb (~10kg) is el lenne helyezve az autóban, de könnyen elérhető helyeken. Ezek a kisebb pakkok egy standard csatlakozófelületen keresztül kapcsolódnának a teljes rendszerhez. A (fogantyúval ellátott) pakkok kézzel könnyen kivehetőek, és visszatehetőek lennének. Ezek cseréjével mondjuk +100km-rel kitolható lenne a megtehető táv.

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#45) Fall-N válasza Flagstaff (#28) üzenetére


Fall-N
(őstag)

Már ne haragudj, de hülyeség az energiát hidrogénben tárolni. Nem véletlen nem lett a hidrogén autóból semmi. Amit nagy energia árán (vízbontás) nyersz, annak felét el is veszted. Egyből mehet az akkuba bele, ott kisebb a veszteség (10-20%).

Jelenleg egyedül az akku technológia és az elektromos hálózat a szűk keresztmetszet. De így is látszik, hogy így is ez a jövő. Egyébként is ha töltés megoldódik, akkor már közeljövőben is jó alternatíva lesz. Azért a Tesla 3 400-500 km közötti hatótávja elég jó érték. Ha jobban elterjed a napelem a háztartásokban, akkor az is adhat löketet a dolgoknak.

Ahogyan elterjednek jobban a tisztán elektromos autók, úgy az áruk is csökken. A dízel viszont már látszik, hogy zsákutca és nem érdemes tovább pazarolni pénzt a fejlesztésükre.

[ Szerkesztve ]

(#46) Fall-N válasza LurkerSheik (#29) üzenetére


Fall-N
(őstag)

Ez egy hülye tévhit. Hidrogént úgy nyernek, hogy elektromos árammal szétbontják a vizet. Ez már eleve hülyeség, mert az az energia rögtön mehet az akkuba. Amit meg az így nyert hidrogénből kinyersz az jóval kevesebb lesz (fele), mintha egyből tárolnád.

A hidrogén előállítása, szállítása, tárolása is macerás. Szóval nem olyan nagy korszakalkotó dolog lenne.

(#47) Kopi31415 válasza axioma (#43) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

" Tudok olyan premium autorol ahol a rendszerbol kivezettek az adott alkatreszt, soha tobbet nem veheto, pedig a kocsi LU-val kezdodo (es ujonnan vette a tulaj)."

Pontosítva? Mit jelent az LU rendszám, milyen autó stb.?

"Kieg. az alkatresz minosegen most nem azt ertem, hogy valami mukodesi dologban gyengebb, hanem konkretan a varhato elettartamban. Mert ha garit ugyanannyit is kell ra adni, annak az ervenyesitese eleve kevesbe jellemzo, masreszt konnyebben kibujhato - igy a gyarnak nem erdeke tartosra gyartani."

Ez megint emeletes ökörség. Mégis hogy tudnál más minőséget produkálni, ugyanazon specifikációkra, ugyanazon alkatrészre?

"De amig a penz beszel, es autogyarakban megcsinaljak hogy balesetveszelyes alkatresz miatti visszahivas helyett fizetik a karteritest a varhato ertekben 10 db ebbol eredo halalos baleset karosultjainak mert az joval kisebb osszeg, addig en nem varok tobbet."

Pont ezért nem gyártanak két minőséget.

#44 Zanik: Ha végiggondolod, magadnak is rá kellene jönnöd, hogy ez hülye megoldás, rengeteg problémával, veszéllyel.

8b]#45-46 Fall-N: Nem, az akku technológia még nem egyértelműen a jó megoldás, annyira szarok az akkuk, annyira szar a töltési folyamatuk. És hidrogént sem csak víz bontásával lehet előállítani, vannak más megoldások is. Plusz hidrogénnel a hatótávod nem feleződik, ha a környezeti hőmérséklet 30 fok helyett -30 lesz.

[ Szerkesztve ]

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#48) joghurt válasza Fall-N (#46) üzenetére


joghurt
(PH! addikt)

A hidrogén energiasűrűsége jóval nagyobb, mint a jelenlegi akkumulátoroké - azaz ugyanakkora pakkal sokszorosát tudod megtenni. És egy tartály nem számottevően veszélyesebb, mint egy Li-akkucsomag.

Nem tudom, honnan veszed, hogy a vízbontásnak 50%-os a hatásfoka. Különben pedig állítanak elő más módokon is hidrogént. Ha érdekel, pl. itt is olvashatsz néhányról.

De ne trollkodjuk szét a témát, hiszen az AH nyilván nem errefelé tervezi a jövőjét.

A tej élet, erő, egészség.

(#49) big-J válasza Zanik (#44) üzenetére


big-J
(őstag)

Amit irsz azt egy jopar elektromos motorbiciklin alkalmazzak. Pl cserelheto egy fogantyuval, esetleg ket darabnak van hely, de eggyel is elmegy. Eddig autoknal nincs valosag tartalma, csak a meretek miatt. Majd idovel.

[ Szerkesztve ]

(#50) big-J válasza joghurt (#48) üzenetére


big-J
(őstag)

A hidrogen nevetsgesen rossz technologia, de nem kell nekunk elhinned, csak nezd meg mi terjed a gyakorlatban es miert.

A egesz folyamat hatasfoka pedig meg sem kozeliti az 50%-ot, es ez meg amielott barhova valaki barhova szalitotta/tarolta volna.

https://youtu.be/xU-LDZ0HTGc?t=372

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.