Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #350 üzenetére

    Nem, hanem amikor kesz az elso hardver sketch, akkor folyamatosan kapjak a devkiteket.
    Eloszor kapnak egy takolt hardvert es igy tovabb. Ezen futtatjak az elso kodokat es a jatek teszteket.
    Ha neked lenne igazad, akkor startkor nem 1 darab next-gen nyito cim lenne es nem csak evekkel kesobb jonnenek az igazi next-gen cuccok.
    Lassan 2 eve megjelent a PS5, hol vannak a next-gen jatekok? De PS4-nel is a konzol eletutja vegen jottek az igazan jo jatekok, nem pedig az elejen. Mert a hardverhez igazodnak idovel a szoftverek.

    Over 10% of developers are making games for the next generation - 2020 januar
    "With next-generation consoles just around the corner, developers are beginning to shift their projects to the new hardware, though they aren't ready to abandon the current consoles fully any time soon."

    Igaz 2012-es, de a nagyokat kerdezik mit akarnak a kovetkezo konzoltol:
    - Sweeney and Epic want to see introduced in the next generation of consoles: "Raw performance,"
    - Get a really powerful GPU in there, let us be able to do GPGPU effects.
    "I'd be saying [to console makers] definitely 'give us a lot of GPU to play with, and 10 times as much of everything we've had before" - Crytek
    - I'm hoping for a much more fluid means of providing updates to consumers - Capcom
    -To help us be a better developer, the consoles would have to be more similar between each other than they are today - Ubisoft
    - The developer heart in me says 'give me all the power you've got,' when it comes to CPU and GPU and memory and BUS speeds -- just bring it. Give me a platform that is easy to develop for with a hardware setup that isn't too unique. The more streamlined it is with the other platforms, the better. - DICE

    Ezt hivjak "requirement capture"-nek. Tehat a devek erosebb hardvert akarnak es olyan hardvert/kornyezetet amire konnyebb fejleszteni. Viszont a konzol gyartok dontik el, hogy az elerheto (PC) hardverekbol mi lesz vegul, mert azt is szamitasba kell venni, hogy az mennyibe fog kerulni. Tehat semmilyen modon nem befolyasoljak ezt a dontest a game enginek meg hogy milyen jatek keszul MAJD a kovetkezo konzolra.

    "Itt csak te ülsz fordítva a lovon, ha azt hiszed a hw fejlesztők a sw fejlesztők nélkül saját kútfőből fejlesztenek."
    Ezt senki nem mondta. RT is letezett mar az RTX kartyak elott, viszont ahhoz kellett elobb RT kartya, es utana jottek az RT-s jatekok.
    Elkeszul a next gen konzol es utana jonnek a next-gen jatekok. Persze a keszulo hardvert elobb megkapjak tesztelni, de ennyi.

    Tehat a konzol eseteben a next gen konzolra keszulo jatek nem hat ki a hardver fejlesztesre.
    Az igeny annyiban van felmerve, hogy "adjatok tobb CPU-t es GPU-t.
    A kapott hardverre keszulnek a szoftverek. Lasd elozo genek es lasd a fenti kommenteket.

    De a 3D kartyaban sem vagyok biztos, pl az NV1 egy evvel a Quake elott jott ki.
    A Matrox Millenium 3D gyorsito egyutt jott a Nascar Racing-el ami azt hasznalta ki.

    [ Szerkesztve ]

  • Komplikato

    veterán

    válasz Busterftw #351 üzenetére

    Voltak az NV1 előtt 3d "gyorsítók", például csóri S3-nak is, de kb. nem textúrázot háromszögek voltak korlátozva. Emlékeim szerint nem is használta ezeket semmi, pár Sega játtéktermi átiratot leszámítva. (Time Crisis. House of death, stb.)
    Mikor a Quake/Tomb Raidert 1 kijött meg pont akkor csapódott be egyszerre a Voodoo1, Rendition Variety meg pár hasonló gyorsító. És mivel a Voodoo-hoz volt miniGL a többiek kénytelenek voltak saját OpenGL drivert készíteni, mert hát a Quake eleve abban készűlt.

    "Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

  • uwu

    csendes tag

    válasz Duree #11 üzenetére

    Hát erre nem vennék mérget. Ha igazak a feltételezések, amiket neves tesztoldalak pedzegetnek, nem lesz nagy különbség az új szériákban. Én nagyon csalódott vagyok, azt vártam volna, hogy az 5 nm-el a 10 nm ellen kb. kettéhugyozza a ryzen az intelt, erre most az körvonalazódik, hogy ugyanazt rakják le az asztalra. A hűthetőség nagyon nagy probléma lett.
    Persze a puding próbája az evés, majd a független tesztek és az árazás dönt.

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Chaser #304 üzenetére

    Na jó, igaz és egyben belátom, hogy nem értek hozzá, csak "hangosan" gondolkodom. Már amennyire HANGOS lehet a fórum. :DDD
    Néha túl nagy elvárásaim vannak... Bár akkor nem értem mit csinál a windows, a driver, az API, ha nem a kompatibilitást és a programozók életét könnyíti meg, mert ha úgy igaz, ahogy mondod, akkor olyan érzem támad, hogy valójában ezek nem sokat segítenek a programozók életén.

    #309 1dude: AMD-nél nem egy ideje az a baj, hogy a gyártástechnológia miatt a tranyó sűrűségből fakadó magas watt/mm2 miatt, nehéz lehűteni, mert túl kis felületen vesz fel nagy teljesítményt? Úgy rémlik nekem, hogy undervoltolni nagyon megéri az AMD procikat. Bár nincs tapasztalatom.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • PCProfessor

    tag

    válasz uwu #353 üzenetére

    Ez így teljes mértékben igaz. :R

    Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

  • Predatorr

    őstag

    válasz Egon #12 üzenetére

    "Általánosan elmondható az is, hogy az új Ryzen generáció az elődjénél nagyjából 62 százalékkal alacsonyabb fogyasztás mellett kínál egységnyi teljesítményt, ami egységnyi fogyasztáson pedig hozzávetőleg 49 szézalékkal nagyobb tempót." :Y :D :))
    Elmondható, csak hazugság.

    "Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #351 üzenetére

    szóval szerinted mikor az epic összeült az AMD-vel, akkor megkérdezték mit akarnak, és azt mondták gyors legyen? :D

    Több konzolstartban részt vettem, itthon is van még jópár devkit, sőt, volt még olyan nintendo-s devkitünk, aminél csak a csupasz panelt küldték el, rajta lifegő LCD-vel, és a panelon található tüskesorra kellett rányomni a nintendo 64 kontrollert (ez volt a GBA, csak 5x akkora volt, mint a valódi végtermék). Egészen a megjelenésig nem hittük, hogy meg merik lépni, hogy háttérvilágítás nélkül hozzák ki. Akkor még nem voltak normális ledes lámpák, kis asztali halogén lámpákkal világítottuk az lcd-t, hogy lássunk valamit.

    A gyártók akár a megjelenés előtt 1 évvel küldenek nextgen dev kitet előre, ha kérsz. Bár halandóknak nem, főleg most chiphiány idején, de láttam már 1-2 ilyet kívülről és belülről is, átlag fejlesztő általában a konzol megjelenése után kb fél-1 évvel jutott hozzá az elsőhöz (mondjuk az xbox one valamennyire átalakítható fejlesztői géppé), de már nincs is akkor szükség rá a fejlesztés kezdetekor, közepesként már úgy is egy nagyobb cég engine-jét használja mindenki.

    Sony a legbelterjesebb banda, nagyon védik a cuccot, és mikor mi fejlesztettünk PS-re, elég limitált volt a támogatás, és különböző játékstílusoknál még azt is védték, hogy a nagy címekkel nem ütközhetsz, mármint régen így volt, már pár éve nem ez a munkám. A nintendo viszont szépen megcsinálta a saját keretrendszerét, legalább el lehetett indulni.

    "Elkeszul a next gen konzol es utana jonnek a next-gen jatekok. Persze a keszulo hardvert elobb megkapjak tesztelni, de ennyi."
    ez már nem így van szerencsére, mert akkor 5 évet várhatnál az első komolyabb nextgen játékra.

    "Tehat a konzol eseteben a next gen konzolra keszulo jatek nem hat ki a hardver fejlesztesre."
    hogyne hatna, a nextgen játék pc-n készül el. A végső sebességet viszont csak a konzolon tudják tesztelni. Már nincsennek egyedi shader motorok(talán a 3DS-nél láttam utoljára paraméterezhető fix funkciós shadereket), szóval a megjelenítést már tudják tesztelni, és ahogy írtam, erőből össze tudsz rakni most is pc-t, ami van olyan gyors(vagy gyorsabb, de a fejlesztésnél ez nagy előny). Viszont sok mindent nem tudsz tesztelni, mert mind a sony, mind a microsoft kért bele pár trükköt, amik később a pc-kben is megjelentek (vagy benne voltak, csak senki se használta, lásd SAM).

    Volt a Q1 előtt is 3d gyorsító, hisz voltak vektoros cuccok, na meg a silicon graphics, de megfizethető, ami egyszerű usernek szól, csak 1996-tól jelentek meg. (mondjuk az akkori támogatottságot is jól mutatja, hogy az NV1-es gyorsítót kb 10 játék támogatta csak, és nincs közte 1 se, amit ismerek :) )
    Az elsőt, amit 3ds GPU-nak hívnak, ami képet is adott pc-n, az 1999-es nvidia gforce, és biztos lehetsz benne, hogy a quake láz hívta életre, nem az, hogy az nvidiánál unatkoztak. Adott volt már a rendszer, és azt támogatták. érdemes megnézni mikor készültek el az első 3d-s keretrendszerek (opengl, directx, glide, etc). Az opengl-t is csak 97-től kezdték el pofozni. (az 1.0 az elég fapad volt)

    RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre.
    Addig senki se vesződött vele. Miután azok kijöttek, utána se volt elvárás, egészen a nextgen konzolokig. Mivel most mindkettőben benne van, így "kötelező" beletennie, így másodlagosan a pc-s verzióba is bekerül, de ha nem lenne "kötelező", a játékok fele hagyná a francba.

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #357 üzenetére

    Olyan nem tortent a konzollal kapcsolatban.
    A Sony ult le az AMD-vel, mert ok gyartjak a konzolba a custom cuccot.
    Ezekbol a lehetosegekbol valogat a Sony es Microsoft.

    Aztan a Sony/Microsoft ul le az Epic-kel, hogy erre gondoltunk es tessek itt az elso oszeollozott devkit, probalgassatok. Ekkor meg semmilyen next gen jatek nincs teriteken.

    Nem az tortenik, hogy az Epic odaszol a Sonynak, hogy te mi mar keszitjuk a Fortnite 2-ot, szolj mar az AMD-nek, hogy ez meg ez a hardver legyen.

    De ha van mas es jobb forrasod, johet.

    "A gyártók akár a megjelenés előtt 1 évvel küldenek nextgen dev kitet előre, ha kérsz"
    Pontosan, nem a jatekfejleszto kopogtat a Sony-nal, hogy keszul az uj jatekunk ez meg ez kell hozza. Forditva. Ezert jon evekkel kesobb next gen jatek a konzol megjelenese utan.

    "és mikor mi fejlesztettünk PS-re"
    Pontosan, nem a szoftveretek kore raktak a PS-t, azon es arra fejlesztettetek.

    "ez már nem így van szerencsére, mert akkor 5 évet várhatnál az első komolyabb nextgen játékra."
    Azt irtam utana jon, nem azt hogy a polcrol levett konzol utan allnak neki.
    Szoval de, igy van.
    The first exclusive shooter on the PS4 may as well be a shiny PS3 game. On the other hand, The Last of Us 2 and Ghost of Tsushima are rivaling and even surpassing visuals and gameplay for next-gen counterparts like Halo Infinite.

    "RT-s játékok az után jöttek, hogy az nvidia befizette magát pár helyre."
    Tehat elobb volt hardver mint szoftver. Koszi.

    "Addig senki se vesződött vele. "
    Persze, mert nem volt hardver addig, amit az atlag user meg tudott venni.
    Hardver, majd szoftver.

    [ Szerkesztve ]

  • Chaser

    titán

    válasz Aprósólyom #354 üzenetére

    annyira én sem vagyok benne, de már hosszú évek óta ezt látni sok helyen, nem annyira egyszerű több dolog miatt a "portolás" - a legtöbb cég meg pont lesz@rja, nem véletlen olyan bugos a legtöbb játék kiadáskor, vagy sokszor még fél év után is -

    a zen 3xxx/5xxx a 7nm-ból fakadó kis hőleadó felület miatt hűthető nehézkesebben, nem azért mert zabál a cpu
    ennél az 5nm-nél elvileg trükköztek valamit a kupak alatt pont emiatt, ezeknek ha jól tudom még kisebb lesz a felületük - a több tranzisztor ellenére -
    most kitolták a tdp-t, sztem erre célzott 1dude

    ha ezeket az ember kicsit visszafogja és leveszi a feszültséget/órajelet 5-10%-kal durván jó fogyasztás/teljesítmény mutatójuk lesz - már a 3xxx/5xxx-eknek is jó volt -

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • 1dude

    aktív tag

    válasz Aprósólyom #354 üzenetére

    Beszéltek erről is, de nem tudom mi a igaz belőle. Mondjuk egy még meg nem jelent termékről van szó, lehet ez bios hiba vagy egyéb probléma is. Majd megjelenés után okosabbak leszünk.

    A rosszabbik forgatókönyv meg valahogy igy fog kinézni :

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #358 üzenetére

    "Pontosan, nem a jatekfejleszto kopogtat a Sony-nal, hogy keszul az uj jatekunk ez meg ez kell hozza. Forditva. Ezert jon evekkel kesobb next gen jatek a konzol megjelenese utan."

    nem, a launch címeket megrendelik mikor már készül a konzol, pont ezért induláskor van már pár(lásd mondjuk mostani RTX-es pókember ps5re). Csak a régebbi nagyon custom HW-nél(pl ps2 vektor unit), kellett a fejlesztőknek jóval előre a HW, most már inkább szólnak, hogy melyik shader támogatást jó lenne, ha tudná, különben pár dolog kiesik. A sony főként japán fejlesztőkkel egyeztet, a microsoft meg az amerikaiakkal.A konzolokat is régiónként osztották. A japánok megkapták korainak, aztán mikor már kb végleges volt az elképzelés, akkor megkapták az amerikaiak, eu-ba meg alig/nem küldtek megjelenés előtt dev kitet, de attól még a japán stúdiók már megjelenéskor tudtak nextgent csinálni (ami persze nem azt jelenti, hogy ne fejlődne utána is a dolog).
    Tehát az új pókember RTX-el, az egy ps4-es játék? nekem nem tűnt annak.

    További info az összedolgozásról:
    https://www.forbes.com/sites/davidthier/2020/05/17/sony-microsoft-epic-clarifies-a-big-question-between-xbox-series-x-and-ps5/?sh=6d343be556e3

    "The Unreal Engine 5 demo on PlayStation 5 was the culmination of years of discussions between Sony and Epic on future graphics and storage architectures."

    "Azt irtam utana jon, nem azt hogy a polcrol levett konzol utan allnak neki."
    pedig régebben így volt, főleg eu-ban. A ps/xbox fejlesztő rendszerek kb 10.000 USD körül mentek, a nintendós 7000 körül, és ami bekerült az EU-ba, azok általában inkább amerikaiaktól jöttek(aztán mehetett a VPN, hogy csatlakozzon a fejlesztői hálóhoz).
    Egy game engine általában 100.000USD /platform körül volt, szóval nem volt olyan olcsó elindulni.
    Most a game engine szinte ingyen van, a devkitek szintén nem vészesek (pl a microsofttól küldhetnek akár ingyen), és ami a legfontosabb a specifikáció nyilvános, szóval van esélyed kitalálni mi is lesz (itt ugye pl valami AMD kártya RDNA2-vel, stb).

    "Tehat elobb volt hardver mint szoftver. Koszi."
    nem, RT-s játék előtte is volt, csak nem volt nagy igény rá, mert akkor is lassú volt. (vagy ugye pont a crytek mutatta meg, hogy célhw nélkül is lehet gyors és szép RT-t csinálni, miután az nvidia demózta az RTX-et).
    Nem volt előbb a HW. Sőt, demoscene már az 1992-ben megjelent amigán is számolt mindenféle gyorsító nélkül RT-t realtime(bár lehet 68030-as kártyával), csak ami így beugrott.
    Csak berakták azt, amire már jó régóta vártak, de lassú lett és nagyon korlátozott. Most már, hogy ugrottak pár generációt az RT-s motorok, és gyorsultak a kártyák (talán 2.x-nél vagy 3.x tartanak, volt itt róla cikk régebben), és jött a DLSS és barátai, így már elfogadható lett, és egyre több helyre bekerül.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz 1dude #360 üzenetére

    meg kell várni a valós teszteket..
    tegnap valamelyik kirakott egy olyat, hogy lassabb volt az új 7950X, mint az 5950X, és írta a cikkben a grafikonja alatt sajnálkozva szerző, hogy ez kevés lesz az új 13900K ellen :DDD

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • Chaser

    titán

    válasz makkmarce #362 üzenetére

    lol
    olyan mint a 3090 "tesztek" 3 héttel a megjelenés előtt ;]

    _tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #361 üzenetére

    "nem, a launch címeket megrendelik mikor már készül a konzol"
    Amiket mar a meglevo konzolon tesztelnek. Az osszeollozott devkitet, majd kapjak a vegleges designt. Szoval de.

    "ezért induláskor van már pár(lásd mondjuk mostani RTX-es pókember ps5re)"
    A PS4-re keszult remastered kiadas jelent meg ra, nem pedig next-gen PS5 cim.
    A PS4 elobb volt, mint a pokember.

    "Tehát az új pókember RTX-el, az egy ps4-es játék? nekem nem tűnt annak."
    Az. RT kerult updattel egy meglevo jatekba.
    RT pedig akkor kerult bele UTANA amikor volt RT kepes konzol, mert a PS4 meg nem volt az.
    Tehat elobb hardver, utana szoftver.

    "The Unreal Engine 5 demo "
    Aha es hol a jatek? Sehol. Majd talan jovore lesz ilyen jatek PS5r-re, ket evvel a hardver megjelenese utan. Ne a techdemo legyen mar alap.

    "nem, RT-s játék előtte is volt"
    "Battlefield V might have been the first game to support ray tracing, but Metro Exodus was the first game to integrate real-time ray-traced global illumination technology."

    Aha, mese, habbal. RT kartya volt elobb, aztan jottek a jatekok.

    "a crytek mutatta meg, hogy célhw nélkül is lehet gyors és szép RT-t csinálni, miután az nvidia demózta az RTX-et"
    Igen demoztak, miutan megjelent az RTX szeria. Amiken mellesleg gyorsabban futott a cytek demo.

    "Nem volt előbb a HW."
    Pedig az osszes pelda es forras ezt igazolja.

  • hokuszpk

    nagyúr

    válasz Busterftw #364 üzenetére

    "A PS4 elobb volt, mint a pokember."

    a te kezedben sem volt képregény soha.

    "The Marvel Comics character Peter Parker / Spider-Man first appeared in the fifteenth and final issue of Marvel's anthology comic book series Amazing Fantasy, which was published in August 1962."

    Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #364 üzenetére

    ""nem, a launch címeket megrendelik mikor már készül a konzol"
    Amiket mar a meglevo konzolon tesztelnek. Az osszeollozott devkitet, majd kapjak a vegleges designt. Szoval de."
    nem, a verziót PC-n tesztelik
    dehogy kínlódnak az előzővel.

    a BF5 volt az, ami elsőként támogatta az RTX-es kártyát, nem az első volt, amiben RT effect volt, ne bohóckodjunk már.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing_(graphics)
    és ha jobban megfigyeled, voxel cone raytracinges demó is volt ps4-en... nem kell ahhoz HW, ahogy már mondtam.
    Mikor megjelenik az igény, és a HW gyártó látja, hogy talán össze lehet rakni, akkor jön HW.
    Erre jó ellenpélda a fizika szimuláció, ahol hiába van HW, nem használják ki máig. Máig szinte mindenhol software-ből vígan el van, nincs szükség a HW-re. (pedig jó lenne, ha ez irányba is fejlődnének a játékok, mert szép photoreal a kavics a tóparton, csakhát a fizika meg kb nulla szinte minden játékban).

    spiderman:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Spider-Man:_Miles_Morales
    Tehát ez a verzió PS5-el jött (persze PS4-re is megjelent, ahogy sok más játék több platformra is jön, csak visszabutítják).

    "Aha es hol a jatek? Sehol. Majd talan jovore lesz ilyen jatek PS5r-re, ket evvel a hardver megjelenese utan. Ne a techdemo legyen mar alap."
    könyörgöm, itt hisztiztetek, hogy a software-eseknek semmi köze a hw-hez, és kapnak valamit, azt majd arra. Tehát a nemlétező HW-re már kész kellene lenniük..
    Az EPIC NEM játékot, hanem ENGINE-t fejleszt legfőképp, és abból majd VALAKI csinál játékot. A tech már kész, hogy mekkora meló áttérni UE4-ről UE5-re, nem tudom (ahogy így néztem, nem feltétlen egyszerű, mert sok esetben máshogy valósítanak meg bizonyos eljárásokat, és lehet ami a másikban lassú volt, itt gyors, és fordítva).

    bemutatom a cikket, és a nyilatkozatot, hogy évek óta együtt tervezik és fejlesztik a HW-t, erre benyögöd, hogy hol a játék :D. Nem érdekel hol a játék, a vita nem erről szólt. Arról szólt, hogy a tervezésnél van egy algoritmus software oldalról, amit gyorsítani kell, a konzolgyártónak meg bele kell férnie a keretbe, hogy ne 1500 USD legyen egy gép. Viszont ahogy már lentebb írtam, a konzol inkább hasonlít egy M1-es mac-ra, mint egy pc-re. Konkrétan olyan HW-t kértek, amivel megy a 3d geometry és texture streaming, ha már kevés a memória, a másik, hogy nem véletlen lett tökegyforma a PS5 és az xbox .. csak nem ugyanazzal az engine fejlesztővel beszélgettek? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #367 üzenetére

    "dehogy kínlódnak az előzővel"
    Milyen előzővel? A next gen készülő játékot és a launchra készülőt az első devkiten tesztelik. Ezért kapják meg előre.

    Ha előző konzolrol beszélsz azzal is kínlódnak, mert a next gen konzolra launch címek többségben jönnek a régire is, sőt ahogy a Póker példa mutatja, PS4 címeket upgradelnek PS5-re.
    Az igazi next gen címek ezért jönnek csak évekkel a launch után. Tehát hardver előbb, szoftver később.

    "nem az első volt, amiben RT effect volt, ne bohóckodjunk már."
    A linkeden nem találtam meg ezeket a játékokat. Tehát melyik RT-t használó játékok jöttek a Battlefield V előtt?

    "Tehát ez a verzió PS5-el jött (persze PS4-re is megjelent, ahogy sok más játék több platformra is jön, csak visszabutítják)."
    Nem, megcsinálták PS4-re viszont a játék kihasználja az erősebb hardvert (60fps) és az RT-t.
    Ugyanez történt a spider man remastereddel is.
    Ez egy upgraded verzió, nem next gen.
    A next gen játékok ismérve általában az, hogy nem jelennek meg előző genre.

    "Az EPIC NEM játékot, hanem ENGINE-t fejleszt legfőképp, és abból majd VALAKI csinál játékot."
    Mindkettő hozzáférhet a devkithez.

    "Nem érdekel hol a játék, a vita nem erről szólt"
    De, konkrétan a játékokról szólt. Amire kaptál pár példát is.

    "Konkrétan olyan HW-t kértek"
    Igen a igények fel voltak mérve, ezt írtam is ez a "requirement capture", a tényleges specifikációt a hardver gyártókkal boxolják le és hoznak döntést és nem azért mert az Ubisoft a már készülő next gen játéka ilyen-olyan hardvert kér, ahogy azt te állítottad.

  • Márton

    nagyúr

    [ Szerkesztve ]

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #369 üzenetére

    "Mindkettő hozzáférhet a devkithez."
    hányszor rendeltél már ilyet? Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy intézed el azt, ami sokaknak nem sikerült, hogy launch-nál legyen fejlesztőeszközük.

    " Tehát hardver előbb, szoftver később."
    nem, előbb a probléma, utána software a jelenlegi környezetben, és utána azt gyorsítod, ahol lassú, de ez ne zavarjon össze.

    "Nem, megcsinálták PS4-re"
    kevered a másik pókemberrel.

    "A next gen játékok ismérve általában az, hogy nem jelennek meg előző genre."
    ééés ismét téves, semmi köze hozzá. Az előző genre attól függően jelennek meg, hogy megéri e a munkát, vagy sem.
    Mikor van mondjuk 100 millió eladott ps4, és van 10m eladott ps5, akkor még vígan megéri.

    A tipikus nextgen fejlesztés a CP2077, ahol lukra futottak a régi konzolokkal. Nagyon szépen bemutatta, hogy nextgen cél, és nem minden esetben lehet visszabutítani a régire, de a befektetők már nem engedtek abból, pedig simán hagyták volna a francba szerintem kb félúton. Az biztos, hogy az engine fejlesztők leléptek tőlük (mondjuk illett volna fizetni nekik), és emiatt mennek is UE5-re.

    "Tehát melyik RT-t használó játékok jöttek a Battlefield V előtt?"
    ne keverd az nvidiás cuccot a raytrace eljárással, az egyik a gyorsító, a másik az eljárás.
    alapvetően az összes játék az, ami lightmap-et használ(kb 2000-től 2018-ig szinte minden játék ezt csinálta), csak nem realtime, nagyon szépen elszámolgattak, de a fényeket előre számolták sugárkövetéssel, aztán azt keverték a realtime dinamikus lámpákkal. Tehát igény már régóta volt rá.
    Közben voltak realtime próbálkozások, általában kisebb fejelsztőktől, mert AAA címet nem lehetett úgy kiadni, hogy 15 fps-el megy valami az akkori csúcs gamer pc-n.
    de itt van pár a hőskorból, persze van pár vicces dolog is közte:
    https://www.eraerror.com/2020/04/retro-games-that-somehow-utilise-ray.html
    de a minecrafthoz is volt kiegészítő raytrace shader még az RTX előtt.

    ja az nvidia szerint a DOOM volt az első széles körben elérhető RT játék
    https://developer.nvidia.com/blog/ray-tracing-from-the-1980s-to-today-an-interview-with-morgan-mcguire-nvidia/

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #371 üzenetére

    -

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #371 üzenetére

    "hogy launch-nál legyen fejlesztőeszközük."
    Milyen launchra? Devkiten kapják előbb es megy a játék fejlesztés arra. Hardver ekkor már létezik, a next gen játék még nem. Tehát nem a készülő next gen játék határozza meg, hogy a Sony mit rak a konzolba, hanem a hardver a játékot.

    " de ez ne zavarjon össze."
    Nincs zavar. Egyértelmű hogy mikor jönnek az előző genre készült és csak upgrade játékok és mikor jonnke9a tényleges next gen játékok. Lásd PS5. Lásd bármelyik konzol gen.

    "kevered a másik pókemberrel."
    Nem keverem, ez is van PS4-re mert arra lett fejlesztve, a PS5 verzió csak egy upgrade, ami kihasználja az erősebb hardvert.
    Ezt wikin a Sony fejes is mondta. A 60fps az erősebb hardver miatt van.

    "ne keverd az nvidiás cuccot a raytrace eljárással, az egyik a gyorsító, a másik az eljárás."
    Az Nvidia cucc az sztenderd DXR. Játékokról van szó és ez az alap, erre te belinkeled hogy mi az a RayTracing.
    Tehát továbbra is várjuk a Battlefield V előtti RT-s játékokat.

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #374 üzenetére

    kezdem azt hinni, fogalmad sincs erről az iparról.. Ott van, hogy az epic a sonyval közösen tervezték a hw-t. az angol nem megy? ott volt a cikkben.

    "Nem keverem, ez is van PS4-re"
    te azt állítottad ps4-re előbb jött ki, holott nem.
    senki se mondta, hogy nem jött ki rá.

    "Tehát továbbra is várjuk a Battlefield V előtti RT-s játékokat."
    kezdem azt hinni, hogy neked fogalmad sincs, hogy mi az az RT...

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #375 üzenetére

    Jah, az AMD SoC-t valójában az Ubisoft meg a Crytek dobta össze.

    "senki se mondta, hogy nem jött ki rá"
    És nem is PS5 cím, ami köré építették a PS5-öt.

    "kezdem azt hinni, hogy neked fogalmad sincs, hogy mi az az RT..."
    Dehogy nincs rengeteg RT cikk született miután kijött az RTX széria. ph-n is van elég sok.
    Én is próbáltam Battlefield V alatt és azóta több címmel is, ahogy az RTX hardver után jöttek a több és több RT-t használó címek.

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #376 üzenetére

    és az értő olvasás még mindig nem megy.
    "Dehogy nincs rengeteg RT cikk született miután kijött az RTX széria. "
    tehát nem tudod mi az az RT, és szentül meg vagy győződve, hogy az csak 2017-es RTX kártya óta létezik.. asszem innentől nincs min vitázni, mert fogalmad sincs a témáról.

    okoskodom, tehát vagyok

  • b.

    félisten

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    Szerintem nagyon egyszerűen meg tudnád érteni ha DXR-t értenél mivel az a modern kori PC játékok RT támogatásának az alapja ami azóta kiegészült Vulkan és Linux RT API támogatással bizonyos játékoknál.
    Tehát nem 2 pólusú ez a rendszer hanem 3. API/ hardver/ Szoftver.

    PC-n az játékok alatt működő RT alapja a DXR API aminek az első verzióját az Nvidia és a Microsoft teszt jelleggel a Turing érkezésére hozott össze. Tehát mindkettőtöknek igaza van. Valószínűleg az API fejlesztésénél a hardvergyártók és az operációs rendszer fejlesztői együtt teszik le az alapot és a szoftverfejlesztő aki majd a játékot írja miután eldöntötte melyik API-t fogja használni optimalizál a gyártók hardvereire .
    Ahhoz hogy legyen egy működő API ahhoz már szükség van bizonyos hardveres alapok tisztázására hogy egyrészről ne legyenek lehetetlen követelmények, 2 a gyártók is fel tudják erre készíteni az érkező kártyáikat különböző megoldásokkal. majd ha ez megvan azután jöhet a szoftverfejlesztők munkája a játékokkal ahol mindkettő dolgot figyelembe kell venniük ha port ha új játék akkor is.
    Az API is és a DXR verziói is ezért változnak folyamatosan mert egyre újabb ötletek jönnek hol a hardver fejlesztők hol a szoftverfejlesztők részéről.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • makkmarce

    őstag

    válasz b. #378 üzenetére

    rossz embernek válaszoltál szerintem...

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #377 üzenetére

    De tudom mi az az RT.
    Azt nem fogod fel, hogy a többségnek PC-n és most már konzolon az RT az az amit a játékokban be tud kapcsolni.
    Az átlag user azt sem tudta mi az, amíg a DXR szabványra nem hozta ki az Nvidia az RTX szériát. A többségnek ez az RT.

    A kutyát nem érdekli, hogy 1985-ben már szekrényi gépekkel RT képet rendereltek 3 hétig.
    Itt elsősorban a real time RT lett 2016-tól elérhető ami már a játékokban is elfogadható lett a többségnek, a consumer kártyák megjelenése miatt.

    Szóval igen, az átlagnak elérhető RT addig nem létezett, sem azok az effektek amik valós számolást csináltak a játékokban, az RTX széria megjelenése előtt.

    Szóval ha már értő olvasás, akkor le eshetett volna hogy játékokról/PC/konzolokról van szó, nem pedig az RT történelméről.

    [ Szerkesztve ]

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #380 üzenetére

    a fejlesztésről volt szó, amihez én hozzászóltam, kizárólag az volt. Ki fenét érdekel, hogy a user mit tud bekapcsolni?
    Senkit se érdekel, hogy mi a többségnek éppen az RT, mivel az egy eljárás.

    "A kutyát nem érdekli, hogy 1985-ben már szekrényi gépekkel RT képet rendereltek 3 hétig."
    Nem az a kérdés, Busterftw mit gondol a 3d engine-ek világáról, hanem az, hogy mi a valóság. Az érvelésed kb annyi, mint egy laposföldesnek. Kinn állsz a mezőn, azt bemondod, hogy ez lapos, mert te azt látod. Hiába mondja neked a tanár, hogy az bizony nem az. Az, hogy neked mit jelent az RT nem releváns a HW és SW fejlesztés szempontjából.

    "A többségnek ez az RT."
    ja, azoknak akik először kb 10 éve láttak számítógépet, attól még a többi is létezett, és ahelyett, hogy tanulnál valamit, inkább osztod a butaságot tovább.

    "Szóval igen, az átlagnak elérhető RT addig nem létezett,"
    de létezett, az nvidia szerint is létezett, hisz pont a DOOM-ot hozta fel példaként.
    Az, hogy te 95 után születtél, és nem tudod mi történt az előtt, ráadásul kitalálod, hogy ami előtte volt, az nem is létezett, az nem az én szegénységi bizonyítványom. Az akkori DOOM fejlesztőit popsztárok szintjén ismerték, még a nem túl infósok is (persze a vasfüggönyön túl).

    "Szóval ha már értő olvasás, akkor le eshetett volna hogy játékokról/PC/konzolokról van szó"
    mert a doom nem pc-s játék? Ja ha nem az elmúlt 5 évben jelent meg, akkor az nem létezett? Itt osztottad az észt, hogy RT nem is volt, csak részegen ültek az nvidiánál, és kitalálták, hogy legyen most ez. Közben 1970-ig vissza lehet menni, hogy mit hogy terveztek már akkor software oldalról, és milyen igények léptek fel amit a hw fejlesztés orvosolt. Simán indulhatott volna a 3d egyből az RT-vel, csak a másik megoldás gyorsabb volt és népszerűbb.

    Segítek, erről a doomról van szó:
    https://www.youtube.com/watch?v=Q4GiCg_m8wA

    okoskodom, tehát vagyok

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #381 üzenetére

    És az RT-t a játékokban nem fejlesztők írták a hardverre?
    De.

    "hogy mi a valóság."
    A valóság az, hogy a játék fejlesztésben akkor lőtt ki és került mainstreambe az RT mint eljárás és fogalom, miután be lett jelentve az RTX széria és az elkötelezettség Nvidia, a játékokat fejlesztők és utána a többi hardver gyártók részéről.
    Az első RTX széria után jöttek a játékok, majd jött az AMD a piacra, jöttek a konzolok és az Intel is.
    A játékokban pedig egyre általánossá vált az RT alkalmazása a DXR szabványra. Ez a valóság.
    Innentől lett raklap RT magyarázó cikk a neten, a hardvergyártóktól, a játékfejlesztőktől ésatöbbi.

    "azoknak akik először kb 10 éve láttak számítógépet, attól még a többi is létezett,"
    Nem az RT és a real time RT nem létezett, hanem hogy mikor tört be a játékoknál és a játékosoknál majd vált a hardverekkel és utána kézzelfogható szoftverekkel elérhetővé.

    RT-vel már a videós haverom cége is foglalkozott 2012-ben Londonban amikor odaköltöztem és dolgoztam náluk, de annak nincs köze a játékokhoz. Senki nem vitatja, hogy az RT előtte nem létezett.

    "mert a doom nem pc-s játék?"
    Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime. A cikkből.
    Az Nvidia sem mondd mást.

    "So, Quake III had ray traced lighting, what was called “radiosity”, with lightmaps. And that introduced the ray tracing “look”.

    Doomnál pedig" ray castingről" beszél.

    "Ray casting is distinct from ray tracing, with ray casting being a rendering algorithm which would never recursively trace secondary rays, while ray tracing is capable of doing so. Ray casting is also simple to use compared to other rendering algorithms such as ray tracing."

    Ez utóbbi a Battlefield V-nél volt lehetséges először, a hardverek után.

  • KisBundi

    őstag

    válasz b. #378 üzenetére

    Lényegében előbb a HW-t kell előbb felmutatni, hogy a jelenlegi technológiánkkal ezt tudjuk összehozni, hisz ez határolja be a SW fejlesztését és nem fordítva. :)

    Busterftw: a technológia elve vagy szoftveres megoldás létezhet, de semmire nem mennek vele amíg a HW nem lesz meg hozzá. Tehát amíg a megfelelő HW nincs meg, addig érdemi SW fejlesztés sem fog történni. Teljesen abszurd, hogy előbb írnak egy SW-t, majd benyújták igényüket a HW-re. :K

    [ Szerkesztve ]

  • Busterftw

    veterán

    válasz KisBundi #384 üzenetére

    Nem nem, megmondták már hogy a készülő szoftver teremti elő a hardvert. A Battlefield V RT-vel már kész volt és amiatt készült el az RTX széria.
    Az Nvidia nem tehetett mást, a DICE az asztalra csapott.
    Ahogy az Epic is megmondta a Sony-nak és az AMD-nek milyen hardvert fejlesszenek és rakjanak össze.

  • Márton

    nagyúr

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz Busterftw #385 üzenetére

    Mark Cerny-nek hiszel, hogy ez nem egyirányú út?
    [link]

    Gamer for Life

  • KisBundi

    őstag

    válasz DudeHUN #387 üzenetére

    Egyértelmű, hogy a PS5 fejlesztése folyamán a HW és SW mérnökök együttműködtek, de semmi olyan dolgot nem találtak fel, amit a HW technológia már korábban ne hozott volna létre. Tegyünk SSD-t a PS5-be! Ugyan már! PC fronton már régen alapnak számít az SSD. A hangsúly azon van, hogy amíg a HW nem teszi lehetővé, addig SW-t nem is fognak rá fejleszteni, még ha az elve létezik is.

  • AxBattler

    félisten

    válasz KisBundi #388 üzenetére

    Pontosabban... ;)
    "A hangsúly azon van, hogy amíg a HW rentábilisan nem teszi lehetővé, addig SW-t nem is fognak rá fejleszteni, még ha az elve létezik is."

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 ......................................................................................................................

  • b.

    félisten

    válasz KisBundi #384 üzenetére

    Így van. :K
    HW fejlesztését viszont össze kell hangolni az API-kal.
    Anno a Dx10 nél voltak azért gondok mert Microsoft előbb adta meg a specifikációkat mint a hardverek jöttek volna aztán mindenki igyekezett hol így hol úgy ezt abszolválni. Most már sok lényeges ponton együtt dolgoznak. ha ez megvan akkor jöhet a szoftveres körítés meg a játékok :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • KisBundi

    őstag

    válasz AxBattler #389 üzenetére

    Itt a legjobb példa arra, hogy rentábilisan hogyan éri meg fejleszteni, az az Intel példája. Évekig alig pár százalék IPC növekedést produkáltak, hisz ellenfél nélkül nem volt érdeke nagy léptékben fejleszteni, ha a profit így is megvolt.

    b.: Pontosan!

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz KisBundi #388 üzenetére

    Itt nem erről volt szó. Nyilván főleg manapság a sw és hw fejlesztés kéz a kézben jár.
    Mind a kettő a kialakult igény kérdése. Előfordul, hogy sw-hez speciális hardver kerül kialakításra. Nyilván a consumer piacon ez ritkább.

    Gamer for Life

  • Busterftw

    veterán

    válasz DudeHUN #387 üzenetére

    Ezt bármelyik generációra igaz volt.
    Mi ezen a meglepő? Szerinted miért került gyorsabb CPU/Ram/ssd? Mert az AMD folyamatosan fejlesztett, konzol ide vagy oda.
    A konzol az piacon elérhető hardverekből lesz végül.

    Miért furcsa, hogy amikor már PC-n évek óta elterjedt az SSD, az lesz az alap a következő konzolba?
    Az SSD is azért született mert az Epicnek meg az Ubisoftnak kellett valami gyorsabb a készülő játékukhoz mint a HDD.

    De amúgy nem éppen ez a probléma, hogy jönnek a gyorsabbnál gyorsabb hardverek, a 16 magos Cpu-k, meg a 10000mb/s SSD-k, a játékok meg ott szotyiznak fél gőzzel.
    Nem jön ki a narratíva.

    "Cerny cites Epic Games founder Tim Sweeney, among others, as saying that the slow hard drive technology in previous consoles was holding developers back."
    Tehát bottleneck volt a PS4 HDD, ugye sokan már cseréltek SSD-re, mekkora befolyás köszi Epic.

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #393 üzenetére

    "A konzol az piacon elérhető hardverekből lesz végül."
    aztán végül mégse abból lett, és sok tekintetben előrelépés a jelenlegi mostani pc-khez képest. Ahogy lentebb írtam, felépítésük egy M1-es mac-re hasonlít, nem egy pc-re.

    okoskodom, tehát vagyok

  • KisBundi

    őstag

    válasz Busterftw #393 üzenetére

    Igazán akkor lenne meglepetés, ha sikerülne konzolba összehozni egy olyan HW-t, ami unikornis f|ngon, olcsóbban, kevesebb hőt termelve futtatna 2x olyan gyorsan egy játékot 4K-ban mint egy csúcs PC. Erre igazából várhatunk, mert, hogy tervezésű HW-t kapunk célfeladatra, de a számítási teljesítménye nagyban nem fog különbözni mint egy hasonló PC számítási teljesítménye.

    makkmarce: Felépítésében lehet hasonlít, de míg a PS-t játékra, addig a MAC-et munkára tervezték. Ahogyan PS-en nem tudsz érdemben videót vágni, úgy a MAC-en is csak egy közepes játékélmény fogad. Ezek cél eszközök! Nem véletlenül van a PS5-ben csak GDDR ram, hisz nincs szüksége alacsony késleltetésre csak nagy sávszélre. A PS5 csak konzol részlegen újítás, de PC fronton ezt az újítás nem lenne rentábilis.

    [ Szerkesztve ]

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #382 üzenetére

    "A valóság az, hogy a játék fejlesztésben akkor lőtt ki és került mainstreambe az RT mint eljárás és fogalom, miután be lett jelentve az RTX széria és az elkötelezettség Nvidia, a játékokat fejlesztők és utána a többi hardver gyártók részéről."

    hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra. A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan. Megint úgy viselkedsz, mint aki azt hiszi a számítógépet 2018-ban találták fel.

    "Prior to 2018, it was been impossible for game developers to integrate ray tracing at runtime. A cikkből.
    Az Nvidia sem mondd mást."
    csak ebben pont hülyeséget, ahogy a minecraftos példa is mutatja.
    volt ilyen, csak max nem érte meg egy AAA játéknál, mert szebbet csinálnak lightmappel enélkül. A lehetőség ettől még adott volt.

    "Senki nem vitatja, hogy az RT előtte nem létezett."
    de, én vitatom, mert létezett.

    "Innentől lett raklap RT magyarázó cikk a neten, a hardvergyártóktól, a játékfejlesztőktől ésatöbbi."
    mert a hozzád hasonló újaknak el kellett magyarázni, aki meg benne volt mondjuk a demoscene-ben, annak meg nem

    ""So, Quake III had ray traced lighting, what was called “radiosity”, with lightmaps. And that introduced the ray tracing “look”."
    ezt írtam, ahol nem realtime volt, ott leszámolták előre. Statikus fényeknél teljesen rendben is van, ezt hívták lightmapnek. Attól ez még raytrace volt, csak texelpixelre rakták, nem a képernyő pixelére. Volt ebből nem 1 játék, ami realtime is számolta ezeket softlightként.

    "nem az RT és a real time RT nem létezett, "
    az összes RT volt ahol lightmap-et használtak, és ezen felül is volt pár ahol realtime-ot. Az, hogy te azzal nem játszottál, az nem az én bajom. A lightmap-et ki se tudtat kerülni, az volt az alap minden játékban.

    "Ez utóbbi a Battlefield V-nél volt lehetséges először, a hardverek után."

    nem nem ott.. a BF5 volt az első, ami az NVIDIA megoldását használta. Más meg megoldotta anélkül (lásd crytek raytrace demo), minecraft, etc.
    A crytek csak amiatt hagyta abba, mert közben megjött a másik gyártóhoz is az RT, a demójuk máig letölthető, még a 480-as AMD-n is egész jól futott.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz KisBundi #384 üzenetére

    "Tehát amíg a megfelelő HW nincs meg, addig érdemi SW fejlesztés sem fog történni"
    ez nemigaz, a quantumszámítógépet is először modellezték, aztán összerakták.
    ahogy az RT is először software-en megvolt, utána készült a HW.
    a sima 3d is ugyanez. Lassú volt a software quake, lett hozzá gyorsító, ami texturáz a proci helyett.
    MINDEN először papíron, utána a meglépvő software környezetben készül el. Utána jön az, hogyha gyorsítani kell valamit, akkor arra készül custom hw, nem fordítva, hogy várják a csodahw, ami 1x csak varázsütésre texturáz, és mondják a játékfejlesztők, hogy jé, ez jó lesz majd valamire.
    probléma->meglévő lehetőségek software->hw gyorsítás, ha megéri

    okoskodom, tehát vagyok

  • PCProfessor

    tag

    válasz makkmarce #396 üzenetére

    "hazugság, %-osan a DOOM köröket ver még most is bármely AAA játékra. A DOOM mindenen is fennvolt és most is fennvan."

    Tegyük hozzá, hogy ez azért van, mert régi játék. Pont mint a cs vagy age of empires.

    Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

  • 1dude

    aktív tag

    válasz PCProfessor #398 üzenetére

    2020-as Eternal mondjuk annyira nem régi. Középkategóriás HW -en is megvan a 4k 120fps és nem is néz ki rosszul. Lehet normálisan is fejleszteni.

  • PCProfessor

    tag

    válasz 1dude #399 üzenetére

    Persze, ez így van. Néha 1-1 játékot nagyon jól megcsinálnak.

    Ennyit meg annyit tud a kártya(bizonyíték nincs), benchmark meg a Marson! Ettől meg attól JOBB, NAGYOBB TELJESTMÉNYT HOZ. (c) Userbenchmarkot linkelő gyökér| Sír a fogyasztás miatt, mert 300W-t eszik a kártya miközben 20x akkora teljesíténye van mint 10 éve

Új hozzászólás Aktív témák