Hirdetés
-
A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
ph A cég terméke ránézésre egy apró pendrive-nak tűnik, de valójában nem az.
-
Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
ma A Telekom saját márkás modelljeinek új generációja jelentős előrelépés az első T Phone-okhoz képest.
-
Európába érkezett a ChatGPT egyik legnagyobb ellenfele
it A Google-hátszelű Anthropic Európában is kiadja a Claude AI-chatbotot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2404 üzenetére
Mindenképpen aszfaltos bringa kellene, terepre szinte biztos hogy nem mennék. Pl haverok hívtak túrára csak akkor nem vettem brinyót. Autóval elvitették magukat Passauig és onnan azt hiszem 3-4 nap alatt nem erőltetett menetben Bécsig lebringáztak a bicikli úton a Duna mentén. Ilyesmire használnám napi max 80-120km-re. Pont azért kellene az ebike, hogy ha nem bírnám akkor rásegítene.
-
Joshi
titán
Köszi mindenkinek megint tanultam, de az már biztos hogy nem új brinyó lesz. Hallgatok rátok és vagy egy olcsó de szinte új vagy az a Bulls lesz. Attól függ kivel tudok megegyezni.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2409 üzenetére
Aránylag alacsony vagyok, 175cm 80kg.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2411 üzenetére
Ok, köszi.
Nagyon komolyan néznek ki azok a bringák. Tényleg van fejlődés, minden téren.
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2418 üzenetére
Ha most gyártási költségeket nézünk, akkor szinte biztos hogy kevesebb anyag van egy ebike-ba, illetve a gyártási költsége is alacsonyabb mint egy motorkerékpárnak. Elég ha egy motorkerékpár komplexitását nézzük mondjuk egy ebike-hoz képest. Itt inkább arra kell gondolni, hogy egy csúcs kerékpárt meg kell fizetni, ahogy egy csúcs motorkerékpár se 3milla hanem jóval több.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2422 üzenetére
Jó de én a valós értékéről beszéltem, nem arról hogy kinek mennyit ér. A gyártási költségből lehet kiindulni, illetve ehhez hozzájön a preztízs érték mint pl Apple termékek, vagy Tesla. Jelenleg azért adható el ennyiért egy ebike, mert újdonság, valamint már megüti a mércét a tech. Remélem így már érted.
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2427 üzenetére
Ne keverd ide az élet alapelemeit, ezek a termékek a szórakozást hivatottak szolgálni nem mást.
Tehát akkor még1x. Egy termék előállítása kerül valamennyibe, ez alá nem lehet menni, mert erre jönnek a különböző költségek. Szóval lesz ebből egy minimum összeg amiért még bukó nélkül el lehet adni a terméket. Aztán hogy a végső kiskereskedelmi ár ennek a többszöröse, az megint egy más kérdés.
A Szaharában nem véletlenül nincsenek emberek, aki meg oda megy az készüljön fel.
"Persze ha azt mondod, hogy a MÉH-ben többet kapsz a motorért, mint a bringáért, mert több az anyag benne, és nehezebb, azt aláírom, csak nem látom a relevanciáját."
Vagy nem érted miről beszélek, vagy nem akarod érteni. Még mindig egy adott termék gyártási költsége a téma.Ha pl egy ebike gyártónak csak 500.000 Ft-ért ad motort mondjuk a Bosch, vagy Schimano, akkor az egész bringát jól felszerelve nem adhatja 300.000Ft-ért. Tetszik érteni?
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Ironizer #2429 üzenetére
Hroberto rosszul fogalmazott, mert a további hozzászólásai alapján ő is úgy gondolta, hogy egyszerűen képtelenség hogy egy bringa 2-3 millába kerüljön. Hozzáteszem ezek kiskereskedelmi árak, nem verseny széria.
A befutott márkás példák ott sántítanak, hogy ma már olyan kiváló másolatok vannak, hogy nehéz megmondani melyik az eredeti. Ez se véletlen. A milliárdosok meg nem azért költenek mert az adott termék mennyire jó vagy hasznos, hanem azért mert preztízsből muszáj a drága termékeket venni. Lásd Bang & Olufsen OLED TV amiben ugyan az az LG panel van amit töredék pénzért megvehetsz. -
Joshi
titán
Ne keverjük a szezont a fazonnal. Számítástechnikában főleg a legújabb SoC amit meg kell fizetni, na és persze a különböző ficsöröket. És ekkor még meg sem említettem az anyagminőséget és az összeszerelés minőségét. Nincs ez másként az EBIKE-al sem. Ahogy írtam már, ez egy új és trendi technológia, a hasznosságáról már nem is beszélve. Utóbbi nélkül nem sokat adnának el belőle.
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2434 üzenetére
Ha kishazánkban neked 2 milla 1-2 havi bér, akkor jó helyen dolgozol. Persze nyugaton ez tényleg nem tétel. A lényeg hogy ki kell várni, mert hamarosan megfordul a világ.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2440 üzenetére
Ok, de 1.5-2 milláért nem csak karbon vázak vannak hanem alu vázak is, szóval ott azért érdekes az árazás. De a második hszedben egyértelműen fogalmaztál, miszerint az ebike jelenleg a bringázás csúcsa és azt jelenleg meg kell fizetni ha tetszik ha nem. És itt most nem a verseny szférára gondolok mert az más liga volt mindig is.
ui.: egyébként én is meglepődtem az árakon, de ahogy azóta nézelődök gyakorlatilag olyan finom az átmenet felszereltségek között, hogy tényleg mindenki megtalálja a magának leginkább megfelelő bicót. Sőt, még a későbbi fejlesztés is megoldott ha éppen arról van szó.
Gyerekkoromban (80-as évek) szerettem vasútmodellezni, csak érdekességképpen érdemes megnézni hogy mennyibe kerül egy H0-ás mozdony. A hobbi mindig drága volt, manapság meg még drágább.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2446 üzenetére
Én egyet értek veled, habár én is drágának találok egy bicót 1-2 milláért, de nem is veszek annyiért. Persze anno simán megvettem a Sony 65A1 tévét 1milláért, szóval nálam is meg van az a kategória amibe lapátolom a lóvét. Aki sír annak nincs pénze, nagyjából ez a lényeg. Vagy csak Skót.
-
Joshi
titán
Egy kérdés. Konkrétan Shimano motor esetén ha elérem a 25km/h sebességet, akkor hiába tekerek gyorsabban olyan mintha visszafogna a motor ezért nem is nagyon sikerül gyorsabban menni. Ez normális vagy valami hibásan működik? Vagy ilyenkor ki kellene kapcsolni a rásegítést?
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2469 üzenetére
Konkrétan erről a bringáról van szó. Megnéztem és a max sebességem 27.5km/h volt, de kikapcsolt motornál nem nagyon próbáltam csak itt-ott néha az összehasonlítás végett. Kondim tényleg nincs, de kizártnak tartom hogy rövid ideig ne tudnék menni vele akár 35-40km/h sebességgel. Vagy az áttétel kevés, ugyanis csak 10 sebességes.
-
Joshi
titán
válasz hroberto #2471 üzenetére
+Bib
Az óra szerint 4.4km-t mentem, szóval tényleg csak kipróbáltam a bringát. Na akkor mi a módja annak Shimano motoroknál, hogy ne álljon meg a rásegítés 25Km/h-nál? Elvileg valami firmwareben való túrkálás a módja, de pontosan nem ismerem a menetét. A BT kapcsolódás meg volt, már frissítette is a motort illetve előtte a kijelzőt.
Itt lehetne állítani a rásegítés mértékét, de természetesen csak lefele azaz 25km/h alá engedi. Gondolom ezt csak úgy feljebb állítani nem lehet?
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2475 üzenetére
Ahogy olvasom nincs már fent a Stepslocker nevű app, de van helyette Stunlocker nevű, gondolom ez is ugyan arra szolgál. A kérdés már csak az, hogy az E5000-es motor mennyire zárt.
(#2474) hroberto ezeket tudtam, de eddig nem nagyon foglalkoztam a témával.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2479 üzenetére
Ha valóban az a gond 25km/h fölött hogy rásegítés nélkül nehéz volt tekerni, mert nem vagyok hozzászokva, akkor az idővel javulni fog. Amúgy meg nincs szükségem afölötti gyorsaságra, lejtőn meg úgy is gurul a bringa.
Nem tudom milyen kategória a fék, de a bringát alább linkeltem ott megnézhetnéd. Amúgy igen, azt írja hogy a 32km/h-nál minden érték jó marad. Szerinted írjak a fejlesztőnek hogy ezt a US régiót meg lehet-e oldani az E5000-re?
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2481 üzenetére
A nagyobb sebesség nem a városban kell, hanem hosszabb távú túráknál(majd). De a túrákat is igyekszünk kerékpárutakon végig vinni szóval ezzel nem lenne gond.
