- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
az auto usse el az ele lelepo ovodasokat vagy hajtson bele a dunaba???
viszont vhola lenyeg hogy megfeleloen alkalma ld cikketmi nem az brutal mod csokkenni fognak a balesetek.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#16820480
törölt tag
Ha hátulról beléd jönnek, az 99% a mögötted jövő hibája, mert ugye követési távolság.
Degeczi: Az azonnal leállás jól hangzik elsőre, de mondjuk tegyük fel, hogy ez 130-nál az autópálya belső sávban történik, átmászik a másik ülésre a sofőr, az automatika pedig befékezi az autót és megállítja. Tudom, elméletileg követési távolság meg egyebek, de gyakorlatban elég nagy lenne az esélye, hogy másodperceken belül tömegbalesetet okoz így.
xeon forever: Hasra ütés? A valóságban 3,3 milliárd mérföldet vezetett már le az Autopilot. Ha órában akarod kifejezni, akkor egy 70kmph átlaggal (ami eléggé felülbecslése szerintem a valós átlagnak) most tartanak olyan 75.000.000 óránál, tehát 7,5x annyinál, mint ami után te kiengednéd az utakra.
-
félisten
válasz mjani1172 #28 üzenetére
Szerintem nagyon is valós lehet, sőt, megkockáztatom, hogy 15 percnyi vezetés után az érték tart a 100%-hoz.
Az emberi vezetőnek, amint írtam, egyszerűen esélye sincs felvenni a verseny a robottal. Az ember sokkal kevesebbet tud a pillanatnyi környezetről, sokkal kevesebbet a jármű fizikájáról, sokkal kevesebb beavatkozási lehetősége van, és eleve egy másodperc vakrepülés után indul. Olyan brutális előny ez, amit a jelenlegi szoftveres szint már nem bukik el.
Persze mindig lesznek helyzetek, amikor a robot nagyot hibázik, és ott egy jó vezető egy jó napján nem tenné. De sajnos nincs értelme egyedi esetekről beszélni, csak a nagy számok számítanak.
A 15 percet meg amiatt említettem, hogy élénken él az emlékeimben egy olyan, nagyon régi kísérlet, amelyben a még nagyon kezdeti ABS hatékonyságát vizsgálták. A tesztpályán voltak nagyon profi sofőrök, kivétel nélkül autóversenyzők és kaszkadőrök, akik tudtak az ABS-nél rövidebbet fékezni. Igenám, de miután kiengedték őket a forgalomba, és átvedlettek nem folyamatosan csúcskészenlétben levő, bár nagyon jó vezetővé, már egyikük sem volt jobb az ABS-nél.
Anno egyébként dolgoztam autóversenyzőkkel, illetve autós kaszkadőrökkel, akik bámulatosan jól bántak az autóval. Ők maguk vallották be, hogy a forgalomban ez már alig jelentkezik, sőt, volt, aki rendszeresen törte az autóját.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz mjani1172 #25 üzenetére
Pontosítanék: az ok olyan szubjektív tényező, amit még a szakértő sem nagyon tud vizsgálni. A Berki-féle büntetőfékezős ügyek kulcsa nem az, hogy volt-e ok, hanem az, hogy maga a fékező idézte-e elő azt a helyzetet, amelyben a hátul haladó az elvárható gondosság szintjén nem tudta tartani a szükséges féktávolságot.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Hoplitész
junior tag
Miért, más esetben ki a hibás? Ugyanúgy ki lehet deríteni az önvezetésnél is.
Ha a biztonsági öv nem működik vagy rosszak a légzsákok, visszahívás történik és a gyártó komoly pereknek néz elébe. Az önvezetésnél ugyanez lesz. Szakértői vizsgálatok alapján megállapítják az okot, majd annak felelősét. (Leginkább logika kell hozzá.)
A gyártók pedig úgy fogják megépíteni a rendszerüket, ahogy azt az aktuális törvény előírja, pont mint a biztonsági öveknél és a többinél. Ha susmus van és kiderül, indul a per.Sheratan 22. hsz.: Bizonyos lopásgátlók is úgy működnek, hogy ha elindul az autó és nincs meg a kívánt kód vagy jel, leáll a motor, de nem azonnal, hanem fokozatosan. Ugyanezt megteheti egy autopilot is, meg még azt is, hogy átsorol a leállósávba ha van.
A sokmillió kilométer legtöbbje laborkürlménynek felel meg a szépen felfestett és a mienknél kétszer szélesebb utakkal. A rendszer meg azonnal csipog, ha valamit nem tud megoldani, így a rizikót többségében elkerüli. Persze, hogy közel balesetmentes.
[ Szerkesztve ]
-
cog777
senior tag
-
SaGaIn
senior tag
válasz mjani1172 #28 üzenetére
"nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"
Úgy érted a megengedett sebességhatár fölöttit? Azt nem is fogsz... mert sajnos az emberi vezetők 90% nem tartja be a városban a megengedett sebességet 50 helyett 60 70 helyett -80 -nal mennek... ha nem többel
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Márton
nagyúr
Jani, neked van jogsid?
Ha nincs, megértem a kérdésed, ám ha van, az szomorú, ha nem tudod a választ.
(most teljesen mindegy, hogy te vagy a távolságtartó fékez hirtelen)Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
félisten
válasz mjani1172 #28 üzenetére
"én eddig nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"
Tőlem sem láttál még tempós vezetést, mivel nem vezetek tempósan.
Érdekesség: a tempós vezetés valós körülmények csökkenti az utak áteresztőképességét. Akkor növelné, ha nagyon precízen lennének összehangolva az egyes járművek, ami csak számítógépes vezérléssel lehetséges.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Márton
nagyúr
válasz mjani1172 #86 üzenetére
bocs, én csak a kreszt ismerem.. ami azt mondja, hogy "úgy kell megválasztani a követési távolságot".. a többit akkor tudod
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz mjani1172 #138 üzenetére
Teslaknak kikapcsolt autopilottal 2.5*több balesetük van mint Teslaknak bekapcsolt autopilottal, után az IFAs pldad erősen üt.
Ismerős lánya jut eszembe megkapta jogsit 2* felejtett el fékezni fél év alatt. Másodikra gtk. Apja erre vett neki egy vészfékezőset. Azóta egyszer sem. Persze ebből ne vonjunk le hibás következtetéseket meg abból sem, hogy mellette mindig mindenki beköti magát még hátul is. Nah a vészfékező nem finomkodik a fékkel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
btprg
senior tag
válasz mjani1172 #184 üzenetére
"Nyilván ez a jövő"
Nem ez a jövő, ez a marketingesek bullshitje szerint a jövő, amit esznek az emberek. Mint a politikai agitáció, amikor addig sulykolnak valamit, hogy már el is hiszik. Nem lehet az a jövő, hogy valami buta elektronika balesetveszélyt teremt. Ezeket a hulladékokat valami zárt pályán kéne tesztelgetniük egy normális világban, és ott rájönni, hogy több kárt okoz mint hasznot, és elfelejteni, ha nem sikerül normálisan megcsinálni. Nem az embereknek odaadni alfatesztelésre, mint "hiper szuper extra".
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Autós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- BMW topik
- SSD kibeszélő
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...