- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Digitális detox a Nokiától
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Netfone
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Ha hátulról beléd jönnek, az 99% a mögötted jövő hibája, mert ugye követési távolság.
Degeczi: Az azonnal leállás jól hangzik elsőre, de mondjuk tegyük fel, hogy ez 130-nál az autópálya belső sávban történik, átmászik a másik ülésre a sofőr, az automatika pedig befékezi az autót és megállítja. Tudom, elméletileg követési távolság meg egyebek, de gyakorlatban elég nagy lenne az esélye, hogy másodperceken belül tömegbalesetet okoz így.
xeon forever: Hasra ütés? A valóságban 3,3 milliárd mérföldet vezetett már le az Autopilot. Ha órában akarod kifejezni, akkor egy 70kmph átlaggal (ami eléggé felülbecslése szerintem a valós átlagnak) most tartanak olyan 75.000.000 óránál, tehát 7,5x annyinál, mint ami után te kiengednéd az utakra.
-
#16820480
törölt tag
És az természetesen hibamentesen jött ki és soha nem ölt meg senkit. Meg nyilván a környezete is tökre hasonlít, hiszen ott is kell figyelni az előtted közlekedőkre, a táblákra, sebességhatárokra, gyalogosokra, útviszonyokra, stb
-
#16820480
törölt tag
Hát igen, de a profi vezetők magabiztosságáról mindig az jut eszembe, amikor az Über önvezetője elütötte azt a sötétben kivilágítatlanul az autópályán keresztbe biciklit toló valakit. Azonnal jöttek a kommentek, hogy mert egy jó sofőr simán kivédte volna. Hát nem tudom, megnézve a videót, kb félúton lehetett volna a lában a fékpedál felé, amíg már a motorházon csattan az illető, annyire kevés reakcióidő volt ott. De fotelből mindenki Schumacher meg Hamilton.
freeknight: Én azt a verziót ismertem még, hogy az automata rendszer úgy vette, hogy le akar szállni a pilóta és nem engedte növelni a magasságot valamiért, így a gép szépen berepült a fákba.
Hoplitész. Ennyi erővel akkor már nem csak megáll, hanem kereshet egy alkalmas parkolót, vagy haza is viheti az utasát A lopásgátló feltételezi, hogy a tolvaj a sofőrülésben van és képes kormányozni, így ha lassul a kocsi akkor félrehúzódik esetleg vele, de legalábbis nem egy autópálya közepén kipattan és elrohan. Ennél az hírben szereplő esetnél meg olyanokat is feltételezni kell. De amúgy is, ugye nem zárult még a vizsgálat, azt sem tudni be volt-e kapcsolva egyáltalán valami automatika, ugye nem kötelező ezeket használni.
dabadab: Az amúgy azért fura, mert pont nemrég volt olyan baleset, ahol szanaszét repültek darabjai az akkunak, úgy összetörte a kocsit valaki és ott sem gyulladt ki igazából (hanem a forró akku darabok gyújtottak fel egy ágyat, ha jól emlékszem).
mjani1172: A jövőben az is lehet, hogy az autó mellé jár biztosítás, ami a gyártóra vonatkozik, nem rád.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Az automatika nem fogja túllépni a sebességhatárt (veled ellentétben?), sokkal jobb reflexszel tud fékezni, kanyarodni, stb. Elég demagóg úgy tenned, mintha az egész iparág egy lángoló bombaként éppen becsapódni készülne bármelyik pillanatban. Csak azért, hogy aztán amikor van egy baleset, akkor "naénmegmondtamugyehogymegmondtam".
Igen, nem reagált le megfelelően egy kamiont a Tesla. Nem is teljesen önvezető még, ellenben a sofőr sem reagálta le, hiszen bármikor fékezhetett volna. Ahogy még ezer másik sofőr is rossz döntést (vagy semmilyet) hozott, ami az életébe került, de azok már annyira szokásosak, hogy hírként se hozzák le. Érted, lassan írom, hogy el tudd olvasni öregedve is, annyira hétköznapi a halálos kimenetelű baleset, hogy szinte be sem kerül a hírekbe. Ezzel szemben a múltkor linkelt valaki egy listát az összes Autopilot-gyanús balesettel, ahol volt kb 15 eset aminél be is volt kapcsolva? 3 milliár levezetett mérföld alatt.
Annyi az előnye az emberi sofőrnek, hogy ha halálos balesetet szenved, akkor nem lesz több lehetősége új balesetet okozni. -
#16820480
törölt tag
Az iparág köszöni, és halad egy irányba, amiről egyesek azt hiszik, hogy benzines hordó, ezért pánikroham közepette próbálják meggátolni abban, hogy bárhova jusson.
Azért csalás összeszorozni, mert az a magyar vezetési adat 3 és fél millió (vagy több) sofőrre vonatkozik, szóval még inkább kevesebb is fejenként mint a 16 ezer km. Ehhez képest a Tesla szoftvere egymaga vezetett 3mrd kilométert. Mert minden autóban az az egy szoftver van, és minden tapasztalatot az az egy szoftver gyűjt magába. Erre egy emberi vezető soha nem lesz képes, hogy másik ezer sofőr tapasztalatát magába szívja, az AI (vagy nevezzük akárminek) pedig igen.
-
#16820480
törölt tag
Repülni vagy tömegközlekedni szoktál? Mert ott sem a te kezedben van az irányítás. Sőt, elég sok esetben manapság már nem is egy másik ember kezében, hanem automatika viszi a járművet.
#197: Szerintem nem nagyon láttál még fejlesztést, ha azt gondolod, hogy egy zárt, steril környezetben ezt meg lehet oldani működőre vagy hibátlanra.
#198: Ez nem érvelés volt, hanem piszkálódás, miután bármilyen érvet hoztunk többen is, csak lepereg róla és hajtogatja a csaját csőlátású véleményét.
Én amúgy több mint 20 éve vezetek balesetmentesen, eddig összesen két "balesetem" volt, egy kerti asztalnak sikerült nekitolatni az udvaron, mert túl alacsony volt és nem látszott a kocsiból, illetve egy parkolóban egy terméskő falnak, mert nem jelzett a tolatóradar.
Ennek ellenére nagyon örülnék, ha terjedne az önvezetés, még pedig azért, mert nem csak én létezem az utakon, és ha idővel minden autóban működne ez a funkció, akkor mondjuk szegény nyugdíjas, aki se nem lát se nem hall jól, és a reflexei is rosszak, kimehetne télen is vagy nagy forgalomban is az útra, anélkül, hogy pánikszerűen markolva a kormányt döcögne 30-cal a főúton. Vagy egy lassabb, vidéki tempóhoz szokott ember ha évente kétszer bemegy egy nagyvárosba, akkor nem kellene emiatt stresszelnie, mert az autó magától felveszi a forgalom ritmusát. Vagy az idősödő szüleim mehetnének kocsival gyógyszertárba vagy piacra, ha már nem tudnak felmászni a buszra/villamosra és az orvos nem újítja meg a jogsijukat. Vagy ha nem fér bele az idődbe, akkor el tudnád küldeni az autóval a gyerekeket suliba egy előre programozott rutinnal, majd értük is tud akár menni, miközben te dolgozol és éppen nem tudnád másképp megoldani. Vagy fiatalok elmehetnének úgy buliba/rendezvényre, hogy hazaviszi őket a kocsi és meg sem kellene fordulnia senki fejében, hogy ittasan ül volán mögé. Vagy még egyszerűbben, amikor éppen fáj a feje valakinek, gipszben van a keze vagy erősebb gyógyszer hatása alatt van, akkor is autózhatna (például orvosi vizsgálatra), ahelyett, hogy másokat veszélyeztetne a nem ideális állapotának esetleges hatásaival az utakon.
Még nem tartunk itt, hogy ezek működjenek, de idővel fogunk, és akkor marha kényelmes lesz a jelenlegihez képest. -
#16820480
törölt tag
Amúgy ha már jávorszarvas teszt. Egy dolog, hogy az autó fizikailag képes átmenni a teszten, de a sofőrök jó része meg inkább a jávorszarvason megy át fizikailag, mert nem veszi észre, lassan reagál, stb. Netán rossz irányba rántja a kormányt, mondjuk pont bele a forgalomba, vagy neki egy fának.
Már egy ideje nagyon olyan érzésem van, amellett, hogy igazából elég troll szagú amiket írsz, mint amikor a Sully c. filmben a bizottság simán kihozta, hogy a pilóta rosszul reagált, hiszen az általuk folytatott tesztben simán megfordultak és letették a gépet a reptéren. Csak azt elfelejtették, hogy a tesztelők pontosan tudták, hogy mi történt, és mi az elvárt magatartás, abban a pillanatban ahogy megszólalt a vészjelzés már fordították is a gépet. Kb ugyanez a közúti vészhelyzetekkel. Oké, hogy a human benchmarkon, ahol pár másodpercen belül felvillan egy fény te eléred a 200ms reakcióidőt, de kíváncsi lennék, hogy ez mennyire romlik, ha mondjuk a teszt indulása után 10-20 perccel jönne az első jelzés. Tudom, nyilván akkor is tökéletes és konzisztens 200ms lennél, hiszen úgy tudsz figyelni, mint egy gép. Jé, a hasonlatban is gép szerepel, pont ahogy ezekben az autókban
-
#16820480
törölt tag
Tudom mi az a teszt, láttam már csomószor. Most annyi a követelményed, hogy el tudd rántani a kormányt egyik irányba aztán gyorsan a másikba is, akkor ezt bármelyik sofőr megteszi neked tesztpályán, ahogy egy automatika is. A valóságban meg a helyzetfelismerés és reakció teljesen más.
-
#16820480
törölt tag
Az ESP egy "buta" rendszer, vagyis paraméterezett. Ha ezen a keréken eltűnik a tapadás, a másik keréken meg marad, akkor ezt meg azt csinálja.
Az ilyen Autopilot és hasonló deep learningen alapuló vezetéssegítő rendszerek pedig input típusokat elemeznek, és azok alapján dolgoznak ki reakciókat. Nem kell azt felismerje feltétlen, hogy egy kerék, hanem a radar lát egy objektumot az autó felé közeledni, az autó kitér előle. Tök mindegy, hogy egy kerék, vagy a rénszarvas vagy a télapó szánja. Ez lenne a deep learning egyik lényege amúgy, hogy ne kelljen minden egyes helyzetet konkrétan leírni, hanem a kapott paraméterek alapján a rendszer képes legyen "dönteni". -
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #296 üzenetére
Miért lenne felesleges infó? Pont feljött itt korábban, hogy de az emberi sofőr látja hogy mittomén kocsma van az út mellett és óvatosabban vezet, mert lehet kitántorog valaki elé. Vagy ugyanez építkezésekkel, olyankor ideiglenes, beszűkített sávok vannak, jobban/más dolgokra is kell ott figyeljen az automatika is.
Pont ez lenne egy magasabb szintű önvezetés lényege, mert kormányozni egy üres úton már most is tud a legtöbb ilyen rendszer.