A kijelzőt gondolom le lehet cserélni ha ez lenne az akadály, persze nem tudom hogy a foglalat kompatibilis-e. Amúgy nekem SC-E6100 van. -
Joshi
titán
válasz Somatom #2484 üzenetére
Tudom, én arra gondoltam hogy az E6100-as kijelző kivehető, mert van egy foglalata, míg az E8000 úgy látom fixen a kormányra rögzített.
Egyébként visszaírtak hogy működik az US régiós 32km/h korlát a DU-E5000 + SC-E6100 kombóval. Még arra nem válaszoltak, hogy elég a progit megvennem a Play áruházból vagy kell még valami mókerolás.
-
Joshi
titán
Még egy gondolat. Nem tudom csak jár az agyam. Lehet hogy ha megkérdezném a hivatalos szervizt erről a US régióról, lehet hogy garanciavesztés nélkül átállítanák nekem. Persze ha megállít a rendőr akkor az az én felelősségem lenne. Mondjuk lassan 15 éve robogózom, de egyetlen egyszer se állított meg rendőr robogóval. Ja és soha senkinek nem tűnt fel, hogy anno a Malaguti F12 70ccm Polini tuningos robogóm gond nélkül ment 110km/h-t. Akkor talán ez sem lesz nagy gond.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2489 üzenetére
Igen, de ez az Unlock magát a szoftvert nyitja ki, kizárt hogy ennek ne lenne nyoma. Persze annyira nem fontos, de legalább van rá lehetőség.
Egyébként be lehet szerezni magát a szerviz által használt hardvert is Shimano SM-PCE1 Interface néven. Azt nem tudom, hogy ehhez jár a PC-és szoftver, vagy ez csak maga a hardver.
-
Joshi
titán
Ne értsetek félre, nem úgy értem én ezt a 25km/h fölötti sebességet, hogy most aztán folyamatosan órákig annyival menni. Meg különben se alakult még ki a szokás/gyakorlat ezzel kapcsolatosan. Nem is szaladok kiiktatni a 25km/hás korlátot, ráérek azzal még. Egyelőre csak keresem a lehetőségeket. Mondjuk ebből a szempontból a Shimano egész jónak tűnik, mert nem az van hogy azt kapja az ember amit megvett.
Egyébként az feltűnt, hogy a kijelző által saccolt megtehető távolság köszönőviszonyban sincs a valósággal, pedig emelkedőn még nem is mentem. Jó az is igaz hogy most inkább sok álló helyzetből való elindulás volt, nem pedig standard sebesség tartás. Majd tavasz végén nyár elején már okosabb leszek.
-
Joshi
titán
válasz sanzi89 #2497 üzenetére
Én ugyan ezt vettem de már a 2020-as vázzal, ráadásul Bergusontól vettem én is. Amit te akarsz venni az kifutó modell, de a motor abban is E5000-es. Elvileg ezzel nincs probléma ha csak a US régiót akarjuk átállítani amivel ki lehet tolni a max 25km/h-t 32km/h-ás sebességre. Ha át is állítom az leghamarabb nyár eleje. Arra azért figyelj, hogy a 2019-es modellek csak a készlet erejéig lesznek.
Én amúgy 10 hónap 0% THM-re vettem. Azt is elárulta a hölgy, hogy 10%-ot adnak a Cetelemnek, gondolom így kevesebb hasznuk marad a bringákon.
ui.: még annyi, hogy nem sok bicójuk van készleten, szóval mindenképpen nézz be az üzletbe.
(#2496) Somatom egyelőre messzemenő következtetéseket nem is akarok levonni.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Egy kérdés. A Shimano motorok méretben mennyire kompatibilisek egymással? Arra gondolok, hogy ha kiveszek egy E5000-es motort a helyéről, akkor be lehet tenni a helyére egy E6000, E7000 esetleg egy E8000-es motort?
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2507 üzenetére
Természetesen hivatalos szervizben gondoltam, és úgy hogy beszámítják az régi(új) motort. Ez még csak elmélkedés semmi komoly.
(#2508) Runner_fxr A nyomaték fontos dolog nem kérdés, de ha egy tárgy lendületben van, akkor már kevésbé számít nem? Persze jöhetnek emelkedők, de ha csak sík terepen nézzük, akkor a kisebb nyomaték is érvényesülhet. A nagyobb nyomaték nem inkább az emelkedőkön és az álló helyzetből való kigyorsításoknál jön jól? Vagy?
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2511 üzenetére
Csak érdeklődési szinten kérdeztem, szerintem nekem elég lesz a US régiókódos 32km/h rásegítési limit. Aztán majd kialakul a dolog.
Viszont érdekes ez a hozzáállás a gyártók részéről. Mert mi van ha már nem garis a bringa és bedöglik a motor. Akkor se adnak csak ha leadom a rosszat? A rossz motor hiányában kuka a bicikli?
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2519 üzenetére
Ez elég jónak tűnik, habár azt nem tudom hogy a "vonóhorog" tartozéka-e vagy azt külön be kell szerezni.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2527 üzenetére
Tényleg fura ez az egész. Attól hogy valami jogilag behatárolt mint a kressz, attól miért ne adhatna egy motor gyártó csak úgy egy motort? A kettő miért zárja ki egymást? Mivel van motorszám (motor azonosító, IMEI stb), ezért ez érthetetlen.
(#2529) Runner_fxr Itt is bukik a történet, ha mondjuk tőlem ellopják a bringát és építenek az E5000-ből egy 70km/h végsebességű MONSTER-t, aztán gyalogos gázolás lesz a vége. Akkor most ki a hunyó? Persze csak fikció, de ez így érthetetlen számomra.
Ja és az is érthetetlen számomra, hogy azt mondod hogy ezeket nem lehet hackelni meg miegymás. Ja egyelőre még nem nagyon, vagy csak kevésbé. Te is tudod hogy ez csak idő kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2531 üzenetére
Motorról beszéltünk nem pedig akkuról.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2533 üzenetére
Értem én hogy miről beszélsz, de valahol akkor is sántít a dolog. Az Apple hasonlat rossz, hiszen a végfelhasználó egy SoC-al nem sokra megy. E-bike-nál kézzel fogható egyedi hardverekről beszélünk.
ui.: Ha olyan fontos lenne a motor + akksi páros, akkor egybe lenne építve minden esetben, de nincs egybe építve. Ezek csak a gyártók szánalmas trükkjei nem több.
"2020-tól például minden Bosch motorban hardveres védelem kerül be, a tuning kiszűrése érdekében, és elég hatásosnak bizonyult eddig."
Ilyenkor szokott tarolni egy olyan gyártó, aki egy kicsit rugalmasabb. Mondjuk Shimano. De méginkább kínai barátaink. Félre ne érts, engem nem mozgat meg az e-bike-al közlekedés 70km/h-val. Szerintem próbálják minél zártabb és sterilebb szférát biztosítani a piacnak. Én ezt is megértem ha gyártó szemszögéből nézzük a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2535 üzenetére
Miért egy pedelec kerékpár kigyulladhat? Van erre egy fikarcnyi esély is? Miért nem ezzel kezdted?
De még mindig adhatná a gyártó csak a motort, az nem hinném hogy kigyulladhat. Ezt az érvet nem fogadom el.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2535 üzenetére
"De ez mitől szánalmas trükk? Kaphatsz új motort, de csak akkor ha már vettél tőlük komplett bringát, amit igazolni is tudsz"
Most ne haragudj hogy ezt mondom, de te is esztergálod a fingot rendesen. Most mi ez ha nem korlátozás? Ráadásul ez nem is gyenge korlátozás. Nincs miről beszélni.Holnaptól csak akkor kapsz levegőt, ha tőlem már egyszer vettél levegőt. What?
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2538 üzenetére
Én ezt értem, de a motor önmagában nem gyullad ki. Azt teljes mértékben elfogadom, hogy a Bosch, Shimano stb cég akkukat viszont már nem ad el külön. Ez ok. Én a csak motort nem értem. Na mind1, ezen ne rugózzunk hiszen nincs értelme.
(#2539) Runner_fxr Ne haragudj hogy az idegeidre megyek, de volt aki példát írt egy benzines autóval is. Ott is lehet eszetlen tuningokat készíteni, de az nem gyári. És a gyári szón van a hangsúly. Ezek szerint nem értjük egymást. Akkor ejtsük a témát.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2544 üzenetére
Tényleg ne ragozzuk, de egy tuning példát azért had írjak le. Szóval megvásárolok egy Bosch hajtásláncos pedelec csúcs bringát hivatalos forrásból garival mindennel együtt. Hazaviszem szétszedem és készítek egy kamikaze bringát, amivel egyszer valaki életét veszti. Na most akkor mi van? Ki a felelős? A Bosch? Vagy aki készítette? Vagy aki meghalt, mert felelőtlen volt?
Hozzáteszem nincs itt szó külön eladott Bosch motorról.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2546 üzenetére
Ha ez jogilag ilyen egyértelmű, akkor miért is nem lehetne külön motort árulnia a gyártóknak? Sőt, mondok valamit. A csak motorként eladott tételeket lehetne külön motorkóddal is árulni, így még inkább egyértelmű lenne hogy mi merre hány méter.
-
Joshi
titán
A műszaki vizsga hiánya viszont nem tudom hogy jön a tuninghoz. Pont a tuningosok sz@rják le a kresz szabályait. Még mindig nem értem az összefüggéseket. Lehet velem van a baj. Sorry.
(#2549) Runner_fxr én is leírtam, hogy attól hogy nem árulnak külön motort mi zárja ki hogy egyedi Bosch motoros kamikaze bicót gyártsak? Áruld már el?
Most komolyan átgondoltad az érveidet? Én értem hogy E-BIKE VEGÁN vagy, na de akkor is. Amúgy mi a _aszt jelent az E_BIKE VEGÁN?
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2551 üzenetére
Ok, de a robogókra sincs műszaki vizsga, aztán a Malaguti F12-em simán ment 110km/h-t Polini tuninggal. Azt se vizsgálta a kutya se. És? A mai napig leszarja mindenki. Én nem tudom hogy te honnan veszed ezeket az infókat, de mostmár megkeresem az egyik neves gyártót ez ügyben. Már csak azért is.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2554 üzenetére
Én eddig is értettem az okokat, csak ez eddig az E-Bike-nál van gúzsba kötve. De most mondom hogy ez csak idő kérdése. Soha egyetlen gyártót se érdekelte az, hogy vannak idióták, az a lényeg hogy jogilag le legyenek védve. Te inkább beszélsz eszméről mint gyakorlatról. Én se mentem neki semminek a Malaguti F12-vel 110km/h-ás sebességgel, de azért vicces volt amikor előzésnél jól megnéztek az autósok. Gondolom nem láttak még ennyivel menni motort rendszám nélkül.
(#2555) Runner_fxr szerencsére nincs gond. Viszont nem győztél meg, de ahogy írtam mindenképpen megkeresek ez ügyben egy nagyobb E-bike gyártót. Mármint hogy ők hogy vélekednek, mert itt most nem a te véleményedre vagyok kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2558 üzenetére
"jó pár gyári képzésen vagyok túl!"
Ok, értem én. És mit lehet ezen a szinten oktatni? Ne menj 25km/h fölötti sebességen mert az életveszélyes? Vagy mi? -
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #2560 üzenetére
Bocs nem a személyed ellen mentek a kommenteim, ha megbántottalak akkor elnézésedet kérem.
Egyébként úgy beszélsz a motor felprogramozásáról, mintha három doktori diploma kellene hozzá. A heckereknek is csak azért nehéz, mert fel kell törni a rendszert mielőtt hozzáférnek a részletekhez. Hidd el hogy ez nem más mint amit már előttem mások is írtak, hogy a brand minél zártabb legyen.
Abban viszont igazad van, hogy tulajdonképpen vázat se nagyon lehet kapni, de szerintem lenne rá kereslet mert ez egy nyitott piac egyelőre. Persze nem horror áron, annak úgy nem sok értelme lenne. -
Joshi
titán
Persze világos, nem olyan bonyolult ez, pont ezért mondom/mondjuk hogy a gyártók mesterségesen tartják így a helyzetet. És igen, pótalkatrész a motor is, mert nem örök időkre tervezték őket.
Viszont ahogy írta Runner_fxr is, valószínű, hogy ha gari időn túl megkeresed a gyártót lehet hogy kicserélik akár a motort is. Szóval nem hinném hogy ez miatt ki kellene dobni egy komplett bringát. Az nagy lórúgás lenne a "zöld látásmódnak", habár az idővel már vakság.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Linux - haladóknak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W
- HP Z8 G4 duplapresszoros és Z4 G4 windows 11 kompatibilis munkaállomások
- Corsair HX1200 80 PLUS PLATINUM - eladó!
- Google Pixel 8 Pro Obsidian 128gb - Bontatlan, Google gari, akár beszámítással
- Eladó Intel 13600KF + 4070TI + DDR5 32GB 6GMT Ram + 512 gb nvme ssd
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen