Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sebhelyes

    senior tag

    válasz MaUser #26 üzenetére

    Ennyi bullshitet nehéz lehetett összeszedni, még Musk is csettintene. "Iszonyat" szennyező a Li-ion akku gyártás? 3 év múlva el kell égetni? Ez nagyon tudományosan hangzik. Hogy valami tényleges adat is legyen, a Teslákban hőmérséklet-kontrollált az akkucsomag és 8 év/korlátlan km a garancia rájuk. 3–4 éves Model S-ekben (taxinak használt kocsikban is) 3–7% kapacitáscsökkenés lépett fel, úgyhogy ez reális is, a kocsik kivonásakor még lesz vagy 30-50kWh kapacitás az akkukban, ami elég egy családi ház napi szükségletére, úgyhogy "Powerwall" lehet belőlük pár évre. Így vagy 10+ év lesz az akkucsomagok élettartama, ami után környezetkímélően reciklálhatóak (lásd. pl. Umicore Európában). Ekkora akkucsomagokat üzlet lesz reciklálni (ha nem maga a gyártó végzi majd), nem fog elégetni senki semmit.

    Ami ezt az utat illeti evvel a városi/elővárosi hatótávú autóval, valóban csak lejáratásra lesz jó, hogy "hö hö de nagy szívás ez a villanyotó". Országok/államok közötti utazásra jelenleg a 80kWh feletti Teslák alkalmasak, ott, ahol ki van építve a Supercharger hálózat (Nyugat-Európa, USA, Kelet-Ázsia).

Új hozzászólás Aktív témák