- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- iPhone topik
Hirdetés
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz PCProfessor #400 üzenetére
Ilyen pl. a 2001-es RTCW. 2015-ös 1.42-es patch-el megy modern hardveren is W10x64 alatt, többek között lád aláírásomban lévő konfigon is. 4K felbontás is támogatott és jó a képe.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
makkmarce
őstag
válasz PCProfessor #398 üzenetére
melyik samsung hűtőn fut a CS?
mert a doom mindenen is fennvan:
linkokoskodom, tehát vagyok
-
opr
veterán
válasz makkmarce #357 üzenetére
Csupaszvazas, sorosrekesz-kocka PS5 devkit is megvolt? (Nem hiszem, hogy online letezik rola akar egyetlen kep is, de ha lattad/hasznaltad, azonnal tudni fogod, mirol beszelek).
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
félisten
-
opr
veterán
válasz AxBattler #404 üzenetére
Mi pizzamelegitonek hivjuk (akkor is, ha az ott igazabol hutene, nem futene).
De nem errol beszeltem, ez mar a vegleges cucc, hanem a ~2-3-al ez elotti iteraciorol. Nyilvan nincs rola kepem, mert azert jart volna a faszkorbacs, de nagyon durvan nezett ki a cucc."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz makkmarce #407 üzenetére
Na jó, ez tényleg durvább.
Ui: én ps vita-nak láttam ilyen kezdetleges devkitjét. Hát az is olyan volt, hogy csak nagyon finoman mert az ember hozzányúlni, mert összevissza volt rajta minden, kb szét kellett a cuccot téríteni az asztalon. És akkor arról nem is beszélve, hogy mi szopás volt rendesen összedugni a PC-vel, és működésre bírni. De azért csipesszel update-elni ezt se kellett.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #394 üzenetére
De abból lett.
Piacon kapható hardverbol lett, amit nem az Epic bájolt oda szoftverrel, hanem az AMD és a többi gyártó kifejlesztett és piacra dobott."hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra"
Milyen % az? Valami szubjektív vélemény alapján?
Mi köze ennek ahhoz, hogy a real time RT Battlefield V előtt nem volt játékokban? Ez nem hazugság hanem tény. Egy szimpla Google keresés kidobja."A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan"
Ez is valami hasraütés statisztika mi? Csak mert a
List of best-selling video games Wikiben a Top50-ben sincs ott."ahogy a minecraftos példa is mutatja."
Két évvel az RTX széria után jött RT. Nem shadinges modder bohóckodás, hanem real time RT.
Minecraft's blocky aesthetic was originally upgraded as part of the ray tracing launch for the Windows 10 version of the game in December 2020." nem nem ott.. a BF5 volt az első, ami az NVIDIA megoldását használta."
Az Nvidia megoldása a szabvány DXR -ra épül, ahogy az AMD és Intel megoldása is. A BF V volt az első játék, ami real time RT-t használt. A gagyi kiszámolt modder tákolmányokról szó sincs.
A Crytek megoldása is pont itt vérzett el, mert jaj nem kell hardver aztán kiderült kb nagyon kevés valós RT-t számol.
(ami mellesleg ugyanúgy gyorsabb volt a fix tensor magokon)"még a 480-as AMD-n is egész jól futott."
Jah pont azért, mert teljesen meg volt vágva:"Neon Noir makes a number of smart shortcuts to maintain performance that are important to mention. The first of which is the distance at which objects made of triangles are actually ray traced - in the demo, this is clearly limited."
'A second area of optimisation occurs from the type of reflections that are represented - surfaces that are more rough, but still reflective, do not get ray traced reflections on them."
"this is similar to how Battlefield 5's low and medium settings work, by limiting reflections to only the more mirror-like surfaces."
"Another optimisation is how certain objects are traced via the use of less detailed, lower polygon versions of the objects."
"The final area of obvious optimisation comes from the resolution at which the ray traced reflections are rendered at. Neon Noir ships with ultra and very high quality presets, with the former opting for quarter resolution reflections - native 1080p in a 4K scene, as an example. Very high shifts down to an even lower resolution, perhaps as low as one eighth native resolution."
Ez olyan mintha annak örülnél, hogy valami 720p low poly Cyberpunk 2077 utánzat játék milyen jól fut az RX 480-on, miközben köhögne a valós játék alatt 4K-ban.
-
Busterftw
veterán
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #409 üzenetére
"Mi köze ennek ahhoz, hogy a real time RT Battlefield V előtt nem volt játékokban?"
volt, le is írtam többet is, de ez ne zavarjon össze.
A google keresésed nem ezt dobja ki, hanem időrendben dob. 1990-es hírekből nincs túl sok már a google-n.
1. senki se beszélt realtime-ról, arról volt szó, hogy HW van software szintjén jelent meg először.
2. linkeltem többet is ahol volt realtime (sőt, abban a mini konzolba még saját RTX chip is volt hozzá a kártyán). Az, hogy neked nem tetszett a grafikája, mert régi volt és pixeles, az az ügy szempontjából mindegy."List of best-selling video games Wikiben a Top50-ben sincs ott."
komoly gondjaid vannak a szövegértéssel. A megjelenésekor %-osan amin elfutott azon gépek kb 95%-án fennt volt. Ezért írtam %-ot. PC-s világban meg eladást nézni a 90-es évekből már alapból jó viccnek hangzik, bár a doomosoknak azért a ferrari meg a jó élet gyorsan összejött"Nem shadinges modder bohóckodás, hanem real time RT."
és innen látszik, hogy még mindig nem tudod mi az az RT."Minecraft's blocky aesthetic was originally upgraded as part of the ray tracing launch for the Windows 10 version of the game in December 2020."
ez egy kiadás, én meg arról beszélek, amikor először megvalósították, jóval az RTX kártyák előtt, de ha ilyen szinten tudsz csak google-n keresni, tessék:
minecraft raytrace without rtx"Az Nvidia megoldása a szabvány DXR -ra épül, ahogy az AMD és Intel megoldása is. A BF V volt az első játék, ami real time RT-t használt. A gagyi kiszámolt modder tákolmányokról szó sincs."
ki a francot érdekel a DXR? vagy bármilyen szabvány? Ez egy megközelítés a pixel színének megállapításához a képernyőn.
Fogd már fel, a raytracing egy eljárás, nem RTX, DXR és egyéb könyvtár.
Mert mitől tákolt ha valaki megvalósította shaderrrel? azért mert nem az NVIDIA kártyát használja, akkor az már tákolt, mitől? Azt se érted amiről vitatkozol, legalább azt a szerencsétlen wikipédia bejegyzést olvasd el róla, hogy mi is ez valójában."Jah pont azért, mert teljesen meg volt vágva"
tudjuk az nvidia RTX-nek nincsennek határai, és semmire se kell figyelni a beállításánál, hisz már az első RT játékok se vették vissza a sebességet.. ohh wait.. pont emiatt nem használta a kutya se a konzolok és a DLSS megjelenéséig, mert hiába csinálták meg a HW-t, még mindig kompromisszumos a használata. A fejlesztő meg dönthetett, hogy mire ad több erőforrást, mondjuk szebb effectekre, vagy szebb tükröződésre.Sajnos még mindig fogalmad sincs az egészről, de vergődhetsz tovább nyugodtan.
"Ehhez képest RTX megjelent majd utána a real time RT a játékokban."
miután fizetett az nvidia, hogy beleerőltessék. Nem véletlen nem használták a fejlesztők, mert a csúcs hw-en 90 fps-ről 50fps-re zuhanó sebességet nehezen tudták volna megmagyarázni a usereknek, így a kommunikációt az nvidiára bízták, hogy ők haknizzanak vele. Persze közben mondhatnák, hogy szuper, mert ez nem egy SSR, és nem is egy másodlagos kamera által számolt tükröződés, hanem valós, csak épp vizuálisan annyit nem adott hozzá, hogy berakják, így a legtöbb játékba szintén utólagosan patchelgették bele, amikor már ráértek a fejlesztők.Az egész érvelésed arra hasonlít, mintha azt állítanád, hogy a tesla előtt nem volt villanyautó. Holott volt, és működött is, csak nem foglalkozott vele senki, mert olcsóbb és egyszerűbb volt a már jól bejáratott belsőégésű, de csak a hozzád hasonló fanboyok állítanák, hogy a tesla találta ki a villanyautót. Aztán közben az első autó is villanyos volt, ahogy az első 3d-s játékok is realtime raytrace engine-el mentek.
Volt RTX előtt is RT, évtizedekkel előtte is, kiadott játék is, static és realtime is. A realtime-ra nem volt nagy igény, mert kompromisszumos volt a használata, és nem adott hozzá annyit a játékhoz, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. A staticot meg évtizedek óta használják. Most se ad túl sokat hozzá az RT, de mivel a konzolgyártók már megkövetelik, ezért marketing szempontból már bele kell rakni. Emiatt meg visszavesznek a grafikából máshol, hogy meglegyen az FPS.
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #411 üzenetére
"senki se beszélt realtime-ról, arról volt szó, hogy"
Én beszéltem neked róla mint példa, hogy előbb volt RT hardver és utána azt kihasználó játék. És mivel PC-ről és konzolrol volt szó, egyértelmű hogy a DXR alapú RT az alap, mert előtt egyik konzol vagy otthoni PC-n sem volt RT hardver sem szoftver.
De ezt többen leirták már neked.De ha gondolod beszélgethetünk a 16.szazadi RT-ről is Dürertől, a Wikin azt is említik.
"A google keresésed nem ezt dobja ki"
Rosszul keresel.
What was the first ray tracing game?
Battlefield V might have been the first game to support ray tracing, but Metro Exodus was the first game to integrate real-time ray-traced global illumination technology.Word first ray traced game
BattlefieldTM V was the first game to launch with ray-traced reflections, and in DICE's implementation reflections are selectively applied to reflective surfaces such as water and glass.Who created ray tracing?
Today, we're sharing a big part of the story of how modern ray tracing came to be from one of its pioneers, J. Turner Whitted. Now with NVIDIA Research, Whitted wrote the seminal paper, “An Improved Illumination Model for Shaded Display,” which serves as part of the foundation for modern ray-traced computer graphics."A megjelenésekor %-osan amin elfutott azon gépek kb 95%-án fennt volt."
Ami overall mennyiség szempontjából teljesen Irreleváns.
Most vagy a játék piacot nézünk vagy semmit.
De Doomnál sem volt RT, Ray Casting volt, ezt is írtam és linkeltem a kettő nem ugyanaz." ez egy kiadás"
Ez A kiadás. Hivatalos megjelenés, hivatalos kiadás.
" minecraft raytrace without rtx"
2019 áprilisi post, azt írja kb 1 éve dolgozik rajt, hát nem tudom, RTX 2000 széria meg 8 hónapja megjelent.
De meg amúgy is hatalmas öngól:
"It doesn't require any special hardware or an RTX card, just a modern GPU with decent horsepower! "
Tehát hardver majd szoftver, ismét. Erős kártya már létezett, amire írta a szoftvert. Kösz a példát."ki a francot érdekel a DXR? "
Az egész játékos piacot (+RTX kártyák után sok mindenki mást is, aki RT-vel dolgozik, filmipar stb)"azért mert nem az NVIDIA kártyát használja"
AMD/Intel is létezik."tudjuk az nvidia RTX-nek nincsennek határai"
Ez nem az Nvidáról szól, hanem arról, hogy a szoftveres CRYTEK megoldás a többi játékos RT implementációhoz képest egy low settings RT, sokkal több shortcut-tal és te annak örülsz, hogy ez milyen jól fut szoftveresen bármin.Nekem az nem meglepő, hogyha elindítok egy játékot low beállításokkal, kikapcsolom az összes AA-t meg lehúzom az effektet, az jól fog futni egy gyengébb kártyán is.
Több játék eltérő módon és több szinten alkalmazta az RT-t 2018 után, ezért van az, hogy a BF V RT-vel nem terheli meg annyira a kártyámat, de egy Control/Cyberpunk 2077 igen.
Utóbbinál több és jobb az RT effekt."Nem véletlen nem használták a fejlesztők,"
Mert nem volt kellően erős hardver megcsinálva. Egészen 2018 ig. Tökéletes volt? Nem, ma sem az, de valahol el kellett kezdeni."miután fizetett az nvidia, hogy beleerőltessék."
Ja igen azért lett az AMD title Godfallban RT mert az Nvidia fizetett.Sajnos még mindig fogalmad sincs az egészről, de vergődhetsz tovább nyugodtan. De majd megmagyarázod hasonló szubjektív hater módjára, hogy az Nvidia biztos pénzt adott az AMD-nek is. A fejlesztőket érdekli az RT, Nvidia ide vagy oda.
"Az egész érvelésed arra hasonlít, mintha azt állítanád, hogy a tesla előtt nem volt villanyautó. "
A te érvelésed meg az, hogy a Metro, Control, Godfall stb már évek óta vártak a launch-csal, ott porosodtak a játékaik RT-vel, majd a hatalmas lobbi és igény miatt az Nvidia megteremtette elsőként a hardvert, majd AMD és Intel.
Véletlenül sem fordítva történt."Most se ad túl sokat hozzá az RT, de mivel a konzolgyártók már megkövetelik, ezért marketing szempontból már bele kell rakni."
Most akkor már nem az Nvidia fizeti le őket, hanem a Sony és a Microsoft? Megegyeztek, első két évet az Nvidia fizeti a fejlesztőknek utána meg az konzol gyártók.[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #412 üzenetére
"Battlefield V might have been the first game to support ray tracing"
az nvidiás fanboyok szerint.
a valóság meg nem ez
"De Doomnál sem volt RT, Ray Casting "
tehát nem tudod mi az az RT, az, hogy hányszor pattan a sugár, nem releváns."De ezt többen leirták már neked."
a laposföldesek is sokan vannak, attól még nem lesz igazuk."Tehát hardver majd szoftver, ismét. Erős kártya már létezett, amire írta a szoftvert. Kösz a példát."
és ismét butaságot mondtál.
tehát szerinted a számítógépet úgy találták fel, hogy nem számolni akartak, csak pistike egy gépet csinált, nem céllal találnak fel semmit se.. gratulálok.probléma -> papír -> jelenlegi technológia -> hozzá hw, ha lassú a jelenlegi.
tehát a shaderes verzió vígan futott a jelenlegi technológián, az nvidia meg gyorsabbat akart, ezért csinált egy HW-t hozzá. Attól még a technológia meg volt, használták is.
Realtime RT meg volt sima CPU renderrel is, az hogy itt most shaderrel valósították meg, semmit se jelent. Linus-ék minden nagyobb procinál megcsinálják a software render crytek tesztet."Ami overall mennyiség szempontjából teljesen Irreleváns."
ezért nem overallt írtam, hanem akkor használatba lévő pc %-ot.. komolyan, szövegértés?
ha akkor volt 100.000 gép, most meg 100.000.000, és akkor a 100.000-ből 95.000-ren fennt volt, most meg a szuper játékod a 100.000.000-ból mondjuk 20.000.000-n, akkor hiába adtak el többet a tiedből, a doom elterjedtebb volt a maga idejében. Szomorú, hogy ezt így szájbarágósan meg kell magyarázni."Who created ray tracing?"
SGI volt talán az első aki számítógépen alkalmazta 1982-ben.
szívesen.
Kb akkor ostobaság az RT kezdetét a 2018-hoz kötni, mint mondjuk az osztás létezését az első intel procihoz, ami már tudott osztani. Ha jövő héten kiad az nvidia egy pitagorasz számító modult, akkor onnantól létezik a tétel? Eddig nem tudtunk számolni, nade majd most.kis történelem: az első gépek nem tudtak kivonni, osztani, szorozni, csak összeadni, ráadásul később is minden műveletet az összeadásból vezettek le(talán már általánosban is tanítják a bináris komplementer képzést és annak használatát). Tehát egy szorzás sok összeadás volt, de mikor elkészült az egy órajel alatt működő szorzás, akkor nem kiáltottak fel, hogy hurrá, feltaláltuk a szorzást. Csak örültek, hogy gyorsabb lett, mint eddig.
Még 2000-ben is dolgoztam olyan processzorra, amin NEM volt osztás, csak annak software-es emulációja. Ezért az osztást kerültük a programban.
Ugyanez az RT, évtizedek óta van számítógépen, csak most gyorsabb. Ennyi."ki a francot érdekel a DXR? "
"Az egész játékos piacot (+RTX kártyák után sok mindenki mást is, aki RT-vel dolgozik, filmipar stb)"
ez egy könyvtár, ha jövő héten kiadják a SXR nevűt, akkor ők lesznek azok akik feltalálták a raytrace eljárást?
Tehát azt állítod, a DXR előtt a filmipar nem használt raytrace-t.. merész állítás, szerintem nem kevés PIXAR mérnök húzna téged ezért vasvillára.okoskodom, tehát vagyok
-
pato120
csendes tag
Hogy sikerült ezt a kérdést is két pólusra osztani? Mintha az egyik sarokban ülnének a szoftveresek, a másikban meg a hardveresek és nem közösen dolgoznának.
Kérlek írjátok már le, hogyan képzelitek el A hardvermérnököt, hogy ő, hogy tervezi a hardvereket?
makkmarce: gratulálok, facebook-ot megidéző, hogy minden mondatod passzív-agresszív és kioktatás
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #415 üzenetére
"az nvidiás fanboyok szerint."
A Google/Bing kereső Nvidia fanboy? Uff.
Jah értem már az Nvidia még a Google-is és a tech hirportálokat is lefizette, elsiklottam efelett."tehát nem tudod mi az az RT, az, hogy hányszor pattan a sugár, nem releváns."
De tudom azt, hogy a Ray Tracing és a Ray Casting nem ugyanaz. De Google-t itt is lefizették."Ray casting is distinct from ray tracing, with ray casting being a rendering algorithm which would never recursively trace secondary rays, while ray tracing is capable of doing so. Ray casting is also simple to use compared to other rendering algorithms such as ray tracing."
Nem relevancia kérdése, hanem hogy a Ray Castingot próbálod itt Ray Tracingként eladni amikor a kettő nem ugyanaz.
Te írtad, RT-ről van szó. Persze nem mindenki érthet hozzá." és ismét butaságot mondtál."
Én? Hát az általad linkelt cikkből idéztem.
Hardverre jött a szoftvere.probléma (nincs real time RT-s játék elfogadható szinten) -> papír (Nvidia/AMD/Intel hardvert tervez) -> jelenlegi technológia (fix/nem fix funkciós egységek) -> hozzá hw (RTX/Radeon/Arc) -> jönnek a hardverre az RT-s játékok.
Kijavitottam neked, ahogy történt.
"Realtime RT meg volt sima CPU renderrel is"
Hát én ilyen játékot nem láttam. Linkeld már Steamen légyszíves."a doom elterjedtebb volt a maga idejében"
A konkrét statisztikát erről linkeld majd azért. Bár mindegy mert nem volt RT ezt már olvashattuk a forrásból. Addig ezt bedobjuk a szubjektív hsz kategóriába."Ugyanez az RT, évtizedek óta van számítógépen, csak most gyorsabb. Ennyi."
Játékokról és konzolokról van szó még mindig.
Ezek pedig a hardverek után jöttek. Vagy te nem emlékszel arra az időszakra, amikor az RT-s játékokra várni kellett? Tucat cikk van a témában, sőt még az RT-s játékok listáját is sokan követik, hogy 2018 óta épp mennyi van."Tehát azt állítod, a DXR előtt a filmipar nem használt raytrace-t"
Nem, azt állítom hogy az egész ipart (nem csak játék) érdekli a DXR.
Persze egyszerűbb terelni és a számba adni a dolgokat. -
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #418 üzenetére
"A Google/Bing kereső Nvidia fanboy? Uff.
Jah értem már az Nvidia még a Google-is és a tech hirportálokat is lefizette, elsiklottam efelett."
tehát annyi az össz érved, hogy bénán keresel googlen?
szuper"Nem relevancia kérdése, hanem hogy a Ray Castingot próbálod itt Ray Tracingként eladni amikor a kettő nem ugyanaz."
pedig de, az, hogy hányat pattan a sugár, alapvetően mindegy, attól, hogy valami SUV, attól még autó marad."Hardverre jött a szoftvere."
ostobaság, és ezt te is tudod. Az, hogy utána arra a HW-re is meg kellett írni, a softwaret teljesen mindegy, mivel kidolgozott algoritmus nélkül NEM tudsz hw-t fejleszteni. Addig fogalmad sincs, hogy mit csináljon az adott HW. Persze, nvidiánál otthon üldögéltek, ugyan nem tudták, hogy milyen algoritmus a raytrace, de azért csináltak hozzá egy HW-t, igaz?"Kijavitottam neked, ahogy történt."
szintén ostobaság, ott volt a minecraft, vígan ment RT kártya nélkül is, ahogy előtte játékok ezrei mentek statikus RT-vel, és több játék sima raytrace-el."Hát én ilyen játékot nem láttam. Linkeld már Steamen légyszíves."
"A konkrét statisztikát erről linkeld majd azért. Bár mindegy mert nem volt RT ezt már olvashattuk a forrásból. Addig ezt bedobjuk a szubjektív hsz kategóriába."
felesleges neked bármit linkelni, eddig se nézted meg, ha lusta vagy a te bajod, keresd meg magad. Vigyázz.. lehet nem a legszebb grafikájú játék lesz az."Játékokról és konzolokról van szó még mindig.
Ezek pedig a hardverek után jöttek."
ez kb akkor ostobaság, mint azt állítani, hogy 3d gyorsító előtt nem volt 3ds játék.
ugyanúgy RT gyorsító nélkül is volt RT-s játék, az hogy épp mennyi, teljesen irreveláns. Az, hogy most épp ez divatosabb, mert gyorsult a technika, az még nem törli el a múltat."Nem, azt állítom hogy az egész ipart (nem csak játék) érdekli a DXR."
és ennek mi köze arról, amiről vitatkozunk, hogy éppen most mi érdekli őket?
Mintha eddig nem érdekelte volna a filmipart, de most biztos felfedezték maguknak, igaz?okoskodom, tehát vagyok
-
Tomassy00
senior tag
Ha már balhéztok legalább a cikk témájához legyen köze
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
elfogyott a popcorn-om
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
nyakdam
aktív tag
[link] Ebből vettem ki az alábbi részt. Kiemeltem egy-két dolgot.
Egyébkén SNES-ben volt RT képes FPGA. Szerintem zárható a téma, hogy ki hozta először konzol/PC-re az RT.
"Az elmúlt néhány évben, ha Ön játékos vagy PC-hardver-rajongó, valószínűleg elég sokat hallotta a "sugárkövetés" kifejezést. Valójában valószínűleg korábban is hallottad, de a Microsoft DirectX Ray-Tracing és az NVIDIA RTX márkajelzésének megjelenésével a sugárkövetés a fősodorba került.
A 3D képek "sugárkövetésének" eredeti koncepciója valójában egészen a 16. századig nyúlik vissza, de az ötlet első leírása a számítógépes grafikában 1969-ben született. Ez a legkorábbi algoritmus nagyon alapvető volt, és csak hozzávetőleges volt. A sugárkövetés különböző fejlődésen ment keresztül az évek során, mígnem 1986-ban Jim Kajiya bemutatta a „A renderelési egyenlet és annak használata a számítógépes grafikában” című tanulmányát. Kajiya mindössze hét oldalon leírta a fény fizikai tulajdonságainak matematikai kiszámításának módját, és ez a feltárás volt az, ami átalakította a 3D-s megjelenítést.
Kajiya "útvonalkövetésként" jellemezte módszerét. Ez az egyszerű sugárkövetés evolúciójának tekinthető. Ahhoz, hogy egy útkövetőből jó minőséget kapjunk, több milliárd sugarat kell kibocsátani. Egészen a közelmúltig teljesen kivitelezhetetlennek tartották a valós idejű megjelenítéshez, de több mint 15 éve használják filmekben és más offline renderelt számítógépes grafikákban.
Az útvonalkövetés előnye, hogy egy "egységes" renderelő algoritmus. Ez azt jelenti, hogy nem kell külön fényhatásokat számolnia, mint például a környezeti elzáródás, a tükröződés, a lágy árnyékok stb. Minden világítás az útvonalkövető algoritmuson keresztül történik. Ennek is megvannak a maga hátrányai, különösen akkor, ha az útvonalkövetést modern GPU-kon próbálják kiszámolni, amelyek nagyrészt a hagyományos raszterezési munkaterhelésre vannak optimalizálva, de összességében hatalmas nettó nyereség a képminőség és a művészek számára.
A valós idejű teljes útvonalkövetés nem teljesen újszerű; Valójában így működik a Quake II RTX . Egy évtizeddel ezelőtt az Otoy Brigade csapata szoftver alapú útvonalkövetést végzett. Mindkét megközelítés azonban sok kompromisszumot köt. A Brigade-nek vannak korlátai a modellezhető fénykölcsönhatások tekintetében, míg a Quake II RTX csak nagyon egyszerű, alapvető geometriájú jeleneteket tartalmaz, és sugaranként legfeljebb két visszapattanást hajt végre, mindössze néhány fényt minden jelenetben." -
makkmarce
őstag
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #419 üzenetére
Csak, hogy ne fárasszalak tovább, ha már a wikipédiáig se jutottál a nagy keresésben a doomról. Itt van egy microsoft-os producer nyilatkozata a doom eladásokról:
In late 1995, Doom was estimated to be installed on more computers worldwide than Microsoft's new operating system, Windows 95. According to Windows producer Gabe Newell, who later founded the game company Valve, "[id] ... didn't even distribute through retail, it distributed through bulletin boards and other pre-internet mechanisms. To me, that was a lightning bolt. Microsoft was hiring 500-people sales teams and this entire company was 12 people, yet it had created the most widely distributed software in the world. There was a sea change coming." He said that Doom "made me rethink everything I thought about games — control systems, design, rendering. It convinced me that games were the future of entertainment."
látta, aztán megcsinálta a valve-t
nem szégyen a történelem, érdemes elolvasni a többit is. Természetesen volt linuxon is, és a kezdetleges hálózatokat is jól megborította az egész, nem győzték a rendszergazdák tiltani a játékot.okoskodom, tehát vagyok
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #420 üzenetére
"tehát annyi az össz érved, hogy bénán keresel googlen?"
Én kikerestem és be is linkeltem. A te érved meg az, hogy az nem jó. Tehát 0 érv."pedig de, az"
Kikerestem és több forrás alapján sem az.
Aztán hogy te mit hiszel minek, egyéni szubjektív probléma."algoritmus nélkül NEM tudsz hw-t fejleszteni"
Aminek ehhez a modhoz semmi köze. Ő nem hardver fejlesztő.
Hardverre írta a szoftverét és nem fordítva."ott volt a minecraft, vígan ment RT kártya nélkül is"
Jah, nem RTX hardverre írta hanem másikra.
Hardver->szoftver."több játék sima raytrace-el"
Csak nem real time, ami a konzoloknál és PC-n van. Amiről eddig szó volt."felesleges neked bármit linkelni"
Se azt a játékot se a statisztikát nem linkelted még.
Persze egyszerűbb terelni."mondja az, aki soha semmilyen érvel nem áll elő"
Cáfoltam érvekkel és forrásokkal a szubjektív véleményeid.
Többször ott volt az alkalom hogy ezeket alátámaszd.
Annyira futotta lekezelően, hogy azt sem tudom mit írok meg nem értek hozzá Jah és az Nvidia lefizette őket.Nem nekem írták ezt, hanem neked. Na vajon miért.
"In late 1995, Doom was estimated to be installed on more computers"
Jah, csak itt nem 95-ről van szó, hanem magáról az RT-ről, linkeltem a TOP 50-es listát.
Persze teljesen Irreleváns, mert Doomban Ray Casting volt.
Linkeltem fenn. -
rolee9309
csendes tag
válasz Tomassy00 #422 üzenetére
Paradox módon én is offolok, de tényleg rohadt idegesítő, hogy az utolsó ~150 kommentet végig kell lapozni, van-e benne értelem (megfejtés: nincs). Vagy annyira hülyék/beképzeltek, hogy nem veszik észre/nem akarják észrevenni, hogy a topik nem róluk szól, vagy ennyi szabadidejük van, és nincs értelmes hobbijuk, csak a fotelhuszárkodás.
Egyre jobban elveszi az ember kedvét ezen oldalak olvasása, mert a fórumon van pár (jellemzően ugyanaz a tucatnyi) dilettáns, aki szétb..sz mindent. Modik helyébe már kib**tam volna az ilyeneket innen a francba, ez már elviselhetetlen. Azt akkor nem is lenne az, hogy 400 kommentből 150 törölve van, azt a user aki most ért ide, csak néz, hogy itt mi a fene történt?
Mondjuk akkor meg jönne, hogy "Jajj, hát korlátoztok a szólásszabadságomban? Nem fejthetem ki a véleményem?"
NEM! Ökörségekről, témába (vagy úgy egyáltalán IT-be - ilyen is van gyakran) nem illő szarokkal privátban keressétek má meg egymást légyetek oly' szívesek!
(szerk.: na, ezért lehet nekem is járni fog a dádá, de azért na!)[ Szerkesztve ]
-
powerage76
csendes tag
Én már csak azt várom, hogy ilyen hosszú előjáték után mikor mennek már el végre szobára.
-
makkmarce
őstag
válasz Busterftw #427 üzenetére
mit linkeltél? kb semmit. megmutatták neked, hogy már rég volt RT-s hw is, nemhogy software, és linkeltem a doom eladásait is, mert okoskodtál, hogy nem fogyott.
Mit kerestél ki, mi nem az? ott volt tucatnyi másik
"Hardverre írta a szoftverét és nem fordítva."
mert mire tudsz még softwaret írni? ezért mondtam, hogy a meglévőre, és ha nincs/nemtudja/lassú akkor csinálnak, nem fordítva, ahogy gondolod."Hardver->szoftver."
játszod a hülyét, sebaj, eddig épp azt adtad elő, hogy RTX-es hw nélkül lehetetlen volt a raytrace realtime-ban. Mikor bemutattuk, hogy mégis, akkor meg okoskodsz, hogy dehát másik hw. Ha C64-en tolták volna, akkor azt is előadod, hogy RTX-es célhw?"Cáfoltam érvekkel és forrásokkal a szubjektív véleményeid.
Többször ott volt az alkalom hogy ezeket alátámaszd."
semmit se cáfoltál, nekem az nem cáfolat, hogy nem találsz valamit a googlen"csak itt nem 95-ről van szó, hanem magáról az RT-ről, linkeltem a TOP 50-es listát."
mi köze van bármiféle mostani gaming listának ahhoz, hogy mióta van RT?
semmi.
ráadásul a hibrid rendszerek sincsennek benne (pl volt jópár kalandjáték ment renderelt RTs háttérrel, de közben pl rt-s effectekkel a dinamikus objectekre).okoskodom, tehát vagyok
-
S_x96x_S
őstag
válasz NandoXXL #433 üzenetére
> kurva jó lesz, mert AVX 512... a kutya nem használja..
macskás vagy ?
vagy mi a bajod a kutyákkal ..Amúgy nem hallottam még olyat,
hogy csak a macskakedvelő programozók
preferálják az AVX-512-őt ..Amúgy az összeesküvés hívők szerint az AMD elrejtett néhány titkos teljesítmény növelőt, amit később fog aktiválni ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
makkmarce
őstag
válasz NandoXXL #433 üzenetére
hát, tudja a franc, hogy éppen most ki mire használja Én csak arra emlékszem, hogy mikor az AMD-ben lassú volt (márpedig a ryzenben se volt túl acélos), akkor minden intelfan azt lobogtatta, hogy de ebben rommáveri a rizsát. Aztán ahogy kivették/letiltották az intelből, már nem volt fontos, de azért visszakapcsolhatják, ha a csillagok, a bios és a gyártók együttállása kedvező.
Pedig egy jó vector unit sose árt, bár a GPU mellett az egyszerű felhasználó szempontjából eléggé leértékelődött a fontossága.okoskodom, tehát vagyok
-
S_x96x_S
őstag
válasz S_x96x_S #436 üzenetére
> Amúgy az összeesküvés hívők szerint az AMD elrejtett néhány titkos teljesítmény növelőt,
> amit később fog aktiválni ..pl. a "SmartAccess" tovább fog gyorsulni a Gen5 miatt ( alacsony latency, M.2Gen5 SSD, Gen5 GPU ) .. és InfinityCache a Gen5 felett.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Albus_D
aktív tag
-
Albus_D
aktív tag
válasz Dragon3000 #443 üzenetére
-
S_x96x_S
őstag
válasz Dragon3000 #443 üzenetére
> Mit trükköznek a gen5 ssd-k sebességével?
nincs semmi trükközés .. se a cikkben se a valóságban
Sőt már az első generációs Gen4-es SSD sebessége is erősen szórt ..
csak azokkal "Albus_D" kolléga nem találkozott.Ahogyan a Gen4-es diszkeknél - a Gen5-ös M.2 SSD-knél is kell nézni a teszteket.
Mottó: "A verseny jó!"
-
1dude
aktív tag
válasz Dragon3000 #447 üzenetére
Semmi. Eddig is "UP TO" volt mindegyik.
-
Busterftw
veterán
válasz makkmarce #431 üzenetére
"mit linkeltél? kb semmit"
Cáfoltam, hogy a Doomban nem RT volt. Cáfoltam, hogy az RT nem egyenlő a Ray Castinggal.
Cáfoltam, hogy Doom nem a legtöbbet telepített játék.
Cáfoltam, hogy a Minecraft modder előbb létrehozta az RT szoftvert és utána lett hardver.
Meg sok minden mást is.Te inkább szubjektív véleményekkel dolgozol.
"ezért mondtam, hogy a meglévőre, és ha nincs"
Pontosan, nem volt, az Nvidia megcsinálta aztán jöttek rá a szoftverek. A Minecraft modder szoftvere se ment RTX hardveren. Ahhoz utana még meg kellene írnia, hogy működjön."semmit se cáfoltál, nekem az nem cáfolat, hogy nem találsz valamit a googlen"
Aha, a Google-ről írtam az első RT Battlefield V játékot, a Google-t linkeltem az RT es RC hogy nem ugyanaz, vagy hogy a Doom nem a legtöbbet telepített játék.
De csak kamuzzál. Még a konkrét kérdést is belinkeltem, nem kell nekem hinni,megkeresheted magadnak."RTX-es hw nélkül lehetetlen volt a raytrace realtime-ban"
Te írtad fentebb, hogy nem volt, mert nagyon lassú lett volna."eddig épp azt adtad elő"
Azt adtam elő, hogy a moddered hardverre írta a szoftvert, nem a szoftver hozta el a hardvert minthogy a konzolnál te azt előadtad."mi köze van bármiféle mostani gaming listának ahhoz, hogy mióta van RT?"
Semmi, mióta kiderült a Doomban nem RT volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ - Ryzen 7 5800X
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel