Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    Egyrészt ahogyan már előttem is kérdezték, mi újság a Föld véges lítiumkészletével (és pláne annak döntő részben kínai hozzáférhetőségével)?

    Milyen tervek/megoldásaik vannak a balesetes járművek veszélytelenítésére? Az interneten látni videót egy megzúzott elektromos autóról, amiben a deformálódott cellák szépen kigyulladtak. A tűzoltók nagy nehezen leküzdötték (mert ugye vízzel oltani nem túl jó ötlet - sem mert elektromos, sem mert a lítium "nem szereti"). Aztán elszállítás után a tároló telepen kigyulladt újra.

    Hogy ne legyünk ennyire drasztikusak, nekik mik a terveik a kb. 10 éves akkuélettartam végére? Exportáljuk majd Kínába vagy Indiába, ahol lazák a környezetvédelmi előírások, és a bontás közben megégett ember is olcsó?

    Alternatív energiatárolók? Toyota-féle hidrogén, nanocellás bizbaszok, cserélhető elektrolitú cellák (hogy a tipikus 50...100 km-s hatótávolság benzinkúton pár perc alatt kitolható legyen egy komolyabb útra) stb.?

    A jelenlegi e-autók baromi nagy rákfenéje, hogy a hiperzöld marketing ellenére 1. a gyártással együtti fajlagos CO2 értékük egy nagyságrendben van a belsőégésűekkel, 2. a limitált hatótáv miatt tipikusan csak második autóként funkcionál. A VW-nek nyilván jobb, ha egy családba el tud adni egy e-autót és egy normális komolyat is, de azért ugye érezzük itt a környezetvédelmi disszonanciát?

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák