- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Mobilhasználat külföldön
- Mobil flották
- Note-os lett a 2024-es Moto G Stylus
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- MG5 menetpróba
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
ma Pár feladatot lokálisan végez majd el az Apple telefonja, de a legtöbbet a cég szerverein, M2 Ultra chipeken.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanyci
senior tag
Most utoljára írom le, miután te is pont le tudtad írni:
"Szóval ha a bolt hülyeséget ír ki, ami a vevőnek kedvezőbb, akkor az az érvényes, ha a vevőnek kedvezőtlen, akkor meg a jogszabály által előírt..."
Igen.
Ezt mondja a jogszabály.
Mindig is ezt mondta.
Ugyanis ha a bolt nem azt adja, amit ígér, azt a vásárló megtévesztésének hívják és akár milliós bírság is jár érte. Hiszen ha mindenhol ugyanannyiért árulják, akkor ott veszed meg, ahol pl. olcsóbb a szállítás, vagy mondjuk több garanciát ígérnek (a nyilvánvaló tévedés nem játszik, bár van amikor azt is megszívja az eladó).
Az eMag esetén pl. nem vagy köteles utánajárni, hogy miért ír 24 hónap garanciát, pl. azért se, mert az Amazon is 24 hónappal árulja, ráadásul az eMag sokszor román, vagy más egzotikus disztribútoron keresztül szerzi be az árut, amit megint csak nem kell tudnod, hogy az mit jelent számodra.
Ugyan ez a helyzet, ha a boltban valami 100 forint a polcon, de a pénztárgép szerint meg 200. A bolt köteles odaadni annyiért, amennyiért ki van írva.
Ezek évtizedek óta változatlan szabályok, a "sávos garancia" amit mindig emlegetsz, csak pluszként jött be, ami sok esetben az alacsonyabb áru termékeknél inkább mínusz lett, amit - ha jól emlékszem - idén vissza korrigáltak (pl. a cipők esetében).
Sok néhánytízezer forintos terméket itthon hiába árulnak sávos garanciával, ha nem az eladóhoz, hanem a gyártóhoz fordulsz mégis cserélik (pl. egyes lifetime guarantee eszközöket), de jártam már úgy is, hogy 400ezer forintos eszközt azért nem cserélt a gyártó, mert hivatalosan nem került forgalomba Európában (ez mellesleg a nyilvános feltételei között ott is van), de 165ezerér biztosított új csereeszközt (ez gyakorlatilag a szállítás és a vám/áfa díja volt), mindezt sűrű elnézéskérések mellett.
De ez már nagyon off.
A lényeg:
A vásárlónak vannak jogai, amit érvényesíteni kell.
Pl. mivel az eMag azt követően se javította a termékadatokat, hogy te felhívtad rá a figyelmet, innentől nem hivatkozhat tévedésre. Ha pedig tudatos a magatartása (mert tojik rám, hogy rossz a kiírás), akkor a vásárlónak fognak igazat adni, plusz még meg is bírságolják majd.
És ez így jó.
Remélem így érthető!
...és azért írtam le, mert tudatosítani kell mindenkiben, hogy ne hagyja magát!Lenovo IdeaPad 5G; Samsung A52S 5G; Garmin Instinct Solar 2x
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest